2006
|
|
Honen ikuspuntutik erromatarrak eta greziarrak berdinak ziren. Argi zeukan agintariak erromatarrak zirela baina uste zuen greziarrak
|
behar
zuten ikaskuntza jaso izan balute agintariak izango zirela erromatarren lekua hartuz. Ideia honekin Halikarnasoko Dionisiok bat egiten zuen.
|
2008
|
|
Hezkuntza eta prestakuntza hori, ezagutzak eskuratzera bideratutakoa baino gehiago, eguneroko bizitzan modu autonomoan moldatzeko gazteentzat baliagarriak diren trebetasunak eta trebetasunak garatzera bideratzen da. Hau da, “jakintzaz” gain, ikasleek jakintzak testuinguru erreal batean aplikatzen jakin behar dute, ikasitakoa ulertzen jakin behar dute eta gai izan
|
behar
dute ikaskuntzak integratzeko, erlazionatzeko eta praktikan erabiltzeko, egunero aurre egin behar zaien egoera edo testuinguru posibleetan. Baina gaitasun horiek curriculumean sartzeak ez du ikaskuntza arloen diseinuan bakarrik eragiten, eskola antolaketan ere aldaketa bat eragiten du, antolaketa horrek oinarrizko gaitasunak lortzen ere lagunduko baitu.
|
2009
|
|
Era berean, hizkuntza horretako ikasketak egin dituztenak urrutitik ere sar daitezke modalitate horretan, eta hasierako maila baino goragoko maila edo maila batean sartu, modalitate presentzialeko ikasleen baldintza eta baldintza berberetan. Ikasle bakoitzak bere inguruabar pertsonalen arabera
|
behar
duen ikaskuntza erritmoa ezartzen duen arren, maila bakoitzari dagozkion modulu kopuruan matrikulatzen da ikaslea: oinarrizkoa I, oinarrizkoa II, tartekoa I edo tartekoa II. Maila horietako bakoitza gainditzeko, aurrez aurreko proba bat egin du modulu bakoitza amaitzean matrikulatuta dagoen HEOn, eta, era berean, berariazko proba bat egin du oinarrizko maila edo erdiko maila amaitzen denean.
|
2013
|
|
Lan praktika sekzioan, kasu praktiko bat garatzen da: egin beharreko eragiketak deskribatzen dira, behar diren tresnak eta materiala zehazten dira, eta argazkiak erakusten dira, jarraitu beharreko urratsak adierazteko.Heziketa zikloa amaitzen duzunean lortu
|
behar
dituzun ikaskuntzaren emaitzak adierazten dituzte lan praktika horiek.
|
2015
|
|
«Matematika eta natur zientziak irakurtzen ditugu; musika, literatura edo zinema irakurtzen ditugu», erantsi du dokumentuak. Hain argi ez dagoena da haurrek zer adin zehatz
|
behar
duten ikaskuntza horrekin hasteko. Nahiz eta onartuta dagoen sei urteko adina, eskola hastekoa, egokiena dela, batzuek diote letren irakaskuntzak lehenago hasi behar duela, eta baita gero egitea proposatzen duten beste batzuk ere.
|
2022
|
|
Horren ordez, eskolek beren hizkuntza proiektuan jasoko dute zein hizkuntza erabiliko dituzten: «Ikastetxeko hizkuntza proiektuak garatu
|
behar
ditu ikaskuntza prozesuan hizkuntzak irakasteko eta erabiltzeko irizpideak». Hizkuntza proiektuak jaso ditu euskararen «ingurumen erabilera» ziurtatzera bideratutako eskolaz kanpoko jardueren proposamenak ere.
|
2023
|
|
“Eskola itun” baten alde hainbeste borrokatu ondoren, orain ez dela uste dut. Orain
|
behar
duguna Ikaskuntzaren Gizartearen aldeko Ituna da, adin eta maila guztietako etengabeko prestakuntza barne hartzen duena. Gure haur eta gazteek ikasi egin behar dute, baita irakasleek, politikariek, enpresaburuek eta erretiratuek ere.
|