Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2006
‎Ideia horren hondoan, bizitza ulertzeko modu bat dago: baliagarritasunik ekoitzi behar duen enpresa da». (1990:
2007
‎2.5 Zergatik komunikatzen du edo komunikatu behar du enpresa batek?
‎Enpresa bezala, gure helburuetako bat hauxe da: jendeak ikustea bere enpresa nolakoa den, eta kanpora begira, enpresaz harroegotea. Jakin behar dute enpresak zeintzuk helburu dituen, zer egiten ari den, agian, parte hartzen dutelako horretan baina ez direla kontziente... Batzuetan, gerta daiteke kaleko edonork ezagutzea enpresako hainbat gauza eta barruandagoenak ez...
‎Enpresaren gizarte erantzukizunaz erakundeek hitz egin dezakete, GobernuzKanpoko Erakundeek hitz egin dezakete eta herritarrok hitz egin dezakegu; baina benetan hori antolatu behar dutenak enpresak eurak dira. Azken batean, enpresa kultura bati buruz ari gara hitz egiten, eta enpresa kultura noraino izandaitekeen ona, txarra, moldagarria edo zurruna, enpresak erabaki behar du.
‎Hori elkarrizketa sistemen bidez egiten da. Hori komunikazioaren bidezegin behar duela onartu eta irentsi behar du enpresak. Irentsi diot, praktikan, honekzailtasun handiak sortzen dituelako komunikazio kabineteetan.
‎Hori dela eta, gero eta prentsa oharluzeagoak idazten dira enpresetan; ez dugu zer egin dugun kontatu behar bakarrik, baizik eta norekin egin dugun, zer nolako bitartekoak erabili ditugun, prozesuanzenbat pertsonak hartu duten parte, zer ondorio dituen... Gero eta azalpen konplexuagoak ematera jo behar du enpresak, benetan egiten ari den lan horren dimentsioa ulertzeko. Beraz, prentsa ohar batean kontatzen badut nire enpresak zenbatean murriztu duen uraren kontsumoa, ez dut hori bakarrik kontatuko; kontatukodut zein epetan neurtu den hori, neurtzeko zer erreminta erabili diren, erremintahoriek egiaztatuta dauden beste sistema gehiagorekin.
‎Beste hizkuntza bat garatu behar dute enpresek. Beharbada,, desikasi?
2008
‎Kontuan hartu behar ditugu enpresen etekinak sortzearen ekonomia eta enpresa oinarriak. Kooperatiba jardueraren neurketa garrantzi handikoa da zenbait kontzeptu zehazteko.
‎Dakigunez, zeharo ezberdina da kapitalaren eta lanaren egiturazko kokapena enpresa mota bakoitzean. Gai hau aztertzeko orduan, kontuan hartu behar dugu enpresa sistemak ezin direla oinarritu euskarri teoriko hutsetan. Epe ertainean, eraginkorrak diren enpresa sistemek baino ez diraute.
2010
‎Lehenik, aurrezki gutxi edonahikorik sortzen ez duen herrialdean produkzioaren eta enpleguaren hedapenaerraz lezake. Kontuan izan behar dugu enpresa hauek egiten duten atzerrikoinbertsio zuzenak bokazio iraunkorra duela definizioz eta horregatik beste dibisasarrera batzuk, zorroko maileguak, adibidez, baino egonkorragoak izan ohidira, batez ere garapen bideko herrialdeetan.
‎Elkarlan proiektu batera sartzeko orduan, oso argi izan behar ditu enpresa bakoitzak proiektu horretan sartuz gero lortuko dituen abantailak efizientzia eta produktibitatearen hobekuntzen aldetik. Espero diren hobekuntza horiek elkarlan egitura horien antolaketa kostuak konpentsatu dituzte behintzat.
‎Azken bi esparru horietan enpresa publikoak duen garrantzia dela-eta, logikotzat jo behar dugu enpresa publikoa berez aztertzea industri politikaren barne.
2012
‎Abiatu nahi den komunikazio proiektuaren merkatuaren ezaugarriak ezagututa, bertan lehiatzeko abantaila estrategikoa garatu behar du enpresak. Horretarako, bi bide daude:
‎Gainera, neurriok elkarri eragiten diote. Horregatik, kudeaketak ekimen bat abiatzeko erabakia hartzen duenean, neurri horrek baldintzatzen duen egoera kontuan izan behar du enpresak. Izan ere, neurriok muga kualitatiboak, kuantitatiboak eta denborazkoak eragiten dizkiote elkarri.
‎Ildo horretatik, enpresaren xede nagusia bezeroaren asebetetasuna lortzea bihurtu da, horrek azken batean errentagarritasuna ere bermatuko duelako. Horretarako, bezeroek produktuan edo zerbitzuan dituzten itxaropenak ezagutu behar ditu enpresak. Era berean, ekoitzitako produktuak edo eskainitako zerbitzuak itxaropen horiek zer proportziotan ase dizkion jakin behar du enpresak, eskaintza hobetzeko.
‎Horretarako, bezeroek produktuan edo zerbitzuan dituzten itxaropenak ezagutu behar ditu enpresak. Era berean, ekoitzitako produktuak edo eskainitako zerbitzuak itxaropen horiek zer proportziotan ase dizkion jakin behar du enpresak, eskaintza hobetzeko. Ondorioz, bezeroaren asebetetasunari egokien erantzuten asmatzen duen enpresak bezeroaren leialtasuna lortuko du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia