Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2011
‎Bada laburragoa oraino. Aipatu dugun ontzia bete dezagun ur hotzez aitzinetik; abereek berek ezarriko dizuete edateko behar duten heinean oren laburrez, hetsia daukazularik arte horretan abeltegia. Ez daiteke baitezpada epela ur hura, baina, galdua duke bere gordina.
2015
‎Iritsi bezala joan zen, eguneroko agenda politikoak irentsia. Langile askok, ordea, buruzagi nagusiaren aginduak jaso behar zituzten heinean, lehen unetik mesfidantzaz hartu zituzten hasierako hitz onak.
2016
‎Zernahi dela eta, indoeuropar arrakasta, zintzotasunarena edo dolmenismoarena ez bezala, arrakasta mugatua da definizioz, ezin da berez betikotu, besteak beste ustiagaiaren mende dagoelako. Lehoiak belarra janez iraun ez dezakeen bezalaxe, irauteko belarjaleak behar dituen hein berean, ideologia indoeuroparrak ustiagai osagaia behar du ezin bestean, eta ustiagai osagaia mugatua da. Indoeuropar ideologian oinarrituriko munduak, planetaren mugak jo ditu, arrakastaren arrakastaz iritsi daiteke kinka larrira.
2021
‎Nolanahi ere, arazoa ez da bakarrik euskal herritarrok aukeratzeko hamaika kultura ditugula eskura, edo besteak erakargarriagoak direla, baizik eta jada ez dagoela euskal kulturarik. Euskal kulturarik ez egoterakoan, gizakiak kultura behar duen heinean, bestelako kultura motaren bat hautatzen bukatzen du eskaintzen zaizkien artean, zeintzuen artean nagusitu ohi diren espainiarra eta frantsesa.
‎Hil osteko bizidunen arteko jolasa da, hortaz, euskaldunona, momiekin erlazionatzen baitira nagusiki Euskal Herriko euskal zonbiak. Organizaturik egon behar duten neurrian, kulturaren bat, zentzuren bat, behar duten heinean, organo bat hemendik eta beste organo bat handik hartu ohi dute pasticheek, erabili bezain pronto bota eta beste organo berri bat hartzeko, baina beti organizaturik egoteko. Izan ere, lehenago aipatu bezala," erabili eta bota" ereduko kulturez baliatzen dira, sekula ase ezinik.
‎Lider onak, Ken Robinsonek adierazi bezala, autonomoa izateaz gain, esperientzia nahikoa eta sormena eduki behar du. Batetik, liderrak etorkizunari begira egon behar du beti, helburuak eta horiek erdiesteko bide berriak pentsatzen eta hausnartzen, beti ikuspegi etiko eta pedagogiko batetik; komunitate eskolarra zuzendu behar duen heinean, behar duten langileak motibatzeko gaitasuna eduki luke, bidea galdu dutenak zuzentzeko gaitasuna bezala; bestetik, ideia edo teoriak berez nahikoak ez direnez, lider onak gestore ona ere izan luke, ideia horiek lortzeko edo gauzatzeko beharrezkoak diren bitartekoak lortu ahal izateko. Diezek ere, zentzu bertsuan, dio egungo eskolek lider eta gestore apartak diren zuzendariak behar dituztela, Leena Liusvaara finlandiarrak" ongizate pedagogikoa" deitzen duena gerta dadin; hots, zuzendariak baldintza guztiak zaindu behar ditu irakasleak beren lanean zentra daitezen eta modurik hoberenean burutu dezaten; bestela esanda, irakasleei behar beste denbora, autoritate, ezagutza eta errekurtso eskaintzea ume bakoitza behar bezala lagundu ahal izateko.
‎Are gehiago, maizegi gurasoek jokatzen dute eskolekin telefonoedo aseguru enpresekin jokatu ohi duten bezala, joatearekin mehatxuka baldin eta eskatzen dutena bermatzen ez bazaie, jakin baitakite eskolak egun ez daudela bezeroak joaten uzteko moduan. Esandako guztiarekin ere, aipatu hori joera nagusia den arren, kontrako joera ere bada, hots, eskola bera denean gurasoei hanka egiteko eskatzen dietenekoa, bezeroak lortu behar dituen heinean eskaini behar duelako zerbitzu paregabe eta hobezina —eta, logikoa denez, ekoizpen kaskar batek" marka" jarriko luke zalantzan— Hitz gutxitan, geroz eta gehiago funtzionatzen du hezkuntzak merkatuaren legeen arabera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia