Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2007
‎Ekarpena kalkulatzea, bestalde, funts publikoen banaketa gauzatzea da ogasun autonomo, Foru Aldundi eta udalen artean eta horretarako irizpide batzuk finkatu behar dituzte agintari politikoek. Lehenbizi, banaketa bertikala zehaztu behar da, hau da ogasun autonomikoak zenbat diru jaso behar duen Foru Aldundietatik. Gero, Foru Aldundi bakoitzak zenbat jarri behar duen edo banaketa horizontala.
‎Sozietateen gaineko Zergaren hiru Foru Lurraldeetako Foru Araudiak indarrean sartu eta gero, Errioxako Enpresarien Federazioak arau haien hogeita sei artikulu errekurritu zituen, beraien interesak urratuta geratzen zirelako. Horrek, zalantzarik gabe, egoera juridiko zalantzagarria sortzen du EAEn, zerga hau ordaindu behar dutenek ez baitakite zenbat diru sartu behar duten Foru Ogasunetan.
‎Izan ere,, estatu laguntza? baldin bada zerga tasa apalagoa ordaindu behar dutelako Foru Arau hauen eremupean dauden elkarteek eta susmo hori baldin badute arau hauek, berauek onesten dituzten Euskal Erakundeek, orduan, zalantzetatik irteteko, Europako Batzordeari galdetu behar omen liokete argibideak jasotzeko. Eta jakina, honelako galderarik ez dute egin Foru Aldundiek.
2008
‎Iritsi dira akordiora. Alabaina, araua onartu dadin oposizioko laguntza behar du Foru Gobernuak. PPk alde egin lezake.
‎Lurralde Historiko bakoitzaren Batzar Nagusiek onetsi behar dituzte foru arauak, baina Espainiako antolamendu juridikoan, arauok ez dute lege lerrunik. Halako arauen izaerari buruzko autua korapilatsua da:
2010
‎Zapaterorentzat, komunikabideetan entzun diren baldintzak, onartezinak dira. Zapaterok PNVren laguntza behar du, baina PNV k ere sozialisten laguntza behar du Foru Aldundietan gehiengoa lortzeko.Jeltzaleek planteatzen duten marko polítiko berriaren aurrean irekiak izan behar dugu.. Hemengo alderdien adostasuna bilatu behar da, nahiz eta oso baldintza eskasak dauden horrelako eztabaida hasteko.
2012
‎Baina Aranaren ekimena ez da sortzen euskaraz, ezta euskararentzat ere. Aranak Bizkaia du buruan, edo bestela esan, estatu liberalak eta industria gizarte modernoak hondatu behar zuten foru antolamendu instituzionala. horretan, Euskal herri kulturak bezala, herrikultura guztiek eraldatu eta moldatu behar izan zuten; hitz batean, modernizatu behar izan zuten.
2013
‎zertarako. Nik pentsatzen nuen gure Ertzaintzak izan behar zuela foru militarra, izan behar zela indar armatu militarra. Bestela ez zuela behin ere baztertuko Guardia Zibila.
2014
‎Aldazabalek nabarmendu nahi izan du" askozaz ere errazagoa dela zirkulazioaren norabidea aldatzea biribilgune bat eraikitzea baino, beti ere, eraiki behar duena Foru Aldundia denean eta kostua ere garestiagoa denean. Bilduren udal gobernuaren borondate politikoa besterik behar ez denean, proposamena aurrera eramateko" gaineratu du.
2015
‎Baina Aranaren ekimena ez da sortzen euskaraz, ezta euskararentzat ere. Aranak Bizkaia du buruan, edo bestela esan, estatu liberalak eta industria gizarte modernoak hondatu behar zuten foru antolamendu instituzionala. Horretan, esan bezala, euskara sinbolo bat da.
2018
‎Xenpelarrek hiru zirela kantatzen zuen. Felipe Arrese Beitiak euskaldunak zazpi lurraldetan bizi direla zioen eta Hego Euskal Herriko laurek bat egin behar zutela foruek bermatzen zizkiguten eskubideen defentsan. Kosta egiten zaigu euskaldunoi ados jartzea antza, edo, Iñigo Aranbarrik idatzi legez, “badirudi elkarrekin bizitzeko sortu ez den herri bat dela euskaldunena”.
2021
‎Gentza Alamillo alkateak eskerrak eman dizkie Aiarako Kuadrillako ordezkariei eta Aiaraldea Komunikabideari azaldu dio zein izango den prozedura hemendik aurrera: " Alde batetik, Arabako Batzar Nagusiek aldatu behar dute foru araua, eta Laudiotik Aiarara igaroko da eskumen hori. Bestetik, kuadrillak berak ezarri behar ditu eraikinak izango dituen beharrak.
‎Horren bidez, koronabirusaren osasun krisiak sektore horietan izan duen eragina murriztu nahi du. Orain, Nafarroako Parlamentuak berretsi behar du foru lege dekretua.
2023
‎Foru araua 2015ekoa da. Bizkaian estatuko legediak dioena bete balitz, 2015ean esan behar zuten foru arauak ez duela betetzen, baina inork ez zuen esan ezer, ez duelako bete behar. Ez du zentzurik, ez bada estrategia politikoagatik.
‎Hauteskundeak maiatzaren 28an izanen dira, eta hilabete batu amaituko du jardun politikoa X. legegintzaldiko Nafarroako Parlamentuak. Osasun zerbitzu publikoko medikuen soldata igoera adostu du Nafarroako Gobernuak Medikuen sindikatuarekin, eta egikaritzeko lege moldaketak egin behar ditu foru ganberan. Gainerako sindikatuekin negoziatzen ari direna ere, parlamentutik igaro da.
‎Lurralde Historiko bakoitzaren batzar nagusiek onetsi behar dituzte foru arauak, baina Espainiako antolamendu juridikoan, arauok ez dute lege lerrunik. Halako arauen izaerari buruzko autua korapilatsua da:
‎Aurrekontu aldaketei dagokionez, gauza berdina errepikatu dugu. Kontuan izan behar dugu foru arauen aurrekontu araubideetan eta TOLTBn aurrekontu aldaketa ezberdinen modalitateak ezberdinak direla edo, hobeto esateko, izendapen ezberdina daukatela. Aurrekontuaren aldaketa ezberdinen gaineko informazioa ere Foru Aldundiei bidali behar zaie.
‎Foru Aldundiek laguntza ematean akatsak edo aurkaratzeko modukoak diren ebazpenak zuzentzeko ahalegina egin behar dute. Esangura horretan, kontuan izan behar dugu Foru Aldundietako finantza zaintzako funtzioak bere barne antolaketaren barruan toki erakundeekiko harreman azpisaila ezberdinen toki erakundeei laguntza ekonomiko zerbitzuetan kokatzen dutela. Laguntza funtzio horietan ebazpenak aurkaratzeko arriskuak murriztu egiten dira.
‎Esangura horretan, bakarrik geldituko litzateke jakitea ahalmenok zeintzuk diren eta horiek nola egituratu daitezkeen Ekonomia Itunaren 3 amaierako xedapenarekin: ...Dena den, Endemaño Arostegui ez dator bat egindako hausnarketa horrekin eta ez du uste LHLren bitartez zuzenean Foru Aldundiei finantza zaintzako ahalmenen gaineko titulartasuna eman behar zaienik horiei beren beregi ahalmena aitortzen dien Estatu lege edo lege autonomikorik ez dagoelako582 Autoreak eta berarekin batera Arbitraje Batzordearen kide batzuek uste dute lege batek beren beregi aitortu behar duela Foru Aldundien finantza zaintzako ahalmenak. Finantza zaintzako ahalmenen esparru subjketiboari buruz hurrengo epigrafean arituko naiz, baina gaur egun argi dagoena da EAEko erakunde eskudunek Estatuak egikaritzen dituen finantza zaintzako funtzio berdinak dituztela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia