Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 52

2004
‎ez da izango bada alderantziz, doi doi atzekoz aurrera? Alegia, Nazio estatu totalitario horiek gu behar gintuztela beren espazio eta historia nazional bakar eta hesitua, besteak beste, euskaldunen bizkarretik ere egiteko. Zer ote da, bada, beraien nazio hizkuntza delako hori, gurea deseginez eurena gurean ezarria ez bada?
2006
‎aingeruekin hitz egiten. Kelleyk ondo esaten zion bezala, lurreko miseriak utzi eta" ekintza espiritualetara" luzatu behar zituzten beren ahalegin guztiak, eta ahalegin horietan dirua lortzea zen helburu nagusia. Ingalaterratik irten eta Europan zehar Deek aspalditik ezagutzen zituen bideak egin zituzten –orain gogorragoak, diru ezak zaildu egiten baititu ekintza guztiak–, eta hainbat unibertsitate eta eskolatan jo zituzten ateak.
‎Berrikuntza haiek deabruak eragindakoak zirela esaten, predikuak debekatzen, komunitatean bizi ziren karitateko kristauen pertsekuzioan. Karitatekoek ezkutuan egin behar zituzten beren elizkizun, bilkura eta komunitateko bizitza.
‎Ez zuten nahi gorteko inork ikus zezan beren kontesta irmoan errege bidezkoenganako etsaigorik, are gutiago espainol etsaiarenganako adiskidetasunik. Hala gerta ez zedin, fideltasun ukaezineko jendea behar zuten beren ordezkarien artean, eta nor Garrüzeko kapitainordea baino fidelagorik erresuma osoan. Migel Mailuk, berriz, beretako haizea norabidez aldatua zelako markatzat hartu zuen proposamena:
2008
‎Gobernu errepublikarra bera ere azaldua da jada soldadu hauen aurrera. Cinca erreka gaineko harkaitzetara jo zuen Negrín ek duela hiru aste, han zeudenei gogorarazteko Espainia modernoak behar zituela beraien lan gogorra eta odol beroa, arerio atzerakoi eta suntsitzaileak mendean hartzekotan.
2010
‎–Guk Batasunekoei galdetu genien ea zer ulertu behar genuen De Juana Chaosen greba horri buruz?, dio Urkulluk. . Arnaldok adierazi zigun aparte uzteko, horrek ez zuela oztoporik egingo prozesuan, baina jakin behar genuela beren etxe barruan urak mugitu egiten zituela. Baina gu horretan ez sartzeko.
2011
‎–Hizkuntza komunitate baten iraupena bermatzen duen oinarrizko eta ezinbesteko axioma honako honetan datza: hots, hiztunek erabateko uste sendoa eduki behar dute beren hizkuntza beste edozeinena bezain prestua dela bizitza modernoa aurrera eramateko, eta ez dagoela beste hizkuntzarik, hortaz, euren berezko eta berariazko hizkuntz identitatea eta izaera garatzeko? .
‎Beharrak ohekide bitxiak egiten ditu. Sionistek juduak behar zituzten beren aberria populatzeko. Eta guk Europako juduez libratu nahi genuen.
2012
‎Errepikatzen zuen ekonomizatu beharra zegoela, ez baitziren aberats, eta eransten zuen oso pozik zegoela, oso zoriontsu zela, Tostes biziki atsegin zuela, eta bere amaginarrebari ahoa hertsarazten zioten beste zenbait erretolika berri. Gainera, Emmak ez zirudien jada haren aholkuei jarraikitzeko prest; behin halako batean, madame Bovary amak lehiatzeko burutazioa izan zuelarik, ezen ugazabek zaindu egin behar zutela beren sehien erlijioa, errainak begirada hain gozakaitzez eta irribarre hain hotzez erantzun zion, non emakume gajoa ez baitzen gehiago halakoetan ausartu.
2013
‎Elizabethekiko jokaerak ere ezin zuen arrazoi onargarririk eduki orain; edo okertu egin zen haren ondasunen gainean, edo, bestela, Wickham jauna bere harrokeriari gozoa ematen ibilia zen, Elizabethek guztiz burugabeki erakutsi uste zion begi argiari jarraituz. ...e biderik izan gabe, Bingley jaunak aspaldi baieztatua zuela, Janek horretaz itaundu zionean, bere lagun Darcyk ez zuela inolako errurik afera horretan; bestalde, euren ezaupideak sarritan elkarganatuak zituen Elizabeth eta Darcy azkenaldian, bai eta andereñoari eman ere gizonaren jokamoduekiko zelanbaiteko trebantzia; eta, Darcyren moldeak harro eta higuingarriak baziren ere, Elizabethek aitortu behar zuen beren ezaupideko denbora guztian berak ez zuela ikusi batere gauzarik, jaun hori printzipio bako edo zuzengabekotzat sala zezakeenik, aztura irrelijioso edo inmoralen jabe zela adieraz zezakeenik; onartu behar izan zuen bere senideen artean gizon estimatu eta balioztatua zela; Wickhamek berak aitortu ziola merezimendurik neba gisa, eta berak, Elizabethek, sarritan entzun izan ziola bere arre... Onartu behar izan zuen, halaber, Darcyren eginak Wickhamek agertzen zituen modukoak izatera, zuzenbide ororen zapaltze zakar hori nekez ostenduko zela munduaren begietatik; eta ulertezina zela halakorik egiteko gauza zen pertsona bat eta Bingley lako gizon maitagarri bat adiskideak izatea.
‎Batek ezin du jakin gizon bat benetan nolakoa den hamabostaldi baten buruan. Hala ere, ez bagara gu arriskatzen, besteren batek egingo du; eta, azken batean, Long andereak eta bere ilobek ere izan behar dute beren aukera; hortaz, zuk ez baduzu egin nahi, eta Long andereak adeitasunaren erakusgarritzat hartuko duenez, nik neuk hartuko dut neure gain Bingley jauna hari aurkeztea.
‎Bingley jauna berehala jarri zen harremanetan gelan zeuden pertsonarik garrantzitsuenekin; gizon bizia eta irekia zen, dantza guztiak dantzatu zituen, eta, dantzaldia hain goiz bukatzeaz haserreturik, berak Netherfielden halako bat antolatzeaz hitz egin zuen. Dohain maitagarriok berok mintzo behar dute beren buruz. Zer nolako aldea baina, Bingley jaunaren eta lagunaren artean!
‎–Iritzia sekula aldatzen ez duten horiek ardura berezia hartu behar dute beren aurreneko epaiak zuzenak direna ziur egoteko.
2014
‎Otso haiek ilunpea behar zuten beren lana egiteko, eta une hartan distira bizi bat Angararen zabalera guztia argitzen ari zen.
2015
‎behar zuela zioela orduan ETAk: . Ezker Abertzaleko erakundeek irakurketa berdinetik abiarazi behar dute beren diskurtso eta jokamoldea, dagokien arloan eraginkor izateko eta era berean ildo orokorra kontraesan gaindiezinik gabe garatzeko?. 127 Gerora ere, 2011n, antzeko irakurketa egin zuen erakunde armatuak: –ETAk erasoaldi armatu gogorra bota zuen [Lizarra Garazi ostean], baina ez zen oreka politikorik lortu.
‎igotzea askoz zailagoa zen jaistea baino. Harrigarria zen edonola ere, ez zegoelako ageriko igoerarik, zorua erabat ordeka baitzen itxura batean, berdin berdina izan behar zuen berez norabide batean ala bestean ibiltzea. Baina ez zen hala, inolaz ere.
‎Arropak sortu behar luke berez arazorik gutxien: janztea baino gehiago eranztea da kontua.
‎Baina kondaira hauskorrek plazer eder berezi bat dakarte. Beldurtiek besteengan bilatu behar dute beren izatea, identifikazioaren beharra dute. Gazte «heavy» haiek bezala, denok jaka, kamiseta eta tximu berdinekin, kontzertuetan burua modu berean astinduz eta neurona bakar berdinarekin garunean.
‎Badakigu makinek edo motorrek energia behar dutela beren lana egiteko (energia elektrikoa, kimikoa?);
2016
‎Nannie H. Burroughs hezitzaile eta eliz buruzagiak emakumeen moraltasunaren tesia aipatu zuen, hain modu muturrekoan aipatu ere, ezen ulertarazi baitzuen emakume beltzak beren gizonen gainetik daudela guztiz. Burroughsek azpimarratu zuen emakumeek boto eskubidea behar zutela beren gizonek arma baliagarri hori, trukatu eta saldu, zutelako.
‎Bere amarru propioan erori zen NAWSA, nahi gabe, ustez boto eskubidea harrapatzeko balio zuen komenigarritasunaren amarruan, hain zuzen. Arrazakeriari amore emateko joera ondo sustraitu ostean eta, bereziki, bidegurutze historiko hartan, zeinetan monopoliogile berri eta gupidagabeek inoiz baino arrazakeria molde bortitzagoak behar baitzituzten beren jarduna hedatzeko, ezin saihestuzkoa zen kontua: noizbait ere, muturrean lehertuko zitzaien su hura sufragistei.
‎Dena den, gaineratu zuten batzorde hartako kide orok eskubidea zuela batzorde antinuklear berri bateko kide izateko, batzarrak egoki iritziz gero. Arrisku Nuklearraren Aurkako Batzordeko zenbait kidek adierazi zuten prest zeudela batzorde antinuklear berri bati laguntzeko, bai era guztietako lanetan bai beren eskarmentuaren bidez. Dena den, esan zuten erantzukizun publikoa alderdi politikoek hartu behar zutela beren gain, edo, bestela, batzar haren ondorioz sortutako batzordeak. Berretsi zuten prest zeudela alderdi politikoetako ordezkarien esanetara edo aukeratutako batzordearen esanetara lan egiteko.
‎Festa hura, finean, erabateko arrakasta izan zen. ...enik, horren presaka eta horren egoera berezian egindako ezkontza ez ote zen lotsagarri samarra gertatuko, eta elizkizunen osteko bazkaria famili bilera soilera mugatu nahiko zuketen; alabaina, barkuko euskaldun guztiek, eztei haren berri izan zutenean, halako jarrera jator, zabal eta baikorra hartu zutenez, aita ama haiek ere konturatu ziren Alsinako euskaldunen komunitateak jai giroko ospakizuna behar zuela beren bizipoza berritzeko, beren bizinahia lau haizeetara aldarrikatzeko; beraz, euskaldun guztiak bildu ziren ezteietara, eta gonbidaturik egon ziren, halaber, espainiar errepublikazaleen, juduen eta itsasontziko ofizialen ordezkaritza bana; eta ordura artean gizalegezko agur eta jendetasunezko diosal hitzetara mugaturik egon ohi ziren hiru komunitateetako kideek, edanaren ugariak edo unea... aurpegitik ezabatu ezinezko irribarreak izan ziren aurrena, sinpatiazko keinu eta buru makurtze etengabeak hurrena, eta batak besteari besotik helduta bukatu zuten azkena, batzuek beren mozkorrean euskarria bilatu eta ez erortzeko, beste batzuek dantza ero batean abaildurik erori arte jarduteko, eta gehienek elkarri beren penak eta atsekabeak kontatzeko, hurkoak hitzik ulertzen ez bazuen ere nork bere hizkuntzan, baina haien aditasuna eta adeitasuna ikusita dena konprenitzen zutela ere pentsa zitekeen; beharbada, esaten zutena esaten zutela, mezu bera zelako beti eta denen ahoetan:
2017
‎Esentziaren eta kontingentziaren arteko dikotomian du oinarria bereizketa horrek, eta, horren bitartez, ordezkaritza bi modutara ulertzen da, batetik, norbaiten isla gisa aritzea? litzateke ordezkaritza (ordezkariek, beraz, zehatz mehatz ordezkatu behar dituzte beren ordezkatuak, diren moduan); bestetik, ordea,, norbaiten alde ekitea, litzateke ordezkaritza (ordezkariek, berez, ordezkatzen duten herriaren alde ekin behar lukete, haien modukoak izan gabe, baina haiek egingo luketen eran edo haien mesedetan ekinez).
‎Mailegu horien interes tasak merkatukoak baino askoz txikiagoak ziren, eta itzultzeko epeak, berriz, luzeagoak. Horiek eskuratu ahal izateko, enpresek gobernuaren xehetasun bereziak edo ezarpen baldintzak, helburuak eta epeak sartu behar zituzten beren planetan. Bestalde, euskal administrazioak aipatutako finantza baliabide horien birbanaketa epe luzerako suspertze geoekonomikoko estrategia batean txertatu zuen, eta funts galdurako inbertsio asko zeuden haien artean, azpiegituretan eta kapital kulturalaren produkzioan eta banaketan batik bat (euskal hezkuntza sistema publikoa, lanbide heziketako zentroak, etab.). Horrez gain, ekonomia eta gizartea suspertzeko agentzia publiko ugari eratu zituen (hala nola Industriaren Sustapenerako eta Birmoldaketarako Sozietatea?
‎(2) Euskal eragileek gai izan behar dute beren eskakizunak artikulatzeko, eta, beraz, antolatu eta mobilizatzeko. [Herritarren antolakuntza gaitasuna]
‎–Nire lanaldia ez dakit zenbat ordukoa den, baina denboraren %40 paperak egiten pasatu behar dut?. Etsigarria dela dio, idazkariek egin beharreko zereginak irakasleek hartu behar dituztelako beren gain. Krisiaren ondorio da burokrazia hori?
‎Iruditzen zait gure betebeharra dela egoeraren berri ematea. Herritarrek jakin behar dute beren zergekin ordaindutako sistemak nola funtzionatzen duen eta arreta eman behar dieten langile batzuen egoera zein den. Osakidetzako behin behinekotasun tasa neurriz kanpokoa da, enpresa pribatuetan baino handiagoa.
‎Zein da beren egizkizuna, dirua irabaztea? Ez luke hala izan behar, dirua irabazteak izan behar luke beren lana ondo egitearen ondorio?. Bacigaluperentzat ere kezkagarria hori da,, ez jendeak kontratuak irakurtzen ez jakitea, horrela iruzur egiteko aukera izatea baizik, ez dago tresnarik hori ekiditeko??.
2018
‎Soldatapeko lanean, berriz, kapitalistak problema bat du: norbait kontratatu ondoren, bideak aurkitu behar ditu berak nahi bezalako kalitatez lan egin dezan langile horrek, eta berak nahi besteko kantitatea ekoitz dezan.
‎Hona hemen mendekotasun zibilaren oinarria: gizakiek gai izan behar dute beren lan indarra edo zerbitzuak kontratu bidez eskaini balituzte bezala jokatzeko, eta ez, egiatan den bezala, beren burua eta lana bestek erabiltzeko eman beharra dutela erakusteko. Kontratua saialdi huts bat izan ez dadin, baliabide batzuk jarri behar dira eskuragarri, segurtatzeko leial beteko dela kontratatutako zerbitzua.
‎Rousseauk eta Freudek, biek azaltzen dute zertan datzan emakumetasuna, hots, termino patriarkal modernoak erabilita, zer den femeninoa izatea; halaber, esplikatzen dute horrek berekin dakarrela gizonek beren sexu eskubidearen legea erabili behar izatea. Emakumeak desira mugagabeko kreaturak dira, beren pasioak sublimatzeko kapazak ez direnak, gizonak ez bezala, zeinek norbanako zibil bihurtu behar baitute beren burua. Kontratuaren teorialari klasikoek (Hobbesek izan ezik, zeren haren kontraktualismoa aski sendoa baita natur egoeran sexu ezberdintasunak duen esanahi politikoa deuseztatzeko) iradokitzen dute ezen, naturaz, gizonek izan behar dutela ekimena eta kontrola sexu jardunean, eta ez emakumeek.
‎Kontratuaren teorialari klasikoek (Hobbesek izan ezik, zeren haren kontraktualismoa aski sendoa baita natur egoeran sexu ezberdintasunak duen esanahi politikoa deuseztatzeko) iradokitzen dute ezen, naturaz, gizonek izan behar dutela ekimena eta kontrola sexu jardunean, eta ez emakumeek. Rousseauk, Emile-ren 5 atalean, oso argi utzi zuen emakumeek ahalik eta modu zeharkakoenean adierazi behar dituztela beren desirak emazte egokiak izateko: baietz esan nahi dutenean, ezetz esan behar dute.
‎Bestalde, egia bada norbanakoak ez duela harreman naturalik beste inorekin, orduan harreman guztiek konbentzionalak behar dute izan, norbanakoen beren sorkariak. Gizabanakoek, beraz, borondatea izan behar dute beren harreman sozialak existi daitezen, baina hala egiten dute, soil soilik, baldin eta harreman bat sortzeak aukera ematen badie beren jabetzak babesteko. Eta, norberarena babesteko, nahitaezkoa da gizabanako bakoitzak onartzea besteak ere jabetzadunak direla, norbera bezalaxe; bestela, norbanakoarentzat jabetza (potentzial) huts izango dira gainerakoak, ezen ez jabetzadun, eta, orduan, akabo berdintasuna.
‎Hurrengo goizean Makhmur husten ari direlako albistearekin jaiki gara. Berriro ere, errefuxiatu hauek alde egin behar dute beren eskuez eraikitako eremutik. Zazpigarren aldia da.
‎Txaro Arteagak argi antzeman zuen hasiera hasieratik, eta arazoak ikusi zituen eragiteko. . Nik uste dut alderdiek oso irmo jardun behar dutela beren jendearekin. Alderdiek gauza inportanteak egin ditzakete, baina ez dituzte egingo, zeren botoak oso garrantzitsuak dira?.
2019
‎Hala, etxe barrenean egiten duen lanak ez dio autonomiarik ematen emakumeari; lan hori ez da zuzenean baliagarria gizartearentzat, ez darama etorkizunera, ez du ezer ekoizten. Zentzua eta duintasuna izango baditu, integratuta egon behar du beren buruaz gaindi produkzioan edo ekintzan gizarterantz jotzen duten existentzietan: horrek esan nahi du lan horrek, etxekoandrea askatu beharrean, senarraren eta haurren mendeko bihurtzen duela; emakumeak haien bitartez justifikatzen du bere burua:
‎Emakumeak hiltzen dituzte, juduak hiltzen dituzte, emagizonak eta kristau juduzaleak hiltzen dituzte, halako ideia jasoen izenean hilez gero interesa edo plazera sortzen dien oro hiltzen dute. Mistika negatiboek ukazioak behar dituzte beren burua berresteko. Egiazko gainditzea etorkizuneranzko martxa positibo bat da, gizonen etorkizuneranzko martxa bat.
‎ondorioz, gizonak errefusatu beharra dauka halako emakumea. Biek gorputz eta arima eskaini behar dute beren burua. Eskaintze hori mamitzen bada, leial segitu behar dute betiko.
‎Amak agintzen die ez tratatzeko mutilak kide gisa, ez emateko lehenbiziko pausoa, rol pasibo bat hartzeko. Neskek adiskidetasun bat edo flirt bat abiatu nahi badute, kontu handiz ibili behar dute beren ekimenez ari diren itxura ez emateko; gizonei ez zaizkie gustatzen mari mutilak, mari maisuak, emakume argiak; beldur ematen die ausardia, kultura eta adimen handiegiak, nortasun handiegiak. G. Eliotek dioen bezala, eleberri gehienetan emakume ilehori tuntuna gailentzen zaio izaera maskulinoko emakume beltzaranari; The Mill on the Flossen [Flosseko errota], Maggie alferrik ahalegintzen da rolak iraultzen; azkenean, bera hila da, eta Lucy ilehoria ezkontzen da Stephenekin; The Last of the Mohicansen [Azken mohikanoa], Alice gatzgabeak bereganatzen du protagonistaren bihotza, eta ez Clara kementsuak; Little Womenen, Joe sinpatikoa haurtzaroko lagun bat besterik ez da Laurierentzat:
‎–Ez duzu uste denek izan behar luketela beren iritzia emateko eskubidea?
‎–Ba ote dut nik bekaturik haiek baino kultura handiagoren jabe banaiz??. Inondik ere ez dituzten kultur maila altua, buru-argitasuna eta manera onak derrigor erakutsi behar ero horretan, itzal egin diezaiekeen inor, ahalik eta urrutien mantendu behar dute beraiengandik, nahiz eta horretarako zigortu, inongo errurik gabe, lanik higuingarri eta umiliagarrienak egitera. Bai, horixe da eta ez besterik, haren ustean behintzat, bere zorigaitzaren sorburu ia bakarra.
2021
‎Eta zakila ahoaren jostailu eskaintzen nion legez eskaini nizkion belarriak bere kontzientziaren atsedenleku. Zama astuna behar zuen berekin hilko zen sekretu bat isildu beharrak. Bai horixe, ez baitzen geratzen gure arbasoen arteko hautatuen, gutxi batzuen, oinordekorik, bera baino.
‎Gizarte bezala ere, euskal herritarrek beren komunitatea eraiki dutela esan liteke. Gizarte guztiek behar dute beren buruaren irudikapena. Eta gizarte horiek ez dute irudikapen bat sortuko, asko baizik; askotan, antagonistak izango direnak, gainera.
‎Orduan gizonak emaztearen alde egin zuen: " Arrazoi handia duzu nire familiak babes barik uzten zaituela esatean; dena dela, onartu behar duzu beren arrazoiak izan dituztela zuri bisitarik ez egiteko".
2022
‎–Non edo non gorde behar dituzte beren paperak. Ez dut sinesten hemendik ateratzen ez diren emakume batzuek ez dutenik hemen gertatzen den guztiaren erregistro bat, gutxienez ezohiko gauzena...
‎Ezin dudalako, zuk zeuk ondo baino hobeto jakin zenukeen bezala. Jendarte guztiek izan behar dituzte beren tabuak; lege unibertsal bat da, eta horixe da gurea. Bakarren Guneetan ezin da sartu:
2023
‎Haren ustez, badira" analogia sakonak" emakume eta beltzen artean: biek askatu behar dute beren tokian atxiki nahi dituen paternalismo eta klase menderatzailetik.
‎Emakume beltz, marroi eta asiarren esperientziak ezabatzearekin batera, haien politikak ere ezabatu dira, eta beharrezkoa da bioi berriz ere balioa aitortzea lehenbailehen, hala esperientziei nola politikei, kanon feministaren funtsezko atalak diren heinean. Haien esperientzia esplizituki ager dadin, feminista guztiek lan egin behar dute beren genealogiak garatzeko, beren bizitzetan eta beren historietan dauden emakumeei erreparatzeko eta konturatzeko haietariko asko ez direla" feministatzat" jo izan emakume zurien proiektu eta lehentasunekin bat ez zetozelako. Koloreko emakumeen historiak kontatzeko konpromisoa hartua duten idazle asko hasiak dira jada lan horretan.
‎Espektroaren alderdi humanitarioari dagokionez, neoliberalismoak kanpoko laguntza behar zuen merkatu librea Hegoalde globalean egiten ari zen itsuskeria ezkutatzeko. Hala, Mendebaldeko herrialde aberatsek Bangladeshko emakumeentzako mikromaileguak ordaintzen zituzten, eta, bien bitartean, Bangladeshko ehungintzako ekoizleek zerga altuak ordaindu behar zituzten beren produktuak Mendebaldera esportatzearen truke, eta Mendebaldeko arropa enpresek inpunitate osoz esplotatzen zituzten tokiko emakume langileak. Era berean, Nigerian, emakumeek bake negoziazioetan parte hartzea sustatuz, jendearen arreta desbideratzea lortzen zuten, petrolio enpresa transnazional handiek Mendebaldeko herrialdeetako aliatuen oniritziarekin tokiko herritarrei egiten zietena estaltzeko.
‎Behar dugun aldaketa, feminismoak behar duena, aldaketa eraldatzailea da. Aldaketa non eta nola egin aztertzeko analisiak intersekzionala izan behar du; kontuan hartu behar ditu arraza, klasea eta generoa, eta erreparazioak birbanaketa eta aitortza ekarri behar ditu berekin. Horiexek dira oraingo eskakizunak; nolanahi ere, kolektiboa berpiztu ezean eta, are garrantzitsuagoa, politikora itzuli ezean, nekez beteko dira.
‎Era horretako kolektibo txikiagoek rol indartsua jokatu behar dute, baina, horrez gain, askotariko tribuek elkarrekin lan egiteko espazioak sortu behar ditugu, denoi eragiten diguten gaien inguruan eta, batez ere, baita denoi eragiten ez diguten gaien inguruan ere, irrika berberarekin elkarri sostengua emanez. Komunitateek aske izan behar dute beren kolektibo espezializatuak antolatzeko, baina horrek ez du esan nahi gai izan behar ez dutenik edo ezin dutenik denek elkar hartuta jardun politika feminista zabal, sendo eta eraldatzaile bat sortzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia