Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2007
‎Joanak badaki gezurra dena. Hogeita bi minutuengatik da, ez da zigor handia eskolan 1.000 bider idatzi behar zuten esaldiaren ondoan. Beste hiru lankideak heldu dira.
2008
‎Epe luzeko oroimenean gordetzen dugu idatzi behar dugun edukia eta informazioa. Idatzi behar dugun esaldia pentsatutakoan, aldiz, epe laburreko oroimenean gordetzen dugu, mugimendu grafikoak egin bitartean.
‎– Esan behar duenari eta literatura generoei buruz dakiena aktibatu behar du, eta edukiari buruz dakiena antolatu behar du esaldietan, paragrafoetan eta testuan.
2009
‎eta ikusarazpena (Schmidt, 2006). Lehenengoak, komunikazio egoera baten aurrean dituen zailtasunak identifikatu eta gogamen ezkorrak baztertzeko behar dituen esaldi positiboak emango dizkio subjektuari. Norabideratze kognitiboaren aldarazpenaren objektiboa, egoera desdramatizatzea eta benetako garrantzia komunikazioan jartzea da eta ez jarduketan.
‎Gainera, Bigarren Mundu Gerra bukatu berri, gero eta gehiago ezagutzen ari ziren kontzentrazio eremuetako izugarrikeriak eta hezur haragizko pertsona konkretuen izenak zeramatzaten izugarrikeriok. Zaila behar zuen esaldia bere osotasunean hartzeak.
2011
‎Sudurra dotorea du...?, buruz nekien deskribapen luze hori eta buruz errezita niezaiokeen, baina neure burua aurkezteko modu harroegia iruditzen zitzaidan. Egon behar zuen esaldi arruntagoren bat Frisch en mireslea nintzela esateko.
‎Horrela, hurrenez hurren, gero eta luzeagoa da esaldia, eta zailagoa da gogoratzea. Bidaiarietako batek osatu ahala idatzi behar du esaldia, akatsak ondo detektatzeko. Seinaleen jolasa:
2012
‎Horrelako egokieretarako denok prest izan behar ditugun esaldi horietako batez erantzun diot.
2013
‎Orain, bi hitz aukeratu behar dituzu esaldia osatzeko:
2017
‎Bada, lehenago erakartzen zuten palanka esaldia ere norberarenganakoa zenean(. Lizek istorio bat kontatu dizu?), kontrako norabidean zenean baino(. Zuk kontatu diozu istorioa Lizi?). Bigarren esaldi horrekin, kontrako joera agertzen zuten boluntarioek; hau da, palanka aldentzeko joera izaten zuten, eta, beraz, denbora gehiago behar zuten esaldia ulertu eta palanka erakartzeko, esaldiaren norabidea ekintzarenarekin bat zetorrenean baino.
‎Espero bezala, esperimentuaren emaitzek erakutsi zuten aurpegiarekin emozioa adieraztea ezinbestekoa dela eduki emozionala duten esaldiak lehen kolpean ulertzeko. Emakumeek, botoxa injektatu ondoren, aurretik baino denbora gehiago behar zuten esaldiak ulertzeko, bereziki, esanahi tristea zutenak.
‎Muruaga andereñoaren sare sozialetan ere bila ibili ziren: ez zegoen azalpen berezirik behar zuen esaldi edo argazkirik. Biak argazki berean zeuden bakarra Idoiaren facebook ean aurkitu zuten, eta beraietaz aparte beste pare bat parlamentari eta aholkulari bat ere ageri ziren.
‎Haserre bezain liluraturik, berriro idatzi zituen libretan ezabatu behar zituen esaldiak, mila arrazoi ezkutu bilatuz horretarako. Zentzurik gabeak ziren esaldi haiek, baina indar izugarria zeukaten.
‎Lehenbizi irakurri egin zuen Li Huanek, baina ez zituen idatzi zentsuratu behar zituen esaldiak, ez eta ezer ezabatu ere. Jakin minez eta zuhurtziaz jardun zen irakurtzen, gogoz eta beldurrez, misterioz eta errezeloz.
‎Poesian zirkunstantziak dira isilune, eta hitzen oihartzuna bilatu behar dute esaldiek. Zer non adieraztean ematen da lekukotasuna.
2018
‎Aiarako koadriletan «se habla bascuence y se hace mayor uso del romance». Nola ulertu behar dugu esaldi hori. Gaztelaniaz euskaraz baino gehiago mintzatzen zela?
2019
‎Bada, lehenago erakartzen zuten palanka esaldia ere norberarenganakoa zenean(" Lizek istorio bat kontatu dizu"), kontrako norabidean zenean baino(" Zuk kontatu diozu istorioa Lizi"). Bigarren esaldi horrekin, kontrako joera agertzen zuten boluntarioek; hau da, palanka aldentzeko joera izaten zuten, eta, beraz, denbora gehiago behar zuten esaldia ulertu eta palanka erakartzeko, esaldiaren norabidea ekintzarenarekin bat zetorrenean baino.
‎Espero bezala, esperimentuaren emaitzek erakutsi zuten aurpegiarekin emozioa adieraztea ezinbestekoa dela eduki emozionala duten esaldiak lehen kolpean ulertzeko. Emakumeek, botoxa injektatu ondoren, aurretik baino denbora gehiago behar zuten esaldiak ulertzeko, bereziki, esanahi tristea zutenak.
‎Bueno. Ez gaitezen, hala ere, inozoak izan, ez baikenuke ahaztu behar Telmok irakurria zuela Machiavelloren Printzea, eta irakurketa hartatik oroitu behar baitzuen esaldi bat gutxienez, jakinarazten ziona triparenak eta urdail hesteenak zirela etsaiak azpiratzeko biderik efikazenak, euskaldunen kasuan demostraziorik behar ez dutenak, bistan da.
‎Erregeak isiltasunean entzun zuen, eta isilik jarraitu zuen, eskuek ezpata sagarrari oratzen ziotela, ezpataren punta lurraren kontra tinko eta zuzen zuela, jadanik lur horren beraren jabetza hartu izan bailuen. João Peculiarrek, amorru santuak suturik, probokatzailea lotsatu behar zukeen esaldia bota zuen, Ez duzu tentatuko Jauna, zure Jainkoa, denek ulertu dizute ezin hobeki, baita doktrinan makal dabiltzanek ere, egia esan Guilherme Vitulok egin zuena, portugaldarrak erdeinuz hartu baino areago, beste egoera batean eta beste hitz batzuekin Deabruak egin zuen saiakera deitoragarria errepikatzea izan zelako, Deabruak Jainkoari esan zionean, Bota ezazu zure burua hemendik b... Eta honekin guztiarekin Guilhermek lotsagorritu zukeen, baina ez zen horrelakorik gertatu, aitzitik, bazirudien isekazko irribarrea bihurritzen zitzaiola ahoan.
‎Gure ikerketa ongi bideratzeko, kontuan hartu behar dugu euskararen historian badagoela momentu bat zeinetan belaunaldi batek alor baterako behar zuen esaldia indarrean jartzeko, lehenengo aldiz ke hizkidun adizki bat erabili zuela, eta, gero, euskara garatu ahala, hurrengo belaunaldiek bertze sail batzuetara eraman zutela.
‎• Beranduago, dira adizkia asmatu zuten. Kontua da —eta hau azpimarratu behar dugu, ongi azpimarratu, gainera—, adizki hau indarrean jarri zutenerako, izenetan singularra nahiko antolatuta izan behar zutela esaldiak pluralean erabilgarri izateko. Nolabait ere, erran liteke, plurala eskuratu baino lehen, izenetan singularra osatzeko zehaztugabe/ zehaztu kontzeptua buruan zeukatela.
‎Erori naiz zen behar zuten esaldia.
‎Zer behar zuten esaldi hori lortzeko?
2021
‎Konparazio gaia terminoetan dagoenean, berriz, ezaugarri biren maila edo zenbatekoa alderatzen da. Lurrak hainbat buztin nola hondar behar du esaldian, esate baterako, ‘lurrak behar duen buztin kantitatea> lurrak behar duen hondar kantitatea’ konparatzen dira (§ 32.1.2).
‎‘oso txiroak’ zirela esan nahi du lehen adibideko esaldiak, eta ‘oso amorratuak’ azken adibidekoak. Konparazioa denez, adjektibo edo adberbio konparatiboa behar dute esaldi hauek: nor baino nor{ amorratuago ∼ txiroago ∼ urrutiago ∼ hobeto...}.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia