2002
|
|
Utz biezat, arren, jarraian aurkezten diodan planaren arabera espetxe bat eraikitzen eta ni neu izango nau kartzelari; ondoko memoria irakurtzen badu, erreparatuko dio, noski, proposatzen diodan espetxerako, kartzelariak ez duela soldatarik jasoko; ez diola, beraz, nazioak sosik ere ordaindu espetxearen ardura bere gain hartzen duenari. Iruditzen zait, gainera, proiektua martxan lehenengo aldiz jartzekotan, asmatzaileak
|
behar
duela lan horren erantzule bakar izan. Berorrek eta Batzar Nazionalak ere berdin pentsatzen badute, utziko didate, beharbada, nire ametsa aurrera eramaten.
|
2003
|
|
Jaitsierak ez du gizakia askatu beraren beharrizanetatik; aitzitik, beharrizanok biderkatu egin ditu. Aldi berean ere, gizakiak gero eta gehiago
|
behar
ditu lana eta merkataritza, eta, ondorenez, betebehar eta lotura berriak bereganatu behar izan ditu. Inork ezin ditu berak bakarrik bere beharrizan guztiak bete.
|
2005
|
|
Karaktere indibidualak euren singulartasuna mantenduz behar dute izan osatuak, baina aldebakartasunean erori gabe. [...] Horrela, bada, guztiek egin
|
behar
dute lan elkarrekin, barrualdera kontsekuente eta kanpoaldera idealarekin kongruente izanik.28
|
|
Hain zuzen" irudimena" da bi bide horiek lotzeko gaitasuna duen ahalmena," espirituaren materia eta forma aldi berean eta Bat bezala aurkezteko" gai den ahalmena eta, zalantzarik gabe, hau da bere ustetan ikerketa antropologiko ororen" zailtasunik" handiena48 Antropologia konparatua aldi berean da ezagutzailea eta humanizatzailea: hark gizakiaren indibidualitateari bere idealera hurbiltzen lagundu nahi dio, baina, honetarako," adimenak" (Verstand) eta" arrazoimenak" (Vernunft) elkarrekin aritu
|
behar
dute lanean. Ezinbestekoa da bi hauen arteko interakzioa, alegia, batez ere ezagutza enpiriko objektibora zuzenduriko" adimena" eta batez ere ideia intelektualen kontsiderazio hutsera zuzenduriko" arrazoimena" uztartzen dituen interakzioa.
|
|
Aldi berean, gizakia den horretan zehaztasunez ezagutzeko eta berau zertara bihurtu daitekeen askatasunez antzemateko, batera egin
|
behar
dute lan behaketaren zentzu praktikoak eta espiritu filosofikoak.34
|
2007
|
|
hezkuntzaren erantzukizuna —gurean bezala orokorrean ere— ez da bakarrik gizabanakoarekiko, baizik eta baita gizataldearekiko ere: baldin eta euskal pertsona bada euskal hezkuntzaren erreferente nagusia —eta ez gizaki abstraktua edota gizabanako isolatua—, orduan hezkuntza horrek ezinbestean egin
|
behar
du lan ere euskal komunitatea bera osatzearen eta berorren talde nortasuna garatzearen alde. " Gizakiak", honela Ferrero," subsistentzia ‘indibidualaren’ beharrarekin batera, subsistentzia ‘kolektiboaren’ edo konpartituaren beharra sentitzen du ere" 228 Subsistentzia kolektiboaren behar hori, gure kasuan, euskal komunitate linguistikoak gutxieneko duintasun batekin bizirik irauteko ahaleginarekin du zerikusia, edo, bestela esanda, balizko euskal hezkuntza nazional batekin.
|
|
Baldin eta pedagogia ekintzaren zientzia bada, baldin eta hura praktika pedagogikotik eta praktika pedagogikorako sortutako teoria bada, orduan pedagogiak modu zentral batez —eta ez bakarrik periferikoki— egin
|
behar
du lan etikaren esparru tematiko honetan.70
|
|
Aldi berean, gizakia den horretan zehaztasunez ezagutzeko eta berori zertara bihur daitekeen askatasunez atzemateko, batera egin
|
behar
dute lan behaketaren zentzu praktikoak eta espiritu filosofikoak.6
|