Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2002
‎Aberrazio mota horiek mundu osoan gertatzen dira, baina pertsona batzuek Lasik errefrakzio operazioa izan dezakete – ezin dira konpondu betaurrekoekin, baina ez dute ebakitako pazienteen bizitza normala zailtzen, nahiz eta batzuek, adibidez, gauez gidatzeari uztea erabaki. Izan ere, Trafikoko araudi baten arabera, miopiako, hipermetropiako edo astigmatismoko gidariek berriro pasatu behar dute kontrol medikoa sei hilabetera, eta urtero egin behar dituzte azterketak.
2003
‎FACUAren arabera, indarrean dagoen legediak urtean modelo bakoitzeko gutxienez ibilgailu bat ikuskatzeko betebeharra ezartzen du (araudiak dio kontrola ez dela “ibilgailu bat baino txikiagoa izan behar mota eta urte bakoitzeko”), akreditatutako erakundeek homologatutako prototipoarekin bat datozela kontrolatzeko. Gainera, gehitu duenez, fabrikatzaileak egin behar ditu kontrolak, erakunde ofizialen ordez. Horregatik guztiagatik, Federazioak Zientzia eta Teknologia Ministerioari eskatu dio nabarmen handitzeko nahitaezko ikuskapenak, eta horiek beti erakunde publikoek egin ditzatela, “sektorearen autoerregulazioak erakutsi baitu eraginkortasunik eza”.
2004
‎Oskola sakratuaren ondoan, seguruenik salduenetako bat, oso urrutira agertzen dira boj, iratze arra, huntza, konsoltea, tanazetoa eta mihia, arteria tentsio baxua gutxitzeko erabilia. Produktu horiek guztiek merkatuan jarraituko dute, baina salmenta mugatua izango dute farmazietan, eta farmazia produktu normalizatu gisa aurkeztuko dira beti, sendagaiek nahitaez bete behar dituzten kontrol zientifiko eta sanitario guztien mende. Ministerio agindu hori garatu gabeko sendabelarrei buruzko etorkizuneko dekretuaren aurretik dator.
2006
‎Hala ere, kasu batzuetan, inportatuko diren produktuek baldintza gehigarriak betetzea eska dezakete estatu kideek. Kontrolen ardura duen estatu kideak baldintza nazional osagarri horiek kontuan hartu behar ditu kontrol horiek egitean. Hirugarren herrialdeetatik datozen produktuak kontrolatzeko Europar Batasuneko arauak oso zorrotzak dira, eta ez EB xede duten produktuetarako bakarrik.
‎Prestakuntzaren kontrola TAOren kontrol neurriak Europako portuetan aplikatzea askoz ere garestiagoa da, eta askoz ere eraginkortasun gutxiago du jatorrizko kutsadura murrizteko. Herrialde ekoizleak ados daude egin behar duten kontrolarekin, eta ez soilik elikagaien kaltegabetasunean duten interesagatik, baizik eta 50 herrialde baino gehiagotako 20 milioi nekazari familia baino gehiago kafe laboretik bizi direlako. Esan bezala, ekoizpen osoaren %7 baztertzea espero bazen, horrek kostu gehigarria ekarriko luke, helmugako herrialdetik jatorrizko herrialdera produktu kutsatua kentzeagatik.
2008
‎Gizarte demokratikoetan, demografia faktoreak oso garrantzitsuak dira hizkuntza taldeentzat. Izan ere," asko izatearen indarra" legezko tresna gisa erabil dezakete hizkuntza komunitateek, gizarte eleaniztunen barruan belaunaldien arteko jarraitutasuna izateko behar duten kontrol instituzionala bermatzeko (Bourhis, El Geledi eta Sachdev, 2007).
‎Hiritarren eguneroko ekintzak «ehunka datu basetan» gordetzen dira, Bilbaoren arabera, eta, hortaz, behar beharrezkotzat jotzen du «prozedura zorrotzak» ezartzea hiritarren informazioa erabiltzen duten erakunde eta taldeentzat. Hiritarrek oro har izan behar duten kontrolaren eta interes pertsonalen artean «muga non jarri» da arazoa, Eusko Legebiltzarreko presidentearen ustez. Zuzenbideak, teknologiak eta informatikak ere gogoeta egin behar dutela dio.
2009
‎Nekazaritza ekologikoa eta ardoak Nekazaritza ekologikoari dagokionez, indarrean dagoen legeriaren arabera etiketan nahitaez agertu behar duen informazio guztia eguneratu nahi da, baita Kanarietako logotipoa ezarri ere, tokiko ekoizpena bereizten jarraitzeko. Horretarako, lortutako produktuek nekazaritza ekologikoaren irizpideen eta ustiategiek izan behar dituzten kontrolen arabera aurkeztu beharreko etiketak zehazteko dekretu proposamena lantzen ari dira. Irletako Jatorrizko Deitura duten ardoak kontrolatzeko dekretu proposamenari dagokionez, Diaz-ek aurreratu zuen kontrol sistema bat ezarri nahi dela, ardatzen kalitatea aztertzean kontseilu erregulatzaileei protagonismo handiagoa ematen laguntzeko.
‎Beste irtenbide bat pertsona bati mendekotasuna duen adinekoaren etxean arreta ematea da. Kasu honetan, desabantaila bat da zaintzaile horiek askotan ez dutela behar adinako prestakuntza teknikorik, izugarri higatzen direla adinekoek behar dituzten kontrol estuaren eta etengabeko zainketen ondorioz, eta, senidea izanez gero, estres handia, etsipena, erruduntasun sentimenduak eta min emozional izugarria izaten dutela, maite duten pertsonaren gaitasunak nola murrizten diren ikusita. Egoera horren aurrean, eguneko zentroek profesional teknikoen zenbait profil dituzte, pertsona zaharrari laguntzeko hiru helburu horiek lortzeko:
‎–Harresiarekin gure lana korapilatu egiten da. Gure ibilgailuek orduak eta orduak itxaron behar dituzte kontrol postu militarretan, eta amaigabeko bideak zeharkatu behar dituzte, harresiaren ondorioz. Herri batzuk erabat bazterturik gelditu dira, eta ia ezinezkoa da haietara joatea?.
2011
‎4) Harreraren helburua kontuan harturik, herri erakundeak gauzatu behar duen kontrolaren edukia, eta familia hartzailea kontrol horretan elkarlanean arituko delako konpromisoa.
‎Hondatuta, urratuta edo zabalik daudenak, deuseztatu egin behar dira. Azkenik, materiala berrikusi duenak sinatu egin behar du kontrol orria.
2013
‎«Janari gehiena bota behar izan zuten». Akats horiek guztiak ikusita, osasun publikoko ikuskatzaileak argitu du enpresari dagokiola jakien segurtasuna eta higienearen erantzukizuna, eta, beraz, hark arduratu behar duela kontrol sistema guztiak ezartzeaz. Enpresari hala jakinarazi diotela erantsi du, baina horren ostean ere, Mediterranea de Categingek igorritako dokumentazioak «akatsak dauzka oraindik ere».
‎Ziurtagiri emaileek akreditatu egin behar lukete kontrol erakunde ofizialen batean, eta formazio espezifikoa izan, beste herrialde batzuetan bezala.
‎Alderdi horren aldeko irakurketa positiboa da joera positiboa dagoela ez betetze horien aurrean hartutako neurrien ehunekoan; 2012an% 52,3 izan ziren, eta 2009an, berriz,% 6,8 Datu horiek, zalantzarik gabe, Elikagaien Kateko Kontrol Ofizialeko Plan Nazionalaren arrakasta islatzen dute. Legeria betetzen dela bermatzea Pentsuen eta elikagaien arloko legedia betetzen dela ziurtatzeko kontrol ofizialei buruzko 882/ 2004 (EE) Erregelamenduak ezartzen duen bezala, estatu kideek urtero aurkeztu behar dute kontrol plan nazionalari buruzko txostena. Gure kasuan, kontuan hartu behar da, halaber, elikagai segurtasunari eta nutrizioari buruzko uztailaren 5eko 17/ 2011 Legea, 18 artikuluan hau ezartzen duena:
2014
‎Google ia guztiek bizi dute, baita txiki txikitatik Interneten nabigatzen duten haurrek ere. Seme alabek Sarean duten jarduerari buruz gurasoek egin behar duten kontrol beharrarekin laguntzeko, adingabekoentzako diseinatzaile diseinatuak daude, eta horiek erakargarriagoak eta seguruagoak bihurtzen dituzte. Hona hemen Komunikazio Teknologien Institutu Nazionalak haurrentzat gomendatutako web nabigatzaile batzuk, baita haientzako berariazko bilatzaile batzuk ere.
2016
‎Dorrea, abiadura behar dut kontrolari eusteko.
2017
‎Nolanahi, hori ez zen aukera egokia XVII. mendeko klase agintariarentzat; garapen kapitalistaren hasierako fase esperimentalean, artean ez zuen lortu ez magiaren praktika neutralizatzeko behar zuen kontrol sozialik, ez eta magia bizitza sozialaren antolakuntza barruan egoki txertatzerik ere. Agintarien ustez, ez zen hain garrantzitsua jendeak eskatzen edo nahi zituen ahalmenak egiazkoak ziren ala ez; magian sinestea matxinada sozialerako pizgarri izan zitekeela, hori zen egiaz garrantzitsua.
‎Ohikoena formatu instalagarria zuzenean kaxa orokorraren gainean topatzea izaten da, nahiz eta beste formatu batzuk ere badiren.Kontrol digitalaren erregulatzaileei dagokienez, erregulazioa konexio zuzeneko sisteman edota kontrolLanalogikokoan bezalaxe egiten da. Alde bakarra zera da, erregulatzaileak behar duen kontrol seinalea digitala dela; hau da, pultsadore bati konektatzen zaio (edo bati baino gehiagori, paraleloan) eta, pultsazio motaren arabera (laburra edo luzea) eta erregulatzailearen egoeraren arabera, modu batera edo bestera jarduten du. Konparazio batera, lanpara piztuta baldin badago eta pultsazio labur bat egiten badugu, erregulatzaileak erabat itzaliko luke bonbilla.
2018
‎Lege berri bat apailatzen ari baitira, botere publikoek zehazki behatu dute, nolaz ukaera elektronikodunen kopurua apalduz doan, preso gehienak bi urte ingurutara kondenatuak izanki, bi begiak hetsirik onartu behar bailukete kontrol sistema hori presondegitik kanpo egoiteko. Botere publikoen ikerketek trabak erakutsi dituzte, kurioski presoen beren aldetik, kontrolatzaileen aldetik eta epaileen aldetik.
‎Amorrua etorri zitzaion hesteetan gora, nahiz eta seguru asko ez izan huts hutsean amorru, gehiago izango ziren beldurra eta batez ere lotsa, baina izanak izan Mirenek barruan zeukan eta kanpora bota behar zuen eta hamaika estrategia daude horretarako, oso gauza pertsonala baita, bakoitzari bereak balio dio, eta bereak bakarrik, eta Mirenek triskantza behar zuen kontrola berreskuratzeko, Mirenek zerbait apurtu behar izaten zuen, hain ezdeusa eta biguna ez zela sentitzeko, eta une hartan Jonen garrantzirik gabeko komentarioaren ondoren benetan sentitzen zen lotsagarri, benetan hutsal, eta sentipena zenbat eta biziago, orduan eta nabarmenagoa behar zuen izan suntsipenak hura desagerrarazteko, eta hantxe zegoen moto errenkada luzea, txukun txukun apark...
‎Materialak hiru kategoriatan sailkatzen dira behar duten kontrolaren arabera.
‎Diktadurak gidatu zuen errepresioa, ordea, ez zen desagertu, lehendik betetzen zuen funtzio politikoari eutsiz. Testuinguru horretan kokatu behar ditugu kontrolik gabekoen erasoak; Gasteizen 1976 urteko martxoaren 3an izandako sarraskia; Jurramendin karlisten aurkako ekintzak, edo 1978 urtean sanferminetan Espainiako poliziak sortutako zorigaiztoko gertakariak. Haustura demokratikoa aldarrikatzen zuen sektore borrokalarientzako abisu gordinak izan ziren horiek guztiak.
2020
‎Sistema konkretuez baino, bilketen emaitzez hitz egin nahi dugu. Horrez gain, arduraz jokatzeko eskatzen zaigu herritarroi, eta guk erantzuten dugu instituzioek ere arduraz jokatu behar dutela kontroletan.
2023
‎Jakina ezetz, ez izan ergela, Josemari, zuk badakizu ederto nik pentsatzen dudana poliziaren jardueraren kontura orain ez litzateke harritzekoa bere aitaren karnet komunista hizpidera ateratzea. Baina, zer dela eta buelta erdi eman behar zuten kontrol batera iritsi eta gero. Ez al zekiten nola jokatzen zuen poliziak?
‎Jendea korrika eta geroz eta azkarrago ibiltzeak batez besteko denborak jaistea ekarri du. «Eta nahiz eta guk nahi ez, gero eta lehenago ireki behar ditugu kontrolak. Aurten bertan, Beriain tontorreko kontrolekoek esan ziguten beraiek baino lehen iritsi zirela lehenbizikoak, 08:15erako.
‎zer neurritaraino urratu behar dugu intimitatea segurtasunaren izenean? Zenbateraino elikatu behar dugu kontrolaren eta mesfidantzaren gosea. Lotura du etikarekin ere:
‎Beste era batera esanda: legeak behar bezala definitu behar ditu kontrolaren aurrekontu materialak eta prozedurazkoak, eta, bereziki, toki erakundeak subrogazioa saihestu ahal izateko bermeak, bere eskumenak autonomiaz betez [KAE 154/ 2015, 7 c) OJ]. Jakina, toki autonomiaren berme konstituzionalean itxitako aurretiazko errekerimenduaren eskakizunak autonomia erkidegoen eskumeneta autonomia bermeetan ere egon behar du, nahiz eta kasu honetan konstituzioaren arabera onargarria ez izan izapide horrek auzitegi honek aipatutako jurisprudentzian neurriz kanpokotzat jo dituen kontrol modalitateetako batean amaitzea".
‎Beste era batera esanda: legeak behar bezala definitu behar ditu kontrolaren oinarri materialak eta prozedurazkoak, eta, bereziki, toki erakundeari subrogazioa saihesteko aukera emango dioten bermeak, bere eskumenak modu autonomoan betez" [Konstituzio Auzitegiaren 154/ 2015 epaia, 7 c) oinarri juridikoa]. Jakina, toki autonomiaren berme konstituzionalean itxita dagoen aurretiazko errekerimenduaren eskakizuna autonomia erkidegoen eskumen eta autonomia bermeetan ere egon behar da, nahiz eta kasu honetan konstituzionalki onargarria ez izan izapide hori Auzitegi honek, aipatutako jurisprudentzian, gehiegizkotzat jo dituen kontrol modalitateetako batean amaitzea".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia