Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2003
‎Predikariak Jainkoaren hitzaren ereile dira, beraz; beren eginkizuna, bekatuaren belar gaiztoak sustraitik atera, bertuteak landatu, eta nola landu behar diren erakustea da. Fededunek beren lurrak laboratzen dituzten bezala, arreta berarekin, landu behar dituzte beren arimak. Ereindako hazia ondo estali eta zaindu behar da, hasteko:
2005
‎Horregatik, garatze bidean dauden herrialdeek garapenerantz bideratu behar dituzte beren ahaleginak, oso kontuan izanik,, bai beren lehentasunak bai ingurumena babestu eta hobetu beharra ere.
2010
‎Vatikanoko Kontzilioaren ondoren, asko zabaldu da, zorionez, laikoek nola bizi behar duten beren sinesmena. Beharbada, garai baten, apostolutza edo ebanjelizazioa egiteko ez zen apaiz edo erlijioso izatea beste biderik ageri.
2012
‎Hezkuntzaren bidez buruzagi berriak berariazko jakituriaz eta prestakuntzaz jabetu behar ziren, ondoren agintari zuzenak izateko. Etorkizuneko euskal gizarteko buruzagiek, argiak lortu behar zituzten, argitu behar zuten beraien burua ikasketez lehendabizi, ondoren gobernamendu zuzenean aritzeko. Ilustrazioaren garaian maila goreneko ikasketak eta ikerketak egin ziren, eta bazirudien etorkizunean euskal kultura, argien bidez argiturik, berriztatu egingo zela.
2022
‎Eta hala ere oso azkar ikasi nuen bikoteei gela berean eta ohe berean lo egitea gustatzen zaiela, gauzak elkarrekin egiten dituztela eta eskutik helduta ibiltzen direla igande arratsaldeetan eguraldi ederra egiten duenean eta umeak lo daudenean, arratsean zinemara joaten direla film bat ikustera, bataren burua bestearen sorbaldan, bat egin behar dutela beren gorputzen partidan inork anai arrebatzat ez hartzeko edo are okerrago, aita alabatzat, eta bikote direla erakutsiko dute jatetxean, mahaiaren azpian oin jolasak eginez, edota ohean maitasuna burrunban eginez, garrasi eginez auzoek jakin dezaten korritzea ongi dagoela baten bat aditzen dagoenean, auzoak ere libertitzeko, belarria hormaren kontra  kontra jarri eta eszena irudikatuz e...
‎–Jatorrizko herriek aukera izan behar dute beren ahotsa entzun dadin, eta benetako influentzia izan behar dute Quebecen, eskualdeetan, herrialdean, nazioarteko erakundeetan eta beste testuinguru nazional batzuetan martxan dauden eraldaketa soziopolitikoetan;
‎233), Alain Dieckhoffek argi eta garbi ulertu zuen, baita Ljubljanako Gidalerroak argitaratu aurretik ere? estatu subirano konplexuek erreferentzia puntu berriak ezarriz irudikatu behar zutela beren gizarte zatikatuen etorkizuna. Horretarako," errotutako kosmopolitismoaren" eta" leialtasun pluralen legitimitatearen" aldeko apustua egin liteke aldi berean, mundu komun bat hezurmamitu ahal izateko (Dieckhoff, 2004:
‎legeak aplikatzea eta errespetatzea, baizik eta erabaki eta hautu politikoak sostengatzen dituen balio moralaz ohartzea. Alde horretatik, auzitegiek ezinbesteko eginkizuna dute, magistratuek esan behar baitute beren iritziz honelako edo halako legea eta, ondorioz, honelako edo halako araua baliozkoak ote diren. Magistratu horiek, herritarren errespetuari eta estimuari eusteko helburuz gehienbat, modu inpartzialean jokatzeko interesa dute, haiek bideratu beharreko gatazketan alde bati edo besteari pribilegiorik eman gabe.
2023
‎Lege horren arabera, gure bizkarrera dauden espazio irekiek edota sabai altuek" antsietatea", segurtasun eza edota ikusgai gauden sentimendua sortzen laguntzen dute gure subkontzientean (horrela ulertzen da pertsona batzuek jatetxeetan pareta atzean duten eserlekuetan esertzeko joera). Makina horien kontsumitzaileek, ordea, guztiz kontrakoa behar dute aipatu ditugun helburuak lortzeko, makinarekin bakarrik egon, ezkutatuta eta babestuta sentitu behar dute beren burua. Beraz, sabaiaren tamaina oso ondo neurtuta dago, hau da, baxua izango da, horrek segurtasunaren, goxotasunaren eta babesaren sentipena sortzen duelako (Perceptive shelter kontzeptua).
‎Azken atal honetan, helburua esan bezala, ikasitako guztia bizitzara ekartzea zen, hau da, enpirismoaren garaia zen, ausarten unea, tresna horiek gugan duten ahalmena benetan egiaztatzeko momentua. 3 fasean ikasleek, beren borondatez (aurreko bi atalak ez bezala), giltzapean utzi behar zituzten beren telefonoak zuzendaritzan 7 egunez. Aste horretan eguneroko bat bete behar zuten, eta bertan azaldu zehatz mehatz nola aldatu zen beraien bizitza mugikorrik gabe:
‎umeak segurtasuna eta konfiantza sentitzen du helduaren aurrean. Horretarako, lehenik gurasoek eroso sentitu behar dute beren harreman afektiboan; hurbilekoa, intimoa eta autonomoa izateko gaitasuna izan behar dute, alegia. Bere buruarekiko eta besteekiko ikuspegi positiboa du, orokorrean, eta etxean, lanean eta bestelako egoerei aurre egiteko indartsu sentitzen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia