Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2000
‎Sare telematikoen erabilpenean zehar estatu boteretsuek besteen jarduera ekonomikoak eta politikoak zain ditzakete, haien subiranotasunaren aukerak gutxiagotuz. Beraz, pertsonen kontrola saihesteko heziketa, legeak, eta erakunde eraginkorrak beharrezkoak diren modu berberean, herriek mekanismo legalak eta nazioarteko erakunde betearazleak14 behar dituzte beren burujabetasuna babesteko.
‎ii) Estereotipoak: Haurrek, egokien deskribatzen zituzten sei dimentsiokoadjektibo positibo eta negatiboen artean (zikina, garbia, lagunkoia, haserrekoia, argia, leloa, alferra, langilea, alaia, kopetiluna, onesta, desonesta) ezaugarritu behar zituzten beren lurraldeko eta Espainiako biztanleak.Horrez gain, biztanle horiek noraino zituzten gustuko eta noraino ez (5puntutan) esan behar zuten.
2001
‎Horrela, berriro ere kanpo zorraren zerbitzuari dagokion gaur egungo desordenaren arauaz egiten dugu topo. Arau horrek agertzen duenez, zorpeko herrialdeek beren barneko errenten zati baliokidea sakrifikatu behar dute beren kanpo irabazien gainetik.
2002
‎Enpresen eta unibertsitatearen arteko harremanetan, euskara oraindik oso faktore txikia da, ia zeroaren hurrengoa. Dena den, komunikabideek, telekomunikazio konpainiek, eta zerbitzuetako enpresek, gero eta euskararen presentzia handiagoa behar dute beren ustiapenean. UPV EHUren kasuan, enpresa munduarekinduen harremana sendotzen ari da.
‎Mintza saioetan maila guztietako ikasleak batera aritzen badira ere, garrantzitsua da bakoitzak bere neurriko aurretikako lana prestatzea. Denekaurkitu behar dute beraientzat egokia eta saioa prestatzeko lagungarriaizango den ariketa bat, gutxienez.
‎Etajasaten ari garen indarkeria itsuaren giro honetan, Euskal Herriaren itsutzea etahustutzea baino ez dute lortzen, beren burua salbatzailetzat dutenek eta haienlagunek, beren itsutasun beltzean. Jaioko dira berriak, jakina, baina gizarte guztiek, herri guztiek, gutxieneko ezaugarri moraletan oinarritu behar dute beren izatea etairaupena, eta moralak ematen du arrazoibidearen abiapuntua. Ernest Lluch ek, katalana izan arren, aspaldidanik ikasi eta aztertu zuen euskal historia; 1974anjadanik, gogoeta zorrotzak argitaratu zituen, eta laster batean idatzi daeuskal historiografiara berak egindako ekarpenaz.
‎Hedabideek, ekoizpenera dedikatzen diren gainerako enpresa guztiek legez, lehengaiak behar izaten dituzte lanerako. Hedabideek albisteak behar dituzte beren orrialdeak eta minutajeak betetzeko. Lehengai horiek, albisteak eta bestelako produktuak?
2005
‎c. Lan-taldeak zer nolako errendimendua lortu behar duen beraiekin eztabaidatuko dut, eta eginkizun berrien beharra aztertuko dut.
‎Faila transformatzailea sortzen denean, unean uneko Euler-en poloaren inguruko paralelo garatuko da. Baina ozeanoetako zabalkuntzak aurrera egin ahala, Euler-en poloaren kokapena aldatu egiten da eta faila transformatzaileek etengabe aldatu behar dituzte beraien geometria eta zinematika kokapen berrira moldatzeko. Prozesu horren ondorioz haustura eremuan zehar konpresiozko eta estentsiozko deformazioak pairatzen dituzten lurraldeak aurki daitezke, eta bakoitzak egitura bereizgarriak aurkeztuko ditu.
2007
‎izango. Esaterako: emakumeen bazterketa salatzen duen diskurtsoa emakumeek sinetsi behardute aurrenekoz, beraiek erabili behar dute beren egoeraren kontu emateko (hau gertatzen zait emakumea naizelako eta emakumea izatea ez da nire, arazo, edo, ezaugarri oker?
‎Alde batetik, oso zaila dametodo mikrogenetikoa erabiltzea, ikertzaileak ordu asko behar baititu eragintrukeetan parte hartzen dutenen jokabideak aztertzeko. Bestalde, zaila da jakiteahaurrek zenbat denbora behar duten beren ezagutzan aldaketa gerta dadin.Azkenik, praktikak emaitzetan eragina izateko arriskua dago, zeregina askotanerrepikatu behar denean (Berk, 1999).
‎Bertan haurrek senitartekoak ez diren pertsonekin erlazionatzen ikastendute, bai eta ezagutu beren burua, beste pertsonak, erakundeak, kulturak, herriaketa, oro har, gizartea. Hala, eskolek kontu handiz ibili behar dute irakastendutenarekin, eta saiatu behar dute beren ardurapean dauden haurrek aurreiritziak, estereotipoak eta antzeko gizarte ezagutzak gara ez ditzaten. Baina horretarako, ezinbestekoa da gurasoen laguntza, eta, horrenbestez, gurasoek ere inplikatu behardute beren seme alaben heziketan.
‎BHn ikasleek aktiboki parte hartu behar dute beren ikasprozesuan. Halaber, ikasi behar dute komunikatzen eta burukudeatzen.
2008
‎emendailua mantentzeak adierazten digu errejimentuak foru udalaren egitura mantendu zuela. Berez, 1835eko udalkideek berreskuratu behar zituzten beren karguak, baina horietatik ageri zen bakarra Ramón Agirre alkatea izan zen. Horrez gain, bitxia da sindiko karguan 1837ko udal karlistako alkatea aurkitzea.
‎Europako Goi mailako Hezkuntza Esparrua eraikitzeko prozesuak 2010 urtea du epemuga unibertsitate sistema guztiak bateratu eta elkartzeko. Ordurako, Europako aginteak proposatutako eredu eta prozeduretara egokitu behar dituzte beren sistemak unibertsitateek. Horren barruan kokatuta da, hain zuzen ere, esku artean dugun eskuliburua.
2010
‎Horrexegatik, bada ikuspegi integratu bat ezartzearen beharra eremu horien balorazioa etaondorengo ebaluazioa egin nahi ditugunean. Horren arabera, hainbat alor aintzatizan behar ditugu beren balorazio integralerako, alor konkretuetatik abiatutako balorazioek soilik testuinguru hertsietan (jakintza alor jakinari lotutakoak soilik, alegia) ulertzeko gaitasuna baitute. Zentzu horretan, eta ebaluazio integratuarenegokitasunari jarraiki, Ekonomiaz harago doazen ebaluazio metodo integratzaileakabian jartzea interesgarria litzateke, alde batera utziz KOAren modukoak.
2011
‎epaitegiaren inguruko elementu eta pertsonak ondo antolatuta egotea. Esaterako, funtzio jurisdikzionalak egikaritu ahal izateko, epaitegia kokatzen den lokala irekita eta garbi egon behar da, makina eta gailu egokiak izan behar dira (fotokopiagailua, faxa?), jendeari arreta emateko egun eta orduek fi nkatuta behar dute egon, epaitegian lan egiten duten pertsona guztiek (idazkaria, kudeaketako pertsonala?) ondo egin behar dituzte beren eginbeharrak. Azken horiek guztiak antolatzea, zentzurik zabalenean, epailearen zeregina da, nahiz eta beraien bitartez zuzenean funtzio jurisdikzionala egikaritu ez.
‎Bigarrenik, oso litekeena da hizkuntza handiko hiztunek euren hizkuntzarentzat oztopo modura ikustea hizkuntza txikia indarberritzeko saioak. Hizkuntza indarberritzeko saiakeran dabiltzanek garbi utzi behar lukete beraien helburua ez dela hizkuntza handia oztopatzea. Fishmanen ustez, horrek ez luke izan behar bakarrik jarrera publiko bat, baizik eta, baita ere, barne konbikzio sakon bat.
‎Nortasun histrionikoa dutenek besteen laguntza behar dute beren arazoak ebazteko. Ez dituzte gertaerak erlazionatzen eta ez dute beharrezko esperientziarik lortzen.
‎Histrionikoek honako helburu hauek lortu behar dituzte terapian: ikasi behar dute beren arreta aldiko gauza batean zentratzen, helburu zehatzak finkatzen, gogoeta egiten, beren pentsamenduak eta premiak asertiboki adierazten, beren identitateari buruzko erabakiez pentsatzen, beren arreta beste pertsonengana zuzentzen, gero eta denbora luzeagoz besteengan arreta jartzen, arreta zentro izateko joera ezabatzen, besteen sentimenduetan zentratzen eta besteak ez manipulatzen.... Asertiboak izaten ikasteko, beren desirak ezagutu behar dituzte histrionikoek.
2012
‎Alain Badiou k ([2005] 2009) dio benetako estatu edo herri garaikideak beti direla kosmopolitak, beren identitateen konfigurazioan guztiz zehaztugabeak dira, hain zuzen ere. Estatuhoriek, gero eta gehiago, zera hartu behar dute beren gain: estatuaren eraketahistorikoaren beraren kontingentzia erabatekoa dela, eta zentzu horretan, estatuabera inolako predikatu arrazazko, erlijiozko edo, oro har, «kultural»etan erortzen ezden neurrian dela bakarrik baliagarria.
‎Kalitate handikotzat jotzen diren beste produktu batzuei dagokienez, metodo zehatzak estandarizatzeko saiakerak izan dira. Izan ere, jatorrizko deitura duten produktuek zentzumen ezaugarriak definituta izan behar dituzte beren arautegian, eta definizioarekin bat egiten dutela konprobatzeko kalitate kontrol bat zehaztuta izan behar dute, nahiz eta batzuetan oso azalekoa izan eta praktikan akats larrien gabezia ziurtatzera mugatu.
‎Hitz batez, publizitatearen hartzaileak umeak direnean, enpresaburuek eta merkatariek ardura handiagoa jarri behar dute beren publizitate mezuak eratzeko unean. Hau da, publizitate mezua bat etortzeko errealitatearekin eta irudi leiala emateko, hainbat adierazpen gehigarri egin dira iragarkian bertan.
2014
‎b. Neskek mutilen eredura egokitu behar zuten beren kirolak arrakasta izateanahi bazuten, nahiz eta izaerari eta munduan egoteko moduari uko egin. Ezdezagun ahaztu neskei familian eta jendartean erakutsi zietela emakumeaizatea gutxiago zela eta onartua izateko eta segurtasunez mugitzeko gizonenmunduan sartu behar zutela.
‎Elektrodoen berotze bidezko aurrezpen lanparek 0,1 eta 2 segundo bitarteko atzerapenaz argiztatzen dira; gainera 2 minutu inguru behar dituzte beren argitasunaren% 80ra iristeko. Adibidez, eskailera baten kasuan, argia 4 minutura berriro itzaltzen bada, atzerapen hori denbora gehiegi da.
‎Proportzio askoz txikiago bat kontsumitzen da jarduera fisikoan. Hazkuntzak hainbeste energia eskatzen duenez gero, haurtxoek kaloria kopuru itzela kontsumitu behar dute beren gorputzaren pisuari dagokionez. Haurtxoak eskatzen dituen elikagai guztiak jasotzeko, bularra ematea da aukerarik onena, baina horrek ez du esan nahi edoskitze artifiziala kaltegarria denik.
‎Askatasunaren aldeko elkarte batzuek esaten dute pertsonek eskubidea izan behar luketela beren sufrikarioa amaitzeko.
2015
‎Izan ere, nahitaezkoa da ekonomiaren desazkundea termino fisikotan muga biofisikoek ekonomia bera baldintzatzen baitute, eta ekosistemen deuseztapenak eta baliabideen agortzeak iraunkortasuna mehatxatzen baitute. Baina, bestalde, hori ez da nahikoa, desazkundearen pisua Iparraldeko herrialdeek hartu behar baitute beren gain; izan ere, Hegoaldeko herrialde asko ongizate material handiagoaren beharretan baitaude oraindik.
2017
‎Neurona sareetan oinarritutako sistema konplexuen arazo nagusienetako bat da izugarrizko datu pilaprozesatu behar dituztela beren emaitzak zehatzak izateko. Hori dela eta, ikasketarako datu baseakezinbesteko sarrera iturri bilakatu dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia