Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 44

2003
‎Jabetza Horizontalaren Legearen arabera, jabekideek errespetatu egin behar dituzte komunitatearen instalazio orokorrak, erabilera egokia emanez eta kalteak eta hondamenak eragitea eragotzita eta gainerako jabekideekiko harremanetan eta higiezina erabiltzean behar den gizalegez jokatuta.
‎Gure ustez, bai espazio publikoetan (hala nola erabilera publikoko aretoetan, oro har) erretzeko debekapena, baita komunitateak erretzaile ez diren pertsonen osasun eskubidea aintzat hartu behar ditu komunitateak.
2005
‎Jabe guztiek behar bezala erabili behar dituzte komunitateko instalazio orokorrak, kalteak edo kalteak saihesteko.
‎Espainiako Ostalaritza eta Errestaurazio Federazioak (FEHR) dioenez, gaur Diputatuen Kongresuak onartutako legeak sektorearen salmentak %8 jaitsiko ditu, eta 20.000 lanpostu baino gehiago galduko ditu. José Luis Guerra FEHRko zuzendariaren albokoak esan zuenez, “legeak behartzen du, eta ez dago baliabiderik, eta orain, legea garatu behar duten komunitateei egin behar diegu aurre; beraz, legea gehiago gogortzeko eta garestiago bihurtzeko arriskua dago”. Ildo horretatik, ohartarazi zuen legeak aurreikusten duen erretzaileentzako lekua murrizteak kontsumoa murriztea ekarriko duela, erretzeko ohitura ostalaritzako eta sukaldaritzako kontsumoarekin lotzen duten kontsumitzaile gutxiagorekin.
2006
‎Negoziazio eta elkarrizketa hori, maila pertsonalean, familian eta herri mailan ematen da. Pertsonek eta taldeek euren esparrua bilatu behar dute komunitatean, inguruarekiko loturak finkatuz. Batzuen eta besteen beharrak denborarekin aldatuz doaz eta, bai hizkuntzek, bai hiztunek, egoera berrietara egokitzen jakin behar dute.
2007
‎Argudiatzean arrakasta izateko, hizlariak bat egin behar du bera entzuten ari den komunitatearekin; hori, hasteko. Komunitateak eta hizlariak bat etorri behar dute oinarrizko hitzarmenean; hots, bat egin behar dute komunitate intelektual bat osatzen duten asmoan, eta adostu behar dute batera eztabaidatu nahi dutela hizlariak proposatzen duena.
2008
‎Literaturaren didaktika ere komunikazio eskema horretan kokatzen du Even Zoharrek; haren arabera, kultura kontrolatzen duten faktoreen multzoa da instituzioa, eta instituzioaren barruan, Eskola. Instituzioak erabakitzen du zein produktu eta eredu gorde behar duen komunitateak denbora luzez, belaunaldi batetik bestera transmitituz.
2009
‎Euskarak kondizio horiek guztiak behar ditu komunitatea trinkotze aldera. Baina horiekin batera ezinbestekoa da euskal komunitateak borondatea izatea bere buruari fidel izaten jarraitzeko, euskaldun izaten jarraitzeko.
‎Bankarien poderioa itzela da; beren globalizatzeko era, eraginkorra eta ahaltsua. Globalizatzeko beste era bat asmatu behar dute komunitate alternatibo horiek. Eta zein da haien ekarpena?
2010
‎Hitz lauz esateko, ez Mario Izeta ez Jose Ignacio Munilla ez dira ordezkatu behar dituzten komunitate kristauen gustuko. Zenbakizko datuek kontrako jarrera horren dimentsioa ulertzen lagundu ahal digute.
‎Global Gateway Global Gateway plataformak mundu osoko 20.000 ikastetxe baino gehiago ditu erregistratuta gaur egun Global Gateway plataformak mundu osoko 20.000 ikastetxe baino gehiago ditu erregistratuta. Eskolek beren datuak doan eman behar dituzte komunitate birtual horretan parte hartzen hasteko. Kide denean, erabiltzaileak bere gelako beharretara hobekien egokitzen den edo abian diren proiektu batzuetan integratzen den “bazkide” edo kolaboratzailea bila dezake datu base zabalean.
‎De Caterinaren arabera, “badira elikagaietatik eratorritako sendagaiak, omega 3 esaterako, heriotza kardiobaskularraren arriskua murrizten dutenak”. Horregatik, “elikaduran egiten diren esku hartzeek lehentasuna izan behar dute komunitate zientifikoarentzat une honetan”.
2011
‎Aurreko aldietako zorrengatik, eroslea ez da erantzule izanen. Nola jokatu behar du komunitateak kide batzuen berankortasunaren aurrean. Batzordeak erabakitako denboran eta moduan ordaindu gabeko zorrik bada, ordaintzeko eskatu behar da eta, hala badagokio, bide judizialetik zordunaren aurka jotzea erabaki.
2012
‎Horrenbestez, garapen endogenoak baditu inplikazio ekonomiko, instituzional, kultural, politiko eta sozialak. Ikuspegi horretatik, kontuan hartu behar da herritarrekparte hartu behar dutela komunitatearen zereginean eta gizarte eraikuntzan. Aldehorretatik, badira garapen endogenoan kontuan hartu eta uztartu behar diren bibeharrizan:
2014
‎5 Bizilagun berankorren komunitateko kuotak ez ordaintzea saihestu behar da. Bestela, gainerako jabeek ekarpen handiagoa egin behar dute komunitatearen aurrekontuari aurre egiteko. 6 Higiezinean egindako erreforma eta obra batzuk (galdarak, igogailua, etab.) ordaintzeko diru-laguntza eta laguntza ofizialetara jotzea.
‎Baigorri Nafarroaren eguneko herria da, ikusle anitz bazen bildurik erran nezake, bulta horretatik. Herriko elkarte guziak hunkiak izan ziren eta figurazio zein rola aktiboetan nortasun handiko elementuak baziren, ageri zen mustran herriko politika tendentzia ezberdinak ordezkatzeko axola, batasun zerbait behar dute komunitateek artetan. Hots kontsensua bildu behar zuen Pontzio-k, ez bazterrak samurtu gehiago.
‎Zerbitzuak egin behar ditu komunitatean.
2015
‎Horrelako lekuak behar ditu komunitateak.
2016
‎Baina emozioa aldez aurretik bilatzea oso arriskutsua izan daiteke artistikoki, oholtzan nagusitu ohi den jardunak zerikusi handiagoa izaten baitu museoko kulturarekin sorkuntzarekin baino. Azken batean, komunitate oso bat emozionatu nahi duenak derrigor jo behar du komunitate horrek elkarbanatzen dituen erreferentzietara, ondare hori erabili behar du eraginkorra izango den modu batean, eta bukatzen du egiten egin litekeen akatsik larrienetako bat: politikoki eraldatzailea den mezu bati laguntzeko artistikoki oso kontserbadorea den artefaktu bat sortzea.
‎Amparo Jiménez Vivas ek idatzi duen bezala, unibertsitateak oreka gorde behar du komunitatearekin, etenik gabe. Alegia, garaian garaiko gizarte aldaketei erantzuna eman behar die.
‎Taldeak munduko jokalari onenak eta bere golak sakrifikatu behar ditu, beraz partida gehiago galtzen ditu, ezin dituelako fitxatu. Dena den, partidak galdu behar dituzu komunitate trinkoagoa eta indartsuagoa osatzeko. Bilbon egon nintzen lehen egunean Athleticek 4 galdu zuen eta jendearen jarrerak zur eta lur utzi ninduen.
2017
‎Bada, ni horrelakoa naiz, ez dakit gauzak bestela konpontzen". Garena izan behar dugu, ez gehiago ez gutxiago, baina komunitatean bizi gara, eta irla desertu batean geu bakarrik bizi ez garen artean, jakin behar dugu komunitate horretako kide guztien askatasuna zaintzen geurearekin batera. Total, amorrua ematen didatela horrelakoak direlako berekoikeriaz jokatzen direnek, nahi dutena esaten dutenek, gauzak lortzeko erabili egiten nautenek edo bordeak direnek.
‎Modu honetan ulertu izan da soberania westfaliar aroan: printzipio bat zeinaren arabera, komunitate politiko batean, autoritate goren bat egon behar baitu komunitate politiko hori existitu dadin eta ekin dezan. Beraz, soberaniak berarekin dakar estatuaren eta komunitatearen arteko harreman edo bereizketa jakin bat.
‎Azkenik, ez nuke ahaztu gura euskaltasun guztiak baliotzea beharrezkoa dugula. Euskaldun izatearen modu askotarikoak jarri behar ditugu komunitatearen alde (Jone Goirigolzarriri lapurtu dizkiot bi esaldi horiek). Eta, zentzu horretan, ez dirudi euskaldun berrien kategoriak hiztun berrien legitimitatean laguntzen duenik.
2018
‎Mihia eta luma zorrotz izan behar dugu komunitatekook. Irudimena borborka, sormena txorrotx, iturria mara mara.
2019
‎Herria anitza denez, “komunitateen arteko sareak josi behar ditugu komunitate bat eta bakarra eraikitzeko”. Horretarako, beharrezkoak izango ditu ezberdinen arteko akordioak.
2020
‎Jakina. Lehendabizi sinetsi behar dugu komunitate eleanitza garela. Nik uste dut honek salba gaitzakeela.
2022
‎Egonkortasuna behar luke komunitate batentzat lanean ari den medikuak. Zenbat denborakoa?
‎Herritarrak komunitate politikotik urruntzea, elkarreragina «kontsumo harreman» batera mugatuta. «Horrek demokrazia pobretu egiten du, eta, nik imajinatzen dudan demokrazian, herritarrak ezinbestean sentitu behar du komunitate politikoaren parte», adierazi du.
‎...ntifikatzen duten txapela eta berokia jantzirik, eta nik sekretuan Sabbat eko belea izenarekin bataiatu dut, izen horrekin bataiatu dut Michael hileta aura batek inguratzen duelako, sudur makoa delako eta oroz gain begiratzeari uzten ez dizuten begi txiki erregarriak dituelako, Michaelek judu ez diren puten hankartean darabil judukeria, pentsatu ere ez juduen artean erabiltzea judukeria, kasu eman behar du komunitateak ez dezan jakin Yahveren legeen ezkutuan puterioan ibili ahal dela, nonahi dagokeela abentura, baita judu ez diren gazteen sabelpean ere, eta sinetsi gero, zoragarri zait rabino hori, nire rabino hori kasik egunero etortzen zait ile kiribil grisa belarri atzean duela, begizta horixka handiak alkandoratik zintzilik, eta txirikorda txiki batzuk korapilatuak ez dakit zein kultu prakti... Nire bezero troparen artean bada beste Michael bat, lehenago Jack zena, izena aldatu eta bere arrastoa ezabatu nahi izan zuena inondik ere, izen bat ahantzarazterik balego bezala, izenak putei axola balitzaizkie bezala, eta beharbada bezero horrek ere ahaztua du bere buruari eman zion gai  tzizena, beharbada egun batean kapritxo horixe eman zion bere buruari nire ate aurrera etorri aurretik, silaba bakarreko izena edukitzen asperturik zegoenean nonbait ere, berarekin ibili dudan hoztasuna sentitu nahi zuen, eta delako Michael hori beti beltzez jantzirik etorri ohi zen, judutzat identifikatzen duten txapela eta berokia jantzirik, eta nik sekretuan Sabbat eko belea izenarekin bataiatu dut, izen horrekin bataiatu dut Michael hileta aura batek inguratzen duelako, sudur makoa delako eta oroz gain begiratzeari uzten ez dizuten begi txiki erregarriak dituelako, Michaelek judu ez diren puten hankartean darabil judukeria, pentsatu ere ez juduen artean erabiltzea judukeria, kasu eman behar du komunitateak ez dezan jakin Yahveren legeen ezkutuan puterioan ibili ahal dela, nonahi dagokeela abentura, baita judu ez diren gazteen sabelpean ere, eta sinetsi gero, zoragarri zait rabino hori, nire rabino hori kasik egunero etortzen zait ile kiribil grisa belarri atzean duela, begizta horixka handiak alkandoratik zintzilik, eta txirikorda txiki batzuk korapilatuak ez dakit zein kultu praktikarako, eta kultu horretaz ere ez dakit ezer, edo ia ezer ez, juduei soilgunea estaltzen dien txano biribil hori eta kasher sukaldea besterik ez, harrizko murru baten aurrean egiten dituzten errezoak eta zirkuntzisioa, liluragarria zait Moises gogorarazten baitit, katekesi garaiko gizona, nire aitaren Bibliako huraxe, Moises gogorarazten dit zahar jakintsuaren bizarzuria, luze, zutik desertuko hondarra zapaltzen duten larruzko sandaliak jan  tzirik eta dena dakienaren aire horrekin, zeru itsasoei begira bidea irekitzeko ahaleginean, Jainkoaren hatzak hautatua izanaren patriarka duintasunez zutik, bertute guztietako gizona, gizateria Lur agindura eramateko enkargua duena, gela honetaraxe, adibidez, non bezeroen zain bainago, nire ohean herri guztiak batzen dira-eta, japoniarrak eta indiarrak, non belaunikatzen baita bere buztanaz seinalatzen nauen gizon pila hori ere, neu ere hautatua naiz eta hori baino gehiago, zerumugako promesa horixe naiz, tira, inoren kirtena ahora sartzeko behar dudan denboran, gero denak atzera berriz ere beren jainkoagana bidaltzen baititut, atzera behar duten denbora hartzera, atzera betiko bizira itzultzeko, bakarrak eta mimatuak direla pentsatuz, egiaren jabe direnen bide zuzenean daudela pentsatuz, Michaelek Moises dakarkit gogora, hark gogor ekiten zien gauari eta ekaitzari besoetan Legearen taulak zeramatzala nola eskaintzen baita haur jaioberri bat sakrifizioan, bai, Michael Moises horixe da, zeinaren inguruan trumoiak eta tximistak erortzen baitira, infernua zerutik baletor bezala, betiereko kondena jendearen buru gainean pitzatzera balihoa bezala, tximista zuri handiek denboren eta idoloen hasierako herria aldizka argitzen dutela, zeru goienetik ospakizunean esku hartzen zuen urrezko ardi larrua, Moises, aita guztien aita, neskamearekin oheratu zena emaztea antzu zuelako, halaxe esaten zuten, eta Moises neskamearekin oheratu zela ere ez da seguru, beharbada Abraham izan zen, edo Noe, bost axola, gizonen arteko bat izan zen bizar zuria luze eta zahar jakintsuen eitekoa, gizonen arteko bat askoz ere nahiago zituenak putak bere emaztea baino, Jainkoa puterioan ohoratzen zuenetako bat, baina emakume hark izena bazuen, bai, Agar izena zuen, izen bat zuen baina izenaren jabe izatea ez da aski haren larruan egoteko, Bibliak aipatzea ez da aski puta bat baizik ez izateko, eta ni beste emakume hura banintz, Sarah, zin degizut neure eskuez akabatuko nituzkeela biak, Itsaso Gorriaren eta suzko sasien suminez akabatuko nituzkeen, haiek elkar ukitu baino lehen garbituko nituzkeen, bele zaharraren sexuak puta gazteenari ekin baino lehen, eta jarraian zeruari zuzenduko nintzaiokeen garrasika urkatu nazatela, gurutziltzatu nazatela, akabatutu nadila traizionatu egin nautelako, baina zer jainko suerte zara zu gizonak beren mirabearen besoetara bultzatzen dituzuna, mirabeei putarena egiten uzten diezu, eta alderantziz neu izan banintz mirabe hori, neure buruaz beste egingo nukeen, Jainkoa desafiatuko nukeen bertan suntsitu nintzan, gatzezko estatua bihurtu nintzan gizateria krimen horretatik kanpo utzi ahal izateko, Historia beste modu batera idazteko, beste nonahi gertatzeko, eskutik heldurik doazen aiten eta amen bizian, mirabea atzetik doakiela segurtatuz, gurasoak zein dituzten eta mirabearen funtzioa zein den badakiten seme alaben bizian.
‎Nire bezero troparen artean bada beste Michael bat, lehenago Jack zena, izena aldatu eta bere arrastoa ezabatu nahi izan zuena inondik ere, izen bat ahantzarazterik balego bezala, izenak putei axola balitzaizkie bezala, eta beharbada bezero horrek ere ahaztua du bere buruari eman zion gai  tzizena, beharbada egun batean kapritxo horixe eman zion bere buruari nire ate aurrera etorri aurretik, silaba bakarreko izena edukitzen asperturik zegoenean nonbait ere, berarekin ibili dudan hoztasuna sentitu nahi zuen, eta delako Michael hori beti beltzez jantzirik etorri ohi zen, judutzat identifikatzen duten txapela eta berokia jantzirik, eta nik sekretuan Sabbat eko belea izenarekin bataiatu dut, izen horrekin bataiatu dut Michael hileta aura batek inguratzen duelako, sudur makoa delako eta oroz gain begiratzeari uzten ez dizuten begi txiki erregarriak dituelako, Michaelek judu ez diren puten hankartean darabil judukeria, pentsatu ere ez juduen artean erabiltzea judukeria, kasu eman behar du komunitateak ez dezan jakin Yahveren legeen ezkutuan puterioan ibili ahal dela, nonahi dagokeela abentura, baita judu ez diren gazteen sabelpean ere, eta sinetsi gero, zoragarri zait rabino hori, nire rabino hori kasik egunero etortzen zait ile kiribil grisa belarri atzean duela, begizta horixka handiak alkandoratik zintzilik, eta txirikorda txiki batzuk korapilatuak ez dakit zein kultu praktikarako, eta kultu horretaz ere ez dakit ezer, edo ia ezer ez, juduei soilgunea estaltzen dien txano biribil hori eta kasher sukaldea besterik ez, harrizko murru baten aurrean egiten dituzten errezoak eta zirkuntzisioa, liluragarria zait Moises gogorarazten baitit, katekesi garaiko gizona, nire aitaren Bibliako huraxe, Moises gogorarazten dit zahar jakintsuaren bizarzuria, luze, zutik desertuko hondarra zapaltzen duten larruzko sandaliak jan  tzirik eta dena dakienaren aire horrekin, zeru itsasoei begira bidea irekitzeko ahaleginean, Jainkoaren hatzak hautatua izanaren patriarka duintasunez zutik, bertute guztietako gizona, gizateria Lur agindura eramateko enkargua duena, gela honetaraxe, adibidez, non bezeroen zain bainago, nire ohean herri guztiak batzen dira-eta, japoniarrak eta indiarrak, non belaunikatzen baita bere buztanaz seinalatzen nauen gizon pila hori ere, neu ere hautatua naiz eta hori baino gehiago, zerumugako promesa horixe naiz, tira, inoren kirtena ahora sartzeko behar dudan denboran, gero denak atzera berriz ere beren jainkoagana bidaltzen baititut, atzera behar duten denbora hartzera, atzera betiko bizira itzultzeko, bakarrak eta mimatuak direla pentsatuz, egiaren jabe direnen bide zuzenean daudela pentsatuz, Michaelek Moises dakarkit gogora, hark gogor ekiten zien gauari eta ekaitzari besoetan Legearen taulak zeramatzala nola eskaintzen baita haur jaioberri bat sakrifizioan, bai, Michael Moises horixe da, zeinaren inguruan trumoiak eta tximistak erortzen baitira, infernua zerutik baletor bezala, betiereko kondena jendearen buru gainean pitzatzera balihoa bezala, tximista zuri handiek denboren eta idoloen hasierako herria aldizka argitzen dutela, zeru goienetik ospakizunean esku hartzen zuen urrezko ardi larrua, Moises, aita guztien aita, neskamearekin oheratu zena emaztea antzu zuelako, halaxe esaten zuten, eta Moises neskamearekin oheratu zela ere ez da seguru, beharbada Abraham izan zen, edo Noe, bost axola, gizonen arteko bat izan zen bizar zuria luze eta zahar jakintsuen eitekoa, gizonen arteko bat askoz ere nahiago zituenak putak bere emaztea baino, Jainkoa puterioan ohoratzen zuenetako bat, baina emakume hark izena bazuen, bai, Agar izena zuen, izen bat zuen baina izenaren jabe izatea ez da aski haren larruan egoteko, Bibliak aipatzea ez da aski puta bat baizik ez izateko, eta ni beste emakume hura banintz, Sarah, zin degizut neure eskuez akabatuko nituzkeela biak, Itsaso Gorriaren eta suzko sasien suminez akabatuko nituzkeen, haiek elkar ukitu baino lehen garbituko nituzkeen, bele zaharraren sexuak puta gazteenari ekin baino lehen, eta jarraian zeruari zuzenduko nintzaiokeen garrasika urkatu nazatela, gurutziltzatu nazatela, akabatutu nadila traizionatu egin nautelako, baina zer jainko suerte zara zu gizonak beren mirabearen besoetara bultzatzen dituzuna, mirabeei putarena egiten uzten diezu, eta alderantziz neu izan banintz mirabe hori, neure buruaz beste egingo nukeen, Jainkoa desafiatuko ...ntifikatzen duten txapela eta berokia jantzirik, eta nik sekretuan Sabbat eko belea izenarekin bataiatu dut, izen horrekin bataiatu dut Michael hileta aura batek inguratzen duelako, sudur makoa delako eta oroz gain begiratzeari uzten ez dizuten begi txiki erregarriak dituelako, Michaelek judu ez diren puten hankartean darabil judukeria, pentsatu ere ez juduen artean erabiltzea judukeria, kasu eman behar du komunitateak ez dezan jakin Yahveren legeen ezkutuan puterioan ibili ahal dela, nonahi dagokeela abentura, baita judu ez diren gazteen sabelpean ere, eta sinetsi gero, zoragarri zait rabino hori, nire rabino hori kasik egunero etortzen zait ile kiribil grisa belarri atzean duela, begizta horixka handiak alkandoratik zintzilik, eta txirikorda txiki batzuk korapilatuak ez dakit zein kultu prakti...
‎Erlijioa behar dugu komunitatea sortu ahal izateko, baina kristautasunak hondatu du bide hori. Erlijiora daraman bide oro zapuztuta dago.
‎" Multinazio" nozioak beren jarraitutasunerako funtsezko baldintzak sortzearren lurralde jakin batean elkarrekin bizi behar duten komunitate politikoei egiten die erreferentzia.56 Beren burua berritu ahal izateko, nazio eratzaileek baldintza mesedegarriak behar dituzte konstituzio ordena negoziatua, partekatua eta askatasunez onartua sortzeko. Horiek sine qua non baldintzak dira itun konstituzionaleko bazkide batek ere zalantzan jarri duen autoritate morala, edo legitimitate globala?
‎Funtsezkoa da auzi konstituzionalak eztabaidatu ahal izatea, baita iraganeko akordio politikoak zalantzan jartzea ere, esparru politiko jakin baten barnean elkarrekin bizi behar duten komunitate politikoek babesa jaso bazuten ere. Izan ere, babes hori ez da atzeraezintzat edo baldintzarik gabekotzat hartu behar.
‎Konfiantza hori baldintzapekoa izan behar da beti, etengabeko negoziaziorako aproposa den giro bat sortzearren erregimen demokratikoan (Tilly, 2005). Leialtasun horren inten  tsitatea nahitaez aldatuko da estatu subirano batean elkarrekin bizi behar duten komunitate politikoetako bakoitzaren testuinguruen, botere harremanen eta aurretiko esperientzien arabera, 12
‎Erresonantzia kutxa dei diezaiokegu. Corpusean egindako aurrerapenek erresonantzia kutxa behar dute komunitatean zabaltzeko. Erresonantzia kutxa eskasa baldin badaukazu, arazo baten aurrean zaude.
‎Beren komertzio fondo zaintzea dutelarik bakarrik helburu ulitxetan jartzen diren horiek. Jo-muga behar genukeelarik komunitate linguistikoa urrats berean ibilaraztea.
2023
‎Bestalde, euskalkiak bere leku berezia ere behar du komunitatearen ezaugarri seinalatua delako. Horrenbestez, ohikoa behar luke harreman informaletan, lagunartekoan, antzezpenetan, joko eta jostaketetan eta, oro har, jai giroko ahozko adierazpenetan.
‎Asko haserretu nintzen, covidarekin nengoen eta gainera Nudo Mixteco aurkezten ari ginen. Komunitateko zerbitzu horretan zabiltzanean, baimena eskatu behar duzu komunitatetik ateratzeko, eta lau baimen bakarrik dauzkazu. Eta ez dakizu zer lagungarria izan zen.
‎" Komunitateko zerbitzu horretan zabiltzanean, baimena eskatu behar duzu komunitatetik ateratzeko, eta lau baimen bakarrik dauzkazu"
‎Klerigo eta fraileen ordenak murriztu egin behar ziren. Erretorea aukeratzeko eskubidea behar zuten komunitateek eta ezkontzeko eskubidea behar zuten apaizek. Eskaleek desagertu egin behar zuten:
‎Elkar laguntza zer den: han dago bera, Sayen, berak dakiena Puelmapun laguntza behar duen komunitatearen alde jartzeko prest. Ngulumapun ere haientzat bizitza erraza ez den arren.
‎Halaxe azaltzen digu Ander Lipusek: “Antzerkiak bere baitan beti izan behar du erritualaren parte, eta funtsezkoa izan behar du komunitatearen aurrean. Sakratua.
‎Hau da, gure gaurko gizarteko beste hizkuntzekin eta kulturekin batera eraiki behar dugun komunitateak eta elkarbizitzak euskara ardatz izatea nahi badugu, beharrezkoa dugu euskara ere ardatz izango duten hizkuntza estrategiak birpentsatzea. Hain justu, euskaratik inklusiboak izango diren gizarteratze prozesuak ziurtatuz, elkarrekiko mendekotasuna garatuz eta kulturartekotasunetik elkar elikatuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia