Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2001
‎artelana. Rossettiren antzera, berak ere artelana jartzen du denaren aurretik, bizitza izorratzen dien emakumeez baliatu behar badu ere (Eugenia, Siddal). Eta Victoriak ez du pintatua izan nahi, maitatua baizik.
2003
‎Football jokoa, Koreako gerratea, edo honelako gaiak izaten dira autobuseko solasetan erabiltzen diranak. Halan ta guztiz ere dana entzun behar dute adi adi ayudanteek, ajola gutxi catedráticoek dioten guztia lehendik irakurrita eduki edo eurek baino hobeto ezagutzen badute gaia, ajola guti kirtenkeririk handienak entzun behar badituzte ere. Baina ez bakarrik adi adi entzun, hori ezta ezer, noizik behin baietzko burukadak ere eman behar dituzte.
‎Neska horrek haren laguntza behar zuen momentu horretan. Eta horretarako Ainhizegatik gezurretan ibili behar bazuen ere, egingo zuen. Ez zen lehenengo aldia ikasle bategatik hori egiten zuena.
‎Dena dela, hori, arreba berak ezagutzen zuen bezala ezagututa, errazagoa zen Ainhizeri zegokion plana nondik nora eraman jakitea baino. Berak ez zuen inoiz etsi, eta gura zuen guztia, Etsairen laguntza behar bazuen ere, lortzen zuen. Ez zegoen mugarik ez oztopo handiegirik...
‎Oraingoan Unaxek ez zion galarazi, eta dorpeki zirrikitua irekirik, itsu egin zuen bidea haragi gogortua atzamar artean izan artean, ia ezustean. Eta gustatu egin zitzaion, zoratu egin zuen goi irristakorra berea sentitzeak, erabiltzen ikasi behar bazuen ere (emakume askok bezala, denbora luzez, pentsatu zuen Unaxek).
2007
‎Dagoeneko esanda dagoen moduan, Euskal Errian egin zen harrera bazkarian, euskal etorkin bakoitza patroiarekin harremanetan jarri zuten. Kontratuak nahitaez bi urterako izan behar bazuen ere, oro har baldintzak ez ziren batere txarrak, batez ere diru aldetik. Soldatak, Nafarroan zeudenekin konparatuz, benetan ere onak ziren.
2008
‎" Nire ustez kritikoak ez ditu liburuaren alde txarrak ezkutatu behar, alde onak azpimarratu behar baditu ere. Nik ez dut arazorik ikusten kritikoa kritiko denean.
‎Azkenik, kritikak iritzi publikoaren eta liburuaren arteko oreka bilatu behar duela ere aipatu da; alegia, publikoak uste duenean liburu bat ezin hobea dela, kritikak alderdi ahulak ere erakusteko ahalegina egin behar luke, eta alderantziz.
2018
‎Etxandre on bat izateko jakin behar zena ikasi zuen herrian, eta kito! Hortik aurrera, ez zekien besterik ezer, eta ez zuen inoiz pentsatu besterik jakin behar zuenik ere. Hemezortzi urterekin ezagutu zuen, eta sei hilabete elkarrekin ibili eta gero ezkondu egin ziren.
2021
‎Goazen aprobetxatzera hori beste guztia lantzeko. Eta goazen aprobetxatzera 12, 14, 16 urteko neska mutikoek beraien gorputzarekin daukaten etengabeko konflikto hori, atera behar dutena, atera nahi dutena eta batzuetan ezkutatu behar dutena ere bai, baina hori jarrera bat ere bada, goazen aprobetxatzera, sortzen jartzera, mugitzera eta hitzen bidez ezagutzera igual euskal dantza edo antzerki lan batzuk ezagutzera. Eta, horra iritsita, zaletuko dira gazte horiek euskal kulturaren parte batekin, eta horrekin iritsiko dira literaturara.
‎hezkuntza teoriaren eta hezkuntza praxiaren arteko arrakala nabarmen txikitzea, teoria garabidean aurrera egiten ari den bitartean, irakaskuntza jardunak nekez segitzen baitio. Horretarako, hezkuntza berrikuntzak helburu hutsa izateari utzi behar dio, eta, utopia zedarritzen jarraitu behar badu ere, egunerokoarekiko pragmatismoz jokatzeko ere zubiak eraikitzea komeni da.
‎Hori beste jakintzetan, beste ikasgaietan ere landu litzatekeela iruditzen zait. Testu zientifikoetan gauza bera, edota gure iritzia defenditu behar dugunean ere. Nire ustez gauzak esateko moduari dagokionean, baliabide literarioak erabiltzerakoan ikusten diot nik zeharkakotasun handia.
‎Gainera, ebaluazioaren xedea ez da errubrika betetze hutsa, bitarteko baizik, ondoren, ikasleen eta irakasleen artean balorazioen trukea ahalbidetuko duen elkarrizketarako erreminta, hain zuzen ere. Hurrengo azpiatalean ikus daitekeenez, errutinaren denboralizazioa aintzat hartzen bada, errutina hasi aurretik eta amaitu ostean egitea proposatzen da, elkarrizketa horrek eskatzen duen patxada eta konfiantza eskaintzeko tartea izan behar duelako ere. Hortaz, ebaluazio ariketa horretan, ikasleei hausnartzeko eskatuko zaie errubrika bete aurretik, azken batean, errubrika gogoeta hori gertatzeko bitarteko ere badelako:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia