Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 149

2000
‎Diagnosi horietatik ondorio nabarmena ateratzen da, marko honek ez duela ematen Euskal Herriak aurrera egin dezan. Horrez gain, asko gara euskaldun kontzientzia daukagunak eta horri erantzun praktiko bat eman behar zaio; zergatik behartu behar gaituzte geure burua espainiar edo frantziar gisa agertzen ez bata ez bestea ez garenean. Udalbiltzak erantzun diezaioke horri.
‎Transmisioaren sistema. Ez dugu hilda dagoena biltzeko ardura; bizitzarako asmatu behar dugu geure antolaketa. Bereziki umeengana, noski, aipatutako arrazoiengatik.
‎Nola jakin daiteke adierazpen kultural konkretu batgizarte bati ala besteri dagokionik? Nola jokatu behar dugu geure historia kulturalarenaurrean. Elkarrekin lotuta dauden galdera hauek kulturaren izaeraz jakin mina duenpertsona batek egin ditzake, arestian aipatu dugun asmo ukatzailea izan gabe, etaerantzun beharreko galderak direla uste dugu.
‎Miamiko Unibertsitateko irakaslea den Bruce Garrison ek (1990, 28) egokiro azaldu du irratilarien zeregin garrantzitsua zein den: , a broadcaster who knows the demographics of his or her market at a particular day and time may be able to select news better than a competitor who does not?; hau da, informazioaren esparruan ere ezagutu behar ditugu geure entzuleen ohiturak eta nahiak irratian arrakastatsuak izateko, hala informazioaren esparruan, nola gainontzekoetan ere. Maiz, irratilaria entzuleen gaineko ia daturik gabe abiatzen da, ordea.
‎Ordea, zergatik ez dugu dotrina giristinoa guztiz uzten, baldin iduritzen bazaigu ezen txantxa eta burla hutsa dela?" Aitzitik, han geunden Antonio eta biok, geure testigantza aitzina eramaiteko asmotan...! Eta guk bagenekien ezen In dietarat zihoazen giristinoek hutsaren hurrengotzat zituztela beltzak eta indiarrak, eta bagenekien, halaber, ezen bertze ikusmolde batetik abiatu behar genituela geure egiteko guztiak, zeren biok ere irakurria baikenuen orduko Bar to lo mé de las Casasen Brevísima historia eta zeren baikenekizkien, halatan, bertze historia batzuk ere, indiarren holokaustaren berri emaiten zigutenak: Hatuey ren historia, konparazione, Kubako buruzagi edo cacique indiar harena, zeina giristinoenganik eta gizon zurienganik ihesi ibili baitzen, harik eta haien atzaparretan akabatu zuen arte; eta, hala, bada, kondenatu zuten giristinoek sutan hiltzerat, lotu zuten hura tronko bati... hurbildu zitzaion frantziskotar bat, erran ziona zer sinetsi behar zuen eta zer ez, baldin zerurat joan nahi bazuen, zeren, bertzenaz, infernurat joanen baitzen; eta, hura aditu bezain fite, kezkatu zen cacique a eta galdetu zion frantziskotarrari ea giristinoak zerurat joaiten ziren; eta ihardetsi zion frantziskotarrak baietz, eta buruzagi indiarrak erran zion, ordainean eta ustekabean, ezen berak orduan infernurat nahi zuela, zeren eta ez baitzuen hain jende krudelarekin zerurat joan nahi.
‎Behin hil zuten gu salbatzearren; orain geuk salbatu behar ditugu geure buruak!
2001
‎Igandero joan behar genuke herri, mendi edo bazter berriren bat ezagutzera. Ikas bidaietan, naturako klasean, soin heziketan... hezi behar genuke geure burua inguruaz gozatzeko jakintzetan. Bestela, beti, urrutikoak hamalau direlakoan biziko gara geure zazpiak ezagutu gabe eta lau direlakoan.
‎Etxeko andreak, bidaiariak, kirolariak... guztiok behar ditugu geure neurrira eginiko produktuak. Ideia hori diseinuarekin uztartuz gero lortu daitekeena jarraian datozen objektuak dira.
‎Eta horixe da, hain zuzenere, proposatu gura duguna: ebaluazioan oinarritutako estrategia, ebaluazio formatiboan oinarria hartuta; hau da, ebaluaziotik abiatu behar dugu geure lana, eta lanahortik baloratu. Baina beti ere ebaluazioa lan ildoa zehaztuko digun tresna gisaulertuta.
‎" Miresgarria eta bihotz ukigarria da, politika  aldetik, ikastolekin gertatu dena. Halaz guztiz ere, nik uste, eskola behar dugu geure esku izan Euzkadi euskaldunduko badugu".
2002
‎Horregatik da nabarmena hutsune hau. Talde politikoek egin behar dute beren hausnarketa, baina besteok ere ondo aztertu behar dugu geurea.
‎Hala ere, euskal industria oraindik ez da nahiko dibertsifikatu sektore aurreratuetan. Dena dela, kontuz ibili behar dugu geure sektoreenizaera epaitzeko orduan. Horrela, adibidez, altzairugintza sarri sektore heldutzathartzen bada ere, eskari igoera txikikoa eta teknologia apalekoa, errealitatea ezdator bat aurreiritzi horrekin, eta altzairugintzak teknologia bizitasun nahikoa du.
‎Nire ustez, oraingo campuskeriatxokozaletik ihesi jo behar dugu. Jakintzarik oinarrizkoena eta aurreratuena dabilensareetan txertatu behar ditugu geure saregune unibertsitarioak. Horrela eskaini ahalizango diegu Unibertsitatera hasi berriei edo berriro bertaratuei goi mailakojakintzarako bideak zabaltzea, horretantxe baitatza aukera unibertsitarioa.
‎unibertsitate garapeneko erabakiguneetan, administrazioaneta unibertsitateetan, aldaketetan eta erabakietan esku hartu behar dugu. Bainahorretarako, errotik aldatu behar dugu geure irudikapena. Dauzkagun indarrak etaaukerak ez ditugu beren gaitasun osoan erabiltzen, batez ere, elkarren berri ezdaukagulako.
‎No, of course. Harro bainaharropuztu gabe aldarrikatu behar dugu geure profesionaltasuna, geure programapropioak sortu eta burutzeko. Eta baldin. La Real Sociedad Española de Historia oQmmica?
‎Amaitzeko, esan behar dut paradigma honen egitura itxiak ez gaituela beldurtu behar. Willis en eredu hau geuk erabili behar dugu geure behar didaktikoenarabera, eta ez ereduak gu.
‎Brotxa, pintzela eta pintura akrilikoa nahikoa izango dira lanean hasteko. Edozein dekorazio lanetan bezala, gure gustuaren arabera bideratu behar dugu geure burua, baina, hemendik, gomendagarria da loreontzi bakoitza oso kolore biziz pintatzea (txandaketa kromatiko polita eta deigarria eginez), edo loreontziak motibo zehatzagoekin apaintzea. Marrazkiekin lan egitea aukeratzen badugu, diseinu propioa egitea edo txantiloiren bat erabiltzea erabaki dugu.
‎Zertaz, berak galde. Zer egin behar genuen geurea konpontzeko, nik.
2003
‎Kontzientziak, itzaliko ez den argia izan behar du geure bizitzan, baina bi gidari izango ditu argi horrek ere: gure adimen intelektuala, batetik, eta gure adimen emozionala, bestetik.
‎Etorkizuna da garrantzizkoena. Iraganak ere markatzen gaitu, baina geuk agindu behar dugu geure buruarekin. Pixkanaka bada ere berriz lagun izatera heldu behar dugu, Kattin.
‎Gogoeta ilun horiei, ordea, ondo gozatzen dituzten beste batzuk gehitu behar zaizkie: prozesu horretan guztian etengabe Kristoren laguntzan irudikatu behar dugu geure burua, Kristo bera etorriko bai  tzaigu sendagilearen edota apaizaren irudipean, eta, azkenean, ezin pozgarriagoa izango da Jainkoaren aurrean  berpiztea.
‎Burua da naziogintzaren antzerkiaren eszenatokian inoiz falta behar ez duen gontza. Herri orok du bere buru orpoa, bere gontza nagusia, guk ere aurkitu behar dugu geurea.
2004
‎Amaieran, biziberriturik, sorbalda estutzen zien zama gainetik kendu balute bezala sentituko dira Ivy eta Dora. Ikus entzuleak ere inpresio bera izango du; benetan edo guztiz bizitzeko, bizirik egotearen zirrara senti ahal izateko, gutxienez behin ehortzi behar dugulako geure burua. Datozen hileta ospakizunak »euskaraz» Ondarroan (abenduak 10) eta Lemoan (abenduak 26) egingo ditu Antzerkiola Imaginarioa taldeak.
‎Estatua deritzan zera asmatu omen dugu. Baina nora transferitu behar ditugu geure ahuleziak eta gabeziak. Gu ez al gaude bada, euskaldun gisa, Estatu horren barruan?
‎Beraz, botereak erabakitzen du hemen dena. Beraz, liberal eta tolerante izan behar dugu geurea ezartzeko tentazioak sentitzen ditugunean. Bestek guri bestena ezartzerakoan ez dute liberal izan beharrik?. 227
‎Gorrotozko garra hozten zaigunean, euskaldunaren benetako hizkuntza atxikimendua atzera ere biluzgorri ageri zaigu. Dirudienez, euskalgintzaren premia bera baino areago ukapenaren ukapena den etsaiaren astakeriak behar ditugu geure ondoeza sentitzeko. Hori ezeren seinale izatekotan, berriz, geure kontzientzia maila txepelaren agerpena izango da.
‎Guk geure modura konpondu behar ditugu geure arazoak. Dudarik ez da honetan.
2005
‎Haserretu egiten garela gero harroak gu, askok jaramonik ere egiten ez digutelako eta beste aukera batzuk egiten dituztelako arinagoak eta askoz txarragoak noski, gure ustez. Eta okerragoa dena, jendea bera kritikatzera ere ausartzen garela, zer ikusi, entzun edo irakurri behar duten geuk erabaki behar bagenu legez. Hori agintekeria ez bada, esateko neuk zer.
‎... Ahozko literatura aberatsa dugu, baina zer egin dugu? Idatzizkoa egin behar dugula geure buruei agindu. Azken hogei urte hauetako joera da;. Ahozkoa ez, idatzizkoa egin behar dugu!?.
‎Neska honek, Madokak, harekin lan egiten zuen. Horrelako lankideak behar genituzke geuk ere. Adinaz galdetzera ez zen ausartu.
2006
‎Geure egoera aldatu ahal izateko jokabidea eraldatu beharra dugu; bidez aldatuko bagara, egiati jokatu behar dugu geure buruarekin.
‎Istorio honi dagokion atal bat izan zen, ordea, kontatu beharrekoa. Gaizkak esan zuen behin, ez dakit bilera batean edo lagunarteko solasaldian, autojestioa zela alternatiba, hots, etxegileengana demandan edo protestan joan ordez geuk hartu behar genuela geure bizitokien ardura.
2007
‎Hala eta guztiz ere, guk ez diogu erronkari etsi behar. Hezkuntza sistemak egin behar badu guk egiten ez duguna, orduan zerbait ipini behar dugu geure aurrean, gauza horiek belaunaldi batetik bestera pasatzeko.
‎Beraz, guk mugatu egin behar dugu geure burua eta eremu horretan jokatu.Beste komunikabide askok egiten ez dituzten hainbat gauza egin behar izatenditugu guk. Esaterako, ezagutzen ditugun telebista orotarikoen artean, inork ereez du euskarazko programaziorik egiten, ez dago merkatuan halakorik.
‎Transmisioaren sistema. Ez dugu hilda dagoena biltzeko ardura; bizitzarakoasmatu behar dugu geure antolaketa. Bereziki umeengana, noski, aipatutakoarrazoiengatik.
‎Parodian identitatearen mamu izaera azaldunahi da, zenbat eta barregarriago orduan eta ageriago identitatea hutsala dela, ez dagorla benetako originalik eta hamaika ahalegin eginagatik ere, ez dugula lortukogure itxuretan guztiz sinestea. Parodiak behar ditugu geure buruari askatasuna emateko, ahalik eta sarkastikoen, baina hori ez da bizitzaren jokoa. Bizitzan serio arigara, itxurak egiten ditugunean ere jokoaren seriotasunean sinetsita.
‎4 Horretara jarri behar dugu geure burua eta, zehazki, elkarrizketaren aurrebaldintzez galdetu, ze hortik abiatuz bakarrik ulertu ahal izango ditugu berori gauzatzeari kontrajartzen zaizkion zailtasunak. Aurrebaldintza horiek, lehen unean bederen, oso erraz adieraz daitezke, hain zuzen gizakiaren hitz egiteko eta entzuteko gaitasun bikoitzean oinarritzen baitira.
2008
‎Dena den, esaten bada helburua dela errepidetik gauzak kentzea beste sistema batzuen mesedetan, hori bai. Baina uste dut beste modu batera antolatu behar dugula geure bizimodua. Beste aukerarik ez dago.
‎Ongi hitz egiteko, zein neurritan behar dugu jakintza eduki, eta zein neurritan behar dugu geure burua maitatu?
‎garai batean olak genituen eta gaur labe garaiak, atzo zalgurdiak eta gaur automobilak? eta alferrikakoa da trenbidearen kontra egotea, gure arbaso karlistak egon ziren bezala, munduak aurrera egiten baitu, eta guk egokitu egin behar baitugu geure jokabidea, funtsari eustekotan. Gehiago ere esango dizut, gure artean:
‎Historiaren lanaren emaitza ez dugu guk gizakiok hautsi behar. Hildakoek mezu argi bat utzi digute, eta mezu horretara moldatu behar dugu geure borondatea.
‎Hori da abiapuntuko gure egoera. Eta daukagun nazio kontzientzia apur horrekin urratu behar dugu geure bide propioa: hau da, herri euskaldun historikoaren ondarea da gure zentzu nazionalaren benetako lehengaia.
‎–Aurreko paragrafoan esandakoak Euskal Herrian dagoen ohitura zahar bezain txar bati erasotzen dio, nolabait esateko; gure konplexuen eta beldurren ondorio dena eta bide erratuetatik garamatzana. Ohitura horien arabera euskaldunok eraiki behar dugu geure egitura kulturala gurean hedatuta dauden espainiarren eta frantziarren kulturak kaltetu gabe. (?) Gure jarduera politiko eta kulturalean geureari eusten badiogu, gero eta gehiago gure lurraren eta patuaren jabe izango gara, haien kaltetan.
‎Biek hartzen dute zentzua eta balioa kode mugatu batetik, inbertsio handia eskatzen digun kode batetik. Kasu bietan izenaren zentzua eta balioa azalduko digun kodea lortzeko kultura bereziz eta gaitasun hermeneutikoz jantzi behar dugu geure burua. Diana, esaterako, ilargi jainkosaren izena da, jainkosa ehiztariaren izena, Ama Jainkosa baten gurtzeari buruzko konnotazio mitikoak dakartzan izena.
‎Kontraesan hori eta beste asko agertzen dira Putzuak lehortzen izeneko antzezlanean, bikote bizitza benetakoa baldin bada kontraesanez betea delako. Horrek, baina, hurrengo puntura eramaten gaitu, kontraesanak bizitzaren ezinbesteko baldintza direlako baina, aldi berean, haietatik askatu behar dugulako geure burua, norabide jakin batean aurrera egin nahi badugu behintzat.
‎Zuri gorriek makina bat aldiz galdu dute Betisek zelairatuko duen hamaikakoa baino txarragoak zirenen aurka. Neurketa gaitza izango da, baina konfiantza izan behar dugu geure buruarengan. Juanito eta Capi oso jokalari garrantzitsuak dira haientzat.
‎Eta guk mamiari eutsi behar diogu, baita azala behin edo behin aldatzea dagokigunean ere, zeren denbora berriek itxura berriak baitakartzate: garai batean olak genituen eta gaur labe garaiak, atzo zalgurdiak eta gaur automobilak... eta alferrikakoa da trenbidearen kontra egotea, gure arbaso karlistak egon ziren bezala, munduak aurrera egiten baitu, eta guk egokitu egin behar baitugu geure jokabidea, funtsari eustekotan. Gehiago ere esango dizut, gure artean:
‎(Letragabeek X soilarekin sinatu ohi zuten, eta halaxe egin behar genuke geuk ere, zeren, berez, inkognita ezezagun bat baikara eta, berez, ez baitakigu zer nahi dugun).
2009
‎Internet, lizunkeria... guraso mordo batek uztarturik dauzkate buruan, eta guk zaindu egin behar dugu geure izen ona liburuak argitaratuz eta bloga disimulatuz, ez dezagun lana gal, alegia, ez dadin urritu matrikulatzea, neurri handi batean gurasoek erabakitzen dutena.
‎Izan ere, gaur egun dagoeneko ezinezkoa da ondarea mugagabe haztea eta erabiltzea, eta hura zaintzeko dauzkagun baliabideak ere mugatuak dira. Irudimenaz eta talentuz bete behar dugu geure burua, baina baita hiritar kontzientziaz ere. Neurri azkarrak, zorrotzak, sozialak eta guztiontzako onuragarriak hartu behar dira8.
‎Ez. Oreka topatu behar dugu geure herrian egiten dugun lanaren eta besteei eskaintzen diegunaren artean. Internazionalismoa bideratzeko, beharrezkoa da norbere herrian ere borroka egitea, baina zuk zure herrian iraultza egiten baduzu, eta bakarrik zure herrian egiten baduzu, bakarrik geldi zaitezke munduan.
‎Pasadizoaz akordatu naiz kaleak argiz beteta ikustean abendua hasieran. Iruditzen zait Gabonak ez bagenitu asmatu genituzkeela, simulakroak behar ditugulako geure bizitzan, eta ez dago Gabonak baino simulakro hoberik. Agian horregatik dira Gabonak gero eta luzeagoak.
‎" Miresgarria eta bihotz ukigarria da, politika aldetik, ikastolekin gertatu dena. Halaz guztiz ere, nik uste, eskola behar dugu geure esku izan Euzkadi euskaldunduko badugu" (Mitxelena, 2001).
2010
‎Ez dugu sekula gure proiektua denik esan, udalarena eta herritarrena baino. Denon ahalegina da eta denok ikusi behar dugu geure burua ispilu horretan islatuta. Hori hala, egia da joko politikoa hor dagoela, eta trabak ere jarri dizkigutela.
‎Exageratu gabe saldu behar dugu geure burua.
‎NEKANE. Denok ipini behar dugu geure aldetik. Talde bat gara, eta talde moduan funtzionatu behar dugu.
‎Urte hauetan guztietan erabilitako bideek ez baitute balio izan ezkerreko independentismoak dituen gaitz kroniko guztiak gainditzeko. Horregatik, iraganak dakarren zamatik askatu behar dugu geure burua.
‎Pertenentzia sentimendua oso garrantzitsua da gaurko mundu globalizatuan. Horregatik defendatu behar dugu geure nortasuna politikaren, ekonomiaren, kulturaren eta gizartearen ikuspegitik. Horixe dugu buruan, mundu globalizatu honetan egon behar dugula, presentzia izan behar dugula aldarrikatzen dugunean.
‎Euskadik edo Euskal Herriak, euskal kulturak, euskarak, euskaldunon hizkuntzak?, lekua behar dute Europan eta munduan. Geure nortasuna defendatzeko ez diegu gainerakoei bizkarra eman behar, ez dugu gainerakoen kontra jardun behar; besteenekin batera biziz defendatu behar dugu geurea. Eta nortasuna horrela defendatzea ez da bakarrik guztiz zilegi den errebindikazio politikoa, bada garapen ekonomiko, sozial eta politikoa lortzeko ezinbesteko oinarria ere.
2011
‎Hizkuntza kultur jardunaren gordailu eta biltegi baldin badugu, honako hau iltzatu behar genuke geure oroimenean: alegia, herri kultura bakoitzaren sistema sinbolikoa hizkuntzaren baitan ehuntzen eta mamitzen dela.
‎Bezeroak ez dira ohartuko, eta lehenbailehen amaituko dugu. Baina denok jarri behar dugu geure partetik.
‎Eta bestelako lanetarako interesgarri izan daitekeelakoan, Donostiako EKT taldekoek eginiko hitz teknikoen bilduma aipatu behar dugu. Dudarik gabe, aurretik eginak diren lanetan oinharritu behar ditugu geure lanak: eta horretarako, lan hori guztiz lagungarri da, zeren zientzi alorrean euskaraz eginiko lanetatiko hitz gehienak agertzen baitira bertan.
‎–Ez zintuzkegu inoiz ere bakarrik utzi behar! Une oro gorde behar zintuzkegu geure altzoan haurtxo txikiak bezala!, eta ez utzi zeuon gizon jolas horietan ibiltzen, zeuon jolas anker horietan.
‎batzuetan armak eskuetan geneuzkala, eta armarik gabe besteetan. Eta horrenbestean, herritar guztiok bete behar genuela geure lekua bizirik irauteko borroka horretan: gizon eta andre, zahar eta gazte.
‎Uste genuen globalizaziorako prestatu behar genituela geure buruak, etengabe globalizatzen joango zen mundurako doitu behar genuela gure aparatu produktibo, finantzario, politiko, zientifiko, hezkuntzazko, hizkuntzazko, mediatiko, sozial, psikiko eta kulturala. Baina, beharbada beste muturra deskuidatu dugu, eta etorkizuna koloreztatzeko pintzel oso erabilia izango ote den:
2012
‎–Badakizu umea etorri izan balitz pozik egongo nintzela eta Aner beste nuela, baina ez dakit zergatik konplikatu behar dugun geure bizitza. Josebak besoak ireki zituen. Ainhoak garbitzeari utzi zion une batez eta senarrarengana jiratu zen, baina blusa eskuetatik askatu gabe.
‎Nahiz eta, garai postmodernoen komunikazio eredu berriak islatzeko, kartak mezu elektroniko bihurtzen ditudan. Sinetsita nago idazleok Sareak ekarri dituen aldaketen berri eman behar dugula geure nobeletan. Nola izan, bestela, garaikide?
‎zergatik behar dugu geure seta gaiztoan
‎Sistema akademiko euskaldunaren askotariko diskurtso zientifikoa osatzengabiltzan heinean, argi izan behar dugu geure diskurtsoek duten erlazio gatazkatsuainguruko estatu nazioen egituren eraikuntzarekin, eta, hortaz, Mendebaldekomundu sistema moderno patriarkal kapitalistarekin. Formakuntza sozialek, soilikexistitzeko, beren produkzio baldintzak erreproduzitu badituzte, (Althusser, 1971:
‎Sistema akademiko euskaldunaren askotariko diskurtso zientifikoa osatzengabiltzan heinean, argi izan behar dugu geure diskurtsoek duten erlazio gatazkatsuainguruko estatu nazioen egituren eraikuntzarekin, eta, hortaz, Mendebaldekomundu sistema moderno patriarkal kapitalistarekin. Formakuntza sozialek, soilikexistitzeko, beren produkzio baldintzak erreproduzitu badituzte, (Althusser, 1971:
‎Baionako Euskal Astearen karietara, 1970eko uztailaren 4an eman zuen hitzaldia, gero Branka aldizkariaren 12 zenbakian argitaratu zuena, jarraituko dut hemen nagusiki. «Guk geure modura konpondu behar ditugu geure arazoak. Dudarik ez da honetan.
2013
‎Beraz, geure buruaz barre egitea ona da autoestimurako. Noski, baina horretarako onartu egin behar dugu nor garen eta nolakoak garen; maitatu egin behar dugu geure burua, konplexurik gabe. Horrekin, bitxikeria bat gogoratu zait:
‎Nolanahi ere, Barcinak alderdian kongresu demokratiko bat izan dutela azpimarratu du. Batzarra amaitu da, eta niretzat orain ez daude beste batzuk, guztiok gara UPN eta elkarrekin lan egin behar dugu geure aurkari nagusiak oposizioko taldeak baitira esan du.
‎Idazkiak, datozen lekutik datozela, berez dirateke onuragarriak euskal kulturarako. Izan ere, abertzaleek ez eze, gainontzeko euskaldunek ere euren betebeharra lukete euskal kultura propioaren eraikuntzan, euskaldun guztiguztiok jarri behar genukeelako geure hondar alea euskal kulturaren garapenean20 Agirreren berbak bere eginez, honakoa diosku Uribitartek: –Era orretara guztijok oldoztuko ba' gendu, idazten dan ba, o geyago idatziko litzake, baita irakurten dogun ba, o geyago irakurri be? 21.
‎Aktoreok, pertsonaiak eraikitzeko, nola sentitzen eta bizitzen duten ulertzeko, ondo ezagutu behar ditugu geure burua, bihotza, azala& Gure sentimenduekin konektatzen dugunean soilik konektatzen dugu besteenekin.
‎Porrotak ez du, beraz, haserrea, frustrazioa eta etsipena izan behar. Can aren heziketari buruzko lan liluragarriari esker, gehiago aplikatu behar dugu geure lagun iletsua hobeto ulertzeko. Bide horretan, animalien portaeraren profesional bat laguntza garrantzitsua izango da.
‎Hizkuntza baten berreskurapenean pertsonak euskaldundu behar dira, baina bai eta espazioak ere. Pertsona euskaldunok aukera errealak izan behar ditugu geure hizkuntza erabili ahal izateko. Kale neurketak euskaldunok fidelak garela agertzen du; hortaz, ez dezagun euskaraz bizi nahi duen herritarraren motxilan harri gehiago sartu.
2014
‎Ez ginen nahikoa egiten ari galbidera baino ez ginderamatzan odol oldea gelditzeko. Eta nola Euskal Herriaren burujabetza prozesua guk geuk herriak, esan gura da zuzendu eta aurrera atera behar dugun, halakoa behar du geure akatsen aitormenak ere: geure geurea.
‎" Milaka urteko hizkuntza da gurea, etorkizun oparoa du aurrean. Hiztunok, berriz, inolako konplexurik gabe defenditu behar dugu geure hizkuntza, eta bizitzaren alor eta egoera guztietan erabili. Gure hizkuntzari esker, emozioak, ezagutzak eta bizipenak partekatzen ditugu; hizkuntza da batzen gaituena, gure arteko lokarria.
‎Hainbat arlotan, izan ere, zirt edo zart egiteko ordua iristen ari da. Hitzarmen berriak adostu behar ditugu geure artean, bizikidetzarako arau berriak: herritarrok gure artean lehendabizi, eta herriek euren artekoak ondoren.
‎Eta ekaitz horren erdian, nahiz eta ispiluaren fikziozko aldea ikusarazten saiatu, errealistak gara bakoitzari dagokion garrantzia emanaz. Alde errealean kokatutako bati ondo entzun nion behin gure arrakastak lortzeko, edozein alderditan izanda, guztiok jarri behar dugula geure tanta txikia, uraren emarian pentsatu gabe, berez iritsiko delako hori.
2015
‎Orain ugaltzen ari dira gisa honetako jardunak eta psikologo bat etxean sarrarazten dugu geure nerabeek, umeek eta baita haurrek ere, burutik behera kaka egiten digutenean eta egoera bideratzeko gaitasunik ez dugunean. Personal Trainer bat behar dugu geure osasuna eta elikadura zaintzeko nahiz kirola nola egin orientatzeko; irudia zaindu nahi badugu ere ez dago Personal Shopper baten laguntza kontratatu besterik eta bera izango dugu itsu-aurreko arropa erosterakoan, geure burua edo etxea apaintzerakoan... eta Personal Shopper teknologikoa, gero eta gehiago duguna sega poto, iPhone, iPod, txartel festa... eta auskalo zenbat teknologia, gu... Antzeko izenduna, oraintsu arte dirudunen eskura baino ez zegoena, txoferra eta batzuentzat txoperra, autoa gidatzeaz gain hainbat aholku eman ere egingo zuena, seguru asko!
‎Euskaldunok harro egon behar genuke geure desbatasunerako kapazidadeaz, hain zuzen ere izpiritu kritiko zorrotz eta hiperdesarroilatu batek posible egiten duena. Gure balore nazionala, herri guztien aurrean nazio bezala identifikatzen gaituena.
‎Gauza batean geunden ados: langileekin bat egin eta alderdia eraiki behar genuen geure erakundean oinarri hartuta. Horretarako, baina, Biltzar Ttipia atzera bildu beharra geneukan, denbora mugarik gabe, erakundearen oinarri ideologikoak aztertu eta onartu ahal izateko.
‎–Gu Iraultzarekin jaio ginen. Guk zeinekin parekatu behar dugu geure burua, Europarekin, Kanadarekin. Ez jauna, Haitirekin, Dominikar Errepublikarekin, Jamaikarekin, Hondurasekin?
‎Planifi kazio eraginkorrak egiteko, aldez aurretik egoeran eta egitekoan kokatu behar dugu geure
‎Foroaren jardueraz oso kritiko azaltzen da ELA: nazionalismo espainiarrak jarritako oztopoen eragina onartuta ere," askoz gehiago kezkatu behar gaituzte geure barne hutsegite eta arazoek, eta, bereziki, euskal gizartearen zati zabal batek" ilusioz" 851 (mila bider foroaren jardunean errepikatutako hitza) zekusan irudiaren eta foroaren errealitatearen arteko aldeak. Lilura ez puskatzearren galdetzen du ELAkez al gara denok[...] inpostura baten partaide izan?".
2016
‎Bere buruari dagozkion erabakiak norberak hartzea mundu mailan ezkerraren ideia orokorretako bat bilakatzen ari den honetan, indartsu ikusten ditu abertzaleak, ideia hori DNAn daramatelako. " Diskurtso orokor horrekin lerrokatu behar dugu geure burua".
‎Zuen adorea, zuen aldarrikapenak berriro guk sufritutakoa berriro bistaratzea, errekonozitzea da modurik hoberena osatzeko bidean jartzeko. Aktibatu behar dugula geure burua horretarako. Eta horregatik Ertzaintzaren indarkeria momentu ezberdinetan eta intentsitate ezberdinarekin pairatu dugunok topo egiten dugu.
‎Horiek baino lehen, hala ere, euskalgintza barruan pauso bat eman beharra dagoela ohartarazi du: «Kolektiboki aitortu behar dugu geure burua: eginkizun garrantzitsua ari gara betetzen, lanean ari gara, asmo on batekin, emaitzak bistakoak dira, eta bide onean goaz».
‎Planifikazio eraginkorrak egiteko, aldez aurretik egoeran eta egitekoan kokatu behar dugu geure burua, eta hori gauzatzeko dakizkigun zenbait gauza arakatu: zer lortu nahi dugun jakin behar dugu, eta horretarako ditugun baliabideekin konparatu.
‎" Kokoteraino ordu extrataz, mugarik gabeko lanaldietaz, pentsio duin bat ez izateaz, diskriminazioaz, mehatxuez, lana ez izateaz, lan baldintza kaxkarrez, istripuez... ...baten gainean, haien poltsikoak geroz eta gehiago betetzen jarraitzeko bidean eta eredu kapitalista patriarkal hau mantentzeko asmoz", salatu zuten.Egoera honen aurrean zer egina eta non eragina badela gogorarazten dute. Borrokarako espazio berriak eraiki behar direla irizten diote," norbere baitatik hasita, langabetuen asanbladetatik, lantokietatik, kaletik, auzotik, herritik, bultzatu behar ditugu geure eskubideen aitortza, lan baldintzen hobetzea eta bestelako eredu bateranzko bidea. Eskuz esku, elkarlanean jorratuz, borrokatuz, indartuz eta lortuz.
‎Esan eta idazten nuen desberdintasuna ospatu egin behar zela, bestearen arrazoiak kontuan izan behar zirela, bestearengan bilatu behar dugula geuri falta zaiguna. Hori zela minimoetan minimoa.
2017
‎Beraz, guk ere gero honi eduki behar diogu begia. Hau geuregandik kentzen, urruntzen eta etxetik ateratzen behar dugu geure indar guztiaz eta antzeaz saiatu, bermatu, erabaki, eta egun egin behar dugun gauzarik eta egin dezakegunik ez biharko luzatu.
‎Baina gero, handik jauzten eta koleratzen gara. Eta are, orduan anitz gauza egin behar dugu geure ohoreagatik ere, baldin jakin ez bagenu, ez baikinen halako egitekotan izango.
‎Bada, orain behar da jakin eta kontsideratu materia honetako punturik garrantzitsuena: ea nola behar dugun geure etsaiarekiko gobernatu; behar dugunetz etsaia onetsi ala gaitzetsi. Eta baldin onetsi behar badugu, ea zergatik, zer kausaz edo arrazoiz behar dugun onetsi.
‎Ordea, zergatik onetsi behar dugu geure etsaia. Egiten digunari gaizki, zergatik egin behar diogu ongi?
‎Hala, bada, guk ere geure bekatuak konfesatzen ditugunean, behar dugu geure gogoa eta bihotza intentzio gaizto guztietatik alde guztiz hustu, xukatu, garbitu; eta halatan, ura egon den ontzia bezala, batere hondarrik, kutsurik eta bekatuaren usainik eta urrinik gabe gelditu.
‎onartu besterik ez dago, denbora baterako behintzat; hori bai, oinarrian duten eredu sozioekonomikoa hobetuz joateko ikuspegiarekin. Helburu hori aurrean dugula, guztiok egin behar dugu geure ekarpentxoa, Administrazioak babak eltzetik atera zain egon gabe.Esparru horretan, laneko prekaritatearen kontrako borrokak lehentasuna izan behar luke ekintza publikoan, bai enpresaburuen elkarteetan eta bai sindikatuetan, krisiaren irtenbide justua eta sostengarria sustatzeko ikuspegi integral batetik. Hartu beharreko neurrien diseinuan funtsezko papera jokatu behar luke elkarrizketa sozialak.
‎Kapitalismoak, akaso, demokratizatzeko erabil daitezkeen egiturak eta praktikak ezarri izan ditu, baina kapitalismoak egia ekonomiko batean sinesten du (merkatu/ lehia askea), eta sinesten du egia horren arabera gobernatu behar dugula geure burua. Beraz, kapitalismoaren asmoa, egia horri segi, kapitala pilatzea eta areagotzea da, esplotazioaren bitartez; demokraziak, ordea, norbanakoak eta kolektiboak boteretu nahi ditu, hartara, beren burua gobernatzeko gai izan daitezen, eta aurre egin diezaioten esplotazioari eta inposatu nahi zaien edonolako egia unibertsali.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia