Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2003
‎Espainiako eskola zentroek jorratu behar dituzten gai nagusiak hauek dira: suteak hautemateko sistemarik (ikastegien %72ak, gutxiegi), larrialdirik izatekotan nola jardun behar den jakiteko idatzizko protokolorik ez izatea (%64, gainditzeke) eta, larrialdiaren ondorioz, zentroa ebakuatzeko simulazioak egiteko aztura urri urria (%43, suspentso).
‎Denbora labur horiekin, eduki asko ez dira behar bezala ematen. Neska mutilek astebete igaro behar dute gaia, uztailean berriz aztertzeko. Beraz, ekainaren 20an ikasgai bat menderatzen ez duena nahiko zaila da uztailaren 3 edo 7rako ikasia izatea”, azaldu du Ruizek.
2005
‎Greenpeacek ohartarazi du, halaber, Japoniako Gobernua “CBI hartzen ari dela” eta hori saihesteko zerbait egin beharra dagoela; izan ere, datorren urtean baleen ehiza komertzialari ekiten bazaio, “ez da izango munduko iritzia aldatu delako, baizik eta Batzordearen osaera aldatu delako”. Haren iritziz, ehizaren aurkako herrialdeek “erretorika politikotik harago joan behar dute”, eta “urrats zehatzak” eman behar dituzte gaia serio hartzen dela frogatzeko. Bestalde, erakundeak CBIri eskatu dio baleen aurkako beste mehatxu batzuk lantzen hasteko, hala nola, arrantza sareetako ustekabeko harrapaketak, kutsadura eta klima aldaketaren ondorioak.
2010
‎Gurasoek bilatu behar dute gaiari aurre egiteko modurik onena zein den.
‎30 adierazle baino gehiago aztertu ondoren biodibertsitatearen hainbat neurri, espezie batzuen populazio aldaketak eta horiek desagertzeko, habitata zabaltzeko eta komunitate biologikoak osatzeko arriskua barne, ikerketak ez zuen ikusi biodibertsitatearen beheratze tasa nabarmen murriztu zenik, baina bai jasaten dituen presioak handitzen jarraitzen dutela. Artikuluaren egile nagusiak eta BirdLife Internationaleko eta NBIPren Munduko Behatoki Kontserbazionistako kide Stuart Butchart doktoreak adierazi zuenez, “2010a ez da biodibertsitatearen galera gertatu zen urtea izango, nahiz eta urte horretan hasi behar dugun gai hori serio hartzen eta gure planeta zaintzeko ahalegin handiak egiten”. Butchartek esan zuen, halaber, nazioek biodibertsitatearen galera geldiarazteko politika batzuk jarri dituzten arren, “zoritxarrez desegokiak izan dira, eta aniztasun biologikoaren gaineko presioen eta hartutako erantzunen arteko aldea gero eta handiagoa da”.
‎Laneko gatazkak ez dira arbitraje prozesua hasteko arrazoitzat hartzen Bi kasuetan, aurkezten ahal diren kexek eta erreklamazioek zerikusia izan dute telekomunikazioekin eta informazioaren gizartearekin, eremu publiko urbanizatuekin, azpiegiturekin eta eraikuntzarekin, garraioekin eta ondasun higigarri eta higiezinekin, pertsona fisiko edo juridikoek, indibidualek nahiz kolektiboek, profesionalek edo establezimendu publiko edo pribatuetako titularrek, finkoek edo ibiltariek, merkaturatutako jarduera, funtzio, produktu edo zerbitzuekin. Aitzitik, ez dira arbitraje prozesu bat hasteko arrazoitzat hartzen ebazpen judizial irmoa eta behin betikoa eman zaien eztabaidak, Fiskaltzak esku hartu behar duen gaiak, administrazio kontratuetan zehaztutakoak, delitu zantzu arrazoizkoak daudenean edo alderdiek xedatzeko ahalmenik ez dutenean, eta, azkenik, ez dira onartzen lan arbitrajeari buruzko kexak. Arbitraje prozedura Arbitroei dagokienez, zuzenbidean lizentziatuak izatea eskatzen da, edo, gutxienez, aztertzen diren gaietan adituak izatea.
2011
‎Lehenengo pausoa da informazioa, adierazten den bezala, oharren zutabean erregistratzea, azalpena laburtu ahal izateko, ideia eta hitz giltzarrien idatzoharra eta aurkibidea barne. Apunte horiekin ikastean, ikasleak bere hitzekin errezitatu behar du gaia, oharren zutabeari begiratu gabe, gida hitzen erreferentearekin eta laburpenarekin, edukiei buruzko gogoeta egin eta galderak egin, eta oharrak aldizka berrikusi, azterketarako unea iristen denean prest egoteko. Supernotak Apunteak hartzeko metodo bat da, “garunak informazioa prozesatzeko duen forma naturala aprobetxatzen duena”, Trinidad Hunt doktoreak definitzen duen bezala, “Garatu zure ikasteko gaitasuna” lanaren egilea eta lan teknika horren bultzatzaile nagusia.
2016
‎Beraz, arrazoiak gehitzen jarraitzen dugu, haurren elikaduran osasun publikoko politikak lehenbailehen hobetzeko. Zenbat gehiago itxaron behar dugu gaian eskutitzak hartu aurretik. Haurren elikadura osasungarria zertan datzan galdetzen ari bagara, erantzuna erraza da.
2019
‎Zuzenbideak adar asko ditu (familia eskubidea, eskubide fiskala, lanekoa, penala…) eta espezialista bakoitza hobeto moldatzen da aditua den arloan besteetan baino. Espezializazio horren arabera, beti egongo gara esku onenetan, behar dugun gaiaren arabera. Gainera, lanbide guztietan bai esperientzia gradu bat da abokatua aukeratuz gero, funtsezkoa da kontuan hartzea zer egin duen lehenago.
2023
‎Baina, tina sortzen duen onddoaren arabera, etxean isolatu behar da gutxienez astebetez. Beraz, zure semeak tina badu, galdetu pediatrari nola jokatu behar duen gai honetan. Buruko ezkabia badu:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia