Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2002
‎Bai, Kurrikuluaren definizioan gelan egin daitezkeen eragiketabatzuk aipatzen dira, eragiketa horiek hizkuntzaren bidez egingo dira eta ikasleakdakiten guztiaz baliatuko dira, mugarik gabe. Bigarrenean gelako antolamenduarierreparatzen diote, ikasleek egin behar dituzten jarduera horiei lotura ematen diehurrenkera logikoak sortuz. Baina, lan egiteko moduari buruz ere aipamena egitendu, eta hori garrantzitsua da, geroago ikusiko dugunez, AOIren lan markoanikasleen zein irakasleen rolak nahiko zehaztuta baitaude.
2006
‎Publizitatearen kontzeptuan, legearentzat oinarrizko eta funtsezkotzat jotzen dugu ondasun eta zerbitzuen kontratazioa era zuzenean edo zeharkakoan sustatzea izan behar duela jardueraren helburuak. Ondorioz, iragarleak momentu jakin batean merkatuko produktuekin egin ditzakeen kontratuak bikoiztu nahi ditu publizitateak.
2007
‎Ezker eskuin begiratzea aski dugu hori jakiteko: hemengo bi erdarak, Estatu totalitario batzuen eskutik hemengo bihurtu dituzten bierdarak, ez dira erreferente txarrak batez besteko euskal erdal hiztunak euskarazizan lukeen gaitasun komunikatiboaren neurria begiz jotzeko. Erdal hiztunak, aho batez onartuko genukeela iruditzen zait hau, bere gaitasun komunikatibo erlatiboari esker, ez dauka ezinik burutu behar duen jarduera komunikatiboamamitzeko. Hori ote dugu, ordea, batez besteko euskal erdal hiztun elebidunarenneurria euskaraz ahoz eta idatziz ari denean?
2008
‎Eta kapital sozietateek alde batetik eta gizarte ekonomiaren arlokoek bestetik (kooperatibak, mutualitateak, aurrezki kutxak) baino ez dute erantzukizun mugatu hori. Partnerships, sozietate kolektibo eta komanditarioek aukera hori ez dutenez, ez kooperatibek ez eta beste ekintzaile ekonomikoek ere ezin dituzte erabili kooperatiben eta kapital sozietateen arteko eraketa juridiko horiek behar dituzten jarduerak bideratzeko asmoz.
2012
‎Publizitatearen kontzeptuan, legearentzat oinarrizko eta funtsezkotzat jotzen dugu ondasun eta zerbitzuen kontratazioa era zuzenean edo zeharkakoan sustatzea izan behar duela jardueraren helburuak. Ondorioz, iragarleak momentu jakin batean merkatuko produktuekin egin ditzakeen kontratuak bikoiztu nahi ditu publizitateak.
2014
‎Modu konstante eta sarri batean argia behar duten jardueratarako, komeni da argi naturalarekin baliokidea den argi kalitate bat erabiltzea (adibidez, sukaldean edo lantokian). Halakoetan, idealena da espektro osoko lanparak (egunez) erabiltzea goritasun lanparekin edo goritasun lanpara halogenoekin (arratsean eta gauean) konbinatuta.
2015
‎Ikasleak problema onartzen duen momentutik erantzuna ematen duen momentura, irakasleak bere horretan utzi behar du ikaslea, ez dizkio eman behar problema ebazteko mobilizatu behar dituen ezagutzak. Ikasleak susma dezake aurkeztu zaion egoera zerbait ikasteko helburuarekin aurkeztu zaiola, baina egoeraren barneegiturak justifikatu behar du jarduera bera, inolako arrazoibide didaktikorik gabe. Ikaslea ohartu bada egoera ebazteko gaitasuna duela, eta horrekin batera, konturatu bada problemaren ebazpenari esker irakaskuntzatik kanpoko egoera jakin batean eta inolako gidaritzarik gabe erabakiak har ditzakeela, orduan egoera hori ikaslearentzat adidaktikoa da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia