Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 94

2001
‎Haurraren pertsonalitatea eta bizitza erritmoa errespetatzearekin batera, familiako elkarbizitza arautzen duten arauak errespetatzen ikasi behar du gazteak, horiek onartzearen baitan izango delako egunen batean emantzipatuko diren seme alaba horien elkartasuna, gizarterako gaitasuna eta autonomia pertsonala.
‎Lan kontratuen %15 %20 inguru ALEen bidez egiten da, eta lan mundura itzultzeko bide paregabea dira denboraldi luze batez lanetik urruti izan diren emakumeentzat edo oraindik lan merkatuan sartu ez diren eta dirua edo lan eskarmentua behar duten gazteentzat.
2002
‎Nontzeberri ataria kultura interesatzen zaion lagun orori zuzendurik dago, nahiz eta sorkuntzari dagokionez, gehien erakutsi behar dutenak gazteak diren. Hots, adin mugarik ez dagoen arren, euren burua ezagutarazi nahi duten horiek erakarri nahi ditu Nontzeberrik, finean gazteek baitute interes gehien beraien lan eta proiektuak zabaltzeko.
2003
‎Honen harira, aurrera begiratu behar dugu gazteok. Aurten edozein esparrutan agerian egon gara.
2004
‎Iparraldean, kontrara, egoera ekonomikoak independentziari frenoa jarri dio. Era berean, ikasketak luzeagoak bihurtu direnez, urte gehiago eman behar ditu gazteak etxekoen babesean. Hala ere, gurasoengandik independizatzeko trantsizio horrek errito izaera baztertu duela dirudi.
‎Ikasten ari diren hirian ostatua behar duten gazteak eta horiek beren etxeetan hartzeko moduan diren zaharrak harremanetan jartzen dituzte.
2005
‎" Dios! Horrek klasean egon behar zuen gazteei berak dakiena erakusten, eta bere esperientzia kontatzen". Unibertsitatearen arazoa da beren bizitzan lanik egin ez, noizbait nonbait beka bat lortu, eta teorizatuz liburu bat idatzi duen jende asko dagoela.
‎Eta berriro diot, programa hau ez zaie soil soilik gure ikasleei eskaintzen, mundu guztiari baizik. Laguntza behar duten gazteek gugana jotzen dute eta ustiategiak martxan jartzen edota hobetzen laguntzen diegu. Teknologiarako atea zabaltzen diegu.
‎• Hizkuntz gaitasuna. Euskaraz jakin behar du gazteak.
2006
‎nork dauka gaur eguneko gizartean militantzia lana inplikazioa, konpromisoa, borondatezko lana... egiteko aukera erreala: teilatu baten mailegutan bakarrik hilean 600 eurotik gora behar dituen gazteak. Halako elkarteetan autonomo kontratua eta 15.000 euro (gordin) jasotzen dituenak?
‎Edo, are okerrago," pero qué dice este tÃo, que es eso de anchara?". Hizkera bizia behar dute gazteek, jakina, baina ez du nahitaez gure aiton amonen hizkeraren berdina izan behar. Berdina izan behar du, izatekotan, sortzeko eta egoki izateko gaitasunean, emankortasunean, eta hiztunaren beharrak asetzeko ahalmenean.
‎Gizarte aristokratikoan abiarazi zen heziketa sisteman garrantzi berezia eskaintzen zitzaion hitzari, inondik ere: gerrara eta armetara zaletzearekin batera, hitzarekin trebatu behar zuen gazteak. Alegia, Biltzarraren aurreko beste borroka sotilago batean gailen ateratzeko, beste giza aberea ezpatarik eta lantzarik gabe limurrarazteko prestatu behar zuen heziketak aristokrata.
2007
‎Edonola, Euskara Elkarteen ikuspegitik azpimarratu beharrean gaude" etxegiroa, auzo ingurua eta bizi esparru amankomunak (gertuko Komunitatea)" euskalduntzeak eragin beharreko lehentasunezko esparrua izaten jarraitu behar duela. Erabilerarako guneak irabazi behar ditugu gazteentzat ezezik helduentzat ere, hurbileko zerbitzugintza euskaldunduz, merkataritza arloan, elkartegintzan, aisialdiko kultur, kirol, elkarguneak euskaldunduz, euskarazko sormena garatzeko eremu berriak irabaziz, laburbilduz helduen aisialdian (zentzurik zabalenean ulertuta) eraginez.
‎Horrelako etxeak gizarteko sektore gazteenentzat izateak ere harritxoak sortzen ditu: “zergatik kondenatu behar ditugu gazteak edukiontzietan bizitzera. Edozertarako balio du? ”.
‎• Hizkuntzarekiko enpatia: hizkuntzaren kulturak interesgarria izan behar du gaztearentzat, komunikatzeko eta bestea ulertzeko interesa izan behar du. Normalean, hizkuntza bat irakasteko, hizkuntza ez ezik kultura ere irakasten da.
2008
‎Noski, elkar ulertzeko testuinguru bat behar dute gazteek, beren testuingurua.
‎Horra zertan garen. Horra zertan den abertzaletasunaren suzia pizturik eraman behar luketen gazte abertzaleen praxi nazionala.
2009
‎Helduok aztertu behar dugu gazteentzat erosiko ditugun jolasek zer eduki dituzten, eta irizpide egokiak erabiliz, garapen pertsonalarentzat eta sozialarentzat onak izango diren jostailuak aukeratu behar ditugu.
‎Lehiakorra ez ezik, oldarkorra eta bortitza ere bada gure gizartea, baina horrek ez du esan nahi jokabide horiek sustatu behar ditugunik gazteen artean.
‎Nire aitona Enrique de Franciscorekin mugitzen zen. Nik nire amonari entzunadiot, soldaduska egin behar zuten gazteak, Amezketakoak eta, Enriquek libratu egitenzituela nire amonaren bidez.
‎Epaitutako gertaerek gazteok etxebizitzarekin dugun arazoan dute jatorria. Berriki kaleratutako datuen arabera, soldata osoa erabili behar dute gazteek etxea ordaintzeko: Ezin ditugu gure bizi proiektuak era independentean garatu; emantzipaziorako aukera ukaturik dugu.
‎Mila eurokoen belaunaldia ere sortu da: hilero mila eurorekin bizi behar duten gazte ikaragarri ongi prestatuak, etxebizitzaren metro koadroa mila eurotik asko gorago dagoen sasoian, eta mila eurotik behera makina bat dagoela ondo dakitenak. Aspaldiko partez, gaur gazte gutxiagok hobetuko du bere gurasoen bizi maila.
2010
‎Matematika lizentziaturan, adibidez, ikasketa horiek euskara hutsean egiten dituztenak eta jubilatuko diren matematika irakasleak konparatzen baditugu, kontuak ez datoz bat. Hezkuntza Sailean jabetu dira zientzietarako zaletasuna sustatu behar dutela gazteen artean, eta xede horrekin, Euskal Herriko Unibertsitateak eta Elhuyar Fundazioak elkarlanean argitaratzen duten Irrika aldizkaria Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan sartu dute. Bestelako ekimen batzuk ere abiarazi dituzte; hala nola, ETBn ikusi ahal den Sutanblai saioari kutsu zientifikoa eman diote eta zientzia udalekuak abiarazi dituzte.
‎Derrigorrez, gerturatu egin behar dugu gazteengana eta ondoren saiatu euskararen erabilera handitzeko kanpotik bultzada bat ematen norberaren ibilgailuak aurrera egin dezan bere kasa. Eta horretarako, biderik egokiena, jarrerak eta portaerak lantzea dela iruditzen zaigu, jarrerak eta portaerak aldatu elkar eraginaren eta motibaziaren bitartez (kontzientziak astinduko badira, motibazio integratibo edo intrinsekoa bultzatu dugu), euskararen inguruko pentsamendua edo kognizioa garatuz; izan ere, zenbat eta gehiago jakin, eztabaidatu eta hausnartu euskarari buruz, esatetik egiterako pausoa arindu egingo dugula uste baitugu.
‎eskola munduak zer norabidetan arraun egin behar duen seinalatzen du. Euskaraz eta erdaraz, bietan jakin behar dute gazteek. Hori da asmo nagusia; horretan ez dago interpretazio auzirik.
2011
‎• Gaur egun aipatu ditugun diskurtsoen gainetik komunikabideak eta marketina daude. Horregatik euskara modan dagoela sentitu behar dute gazteek, komunikabideetan prestigiodunak direnek euskara erabiltzen dutela ikusiz, esate baterako. Ez da ahaztu behar irudien mundura ohituta daudela gazteak (TB) eta horien jokabideetan arrazoiak bakarrik ez duela eragiten, sentsazioen mundua nagusitzen ari baita.
‎Ahuldutako hizkuntza ikasgelara mugatzen bada praktikan, gero handik kanpora berez hedatuko delakoan, ez da soziolinguistikazko ezagutza handirik erakusten. horrela jokatuz gero, gure artean hain maiz gertatzen den gisa, hizkuntza horrek ez die balio izango gazteei beren lagunekin eta auzoko ezagunekin jarduteko, salerosketan eta kaleko joan etorrietan erabiltzeko, euskarazko lagunarte berriak osatzeko eta, bere garaian, gizarte horretan aurrera egiteko. hori guztia lortuko bada, oso bestela jokatu behar du eskolak: euskaraz diharduen eguneroko bizimoduarekin konektatu behar ditu gazteok. horretarako, berriz, euskarazko ingurumen eta bizimodu arrunt horretan txertatu behar dira haurrak eskolara joan aurretik, eskola urteetan eta eskolatik irten ondoan. Mundu itxia bihurtzeko arrisku handia dute eskolek (beren agintariak, beren arauak, beren aurrekontuak, beren zigor ordainak,..).
‎Teoriatik tiraka ere. hori ez da aski, ordea: euskarazko ingurumen arruntean (eguneroko bizimoduari dagozkion gorabeheretan) txertatu behar dute gazte horiek beren jarduna eta, lehenago edo beranduago, beraiek bezala euskaraz jarduten duten eta euskarazko bikote bizitza eraiki nahi dutenekin elkartu, euskal familia bat sortuz. Familia euskaldun berri baten ernamuin horrek bakarrik garantiza dezake, perspektiba kolektiboan, hizkuntza horren belaunez belauneko transmisioa. euskara indarberritu nahi duten eskolek eskolaz kanpoko eta eskola ondoko euskal gizartegintzan jardun behar dute, horregatik, ikasleek ere argi ikus dezaten zergatik ari diren euskarazko ahaleginean. horrek, berriro esan, eskolaren garrantzia (handia, dudarik gabe) gizarte bizitzako beste jardun guneen argitan antolatzea eskatzen du. eta horrek, berriro ere, euskaraz ezinbestean zer eratu nahi den argitu, adostu eta inplementatzea:
‎Zer behar du gazte literaturako liburu batek arrakasta lortzeko?
‎Irekitzera joateko imintzioa egin orduko aurrea hartu zidan Artemiok. Bezpera gauean Lucio etorri zitzaion etxera ea aterpea behar zuen gazte bat hartuko genuen egun batzuetarako galdetzera. Hala esan zidan behintzat Artemiok.
2012
‎Atzerriko hizkuntza bat eskolan izateak ez du atzera bueltarik, ezinbestekoa da. Bi hizkuntza ofizialez gain, atzerriko hizkuntza nagusia jakin behar dute gazteek: ingelesa.
‎Bestela erranik: orainaz jardun behar dugu gazteak laguntzeko, geroan jarraitzeko, gizateriak aitzina egin dezan. Historiak, batez ere, nazio historiaren laborria dauka berekin.
‎«Hemen izan zezaketen lan baten bila kanpora gan behar duten gazteak ikustea ematen dit min gehien;  bere lan bizitzaren hoberenean langabezian eta lanerako aukerarik gabe»
2013
‎Zalbidek17 badu proposamen, gure iritzirako, eztabaidagarri bat, eskolak jokatu lukeen funtzio linguistikoaz: Eskolak euskaraz diharduen eguneroko bizimoduarekin konektatu behar ditu gazteok(...). Mundu itxia bihurtzeko arriskua dute eskolek.
‎Euskarazko auzogintza osasuntsu eta gizarte osaera arnas zabaleko batean txertatu behar dira eskolak, ahuldutako hizkuntza indarberritzeko orduan berariazko ekarpen sendorik egingo badute. Euskarazko ingurumen arruntean txertatu behar dute gazte horiek beren jarduna eta, lehenengo edo beranduago, beraiek bezala euskaraz jarduten duten eta euskarazko bikote bizitza eraiki nahi dutenekin elkartu, euskal familia bat sortuz.
‎Beharrezkoak diren azterketa guztiak egin ditzan laguntzen ari zaio frantziarrari kluba, bere egoera ahal den modu zuhurrenean kudeatuta. Orain lehentasuna ez da Causeurren ibilbide profesionala 26 urterekin amaitu den ala ez jakitea, ikaratuta behar duen gazte bat lasaitzea baizik. Gaixoarekin, zorrotz.
‎Adibidez, Loiuko Udalak Korrika txikia antolatu du bertako batzordearekin batera. Baina aurten bereziki aipatu behar duguna gazteen ekintza berria da. Txorierriko herri guztietatik pasatuz eta musikaz, kantaz, jokoez eta umore onaz baliatuz, “Pintxopote maratoia” antolatu dute, eta herri bakoitzean, alaitasun eta armonia ederrean, euskaraz bizitzeko bizipoza zabaldu dute, egun bateko jai polita eginez.
2014
‎Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza egiten ari diren lau mutilek arretaz jarraitzen dituzte irakaslearen imintzioak: mimika bidez, aurten euskaraz ikasi dituzten lanbideak irudikatzen ari da Mikel Gonzalez, eta zein lanbide den asmatu behar dute gazteek. Pedagogo terapeuta edo heziketa bereziko irakaslea da Gonzalez, hezkuntza munduko argotean PT deritzona, eta behar bereziak dituzten haurrekin aritzen da, talde txikitan.
‎5 Bestetik, onartu behar dut gazteak ikertzera eraman nauen beste arrazoi bat: IEHn, familiaz gain euskararen transmisio eremu nagusia eskola izanik, 18 urte betetakoan euskaMaila kontzeptualean, lan honetan agerian geratu da BE bezalako esparru bat JK gisa azter daitekeela, eta JK gisa aztertzea baliagarria dela.
‎Manifestazioa bukaturik, herritar gehienak joanak zirelarik, poliziak jende multzoak inguratu eta identifikatu zituzten. Hain justu, horietako bat da etzi Baionako polizia etxean deklaratu behar duen gaztea. «Seaskak ozenki salatu nahi du Frantziako Gobernuaren jukutria; izan ere, Parisen tokiko hizkuntzei buruzko hitz ederrak dituzte, baina Euskal Herrian auziperatze, debeku eta mehatxuetan ari dira, bai hautetsiekin, bai herritarrekin».
‎Olarizu ingurukoek galdetu ziguten ea hemengo gizarte etxean egin zitekeen horrelakorik, eta guk baietz esan genien», dio Agirrek. Auzoko ekinbide guztiak martxan jartzeko, dirua behar dute gazteek, besteak beste, orturako materiala erosteko eta sarrerako muralerako margoa erosteko. Horregatik, beste ekintza batzuen artean, Gasteizko gaztetxeko osteguneko jarduera kulturalak kudeatzen dituzte.
‎Joskera ikertzeko ere gogoan izan behar dugu gazteek mezu idatzi laburrentruke lasterra egiten dutela eta bat batean, planifikatu gabe, zuzendu gabe idaztendituztela mezuok. Horrek hainbat ondorio dakartza, besteak beste, sintaxia lasaiagoada, ahozkotasunetik gertuagoa (anakolutoak, perpaus amaitu gabeak...) eta, azkenbatean, prosa luzea, puntuazio landua, sintaxi konplexua., alegia, giro akademikoanlantzen den gisako testugintzak ez du komunikatzeko modu honetan jorratzeko lekuegokirik.
‎Melanesia eta Ipar Amerikako natibo askoren artean jokaera homosexuala gizon pero petoa bilakatzeko bidea zen, paradoxikoki. ...izontasunaren indarra zuen bere baitan eta, ondorioz, gizon bilakatu nahi zuenak hartu behar zuen —modu batean edo bestean— Erroman soldaduek gradu handiago zuen beste soldadu baten semena hartu behar zuten moduan gerlari ona bilakatzeko, Melanesia eta Ipar Ameriketako natiboen artean ere gizontasuna bereganatzeko semena hartu —ahoan edo ipurzuloan— edo gorputzean zehar igurtzi behar zuten gazteek.
‎Gizonen arteko harreman homosexual ohikoena pederastia zen," ume maitasuna", zeinetan, hitzak adierazten duen bezala, harremana gizon heldu baten — erastesaeta mutil gazte baten eromeno aartean gertatzen zen. Gizon heldu menderatzaileak maitatu eta babestu behar zuen gazte menderatua, honek trukean edertasuna eta konpromezua eskaintzen zizkiolarik. Pederastia menderakuntza harreman bat zen oinarrian instituzio sozial eta hezitzailea, gizontasun erritu bat, gizon helduak penetratua izatean mutila gizon bihurtzen baitzen.
2015
‎Batxilergoko ikasleek ikasturteko matrikula, testuliburuak eta garraioak ordaintzeko bekak eska ditzakete. Gainera, arrazoi akademikoak direla eta, ohikoa ez den etxe batean bizi behar badute gazteek, alokatzeko bekak daude. Lanbide Heziketako ikasleen kasuan, zenbatekoa kalkulatzeko, kontuan hartzen dira haien erosteko ahalmena, familia nukleoaren urteko errentak, ikastetxera iristeko dagoen distantzia eta ohikoa ez den etxebizitza batean bizi diren.
‎Nik ulertzen dudana da Sailburuordeak adierazi nahi zuela eta erraztasunak, hots, baldintza egokiak behar zituztela gazteek, ikasten ari direna gauzatzeko. Datuen interpretazio zurrunak ezkutatzen duena digu adierazten komentarioak, kopuruen azpia erakusten du, euskara eskolan jasotako gazte askok ez zuten euskara ez atsegin, ez erraz, ez baliagarri, alegia, ez ziren ez hiztun konpetenteak eta ez zeukaten euskaltasunaren kontzientziarik.
2016
‎Lankidetza hitzarmenak" Erkidego nahiz nazio mailako lehiaketa ofizialetan Arabaren ordezkari izan daitezkeen kirolari onak izatea" ahalbidetzen dio Arabako Boxeo Federazioari" eta, aldi berean, gure egitura bera erabiltzeko aukera ematen digu, zenbait arazo direla medio, gizarteratzeko laguntza behar duten gazteen birgizarteratzean laguntzeko", dio Federazioaren ordezkari nagusi Bartolome Torralbak.
2017
‎Gertatzen dena da hirian jende gazte asko ari dela ideia matxistak alboratzeko borroka horretan, eta herrietan jende zaharra dago batik bat, beste pentsamolde batekin. Horregatik belaunaldien arteko erreleboa da koska; gazteek oso ikuspuntu aberatsa dute hainbat gairen inguruan, harremanak egiteko beste modu bat dute…, eta administrazio batzarretan gaudenok txertatu behar ditugu gazteak, haien beharretara egokitu. Herriko kontzejuak gazte batzarrak bezala direla erakutsi behar diegu, zuzeneko demokraziaren gune nagusiak.
‎artea, musika eta filosofia —ez dira gutxi egun filosofia bost urteko umeekin hasi beharra dagoela aldarrikatzen dutenak; gu ere bat gatoz— Eskola artistikoak artistak ekoitzi behar ditu, edozein ak, aditu espezialistak ez diren gizabanako malgu eta moldagarriak. Eskola artistikoak etorkizunerako prestatu behar ditu gazteak, deserturako; mundurako, inola ere ez enpresa mundurako, edo enpresa munduak diseinaturiko mundurako. Etorkizuneko eskolak ez ditu enpresa munduaren mendeko zen eskola modernoak bezala masan ekoitzi behar langile espezializatuak, egoera ezberdinetara etengabe moldatu eta oztopoak gainditzeko gai den pertsona malgu eta birziklagarriak baizik, bizi dugun mundua ez baita lehenagokoa, ez baita jada solidoa:
‎Basaburuko gure aitonek Garroko eskola ezagutu dute. Han ibili dira gazte denboran, herriko eskolak egin ondoan, Garroko eskolan laborantza irakasten baitzen, eta ordukotz, 1960ko garai haietan, etxaldeen segida hartu nahi edo behar zuen gazteak, ofizioa ikasi baitzezakeen. Ez da errana orduan entzun eta ikasi guziak gogoan atxiki dituztela gure aitonek, baina beti gozoki gogoratzen dira Garroko lagunarteko ixtorio guziez!
‎1956 hasieran gobernuburu izendatu zuten, eta laster zer egin zuen? Gerla zabaldu eta gogortu, soldaduzka egin behar genuen gazte guziak Aljeriara bidaliz, dela zuzenean, dela denbora erdiz; eta lege horrek iraun zuen agintaldi horren ondotik, 1962ko bukaeraraino. Horrela ene biziko 27 hilabete galdu nituen Aljerian, nehori zerbitzurik egin gabe, baina bertze batzuek dena han utzi dute.
2018
‎Barañaingo topaketetatik bi ondorio atera genituen. Batetik, egon badaudenez euskararen gaia beste esparru batzuetan lantzen duten eragileak, ikusi genuen lanketa bat abiatu behar genuela gazte mugimenduan aktiboagoa den jendearekin. Bestetik, hausnarketa bati heltzeko beharra genuen.
‎Lauak ere kirolari apartak dira eta zaletuek badakite hori; horrexegatik hurbildu da hainbeste jende Xoxokara. Gaurko desafioak balio behar luke gazteak animatzeko eta antzeko kirol erakustaldiakegiteko". Julen Gabirondo: " Oso proba gogorra izan da laurontzat"" Suharri eta biok bagenekien harriarekin joango zitzaigula denbora, kostako zitzaigula alderdi ahul hori behar bezala gainditzea.
2019
‎Behar zaituztegu; guk behar zaituztegu, eta behar zaituztete gazteek. Badakigu ez diguzuela hutsik eginen".
‎Laguntzak jaso ahal izateko hainbat baldintza bete behar dute gazteek; besteak beste, ezinbestekoa izango dute etxea errentan hartuta edukitzea edo alokairu kontratua indarrean izatea datorren uztailaren 13rako. Udalak emango duen laguntza gutxienez hamabi hilabetetako alokairua ordaintzeko izango da.
‎Lehen erronkari dagokionez, berriz, erreskate lanak egiteko robotak sortu behar zituzten gazteek; eta kasu horretan, Elgoibarko Las Jugadoras taldeak irabazi zuen; bigarren izan zen Urkotronic (Elgoibar Azpeitia) eta hirugarren izan zen Mandanbot elgoibartarra.
2020
‎Aldaketa asko egin behar dira gaur egungo garaietara moldatzeko. Erakargarriago egin behar dugu gazteentzat: aurkezpenak egiteko modua, irudia, komunikazioa eta ordutegi ezberdinak bilatu, igande goiza jende askorentzat ez baita une egokiena.
‎Lehenik, baketsuki baina fermuki iharduki behar zaiela goragotik eratorri erasoei. Bigarrenik, gureganatu behar dugula gazte hezkuntzaren eta osasun zaintzaren ardura, tokian tokiko behatokiak eta bultzadak akuilatuz. Hirugarrenik, guhaurk kudeatu behar dugula gure lurraldea biziarazten duen ekonomia.
‎Helburu hori bete nahi badute, EITBk eta CCMAk ezin dute mugatu berezko edukien ekoizpena eta banaketa indartzera. Korporazio publikoek beren gain hartu behar lukete gazteentzako edukien kanpo ekoizpena sustatu eta pizteko ardura. Arnau Rius ek (2020; 23) honela azaltzen du proposamena:
‎Nerabezaroko nutrizioa: zer elikagai behar dituzte gazteek?
‎" Beharra agerikoa da; une honetan ugari izaten jarraitzen dute emantzipatzeko laguntza behar duten gazteek. Gainera, egunotan, behar hori areagotu baino ez da egin; osasun krisian murgilduta eta gazteen lan baldintza, oro har, txarrak okertu baino ez dituen krisi ekonomikoa atarian daukagu.
‎" Pentsiodunek orain arte emandako pausoak oso onak dira, baina beste pauso bat ematea falta zaigu, eta hori zailagoa izango da: pentsiodunen eskariak lotu egin behar ditugu gazteek enplegu eta soldata duin bat izateko daukaten eskaerarekin".
‎Unibertsitateko lau urtean eskuin nafarraren burugai hark ez zez izan, antza, olcoztar bat definizioz zen eredu morala. Abortatzeko eskubidearen zilegitasunaren inguruko eztabaida batean(" eztabaida" deitzen ahal bazaio unean uneko solaskideak txalotzen duen bakarrizketa bati) gainerakoen erreferente gisa jokatu behar zuen gazteak ez zuen hitzik esan. Areago, ikaskideen elkarrizketak bitartean asperdura nabarmena erakutsi zuen, besoak antxumatuta zituelarik, aurreko ikaslearen garondoan begiak iltzatuta.
2021
‎Kalexka elkartean proiektu komunitario bat sortzeko asmoa dugu, gazteen artean ghettoak sor ez daitezen. Kale hezitzaileok gai izan behar dugu gazteen joera berrietara egokitzeko, baita gizarteko egoera desberdinetara ere.
‎Berdin nerabezaroarekin: etapa oso delikatua eta gogorra da, erreferentetzat genituen gurasoekiko harremana aldatzen da, lagunekikoak, emozioak kontrolez kanpo ditugu... eta helduontzat arazoak beste batzuk dira, lanari lotuta eta abar, baina ulertu behar dugu gazteak sentitu daitezkeela baztertuta, sentitu dezaketela inork ez dituela ulertzen ez kontuan hartzen, eta gainera norberarentzat norberaren arazoa inportantea dela beti.
‎Horrelako galderek akuilatuta, erantzunen bila abiatu gara. Eta pentsatu dugu hobeto ezagutu behar ditugula gazteak. Bai, gazteek hitz egin behar dute, eta helduok aditu.
‎Horretan, lekua dute euskarri eta teknika berriek, jakina. Gaur egun geroz eta gehiago ari dira zabaltzen formatu multimodalak literaturan, eta horiek ulertzera, kontsumitzera eta erabiltzera eraman behar ditugu gazteak. Horretan gaitu behar ditugu literaturaren arloan.
‎Irakurketari helduz, zer irakurketa motatan gaitu behar ditugun ikasleak mahai gainean jarri genukeela dio IE6 k; ondoren, irakurketa mota horietako bakoitzerako ikasleak zer behar duen erabaki, eta, azkenik, hori literatura esperientzia bihurtu. Horrez gain, hori mailakatzeko moduari ekin behar zaiola eransten du IE5 ek; hots," Zer irakurketa motatan trebatu behar ditugun gazteak adin bakoitzean, irakurketa bakoitza nola mailakatu adin tarte desberdinetan, eta, gero, mailakatzen ditugun gaitasun horietan lanketa bideratuko duten praktika batzuk garatu".
‎Kasu horretan, organismoan burdina gehiegi izatea odol transfusio kopuru handi baten ondorioz pixkanaka metatzearen ondorioa da. Hartutako hemokromatosiak jatorri genetikoko anemia larriak dituzten eta transfusioa behar duten gazteen artean diagnostikatzen dira, baita hartutako anemia kronikoak dituzten adineko pertsonen artean ere. Zein dira hemokromatosiaren sintoma nagusiak?
‎Lan taldeko kide gehienak 40 urtetik beherakoak dira, eta, koalizioko iturrien esanetan, ez da «programatutako zerbait», baizik eta «belaunaldi haustura bati» erantzuten dio. «Guk erakutsi behar dugu gazteak izanagatik badugula herrialdearen kargu egiteko besteko sendotasun politikoa». Legeak hala ezarrita, 35 urte beteta edukitzea beharrezkoa da Txileko presidente izateko, eta Boricek aurten bertan bete ditu.
‎Bestetik, Adriak gomendio bat eman die sukaldari gazteei dokumentalaren aurkezpenean: «Jatetxe bat negozio bat dela ulertu behar dute, eta, horrenbestez, gu izan garen baino hobeak izan behar dute gazteek administrazioan eta kudeaketan. Ez du hainbesteko glamourrik izango, baina oso garrantzitsua da».
‎«Datozen bost egunak garrantzitsuak izango dira birusa geldiarazteko. Denbora behar dugu gazteenak babesteko, eta azken hilabeteotako ahaleginari amaiera emateko».
‎Urtero bezala gailurreko ermitan meza ematen lagundu behar zuten gazteak, Gurutze bideko multzora aurreratu ziren prestaketak egiteko; gainean, mehatxatu egin zituzten eta erretiratu egin behar izan zuten; erasotzaileek objektu liturgikoak zituen saskia mendi hegaletik bota zuten.
2022
‎Arratsaldean, Jaun Edelmiro Birtez epaile nagusiarekin aritu zen lanaren betebeharrez. Honek ere onartu behar zuen gazteak bere jatorriaz, Baskoniako handiki baten seme bezala, baita bere eskarmentuz al Andalusen, aproposa izan ahal zela postu hartarako. Epaile zaharrak, konturatu gabe, bere kasuen adibideak ematen ikusi zuen bere burua.
‎Nafarroako Gobernuaren Emanzipa laguntzak jaso ahal izateko, zenbait baldintza bete behar dituzte gazteek. Lehena, adinarena:
‎alokairuen gehienezko prezioan eta eskaintzan, prekaritatean, soldatetan, diru laguntzetan... Baldintza batzuk behar dituzte gazteek euren bizi proiektuak garatzeko. Gizarte heldu bat behar bada, ez ote da funtsezkoa gazteei beraien autonomia garatzeko aukerak eskaintzea, erraztea?
‎Horrekin batera, demokratikoak izan daitezen hartzen diren erabakiak eta bideratzen diren proposamenak ere. Adibidez, hasieratik erabaki genuen proiektuetan era naturalean sartu behar ditugula gazteak.
2023
‎Hori egiten badute, euren bizitza soziala" saldu" egiten dute. " Determinazio, gogo eta indar handia behar dute gazteek hori egiteko". Etorkizunari aurre egiteko, borrokari" eutsi" behar zaiola uste du:
‎• Kulturak munduan kokatzeko ematen dituen koordenatuak behar ditu gazteak (hiztunak), izan ere, gizakiak kulturak (zentzu zabalean ulertuta: tradizioa, kultur garaikidea eta gizartea interpretatzeko arauak) emandako sinboloen bidez eraikitzen du bere ingurunea," zentzua" edo esanahia eman nahian19 Euskaraz sortutako kulturak gazteei ez badie ezer gehigarria eskaintzen bertan gelditzeko, (gauza bera dutelako hobeki menperatzen duten beste hizkuntza batean), alferrikakoa izan daiteke gainerako lan guztia.
‎Zelan berregin irudi hori? Zein" bidaia" egin behar dute gazteek plataforma hauen interesak ekidin eta ahalik eta mundu osasuntsuenean sareak erabiltzeko. Gizartearen parte izatearen ideia berregiteak gazteentzako teknologia berregitea al dakar?
‎praktikatik zein teoriatik. Eurek edo euren ingurukoek sentitzen dutena akaso estres linguistikoa dela jakin behar dute gazte euskaldunek, eta baita euskararen errealitatea ez, errealitateak daudela ere. Kontua ez da, soilik, ez dagoela soziolinguistikan espezializatzeko behar besteko eskaintzarik unibertsitatean edo lanbide heziketan.
‎Urteroko legez, trikitilariena izan zen bisitariei harrera egiteko ardura, herri kiroletan aritu behar zuten gazteek beroketa lanak egiten zituzten bitartean. Bisitari gehienek iritsiera aprobetxatu zuten bidean galdutakoa sagardo trago batekin berreskuratzeko, bi ere edan zituen bakarren batek, eta segituan hartu zuten herri kirolak gustura ikusteko tokia.
‎Irailean izandako bilkuratik isiltasuna erabatekoa dela gaitzetsi du, eta hori «mespretxu bat» iruditzen zaiela. «Bitartean, ondoko hilabeteetan brebeta eta baxoa pasatu behar dute gazteek, eta ez dute erantzunik», gehitu du.
‎Prozesu hori “mantsoa” dela esan du Elkorok, baina, “pixkanaka bada ere”, aurrera egiten ari direla. “Lanketa asko egin ditzakegu federaziotik eta klubetatik, baina etxean hasi behar dugu gazte horiek guztiak hezten”, gehitu du Diazek. Bakoitza den bezalakoa izanda ere, “edukazioa eta enpatia” beharrezkoak direla azpimarratu du federazioko presidenteak.
‎EH Bilduk aurreko hauteskundeetan esan du, eta hauteskunde orokorretan mantendu du, Euskal Herriaren aldeko apustua egiten jarraituko duela, okerren dauden pertsonen ondoan egonez: lanik gabe, kanpora lanera joan behar duten gazteak, miseriazko pentsioekin bizi diren eta Eusko Jaurlaritzak 1.080 euro osatu nahi ez dizkienak, bazterkerian bizi diren gazteak, aterperik gabe bizi direnak, eta abar. Ikusi besterik ez dago EAJren 40 urteko kudeaketan zeintzuk izan diren lehentasunak.
‎Gazteagoekin aritzen da Asier Urkiza, DBH Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako Bilbo inguruko ikasleekin. Euskara irakaslea da, eta Euskalgintzaren Kontseiluak ekainean antolatutako Zer behar dute gazteek, jardunaldietan parte hartu zuen.
‎«Ez dauka zentzurik bat ixteak; logikaz, gehiago ireki lituzkete». Zentroek espazio «seguruak» izan behar dute gazteentzat, eta masifikazioak ez du hori ahalbidetzen.
‎Antzuolako Aiastu Txirrindulari Elkarteak martxoaren 25ean egin behar zuten gazte mailako Uzarragako Igoera bertan behera uztea erabaki du: " Txirrindularitzak azken asteotan bizi izan duen egoerak horretara eraman gaitu", adierazi dute ohar bidez.
‎Ez naiz aurka izan –bai, bai, errotik aurka zegoen– Gertatzen dena da gazte horiek ez zutela jakin neurtzen noiz behar zuten gaztetxea, eta gainera proposatzen zuten gaztetxe eredua ez zen haiek behar zutena. Nik uste dut beste zerbait behar dutela gazteek. Eta, ene bilobaren botila irekitzekoaren bidetik, nik uste gaztetxe digital bat eraiki behar dela.
‎Bizitzaren funtzionamendu erreala erakutsi behar dugu, guk uste duguna baino askoz ere gutxiago kontrolatu dezakegulako. Bizitzaren sorpresa atsegin eta desatseginetarako prestatu eta bizitzaren jokoan jarduteko gaitu behar ditugu gazteak: batzuetan irabazi egiten da, besteetan galdu, ikasiz eta berreraikiz hazi.
‎Basomutilari ez zion baldintzak graziarik egin, baina erraz irabazteko moduko erronka zen, baita pausoan joanda ere, eta onartu egin zuen. Ilunduta zegoen, eta berehala abiatu zen, apustuaren martxa ona egiaztatu behar zuen gaztea atzetik zuela.
‎Hortaratzeko arrazoiak ugariak izan zitezkeen, jakina, baina nekazal sortetxea bakarrik seme ala alaba bati uzteak (ikus 5) bestelako bizimodua bilatu behar zuen gazte andana eragiten zuen. Bilaketa horretan huts edota uko egiten zuenari eskean ibiltzea baizik ez zitzaion gelditzen.
‎Gazte antzu bat? Bai, triste izan behar du gazte eta ezer sortzeko gauza ez izatea, ezta. Zertarako gazte izan, orduan?
‎Saio betegarri bat behar dugu gazteak erakartzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia