Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 67

2002
‎Horrez gain, eta ikasleak lortu behar dituen gaitasunekin jarraituz, Long etaPorter (1985) autoreek bi faktore eragile aurkitu zituzten bigarren hizkuntzaren (ingelesa) irakaskuntzan: gelako egitura parte hartzailea eta bigarren hizkuntzagaratzeko ikasleak egiten dituen jarduerak.
‎gaiaren bueltan, didaktikara aplikatzeko egin diren lanakugariak dira. Ugariak izan dira, halaber, generoen aniztasunaren aurrean igorleakgaratu behar dituen gaitasunak definitzeko egindako lanak (Dolz, Pasquier etaBronckart, 1993). Hona hemen autoreok zerrendatzen dituzten lau gaitasunak:
‎kanpainan parte hartu nahi duten prestakuntza zentroetarako ekipamendu informatikoko lau eskakizunen artean, “Internet Information Server” 4.0 bertsioan edo bertsio berriagoan instalatuta duen web zerbitzari bat eta “Windows 98” edo “Windows 2000” sistema eragile gisa duten beste ordenagailu batzuk eduki behar dira, guztiak Microsoftenak. Elkarte horren arabera, “Gobernuak elementu distortsionatzaile bat sartu du “Interneten sartzeko sistema eragile egokien “softwarearen”, Interneterako aplikazioen eta bere aukeren erabileraren” esparruan egon behar duen gaitasun legitimoan”. Eragin negatiboa AIko lehendakari Víctor Domingoren iritziz, kanpaina honen bidez, Zientziak eta Teknologiak “eragin negatiboa du” lehiakortasunean; izan ere, baztertu egiten ditu helburu berak dituzten sistema eragileak eta aplikazioak fabrikatzen dituzten “software” konpainiak.
2004
‎Badakit, bai, korapilo hau askatzeko nireak baino esku trebeagoak behar direla. Ez daukat horretarako behar nukeen gaitasunik: hots, sokari egin dakizkiokeen korapilo mota guztiak askatzekoa.
‎Are gehiago, Kanten ustez gizakiaren berezko izaera eta osaera ez dago zoriontasuna iristeko zuzendua eta prestatua; bestela, dio Kantek, naturak berak beste osaera eta baliabideak emango zizkigukeen. Naturak, baina, arrazoimenaz hornitu gaitu, gaitasun praktikoa duen arrazoimenaz, hau da," borondatearen gainean eragina izan behar duen gaitasun bat bezala", eta ondorioz, arrazoimenaren benetako helburua honakoa izan behar da: " berez ona den borondate bat sortzea, eta ez honelako edo halako xede bat lortzeko bitarteko bezala" (azpimarrak Kantenak dira; A 7= Ak IV 396).
2006
‎Turrez (Gonzalez 1999, Molina 2001) irakasleen zuzendaritzapean soziolinguistika lanak burutu dira urteetan zehar. an esan bezala, 2003tik indarrean dagoen ikasketa planean jorratzen den euskal filologoaren profilean soziolinguistika arloan ikasleak behar duen prestakuntza eta lanean modu praktikoan, arduratsuan, eta profesionalean aritu ahal izateko jorratu behar dituen gaitasunak beren beregi aipatzen dira.
‎Ondorioz, jausi dira salbazioa eta legitimazioa eskaintzen zuten kontakizun handiak, eta bukatu da arrazoiak izan behar zuen gaitasuna asunto humanoen, gizarte proiektuen eta bizitza moldeen gainean sustantiboki hausnartzeko. Horixe da arrazoi modernoaren garapenari buruzko diagnostiko weberiarra.
‎Listu kantitatea gutxitzeko botikak erabiltzeak ez du emaitza onik ematen epe luzera. SAren eraginpean daudenek atzerapen handia dute muskuluen eta adimenaren arteko koordinazioa behar duten gaitasunak eskuratzeko orduan Hiperaktibitatea da SAko portaerarik ohikoena. Arreta denbora gutxiko hipermotrizitatea da.
2007
‎Prebentzio zerbitzuen antolaketa, jardunbide eta kontrol modalitateak, enpresa txikien berezitasunak aintzat hartuta, halakoak sortu eta garatzeko al jarduna gauzatzeko izendatutako langiferrikako oztopoak saihets daitezen, eta prebentzio zerbitzuek zein prebentzioleek izan behar dituzten gaitasunak eta ahalmenak.
2008
‎Ni, Gasteizko Irakasleen U. Eskolako irakaslea naiz eta nire inguruan ikusten dut orain aukera bat dugula euskal curriculumean sakontzeko, erdal lerroak desagertzen joateko, etorkizun hurbileko irakasleak hobetzeko prestatzeko... eta, horrez gain, unibertsitate guztian irakasleok izan beharrean ikaslea izango da dozentziaren gune nagusia. Irakasgaiak ikasleak lortu behar dituen gaitasunen inguruan eraikiko dira (eskolak, bakarka nahiz taldekako lanak, liburutegietara bisitak, azterketak... kontuan izango dira).
‎Egia esan, esku artean darabilgun auzian hil edo biziko garrantzia izan dezake puntu honek. Hizkuntza mintzatuak idatzi ezean ez bide dira nazio hizkuntzak, azken honetarako behar luketen gaitasuna kode idatziari zor zaiolako.
‎Bidaiariek egia jakin behar dute, aireko segurtasun arazoa da hau. Pilotuek zailtasunak dituzte gauzak gogoratzeko eta badira aginte dorretik datozkien datuak nahasten dituztenak ere; asko kostatzen zaie arreta zeregin askotara zuzentzea, eta horiexek dira pilotuek behar dituzten gaitasunak.
‎Eskolak onartu beharra dauka haurrak Lehen Hezkuntzara ekartzen duen ahozko gaitasuna, bai hizkuntzazkoa eta bai komunikaziozkoa eta hedatu, garatu eta sustatu egin behar du gaitasun hori, komunikazio estrategia diferenteak eskatzen dituzten egoera ezberdindutan sartuz, barietara molda dadin.
‎Segituan, Sustaeta alkateak hurrengo urterako alkateak eduki behar zituen gaitasun eta nortasuna kontuan hartuta, zozketan irtendako hautesleek barik, aho biziz egitea?, por aclamación?, proposatu zuen, eta Pedro María Agirre aurkeztu zuen kargurako.
‎Horretarako, honako eduki hauek landuko dira: ...aiaren datuak (ikastegia, titulazioa, izena, gradua edo graduondoa, maila, mota eta ECTSko arauen araberako kreditu kopurua), irakaslearen datuak (izena eta abizenak, irakasgaia zein ikastegitan ematen duen, saila eta harremanetan jartzeko modua), ikasleak irakasgaian eskuratu beharreko gaitasunak, ikasgaiaren gaitegia (atalak eta azpiatalak), ikasgaiaren metodologia (ikasleak irakasgaian eskuratu behar duen gaitasun espezifikoa, ikasleak egin beharreko eginkizun mota, ikasleak lanean ematen duen ordu kopurua, ikasleari ematen zaizkion baliabide materialak, talde mota eta lan mota), kronograma, ebaluazioa (ikasleak irakasgaian eskuratu behar duen gaitasun espezifikoa, ebaluazio tresna, ebaluazio irizpideak eta notaren ehunekoa) eta bibliografia (oinarrizko bibliografia, sakontzeko bibliografia, ...
‎Horretarako, honako eduki hauek landuko dira: ...ua), ikasleak irakasgaian eskuratu beharreko gaitasunak, ikasgaiaren gaitegia (atalak eta azpiatalak), ikasgaiaren metodologia (ikasleak irakasgaian eskuratu behar duen gaitasun espezifikoa, ikasleak egin beharreko eginkizun mota, ikasleak lanean ematen duen ordu kopurua, ikasleari ematen zaizkion baliabide materialak, talde mota eta lan mota), kronograma, ebaluazioa (ikasleak irakasgaian eskuratu behar duen gaitasun espezifikoa, ebaluazio tresna, ebaluazio irizpideak eta notaren ehunekoa) eta bibliografia (oinarrizko bibliografia, sakontzeko bibliografia, web gune interesgarriak eta irakasgaiarekin zerikusia duten aldizkarien zerrenda).
‎Lehen eta Bigarren Hezkuntzako curriculuma gaitasun horien arabera diseinatu da. Termino hori gure hezkuntza sisteman agertzen da LOEk Lehen eta Bigarren Hezkuntzako curriculumean sartu zuenetik, eta derrigorrezko irakaskuntza amaitzean gazte batek garatu behar dituen gaitasunei buruzkoa da, honako hauek lortzeko: norberaren errealizazioa lortzea, herritartasun aktiboa erabiltzea, helduen bizitzan behar bezala sartzea eta bizitzan zehar etengabeko ikaskuntza garatzeko gai izatea.
‎Era esperimentalean, zenbait titulazioetan ECTS kreditu sistema martxan jarri da, non ikasleek hainbat abilezia eskuratzeko behar duten denbora neurtzen den. Urratsak eman dira ere, edukiari baino, ikasleek landu behar dituzten gaitasunei garrantzia emateko. Baina esperientzia horiek oraindik oso mugatuak dira eta irakaskuntza metodologia berria eremu guztietan aplikatu ahal izateko oraindik asko falta da; baina, irakasteko metodologia aldaketa da, zalantza barik, Bolognako prozesuak eskaintzen digun aukerarik hoberena.
2009
‎Hori bai, bere buruari erantzutean errealista izan behar da eta bakoitzaren gaitasun akademiko eta pertsonalak kontuan hartu behar dira; ez du ezertarako balio «zubiak eraikitzen dituen ingeniari bat izatea gustatuko litzaidake» esateak, ikasleak, adibidez, matematikarekin beti zailtasunak izan baditu. Beraz, bokazioak eta interes pertsonalak bat egin behar dute gaitasunen benetako balorazioarekin. Onartzeko aukera errealak.
‎Egin nahi duzun karrera erabaki duzu, baina zein da unibertsitatean sartzeko batez besteko nota? Oso altua bada, ikasleak ez du arazorik izango aukeratutako ikasketak egiteko, baina txikia edo ertaina bada, kontuan hartu behar du gaitasun askok plaza mugatuak izan ditzaketela eta, beraz, ebaketa nota ikasleak onartzeko. Titulazioen Gida Ofizialean unibertsitate titulu bakoitzaren etete nota zehazten da, eta, beraz, ikasleak bere nota ezarritakotik asko urruntzen den nota baztertzeko lana egin dezake, betiere kontuan hartuta etete nota aurreko ikasturteari dagokiola eta, beraz, oraingo ikasturtean alda daitekeela.
2010
‎Bilatzen dugu, denontzat: Pertsona autonomoak izatea, gure bizitza proiektuen jabe izatea, hurbileko inguruarekin elkarbizitzan egotea eta behar ditugun gaitasunak garatzea.
‎Hizkuntza zerbitzu osoen eskaerari erantzuna bermatuta dago. EMT Sarea osatzen duten programek DGTk ezarritako erreferentzia esparrua betetzen dute, hain zuzen ere, prestakuntza handiko itzultzaile batek ikasketak amaitutakoan eskuratu behar dituen gaitasunei buruzkoa. Izaera profesionaleko prestakuntzak, hizkuntzen ikaskuntzan baino gehiago, merkatuaren beharretara bideratutako lanbidean aritzeko trebetasunak bereganatzen ditu.
‎Bertan garapen iraunkorra modu honetara mugatzen da: " orainaren premiak asebetetzen dituen garapena, etorkizuneko belaunaldiek euren beharrizanak asebetetzeko izan behar duten gaitasuna arriskuan jarri barik". Horrela azpimarratzen zen gaur" belaunaldi arteko elkartasuna" deiturikoa.
2011
‎Alkatearen berbetan, “errentaren araberako hobari sistema horren eta udalak aplikatzeko behar duen gaitasunaren areko oreka behar da”.
‎Baldin eta bideratzailea Interneteko konektagarritasun zabalagoa nahi dugu monopuerton kable bidez beste ordenagailu batzuk konektatzeko aukera eta WiFi seinalea; horrelako bideratzaile bat erosi behar dugu gaitasunak. Merkatu librean erosten badugu, operadore batekin irautea, honela konfiguratu behar dugu:
‎Irudia: John Bolland Azterketa bereizia Arrazoitzea, kontzentratzea, gogoeta, azterketa edo memoria dira ikasleek curriculum irakasgai bat ikasteko prozesua hasten dutenean abian jarri behar dituzten gaitasun nagusietako batzuk. Horiek guztiak funtsezkoak dira, baina ikastaldiari ekiteko unean komenigarria da ikasleak irakasgai bakoitzerako eraginkorrenak eta egokienak direnak bultzatu eta garatzea.
‎Halaber, adierazi du" gaur egungo gizartean, erabat globalizatutako merkatuekin, mugaz gaindiko transakzioen segurtasuna bermatu behar dela, eta merkatuko kontrolak sendotzearen aldeko apustua egin behar dela, erosketen segurtasuna zainduz. Etelvina Andreuk gaineratu duenez," gure egungo erronkak dira kontsumitzaileak aukeratzeko gaitasunari eustea benetako lehia askeko sistema batean eta konfiantzazko giro batean; kontsumitzaileen zeregina sustatzea merkatuaren antolamenduan, elkarte adierazgarrienen bidez, eta, kontsumitzaile indibidual gisa, merkatuan jardun ahal izateko behar duten gaitasuna ematea". Gainera, Alejandro Martínez Berriochoa EROSKI Consumer eko zuzendariak, bere hitzaldian adierazi duenez," EROSKI Consumer en nortasun ezaugarri nagusiak hauek dira:
2012
‎Curriculuma zehazten duen Dekretuan, haurrak edo ikasleak hezkuntzako esku hartzearen ondorioz garatu behar dituen gaitasunak agertzen dira. Baina, eskolak helburu horiek lortzeko egingo dituen jardueretako edukien hautatze eta antolamenduari buruzko erabakiak hartu ditu.
‎Helburuak zehaztea. Arazoa zehaztu ondoren, gizarte hezkuntzako esku hartzea bideratzeko lortu behar diren helburuak edo hezkuntza xedeak, hau da, erabiltzaileek garatu behar dituzten gaitasunak, zehaztu behar dira. Helburu horiek detektatzen diren premien araberakoak izango dira.
‎...pena Euskal Herrian ahalbidetzeko, benetako demokrazian sakondubeharko genuke, eta hortik abiatuta bestelako eredu ekonomiko bat bilatu etagauzatu, alegia, eskura ditugun giza eta natur baliabide propioen erabilera arrazionaleta harmoniatsua lehenesten duen eremu ekonomiko bat, gizarteko kide guztienbehar indibidual eta kolektiboak asetzeko, etorkizuneko belaunaldiek beren beharrezarduratzeko izan behar duten gaitasunari kalterik egin gabe.
‎f. Umeei zuzendutako mezuek, bereziki jostailuak sustatzen dituztenek, ezin dute errorea sortu produktu horien ezaugarriei dagokienez, ezta horien segurtasunari dagokionez ere. Halaber, ezin dute errorerik sortu umeek horiek erabiltzeko izan behar duten gaitasunaren inguruan, batik bat gaitasun hori izan ezean kaltetuta suertatu daitezkeenean beraiek edo beste batzuk.
‎dira adingabeak egoera arriskutsuetan aurkeztu, justifikatutako arrazoiren bat egon ezik. da adingabea iruzurrera eragin produktuen ezaugarriei buruz, ez haien segurtasunari buruz, ezta umeak behar dituen gaitasun edo trebeziei buruz produktu horiek erabiltzeko besteak edo bere burua kaltetu gabe; c) publizitate subliminala; d) produktu, ondasun, jarduera edo zerbitzu zehatzen publizitatea erregulatzen duen araudia urratzen duena; e) iruzurrezko publizitatea, publizitate desleiala eta publizitate erasotzailea, lehiaketa desleialaren ekintzen izaera izango dutenak Lehiaketa Desleialaren Lege...
‎Alde batetik, haurren dibertsioa eta entretenimendua lantzen dituzte, eta, bestetik, aukera paregabea dira haurra teknologiara lehen aldiz hurbiltzeko. Sarea haurraren adinera egokitzen da Gurasoek hasieran gidatuko dituzte haur internautaren saioak Haurtxoak bere kabuz ordenagailu batekin elkarreraginean hasteko behar dituen gaitasun psikomotorrak eskuratzen dituen unera arte, gurasoek erabil dezakete sarea seme alabekin. Arreta erakartzeko diseinatutako multimedia baliabideak pantailan erakutsi eta jaso ditzakete.
2013
‎Hautagaiaren profila lortzeaLANPOSTUAREN AZTERKETALanpostuaren deskribapena (profesiograma) Lanpostuaren zehaztapenak (profil psikoprofesiografikoa) HiztegiaProfil profesionala: gaitasunen, trebetasunen eta ezagutzen multzoa da, zeinaren bidez adierazten baita langile batek lanbide zehatz bateko funtzioak eta zereginak betetzeko behar duen gaitasun maila.
‎Informazio horrekin, langileak lanpostua betetzeko behar dituen ezaugarriak zehaztu ahal izango dira. Lan hori egiteko, profil psikoprofesiografikoa erabiltzen da.Giza baliabideen sailak eta eragindako sailaren buruak lankidetzan eginiko dokumentu bat da, eta hor baloratuko dira lanpostua beteko duen hautagaiak izan behar dituen gaitasun idealak (bai profesionalak, bai psikologikoak edo nortasunekoak), 1etik 10erako puntuazioarekin. Puntu horiek lerro batez lotuz gero, bilatzen ari garen hautagaiaren profila lortuko dugu.
‎Kasu batzuetan, lana behar zuten zenbait pertsona kontratatu ziren, haien gaitasunak edo aurretiko ibilbidea kontuan hartu gabe; beste kasu batzuetan, berriz, lanaldi partzialean kontratatu dituzte langileak, haiek nahikoa irabaz dezaten irabazi asmorik gabeko erakundeetan boluntario gisa laguntzen jarraitu ahal izateko.Trebakuntza plan pertsonalizatuekin egiten da: denboraldi jakin batean egin behar dituen urratsak eta lortu behar dituen gaitasunak jartzen zaizkio langile bakoitzari. Plan horrek banakoaren interesak hartzen ditu kontuan.
2014
‎Bigarren arloa tresnei dagokiena da. Lan bila ari den edonork maneiatu behar dituen gaitasunak enplegagarritasuna hobetzeko." Arlo honetan, partaideen beharretara egokituko gara baita ere, honako gai hauek landuz: CV, aurkezpen gutuna, psikoteknikoak, bideo bidezko curriculumak edo enplegurako web baliabideak", azaldu dutenez.
2015
‎Juan Mari altzairuzko hodiak egiten zituen enpresa batean kontulari hasi zenean, bere neurrira egindako lanpostua bilatu zuela pentsatu nuen, baina aitortu behar dut gaitasun handiko langilea zela eta, hizkuntzetarako erraztasuna zuenez, laster pasa zuten kanpo salmentako sailera. Nik haurrentzako arropa dendan jarraitzen nuen lanean, egoera bitxia nirea, ama berriei aholkuak ematen ibiltzea, guk ez baitugu haurrik izan.
‎LHko irakasle batek argiki menderatu behar ditu gaitasun matematikoa eta digitala, eta ordenagailu laborategian egin diren proiektuek laguntzen dute gaitasun horien garapenean. Etorkizuneko irakasleek dituzte tresna horiek euren eguneroko lanean.
‎Tresna nola erabiliko den, hori erabiltzailearen gaitasunen mende dago. Horrenbestez, batera hartzen baldin baditugu, alde batetik, artefaktua bera, eta, bestetik, artefaktua manipulatzen duen pertsonak zeregin jakin baten ebazpenean hura erabiltzeko behar dituen gaitasunak, orduan, artefaktua instrumentu izatera pasako da.
‎• ikasleek Batxilergoraino eta zikloka erdietsi behar dituzten gaitasunak, jakitateak
2016
‎euskararen indar normatiboaren galera aipatzen dugu, euskara gero eta hautazkoagoa delarik, ikasleek ez dutela harreman formaletatik at euskara hautatzeko inongo beharrik, ezta premiarik.Ezarri genuke premia hori unibertsitate curriculumean? Ez al da gure eginbeharretako bat hizkuntza gaitasunak ere titulazioek bermatu behar dituzten gaitasunen mailara helduko direla segurtatzea?
‎Ez al da gure eginbeharretako bat hizkuntza gaitasunak ere titulazioek bermatu behar dituzten gaitasunen mailara helduko direla segurtatzea, pretazioetarako erabili ohi ditugun kontzeptuen bidez eman nahiko nuke; batez ere izenburuan jaso diren bi kontzeptuen bidez:
‎zein diren gure gaitasun sozialak, zein den gure kapital soziala, zein den gure izaten jakitea, zein den gure deliberatze arrazionalerako ahalmena... Hitz gutxitan, gizarte bizitzan aritzeko ditugun gaitasunak dira habistusa osatzen duten disposizioak, bai eta gaitasunak nola moldatu eta erabili jakiteko behar dugun gaitasuna ere (Crossley, 2001). Hori dena, joko sozial jakinetan aplikatu eta egokitu dugu.
‎Halere, jarduera horiek egiaztatzea oso zaila da eta ez dago ustezko ez zilegitasun honi men egin dion epai juridikorik.Adingabeak erostera bultzatzen duen publizitatea, euren esperientzia eza edo sineskortasuna esplotatuz. Gainera, adingabekoei zuzendutako publizitateak argi utzi ditu produktuaren ezaugarriak, segurtasuna eta haurrak izan behar dituen gaitasun eta trebetasunak; kalterik hartu gabe edo beste edonori kalterik eragin gabe erabil ditzaten.Publizitate desleiala, publizitate engainagarria eta publizitate erasotzailea.170Azken horiek lehiakortasun desleialeko jardueren izaera daukate eta Lehiakortasun Desleialari buruzko urtarrilaren 10eko 3/ 1991 Legean agertzen dira: Publizitate desleialak lehiakideen izen txarra eman, irain... Enpresa baten edo produktu baten ospeaz edo izen onaz aprobetxatzea, edo kontsumitzailea nahastea ere desleiala da.Publizitate engainagarriak okerrera eraman ditzake kontsumitzaileak eta euren jarduera ekonomikoan eragin.
‎Saltzaileen komunikazio eta negoziazio ahalmena hobetzea haien prestakuntzaren parte garrantzitsua da. Salmenta eta komunikazioa txanpon bereko bi aldeak dira; saltzaile batek ona izan behar du gaitasun komunikatibo guztietan:
‎Kontuan izan behar da, salmenta mota horretan, garraioa oso garrantzitsua dela, eskaera, gehienetan, egun berean edo hurrengoan entregatu behar delako eta, prozesu horretan zehar, ez delako hotz katea hautsi behar. Beraz, enpresak erosketa horiek antolatzeko behar duen gaitasuna izan behar du. Nahiz eta kontsumitzailearentzat ez den erraza neurri egokiak hartu diren ikustea, naturari arreta jar diezaioke, bai eta erosten dituen elikagaiekin lotutako arrisku potentzialak ere, batez ere freskoak, eta horiek dira, agian, arreta gehien eskatzen dutenak eta zalantza gehien sortzen dituztenak.
2017
‎Ez badauka gaitasun politikorik, komunitate horrek ezin du bere burua gobernatu bere erabaki politiko propioen arabera. Buruan izan behar dugu gaitasun politikoak, nik emandako definizioaren arabera, burujabetza materiala eta formala esan nahi duela, eta burujabetza formalak, soilik, ez duela gaitasun politikorik bermatzen.
‎Boteretzeak, gainera, gaitasun esan nahi du. Hortaz, soberaniari eta eskubideei buruzko teoria klasikoak ez ezik, ezinbestean aztertu behar ditugu gaitasunak, estrategiak eta teknikak.
‎Horregatik berpentsatu behar dugu subiranotasuna, eta ezin dugu estatuaren boterea teoria legal huts gisa hartu; aitzitik, subiranotasuna planteatu behar dugu gaitasun politiko moduan, hau da, herritarren erabaki politikoak modu autoritatibo, lotesle eta zilegi batean aurrera eramateko gaitasun politiko gisa. Beraz, herriak bere burua gobernatu ahal izango badu, soberaniaren eta eskubideen teoria klasikoa ez da aski.
‎Demokrazia, autogobernu kolektiborako helburua bide duen sistema politikoa den aldetik, ezin da gauzatu komunitate batek bere burua gobernatzeko behar duen gaitasun politikorik gabe, eta horretarako erakunde publikoak behar dira: erakunde amankomunak (gogoan izan publiko versus komun zatiketak marko liberalean bakarrik duela zentzua).
‎Orduan, lurralde erakundeen arteko hierarkia lausotzen denez, lehenago ai patu bezala, lurralde erakundeek hitzarmenak egin behar dituzte gaitasun jakin ba ten kudeaketa adosteko eta bakoitzaren funtzioak banatzeko; hori eginen da Jardun Publikorako Lurralde Konferentzian. Ipar Euskal Herriaren kasuan, HELEPak ere negoziaketa horietan parte hartzen du, baita herriko etxe batzuek ere?
‎Enpresek jada ez dute betiko lana bermatzen, ezta betiko lan berdina egingo denik ere eta, horrezkero, langileak ikasi du etengabe berriztatzen eta egoera berrira behar bezala egokitzen. Inprobisatzeko gaitasuna eta malgutasuna ezinbestekoak dira, ondorioz; bigarren erronka aurrekoari dago hertsiki lotuta, langileak gai izan behar baitu gaitasun berriak garatzeko, eskakizunak aldatu ahala gaitasun berriak esploratzeko trebetasuna; hots, langile hipermodernoak talentua izan behar du, etengabe birziklatzeko gaitasuna. Artista izan behar du; hirugarren erronka ere aurreko bien ondorio logikoa da, horrenbestez, langileak iraganarekin apurtzen jakin behar baitu etorkizunera begiratu ahal izateko.
2018
‎Bestetik, profesionalen komunikazio trebetasunen garapena dugu hizpide: jomugan izan behar ditugun gaitasun eta trebetasunak, eta horiek progresiboki garatzeko ibilbidea. Erronka horiei erantzuteko ezinbestekoa da Osakidetzaren eta UPV/EHUren arteko plangintza eta lan koordinatua, hizkuntzalarien, hizkuntza bitartekarien eta osasun alorreko profesionalen arteko diziplina arteko lana behar baita bai erregistro klinikoen garapenari laguntzeko tresna eta baliabideak sortzeko, eta bai profesionalei komunikazio eraginkorrerako trebetasunak garatzen laguntzeko formazio programak diseinatzeko ere.
2019
‎Azkenean, emakume talde batek itxura edo irudi txarra ematen badu, emakumeon kalterako da. Erakutsi behar dugu gaitasuna dugula, eta gai garela oso urrutira heltzeko lana ondo eginez gero.
2021
‎Eskubaloian, askotan esan ohi da atezaina dela taldeko jokalari garrantzitsuena. Sarri, ordea, ez da erraza izaten atezainek behar dituzten gaitasunak entrenamenduetan trebatzea. Hala baieztatu du Paulo Ostolaza Amenabar taldeko atezainak:
‎Ez dugu gaur egungo daturik; edonola ere, oro har Itzulpengintza Ikasketak edo Filologiakoak eskatzen zaizkie langintzan hasi nahi duten gazteei. Literatur itzulpenari dagokionez ere, ez dago datu zehatzik, baina literatur praktika berezitu horretarako sarbidea bestelakoa delakoan gaude; izan ere, literatur jakintza metatu izana, literatur erregistroak menderatzea eta kultura orokorra izatea nabarmendu ohi dira literatur itzultzaileek izan behar dituzten gaitasunen artean. Halaxe zen 1980ko hamarkadan:
‎Modu horretan, eraikitako pedagogiak aldatzeko, egokitzeko edo berritzeko beste urrats bat emanez. Horrexegatik, BHko ibilmoldea ezagututa, ohiko gelatik ateratzeak behar den giroa sortzen lagun dezake, eta, horrela, ikastetxeko aretoa, musika gela, psikomotrizitate gela edo liburutegia, beste batzuen artean, errutina aurrera eramateko kokaleku egokia izan daitezke, azken honen kasuan, ikasleek behar dituzten gaitasunak garatzeko, baita ezarritako xede pedagogikoak erdiesteko ere berezko lekua baita (Buil eta besteak, 2008). Kanpoko eremuak dituen balio pedagogikoak ere balia daitezke, nahi izanez gero (Sanz eta besteak, 2020).
‎Zeintzuk dira pertsona ekintzaileak izan edo landu behar dituen gaitasunak?
2022
‎Egoitza terapeutikoaren xede nagusiak Alentoko egoitza terapeutikoan, etikaren alde egiten da, edozein aldaketa edo hobekuntzaren oinarri gisa, eta pertsonen benetako parte hartzearen alde, haien laguntza beharrak edozein direla ere. Pertsonak behar dituen gaitasunak aurkezten ez dituenean, bere bizitzako itzultzailea izango da bere nahiei ahotsa emanez, betiere nortasuna errespetatuz eta bere bizitzako historia kontuan hartuz. Egoitza arretaren helburu nagusiak hauek dira:
‎Zeintzuk dira pertsona ekintzaileak izan edo landu behar dituen gaitasunak?
‎Zeintzuk dira pertsona ekintzaileak izan edo landu behar dituen gaitasunak?
‎Zeintzuk dira pertsona ekintzaileak izan edo landu behar dituen gaitasunak?
‎Hori da, zibilizatuen dogma gaindituz gero, atera behar dugun ondorioa. Horren arabera, kantuaren herriek bizirik irauteko behar duten gaitasun teknologikoa nahiz soziala sortzeko ahalmena dute. Liburuaren herriekin konparatuta haien lorpenak ezberdinak dira oso, baina nork bere esparruan bizirik irauteko behar duena eskura dezake.
2023
‎Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza bukatzean ikasleen irteera profilak zein izan behar duen zehazte aldera, zenbait kontu argitu genituzke, bereziki, ikasleen ahozko komunikazio gaitasunean ikasleek erdietsi behar duten gaitasun mailari dagokionez. Gehienon buruetan bueltaka dabilen Europako Markoa kontuan hartuta, B2 maila3 erdietsi lukete ereduko ikasleek euskara hizkuntzan.
‎Alde batetik, Hizkuntza komunitate kontzeptuak taldekideen hizkuntza portaerarekin zerikusi zuzena du (ez hainbeste hizkuntzaren ezagutzarekin), eta komunikaziorako gaitasunarekin lotuta dago, hau da, kideek komunitateko interakzioetan modu egoki eta eraginkorrean parte hartzeko izan behar duten gaitasunarekin. Kontzeptua, Lesley Milroyk (1980) egin zuen moduan, sare sozialarekin edo loturen sarearekin batera erabili dut lan honetan; horrela, helburua" nerabeen" sarea (eta bertan erabiltzen den hizkuntza) identifikatzea izan da.
‎Vincentek zehaztasun teknikoa baino gehiago baloratu zuen beti irudimena. 1888ko apirilean (B3) Arlestik idatzitako gutunean Vincentek Bernard-i esaten zion irudimena zela garatu behar zuten gaitasuna, natura babesle bat sortzera eraman zezakeen gaitasuna, errealitateari begiratze hutsa baino gehiago. Une horretan loratan zeuden, melokotoi arbola arrosak, udareondo hori zuriak pintatzen murgildua zegoela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia