Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2010
‎Perfekzionismoak eduki trinkoak izan ditzake (demagun, Erdi Aroko kristautasunarenak bezalakoxeak) ala, bestela, balore arin eta guztientzat onargarriak bultza ditzake (autonomia moral hutsa indartzen dutenak, esaterako). Antiperfekzionismoak, bere aldetik, muga batzuk jarri behar ditu bizikidetza bermatuko bada (legearen agintea, bestearekiko errespetua...), eta muga horiek pisu morala daukatenez, gizakia ere ideia baten ildora bultzatuko du.
‎Euskal Herriko Ikasleen Gurasoen Elkartearen (EHIGE) irudiko, eskolak, oinarrizko hezkuntza eragile gisa, konpromisoa hartu behar du bizikidetzarako eta giza eskubideetarako hezkuntza lantzeko. Horretarako, ikastetxeen autonomia eskatu dute:
2015
‎Ikasi dugunez, arauak behar ditugu bizikidetza/ betebeharrak hobetzeko.
2016
‎Ikasi dugunez, arauak behar ditugu bizikidetza/ betebeharrak hobetzeko.
‎Nik uste dut herritar guztiok egin behar dugula ariketa bat horren inguruan. Berritu bat behar dugu bizikidetza aldetik: harremanetan izan ditugun desoreka horiek reseteatu behar ditugu, eta abiapuntu bat jarri.
2018
‎–Azaldu nien: . Hortaz, eskolan hezi behar dugu bizikidetzarako, enpatikoak izateko, kritikoak izateko, gatazkak hitz eginez ebazteko, eta benetan dugun gatazka, benetan benetan oztopo dena alor pertsonalean, herri mailan, horri buruz ezin dugu hitz egin???.
2021
‎" Kulturaniztasuna kudeatzeko eredu asko daude, apartheida ere bada eredu bat eta Frantziako eredu asimilazionista beste bat da". Kanadako ereduaren ezaugarri nagusia da etorri direnek eta lehendik hemen daudenek ahalegina egin behar dutela bizikidetzarako. Etortzen direnek nahitanahiez egiten dute ahalegina, baina gehienetan datorrenari baino ez zaio eskatzen saiatzea.
‎Baliteke asko esatea lan mahai honek Gasteizko hizkuntzen aniztasuna egoki kudeatzeko estrategia bat definitzea lortuko duela, baina ez da izango parte hartzaile guztion gogo eta interes faltagatik. Zinez uste dugu gurean estrategia komunitarioak behar ditugula bizikidetzarako eta aniztasuna ondo kudeatzeko: hizkuntza zein kultura aniztasuna oinarri, bizikidetza helburu eta euskara ardatz.
‎Egokiak dira pisukide gisa, baina haien heziketak denbora pixka bat eta zenbait ahalegin eskatzen ditu. Arraza bakoitza (eta animalia bakoitza) desberdina bada ere, oinarrizko jarraibide batzuk markatu behar dituzu bizikidetza bide onetik joan dadin hasiera hasieratik. Etxetik kanpo bizi bazara, kontu handiz ibili duzu.
‎Gertuenak ditugun guneetatik hasita jarraitu behar dugu Bizikidetza eraikitzen, eskubideak eta ardurak gureganatzen eta partekatzen. Semaforoen koloreen antzera, badira denbora laburrean eta aurrekonturik gabe aurrera eraman daitezkeen ekimenak, berdeak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia