Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2009
‎Maiatzaren 8an, 9an eta 10ean egingo dute lana. Polaroiskaren obra horretan parte hartu nahi dutenek antolatzaileekin jarri behar dute harremanetan, non lotu zehazte aldera (info@lafundicion.org).
‎Lanak figuratiboak dira oro har, eta margoaren lengoaia abstrakzioarekin lotu ohi da. Hala ere, zentzu zabalago batean ulertu behar dugu harreman hori: Sotoren lanak margoari buruz hitz egin nahi du, ez horren errepresentazioaren kapazitateari buruz.
2015
‎Titulazio ia guztietako lehen ikasmailak osorik egin daitezke euskaraz.Administrazioaren arloa. Elebitasuna ezarri da Unibertsitatearen egitura osoan «Euskararen Administrazio Erabilerari buruzko Arautegiaren» bidez. Ele bitan daude inprimaki gehienak, irudi korporatiboa eta seinaleztapena, baita ikasleek Unibertsitatearekin izan behar dituzten harremanetan erabili beharreko aplikazio informatikoak ere. Unibertsitatearen web orriaren lehen mailak euskaraz daude, eta aurreratzen ari gara hurrengoetan.Langileen euskarazko prestakuntza.
2018
‎Pentsatu behar dugu nola egin eraginkorrago politika horiek. Trinkotu egin behar dugu harreman hori». Eta, Iturbek bezala, uste du txikitasunaren erakarmena gako bat izan litekeela:
2020
‎Jose Miguel Iruretagoiena Aditegi Gipuzkoako antena instalatzaileen elkarteko idazkariak azaldu duenez, etxebizitza komunitateetako antenen egokitzapena egiteko, eraikineko arduradunak antenen instalazio lanaz arduratzen den enpresarekin jarri behar du harremanetan. «Instalazio motaren arabera, antenak jarria duen anplifikatzailea berriz konfiguratzea edota berri bat jartzea ekarriko du, frekuentzia berrietara egokitzeko».
‎Kalkulu energetikoaren kontzeptua ere erabiltzen dugu. Alegia, laguna edo harremana nolakoa, norberak baloratu behar du harreman hori gaztelaniatik edo frantsesetik euskarara aldatzea nahiko lukeen, eta hori egiteko gauza den inpresioa ba ote duen. Horregatik esaten dugu kalkulu energetikoarena.
‎Baita laringea kendu dietenak ere. Ahots bankuko ahotsen bat nahi izanez gero, webgunean bertan aukera dezakete, katalogoan; baina gero Aholabeko ordezkariekin jarri behar dute harremanetan, eskuratzeko.
‎Instituzioekiko harremanak ere izan ditu hizpide Garciak. Azaldu du euskal prentsan «lan baldintzak duintzeko eta sektorea egonkortzeko» helburua izan behar dutela harreman horiek, eta horretarako «abiapuntu ontzat» jo ditu 2019an diru laguntzetan izaniko aldaketak.
2021
‎Eskola txikien ezaugarri behinena, txikia izatea bera, hedatzeko eredua dela nabarmendu du: «Ez dakit muga kuantitatibo bat jarri behar zaien, baina eskola batek eskola izateko behar du harreman sozialetan aberatsa izango den gune bat sortzea, eta 200 ikasletik gora zaila da harreman sozial naturalak eta burokrazia gehiegirik gabeak sortzea».
2022
‎«Sekulako aukera izan da. Askotan uste izaten da sortzeko gune bat bakarrik behar dugula, baina, tokiaz gain, behar ditugu bitartekoak, babesa, eta behar ditugu harremanak eraiki. Eta egin ditugun egonaldietan jendearekin egon gara; galdetu dugu doluaren inguruan, ez bakarrik modu antolatuan, baizik eta bazkaltzera gindoazenean edo lotarako lekua bilatzean, adibidez.
‎Prozedura erraza da: oasia eraiki nahi duenak Zerynthia elkartearekin jarri behar du harremanetan (oasisdemariposas@gmail. com), eta bere oasia non eraiki behar duen jakinarazi. Elkartekoek kartel bat diseinatuko diote oasiaren izenarekin eta argibideekin; hura jasotzen dutenean, argazki bat atera, elkartera bidali eta haiek euren mapan jarriko dute.
‎Izan dituzte eskariak beste zenbait herritatik ere, baina Donostian gauzatuko dute, oraingoz, kanpaina. Parte hartu nahi duten elkarteek, Cristina Enea fundazioarekin jarri behar dute harremanetan (eta cristinaenea@donostia.eus) edo KAFEAeco enpresarekin (eta info@kafea.eco).
2023
‎Hedabideek irakurleekin eraiki behar dituzten harremanen garrantzia azpimarratu dute hiru zuzendariek. «Harpidedunek askotan deitzen digute esanez ea zergatik elkarrizketatu dugun hau, edo ea zergatik kontatu dugun bestea», esan du Obelleirok, irakurleen atxikimendua goretsiz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia