Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2002
‎Egia da, bestalde, ikertzaileak hezitzeko bide bereziak behar direla. Ikertzaileek behar dituzten jakintzak eta, batez ere, abileziak eta gaitasunak bereziak dira. Gainera, beren lan esparruan sortzen diren ezagupen berriak oso gertuizan behar dituzte.
‎Jakintza erabiltzen lagundu behar dute unibertsitateek Unibertsitateek gizartera helarazi behar dute jakintza Euskal Herriko unibertsitate sistema
‎Goi mailako profesional eta adituak beharrezkoak dira edozein gizarte modernotan. Bestalde, baten batek sortueta transmititu behar du jakintza; azken batean, jakintza dugu aurrerakuntzen eta bizitza kalitatearen iturri nagusietariko bat, are gehiago gaur, jakintzaren gizartea ren baitan bizi garen aro honetan. Baina bada bestelako aukerarik:
2008
‎Ongi hitz egiteko, zein neurritan behar dugu jakintza eduki, eta zein neurritan behar dugu geure burua maitatu?
2011
‎Bigarren kexua zen bekadunek tutore erdaldunak zituztela eta, horrela, bekaren bitartez bekadunak jaso behar zuen jakintza arlo bateko euskarazko formakuntza berezitua oso zaila zela:
‎Ikasle bakoitzak modurik eraginkorrenean ikasteko metodologia hartu behar du. Ahaztu gabe ikasle bakoitzak bere ezaugarri bereziengatik eta ikasteko moduagatik eraginkorrena den ikasketa metodologia hartu behar duela, irakasgai bakoitzak bere nortasuna du eta, beraz, erabiltzen diren ikasketa teknikek malguak eta bereiziak izan behar dute jakintza arlo bakoitzerako. Irakasgai batekin balio duena eta eraginkorra dena ez da nahitaez beste batekin izan behar.
2012
‎basabizitzan aurrera egiteko behar duen jakintza
‎bizitzeko behar duten jakintza espezializatua izango.
2016
‎Panorama argitu behar da: zer egin behar duten jakintza erakundeek, zer aholkularitza erakundeek, zer koordinakundeek. Bakoitza berera».
‎Gipuzkoako ainguragintzan zeuden maisuei nahiz langile orori helarazteko ardurak biziki kezkatu zuen. Bertan ainguren ekoizpenerako gogoan izan behar zituzten jakintza ezin garrantzitsuagoak jasotzen ziren, erregeari hobeki oraino zerbitzatzeko. Naski Enriquezen liburuan agertzen den aipatu" Papel de advertencias" horren aldaera erdalezkoa dela soilik, eta euskal iraulketak kezka bide zerraien Enriquezengan, are gehiago kontuan badugu Bernabe Antonio Egaña gipuzkoarrak urte berean Tolosan agertu zuen Continuacion de la memoria que sobre la fdbrica de anclas, palanquetas, de baterias de fierro, la fanderia y otros establecimientos de la provincia de Guipuzcoa dio a luz D.J.A. Enriquez del consejo de SM, su secretario, ministro general de la marina y juez de arribadas en los puertos de dicha provincia Enriquezen lanaren jarraipenean euskararen arrastorik ere atzeman ezin dugula.
2017
‎Bada, subjektuak eta objektuak sortzeko prozesuak, hala nola herria, nazioa, demosa, norbanako autonomoa edo arrazionala, homo criminalis delakoa, homo economicus delakoa, eta abar. Guztiek behar dute jakintza esparru bat, sailkapena, instituzioak eta beste elementu batzuekiko harreman errepikatuak: hau da, erregulartasunezko esparru bat behar dute.
‎Azterketa bibliometriko kuantitatiboak aukera ematen digu aztertzeko ezagutzaren espezializazio prozesua nola gorpuztu den Uztaroren kasuan eta zer nolako heldutasun maila lortu duen komunitate zientifiko jakin batek. Horretarako, betiere kontuan izan behar dugu jakintza arlo bakoitzak bere ohitura eta ezaugarriak dituela eta baten azterketak lortutako ondorioak ezin direla besteetara zabaldu zuzen zuzenean.
2018
‎Egiten jakite horretan, fantasia, irudimena, sormena eta zuhurtzia uztartzen dira. James C. Scott (1998) antropologo anarkistak gogorarazten digu sendagileek eta medikuek izan behar zutela jakintza hura: jakintza praktiko antidogmatikoa, abstrakziorik onartzen ez duena, helburu argiak dituena (sendatzea edota lehorreratzea) eta, horiek deskuidatu barik, aldi berean, egoera edo ingurua xehe xehe aztertzen dituena eta, hala behar izanez gero, xedeak berraztertzen dituena.
‎“Erronka bat badute herri jakintzek. Elkarrizketa, lankidetza, eta elkarren aitortza sustatu behar dute jakintza esparruen artean, estraktibismo kognitiboa saiheste aldera. Izan ere, akademiak askotan herri mugimenduetako edo herri kolektiboetako jakintzak jaso eta formalizatzen ditu:
2021
‎Zenbat eta gehiago jakin eta ulertu gauzak nola gertatzen diren edo beste pertsona batzuek zergatik jokatzen duten desberdin, orduan eta aberatsagoa izango da haurren arrazonamendua. Eta familiak izan behar du jakintza horren hornitzaile nagusia. “Ezin da pentsamendu kritikoa sortu, baldin eta etxean ez badira hitz egin eta adierazi gizartearen zati batetik bakarrik lor daitezkeen iritzi, irakurketa edo datu zientifikoak”, dio Velascok.
2022
‎Lan horretan, giltzarri izango da atzitzea maskulinitateen egoeraren araberako espezifikotasuna, biolentzia eta biolentziaren prebentzioa, eta maila indibidualetik erakunde eta nazioen mailara igarotzeko gaitasuna. Mundu baketsu eta iraunkorrago bat eraikitzeko behar dugun jakintzaren alderdi garrantzitsua da maskulinitateak ulertzeko dugun modua etengabe garatzea.
2023
‎«Euskadiko foru berezitasuna dela eta». Garamendiren iritziz, langile horien «berariazko prestakuntzaren» parte izan behar du jakintza arlo horrek ere.
‎«Euskadiko foru berezitasuna dela eta». Garamendiren iritziz, langile horien «berariazko prestakuntzaren» parte izan behar du jakintza arlo horrek ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia