Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2002
‎lanaren antolaketa, motibazioa, komunikazioa, langileen kualifikazio edo gaitasuna eta, oro har, langileen ekimenarekin, sormenarekin eta berrikuntzak egiteko ahalmenarekin loturiko aldagai, ukiezinak?. Bistan denez, heziketa autokudeatu sozialak funtsezkoa etaerabakigarria izan behar du heziketa teknikoa osatzeko eta sendotzeko.
2005
‎Ez dakit, baina saskibaloian behintzat badago interes kulturalak dituen jendea. Eta nire ustez edozein kirolarik izan behar du heziketa onekoa, maila kultural handikoa. Ez horrek jokalari bezala hobea egiten zaituelako bakarrik, baizik eta gizartearentzat ereduak direlako.
2006
‎gerrara eta armetara zaletzearekin batera, hitzarekin trebatu behar zuen gazteak. Alegia, Biltzarraren aurreko beste borroka sotilago batean gailen ateratzeko, beste giza aberea ezpatarik eta lantzarik gabe limurrarazteko prestatu behar zuen heziketak aristokrata.
2008
‎Hezitzailea dio beheko errotuluak, baina egia esan ez dakit zenbatek esango lukeen egiten dudana heziketa denik. Hezkuntza formalean, eskolan bai heziketa!; Familiak behar luke heziketa gune nagusi eta ezinbesteko!... ados. Gaur egun bizi dugun gizartean, berriz, usteak erdia ustel.
2010
‎Agian garaia izango da soziolinguistikaz hitz egiteko. Baina, horretarako, non jaso behar dugu heziketa. Nazioarteko esperientziek ere balio dezakete, gure patua estuki baitago gainerako hizkuntza gutxituenari lotuta.
‎Zientzia gustatzen zaien pertsonen eskuetan jarri behar du heziketa zientifikoa, esperimentatu, bizi, atera dadila Hego Afrikako Munduko Futbol Txapelketatik eta gogoa izan dezala baloia ikasgelara eramateko, eta ikusi botea nola egiten duen, zenbat pisatzen duen eta hegan nola egiten duen, eta beste pilota batzuekin alderatu, ping pongekoekin, golfekoekin.
2011
‎Zeregin batzuk eskualdatzeak ez du esan nahi gurasoak libre geratzen direnik seme alabak hezteko duten arduratik, ez eta ardura hori guztia eskolaren gain geratzen denik ere. Alderantziz, familiek jarraitu behar dute heziketako protagonista nagusi izaten, eta familiaren eta eskolaren arteko harremana ahalik eta estuena eta baliagarriena izatea ahalbidetu behar da. Testuinguru horretan, familiekin egiten den esku hartzea funtsezkotzat jotzen da haur hezkuntzako profesionalen lanean.
2012
‎eskola porrotik apenas, besteak beste. «Baina eskolak ez du jo behar soilik emaitzen bila; osoa izan behar du heziketak, ez soilik ezaguerena. Balioak ere eman behar dira», ohartarazi du Emakundeko zuzendari Maria Silvestrek.
2013
‎Eta osaba Giannik dio bidaiak direla emakumeek behar duten heziketa.
2014
‎Esfinterren kontrolaren heziketa onak umearen erritmo fisiologikoetatik abiatu behar du (kaka eta pixa ordu eta une jakin batzuetan egin ohi du). Umeak heldutasun fisiologiko nahikoa duenean hasi behar du heziketak; umeak haren esanahia ulertu behar du, eta malguak izan behar dugu (zigorra erabat debekatua dago, erabat arrunta baita umeak gutxienez lau urte bete baino lehen esfinterrak ongi ez kontrolatzea).
2016
‎Horrenbestez, eskoletako epistemologia normatiboaren funtzionamendua zalantzan jarri beharra dago (Preciado, 2016) eta, ondorioz, heziketa espazioen inguruko gogoeta egitea beharrezkotzat jotzen da. Bakarra, zurruna eta uniformea zen soluzioa alde batera utzi eta erantzun ezberdin eta originalen garaia heldu da, esperimentalak eta irekiak izan behar duten heziketa espazioen beharra dago. Ikasleen heterogeneotasuna errespetatuko duen pedagogia erradikalaren eta ondoriozko espazioen aldarrikapena egin behar da, norma binario eta unibertsalak eredu akademikoaren zentrotik aldenduz.
2017
‎Zuk esan legez, ikasleei adimen emozionala garatzen lagundu ahal izateko nahitaezkoa da irakasle bakoitzak bere adimen emozionala lantzea Alde batetik, ulertu behar dugu heziketa emozionala bizitza zikloan kokatzen dela, eta horregatik bizitza osoko prestakuntza iraunkorrean egon luke, haur hezkuntzatik hasita zahartzarora arte.
‎Gizarte honetan egin behar dugun heziketa lanak, gizarte hori ezagutu eta eraldatzeko saioa eskatzen du. Berriro Orlando ren galdera datorkit burura, pentsatzen duguna al den bizitzea, uzten ote diogun bizitzari pentsamenduetan sartzen, arrazoibideak lasaitu ahal izan gaitzan, geure bizitzak berak ase gaitzan.
‎Izan ere, Oskola eskola orokorreanirauli ahal izateko, errotik aldatzeko, logika moderno eta merkantilista ezabatu ahal izateko, nahiatezkoa dirudi gizartea eta kultura bera ere errotik aldatu behar izatea, Oskola Instituzioaren parte baita —edo, ezin liteke logika hiperkapitalista eta hipernazionalistatik bereizi, bederen— Eta, momentuz, bizi dugun egoerari buelta emateak ia ezinezkoa dirudi, berez eztanda egin ezean. Are gehiago, baliteke Reimerrek arrazoi osoa izatea derrigorrezko heziketa eta eskolarizazioa orokorrean eskuraezinak diren mitoak bilakatu direla esaten duenean; baliteke, pentsalariak aldarrikatu bezala, munduko herrialde guztiak ezgai izatea herritarrek benetan behar duten heziketa sistema ona sufragatzeko. Hala balitz, aldaketarako egitasmo oro antzua litzateke.
2020
‎—Ez, Imanol, ez —egin zion kontra Josebak— Jaurlaritzaren dirua aski ez zaiela-eta, ikastetxe kontzertatuek kuotak jartzen dituzte. Asko edo gutxi, gurasoek ordaindu egin behar dute heziketa. Kristau eskoletan laurogeita hamar euro inguru hilero, laikoetan ehun eta berrogeita hamar berrehun euro hilero.
2021
‎Esperientzia horiek, ordea, egituratu egin behar dira. Ildo horretan, lan honek azaleratu du literaturako irakasleek heldulekuak behar dituztela heziketa literarioan lagundu ahal izateko, ez baitute, dioten moduan, behar besteko prestakuntzarik jaso gradu ikasketetan. Izan ere, Haur Hezkuntzatik hasi eta derrigorrezko eskolaldi guztian zehar arituko diren irakasleen gradu ikasketetan, literaturari dagokion prestakuntza oso apala da, prestakuntzarik dagoen kasuetan, horrek dakarren egiturazko gabezia larriarekin.
‎Eta minberatuen bere izatearen eta bihotzaren zein parte zeukan erakutsiz, halaxe borobildu zion paragrafoa: " Ez dut esango hezkuntza osorik; erlijio moraleko hezkuntza esentzialaz ari naiz, etxeko zereginetan beste ezertan jardungo ez duen, ama izango den, neska gazte batek behar duen heziketarakoez".
‎Hortik aurrera, zientzialari ahalik eta gehien Egia edo Fede berrira erakartzea dago; bestela esanda, makineria guztia martxan jarri beharra dago, engranaje guztiek behar bezala funtzionatu dezaten, zirrikiturik edo matxurarik egon ez dadin. Gizartean gertatu ohi den bezala, Chomskyri jarraiki, intelektual disidenteak marjinatu behar ditu heziketa sistemak ere, ezin baita egon makinaren kontra dagoen edo kritikoa den irakaslerik.
2023
‎Hori esanda, normaltasun osoz hartu behar dugu heziketa horretan suertatu dakizkizun zalantza oro, izan ere, guztiz normala da, heziketa horretan, heziketa prozesuetan dauden faktoreetan funtsezkoa izan ohi den pieza baten faltan gaude-eta. Guk aurrera daramagun heziketan, normalean guk izandako heziketa dugu iriz  pide, zuzenean edo zeharka, gure txikia hezitzeko orduan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia