Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 46

2000
‎Zinez izan behar du egia ezen esperientzia gaixtoak injenioa eta adimendua iratzartzen dituela, zeren eta ideia hura kakontziarekin izan zuen istripuaren ondotik bururatu baitzitzaion, handik egun guti batzuetarat, arestian erran dizudan bezala!
2003
‎Paternalismoak saihestu behar badira ere, nork bere esparrutxoa gestionatze hutsera mugatzea ere ez dut uste bide egokia denik, etaho rretarako joera izan badugu euskalgintzan. Herri, eskualde edo herrialde bakoitzeko ezaugarri eta sentsibilitateak oso kontuan hartu behar ditugula egia bada ere, eta inteligentziaz eta malgutasunez jokatu behar badugu ere, uste dut Euskal Herriari ezarri zaizkion muga administratibo politiko zorrotzak gure eguneroko jardunera ez ditugula mekanikoki eraman behar, eta gogoratu behar dugula euskara bat eta bakarra dela, euskaldun guztiona, eta denon artean atera dugula aurrera.°
2004
‎Gizarteak erabaki behar du egiaz etorkizun hobea nahi duen
‎Helduok etsi etsian sinetsi behar dugu egia osoa behin ere ez dugula izango, gauzak bestela ere ikusi eta egiteko moduak badaudela, eta hori aurkitzeak garrantzi handia duela.
‎Jakina?'. Baina horietatik bat askc uzten dute eta kanpora doa, gauzak ikuspegi z.abalago batctikikusi eta gero. Preso askc horrek, argitua, filosofo bihurturik, itzuii behar du egia csandczan. Baina lagun ohiek ez dute sinestcn horrek esandakoa.
‎Ikusmolde hori, horrenbestez, ezagutza gisa onartzen diren esparruetara hobeto egokitzen da, bi arazori aurre egin beharraizan arren: alde batetik, indar horren maila zehazteko ezinari, zein izan behar du egiaren, kopuruak, proposizio bat egoki justifikatuta dagoela esateko:
‎Hala eta guztiz ere, guk Descartesen modura esan genuke ezagutzatzat jotzen dugun honetan, baita gaur egun ere, sinesmen karga oso handia dagoela, konfiantza eta konbentzimendu handiegia, eta fede itsua dugula gure garaiko zientziaren eta teknologiaren indarraz; eta horrexegatik garai haietan bezain beharrezkoa izango dela gaur egun zalantzari ekitea, giza bizitzaren eta munduari buruzko ezagupenaren hastapenez hausnarketa egin nahi badugu behintzat. Zalantza egin, beraz, geuk ere, eta ez onartu mengel baten moduan eskolan edo gaurko erretorikaren eta dogmatikaren pulpitu goren diren komunikabideetan edo informazioaren sareetan esaten diguten guztia, eta ez egin geureak era itsu itsuan zientziaren emaitzak, ezta hastapenak ere, gure bizitza alde guztietatik zipriztindu behar duten egia absolutuak balira bezala. Zalantza egin, azken batean, zientziaz eta teknologiaz, zientziari buruz esaten digutenaz, zientziaren izenean agintzen digutenaz, zalantza egin modu akritikoan ezarri nahi diguten aginte berri (edo ez hain berri) horretaz.
2006
‎Berriz ere etxeratzeko gogoa gaineratu bazitzaion ere, zuhaitz baten ondoraino ibili zen zealdoka. Besterik behar zuen egia onartzeko. Ez al zuen aski frogarik?
2007
‎Empowerment (jabekuntza) prozesuen estreinako urratsa, hain zuzen. Berriro esan behar dut egiaren etaalegiaren arteko harremanen erregimena eta logosa aldatu dela. Identitateak ez diraegia ontologikoak, jendeak sortuak dira, inoiz ere, nahita eta asmo osoz eraikitakoasmazioak.
‎batetik, egia; bestetik, begikotasuna, kidetasuna eta sinpatia. Arazoa azaldu behar du egiaren bihotzak, hura interpretatu. Erabakiak hartzen lagundu behar du sinpatiaren bihotzak.
2008
‎Ez egin [legez kanpoko kopiarik], nik ordainduko diat legezko kopiak balio duena.Badakizu zer erantzun zidan. Zer nahi duzu, eskolan nire lepotik barre egitea. Zineman, zer da artelan bat eta zer kultura industria baten produktua. Non dago muga. Zinema, hasieran, denbora pasa hutsa zen; gero jendeak gogotik lan egiteari ekin zion, eta Zazpigarren Artea sortu zen.Film guztiak ez dira artelan, baina denetan dago ahalegin bat.Nire iritziz, zinemak entretenitu behar luke, baina jendeari zen pentsatua ere eman behar lioke.Baina egun, gazte asko irri egitera soilik joaten dira zinemara, beldurra pasatzera... eta aretotik atera orduko, ahaztu zaie zer ikusi duten ere.Kalera irten eta minutu bat ere ez dute hartzen eztabaidatzeko, zer gertatu den, zer ez... Nik 18 urteko semea dut, zinema asko ikusi du eta gustatzen zaio, baina film bat ikusi ondoren, haren inguruan ez da sortzen guk garai batean izaten genuen moduko eztabaidarik.Jakina, leku askotan eta jende askorentzat, egun zinema ez da ekintza sozial bat, ezta kultur ekintza bat ere.Denbora pasa soila da, eta zerbait gehiago izan behar lukeZine klubak sustatu behar lirateke berriz ere. Zalantzarik gabe.Horretan hasiak dira zenbait unibertsitatetan, ikastetxetan... irudimena erabiltzen laguntzen dizulako, azalpenak egiten, interpretatzen... Zine klubetako eztabaidei esker, zinemarekin gozatzeko kultura eta jarraibideak gureganatu ditugu askok.Niri gustatzen zait filmak sentimenduak astindu diezazkidan, era guztietakoak, eta horretaz hitz egitea ere gustatzen zait.Hiri bateko alkatea konbentzitu behar duzu zinema jaialdi bat antola dezan.Zer argudio erabiliko zenituzke. Unibertsitatean ikasten ari nintzela, gogoan dut nola etortzen nintzen Valladolidera filmak ikustera, banekien-eta zerbait desberdina ikusi ahal izango nuela.Espiritu hori berreskuratu nahi nuke nik, eta hiria jende gaztez betea ikusi, bizkar zorro eta guzti filmak ikustera etorriak.Lagunduko genieke beste zinema mota bat ikusten, eskura jartzen dietena ez bezalakoa.Zinema ekintza sozial eta kulturala izan dadin, eta ez denbora pasa soila, gogor egin behar da borroka jendeak aretoetan ikus ditzan filmakEta badago modurik hori egiteko. Horrexetan ari naiz.Datorren urterako, plan estrategiko bat egiten ari gara, ea lortzen dugun prezioak merkatu eta gazte mordoska bati aitzakia on bat jartzea hona etortzeko: zinema, alegia.Krisi ekonomikoa egiazkoa da; zinemaren krisia ere bai. Espainiako zinemaren altzairuzko osasun txarra nabarmenduko nuke nik eta bereiztu sormena ta industria.Espainiako zinemak behar du egiaz profesionalizatuta dagoen industria, ez da aski zinema egitea; zinema ongi egin behar da, sustapen lana eginez komunikabideetan, marketina... Uste dut oraindik ez dugula aurkitu eredu on bat, eta ez dugu asmatzen, adibidez, frantziarrek bezain ongi egiten.Haiek oso ongi lantzen dute alderdi hori, eta miresten ditut.Izan liteke, agian, ez dakigula ongi aukeratzen gure filmak, ongi saltzen... Ez egin, nik ordainduko diat legezko kopiak balio duena.Badakizu zer erantzun zidan. Zer nahi duzu, eskolan nire lepotik barre egitea?".
‎KANDIDO. Egon behar du egia jakiteko moduren bat.
2010
‎Bestea, berriz, erlijiosoa da: fedea behar duen egiak.
‎pasatzen den egun bakoitza bere (gaztelaniaren) aldeko eguna izaten da maizago, kontrakoa baino. Euskaldunok eta euskaltzaleok izan behar genuke egia horren inor baino jakitunago. Ez dirudi hala denik, ordea:
‎" Sinetsi behar dituen egiek ez diote gogoa tapatzen, ez hertsitzen, bainan hazten: adimendua harmatzen diote filosofia zabal bati buruz, erakusten diotelarik nundik sortua den mundua, nork derabilan, zertarako den gizona bizirat deitua, eta zer ontasun baliosa den berekin daukan bethiereko arima...
2011
‎Haurrak asko argaldu behar du egiaz gaixotzeko arriskua izan dezan.
‎«Sinetsi behar dituen egiek ez diote gogoa tapatzen, ez hertsitzen, bainan hazten: adimendua harmatzen diote filosofia zabal bati buruz, erakusten diotelarik nundik sortua den mundua, nork derabilan, zertarako den gizona bizirat deitua, eta zer ontasun baliosa den berekin daukan bethiereko arima?
2012
‎Batzorde horren lana, hain zuzen ere, ikerketan aurrera egitea izanen dela azpimarratu du parlamentariak. «Osasunaren, politikaren, erlijioaren esparruko erakundeek haien esku diren baliabide guztiak erabili behar dituzte egia jakin dezagun». Lapurtutako haurren familiek egia jakiteko duten eskubidea defendatu du, halaber, PSNko Maite Esporrinek.
2014
‎Baina, jakina, 2014an ikus daitekeena, jakin daitekeena, ezin zen 1917an, 1918an edota hurrengo urteetan ikusi eta jakin. Izan ere, nork behar zuen egia orduan. Edo, hobeto galdetuta, nork egin ahal zion aurre?
2015
‎Pasadizo gogoangarriak eskaintzen dizkizu, batzuk terrorismoari lotuak. Amaitzeko kontatuko dudanaz lotsa naiz hein batean, baina, Sokrates pedagogo handiak erakutsi bezala, beti paratu behar dugu egiaren alde. Iaz 36 ikaslez osaturiko Batxilergoko bigarren maila bat endilgatu zidaten, legez topea 35 den arren.
‎6 Nik kasu honetan gehiago aditzera ematea nahiko nuke, baina ezin esan daiteke. Hemendik atera dezagun, ahizpak, gure Jainko eta Senarrarekin zer edo zertan bat etor gaitezen, beti beti eta bihotzez saiatu behar dugula egia honetan ibiltzen. Ez diot gezurrik ez esateko soilik, Jainkoari eskerrak, horretan etxe hauetan ezergatik ere ez esateko kontu handia duzuela ikusten baitut; diodana da, ibil gaitezela egian Jainkoaren eta jendearen aurrean ahal dugun era guztietan, batez ere izatez garen baino hobetzat ez gaitzatela har nahi izanez, eta geure egintzetan Jainkoari berea eta geure buruari geurea emanez, eta gauza guztietatik egia ateratzen saiatuz; eta horrela, gutxitzat izango dugu mundu hau, gezurra eta faltsua besterik ez baita, eta, beraz, gutxi irauten duena.
‎2 Uste dut zerikusi handikoa dela bertute honetara ohitzea, edota Jaunagandik egiazko apaltasuna lortzen saiatzea, hemendik etorri behar baitu; izan ere, benetan apala denak gutxitzat hartua eta aurrean erabilia eta errurik gabe gaitzetsia izatea nahi izan behar du egiaz, baita gauza larrietan ere. Izan ere, Jauna imitatu nahi badu, zertan imita dezake hobeki horretan baino?
‎behar ditu hurapozik izan dadin; iritzia ematen duenean, berriz, zuzen jokatu behar du, nahiz eta horrenondorioz bere bezeroa kaltetu. Ulertu behar dugu egiaren adiera berri baten aurrean gaudela.Hirigintzan, egiazkotasuna zehatza da, eta bere gabeziak ez du zentzurik. Oinarria arauabetetzen dela arrazoitzea da.
‎Jada ez dago zientzialariengan gehiegi sinisterik, egia ezagutzeko ez gai agertu zaizkigu-eta —edo, behintzat, gogo handirik gabe— Ikerkuntza zientifikoak interes sozialei baino, interes ekonomikoei loturik dagoela ematen du. Askorentzat orakulua izaten jarraitzen duen arren, zientziak bestelako orakulu eta protokolo askorekin lehiatu behar du egiaren monopolioagatik. Lehia ez da soilik orakulu ezberdinen artean gertatzen, interes ezberdinak dituzten zientzialari taldeen artean ere.
‎Saizarbitoriak dio idazleak beti esan behar duela egia. Baina egia horietako bat da gizaki errealoi beti eta nonahi egia esateak heriotza ekar diezagukeela ondorioz:
‎Max Weberren bereizketa ospetsua darabil: idazleak beti eta nonahi behar du egia adierazi, konbikzioaren etikari lotu behar zaio. Aldiz, idazle ez direnen artean, politikariari esplizituki baimentzen dio Saizarbitoriak gezurra esateko eskubidea, erantzukizunaren etikak hala eskatuko balu.
‎Aldiz, idazle ez direnen artean, politikariari esplizituki baimentzen dio Saizarbitoriak gezurra esateko eskubidea, erantzukizunaren etikak hala eskatuko balu. Eta, eguneroko bizitzan, jende arruntak, Saizarbitoriaren pertsonaiek, kontuz ibili behar lukete egiarekin. Batzuetan egia esatea maitasunaren eta bizitzaren aldeko izaten da, eta orduan esan egin behar da, eta garaiz.
‎Horregatik, idazleak beti esan behar du egia, bai, konforme; baina ez beti beti. Araberan.
2016
‎Gure aldiko askatasun gabetuen ametsen aldarria egin behar dugu, ezin ditugu isilpean eta ezkutuan gorde eta ahaztu gure ilusioak, gure ametsak. Ametsak bultzatzen gaitu bizitza honetan, eta aldarrikatu egin behar ditugu egia bihurtuko baditugu.Liburua salgai, aurkezpen eguneanEguna: urtarrilak 21, osteguna.Ordua:
‎Ondorioztatu behar dut egia dela.
2017
‎Ez zen halabeharraren kontra borrokatu. Ongi zekien patuaren azpijokoen aurrean bezain otzan behar zuela egia mingarria onartu. Dastatuko zuen gizon hari zerion pozoina.
‎Eta sinesteko premia hau, behar duguna egia bihurtu ahal izateko, behinik behin.
2019
‎Azkenik, Agirrezabalagak adierazi du, adostasunak? sortzen hasi behar dutela Egiaren Batzorde bat osatzeko, zeinak erakundeen babesa izango lukeen. Batzorde horren bitartez,, aitortza eta erreparazioari?
‎Eta espiritu zorrotzeko emakumeak hau galdetzen dio bere buruari: Neu behar nau egiatan. Gizonak maite du, eta samurtasun eta irrits singular batez desiratzen, baina ez ote du halako sentimendu singularrik beste emakume batenganako ere?
2020
‎Gezurrekin batera, eta jakin egin behar dugula gezurrak nola funtzionatzen duen, moralaz haratago. Horregatik, behin baino gehiagotan diodanez, ez dugu ulertu behar istorioaren egia, baizik eta egin behar dugu egien historia. Alegia, egia bakoitzaren historia.
‎Besarkadak: zaurgarritasun uneetan behar ditugu Egia da pertsonak desberdinak direla, batzuk besteak baino maitekorragoak garela, eta guztiok ez dugula arruma dosi bera behar. Nortasunaren eta bizitako esperientzien arabera.
‎Beraz, eta une aproposagorik ez dudanez topatuko, aitortza bat egin nahi nuke orain: azken urteotan euskal politikagintzan interes bizienarekin jarraitu dudan —obsesiboki ere esan lezake norbaitek, baina nork behar ditu egia zehatzegiak? — pertsonaia da Senper. Lagun artean ere sarri aipatu ditugu PPren markaren gainetik surfeatzeko bere ahaleginak:
2021
‎" Mikelen adibidea", zioen Ion Arretxek. Gure familian beste bizpahiru kasu izan dira; Nafarroan, milaka, eta horiek ere behar dute egia. Bizikidetza sendo bat eraikitzeko, hemen gertatu den guztia ezagutu behar dugu.
‎Zeuek aurkitu behar duzue egia erantzun zien armiarmak, baina ez zien gehiagorik argitu. Hienak ordea, armiarmari azpijoko bat egitea deliberatu zuen egun batez.
‎Hori ikusten bada, txertoen konfiantza indartuko du. Albo ondorioak oso urriak eta ezohikoak izan arren, herritar guztiok sentitu behar dugu egia esaten ari zaigula eta biztanleria ahalik eta gehien babesten duen farmakozaintza sistema batek babesten gaituela. Seguruak dira txertoak?
‎Gauzak horrela, ulertzeko gaitasuna zera litzateke, une jakin batean beharrezkoa zaigun informazioa memorian topatzeko gaitasuna, zeinak behar duen nahitaez memoriaren eta informazioaren antolakuntza on bat. Paradigma berritzaileak, berriz, galdurik jarraitu behar du egia hori onartu ezean, umeak muskuluak erabili gabe tenisean jokatu daitezen animatzen: " Ahal duzu!
2022
‎Irailaren 17rako eta 27rako antolaturiko ekitaldiek dioten moduan, fokua gudarien eginetan jarri behar da. Bestela, jai izango dute herri honek hainbeste behar dituen egiak, justiziak eta erreparazioak.
‎Irati mundu errealaren eta magikoaren artean dabil, eta aktoreak alde gizatiarretik landu du: «Inportanteena zen Iratirengandik ez urruntzea; epaituz gero, hark behar duen egiatik urrunduko nintzateke». Horregatik, haren gatazka «lurrera» eraman du:
‎Zenbat gordeleku behar du egia mingarriak?
2023
‎–Zergatik onartu behar diat hori? Suntsitu behar bagaituk egik egin beharrekoa. Ez ibili inguru minguruka.
‎edo Katalina alfereza ez zen Katalina lekaimea edo, biak pertsona bera izan baziren, autobiografian kontatzen zituenak gezurrak ziren. Zergatik agertu behar zuen egia berdaderoa, bizirza osoan ezkutuan ibili ondoren. Egiaztatu daitekeena da, hala ere, emakumezko alferez bat izan zela, euskalduna, eta euskaldunen artean aurkitzen zituela babesa eta laguntza eta, gainera, kultura maila bat bazuela irakurtzen, idazten eta kontuak egiten baitzekien.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia