Emaitzak: 5
2004 | ||
Atzo Bartzelonan egin zen Nobel Sarien lehen Topaketaren esparruan, saridunetatik hamabik neurri egokiak hartzeko eskatu zieten gobernuei, eta “mundu guztiari hezkuntza unibertsala bermatzeko beharrezko finantziazioa” bilatzeko. Ildo beretik, hezkuntzak “bakearen kulturan” sartu | behar duela defendatu zuten, etorkizunean balio demokratikoak izango dituzten pertsonak prestatzeko. Hori guztia XXI. mendeko unibertsitateak konpromiso soziala har dezan neurriak eta ideiak biltzen dituen dokumentu batean jaso zuten. | |
2005 | ||
EPEko lehendakariak gogorarazi du zuzentarau berriak Europako Parlamentuaren eta software librearen aldeko erakundeen errezeloak dituela. Azken horiek adierazi dute Pompidouk “ideia noblea” dela esan zuela, baina agian ez “behar bezain pragmatikoa”, eta EBk “erregulazio koherentea” | behar duela defendatu dute. Era berean, bulegoko lehendakariak gogorarazi du bere erakundeak ez dituela ematen softwarearen, algoritmoen edo izaera teknikoa ez duten enpresa metodoen patenteak, egungo arauen arabera. | |
2011 | ||
Europar Batasuneko exekutiboaren azken kalkuluen arabera, fruta eta barazkien sektoreak, pepinoen kasuan, gutxienez 24 zentimo kobratuko du kiloko. Espainiak, krisiaren hasieratik nekazariek galeren %90 eta %100 bitartean berreskuratu | behar zutela defendatu zuelarik, funtsaren zenbatekoaren aurka bozkatu zuen hainbat herrialderen babesarekin. Gobernuak berriro esan zuen konpentsazioak ez direla nahikoak eta ez dituztela kontuan hartzen eragindako guztiak. | |
2014 | ||
Gai horiei dagokienez, badirudi, oro har, bi saldo bereizi daudela. Alde batetik, erditzeak ospitalean izan | behar duela defendatzen dutenak. Eta, bestetik, etxean haurra jaiotzea sustatzen dutenena. | |
Ahal den guztietan, naturara joan behar da haiekin, paseatu, txangoak egin, aire zabaleko jolasak egin, eta abar, errespetuz gozatzeko (hondakinik ez botatzea, suterik ez egitea, etab.). eta portaera aktiboagoa du, adibidez, zuhaitz bat landatzea. Heike Freire psikologo eta filosofoa ‘Educar en verde’ liburuaren egilea da, eta haurrek egunero «basatikeria» pixka bat | behar dutela defendatzen du (eskuak lokatzez zikintzea edo zuhaitz batera igotzea) eta «naturalera» (txoriak entzutea, loreak ikustea, ikertzea, behatzea) berezko joera izatea. Naturara joaterik ez dagoenean, komeni da gutxienez hiri parke batera, berdegune batera, lorategi botaniko batera eta abarretara hurbiltzea. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
behar izan | 5 (0,03) |
Lehen forma
behar | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Consumer | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
behar ukan | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
behar ukan defendatu | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |