Emaitzak: 6
2001 | ||
Euskaltegiek leku oso esanguratsua duteeuskararen normalizazioan, euskararen erabilera bermatzeko hizkuntza gaitasuna ezinbesteko baldintza delako. Hau guztia dela eta, euskaltegiek, euren planifikazioa egiten dutenean kontuan hartu dute lehenetsiegin | behar dituztela hainbat ikasle edo ikasle talde, gehienbat lehentasunezkoesparruetakoak direnak eta hain zuzen ere erabilera planetan parte hartzendutenak: dendari, sektore sozio-ekonomikokoak, gurasoak, herri langileak, irakasleak... | |
2006 | ||
Adopzioari eskainitako aurreko kapituluan, adopziora jotzen duten bikote edobanakoek kontuan izan | behar dituzten hainbat alderdi garrantzitsu (motibazioak, igurikimenak, etab.) aipatu ditugu dagoeneko. Orain, behin haurra etxeratzen denmementotik aurrerako garaiari buruz hitz egingo dugu. | |
2007 | ||
talde etamota askotako jendeek osatzen dute, gizartea? (edo, gizarteak?); bainaelkarrekin bizi | behar dute hainbat arlo eta eginkizunetan. Horietan zerpartekatzen dute? | |
Garapen prozesu horretan, jolas sinbolikoak izugarrizko garrantzia du, horretan haurra berea baino garapen maila handiagoa | behar duten hainbat zereginegiten saiatzen da-eta. Hala, jolas sinbolikoa GHE bat da; haurrek bertan sortzenzaizkien arazoak eta eginkizunak beren kabuz konpontzen/ betetzen dituzte, etaezagutza garatzen dute. | |
2012 | ||
Euskaraz gain, herrialdeko hizkuntzatzat hartu | behar ditugu hainbat hizkuntzaerromaniko; historikoki nafarrera, gaztelaniak ordezkatua, batez ere konkistarenondoren?, biarnesa edo gaskoia, okzitaniera eta frantsesa, aurreko biakmenderatu eta murriztu dituena ia desagerrarazi arte?. | |
Ingurumenarekin izandako ohiko harremana mantendu ezinak gauzak larriagotu egin ditu krisialdi kultural eta soziologikoa piztuz (Parajuli, 1990). Gogoratu egin behar dugu munduko herri indigena eta nekazari askok inguruko natura eta basoetan aurkitzen dituztela bizirauteko | behar dituzten hainbat jaki eta lehengai (Shiva, 1997b). Horretaz gain euren nortasuna, kultura eta erlijioa basoari lotuta egoten dira (Colchester, 1999). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
behar izan | 6 (0,04) |
Lehen forma
behar | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
UEU | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
behar ukan | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
behar ukan hainbat | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |