2008
|
|
Galderek ez dutela erasoka bultzatu behar, ez gizakia bakarka ataka estuan ipiniz eta, are gutxiago, talde osoari erasanez, kanoikadaka. Bakoitzak egin
|
behar
duela bere bidea, pausoak bere borondatez emanez. Eta guk ere, galdera egileok, harekin batera egin behar dugula bidea, gu ere bidegile, guk egindako galderak guretzat ere galdera izaki.
|
|
Gizarte moderno eta aurreratuetan, gizakia eta gizartea informatzen eta formatzen laguntzeaz gain, hedabideak entretenimendu lerro erakargarriak sustatu
|
behar
ditu bere kide eta erkidegoentzat.
|
2012
|
|
Baina kontuz: ezin dugu euskaldunongan logika horrek duen eragina gutxietsi, eta handinahikeria bezain kaltegarria gertatu dakiguke bazter zalekeria; gainera, artistak ere jarri
|
behar
du bere burua zenbakien ispiluan.
|
2013
|
|
Komunitate bakoitzak bere eskola kudeatu behar du, herri bakoitzak berea. Komunitateak zehaztu
|
behar
du bere hezkuntza curriculuma. Irakaskuntzako irakasleek eta adituek eraiki behar dituzte beharrezko jotzen dituzten tresnak eta baliabideak hizkuntzaren eta didaktikaren arloan.
|
2016
|
|
Sei aldakortasun iturri nagusi hartu
|
behar
ditugu beraz kontuan, ahal delarik, eta ez" beti euskaraz" baieztapenetik" beti erdaraz" erantzunera daraman maiztasun eskala kuantitatiboa bakarrik. Seikote horrek nabarmen eragiten du gure mintzajardunaren nolakoan eta, horren oihartzunez, gure euskal/ erdal jardunaren maiztasunean.
|
2017
|
|
gaiztakeriaz eta hierarkiaz. Hori saihesteko, EBak aldatu egin
|
behar
du bere eleaniztunaren eta hizkuntza aniztasunaren politika. Izan ere, orain arte politika hori hizkuntzen merkataritzan oinarritu da, eta kontzeptu utilitario neoliberala hartu du abiapuntutzat, hots, hizkuntza gutxiengoen babesaren kontra egiten duen abiapuntua (Climent Ferrando 2016). •
|
|
EBak aldatu egin
|
behar
du bere eleaniztunaren eta hizkuntzaaniztasunaren politika. Izan ere, orain arte politika hori hizkuntzen merkataritzan oinarritu da, eta kontzeptu utilitario neoliberala hartu du abiapuntutzat, hots, hizkuntza gutxiengoen babesaren kontra egiten duen abiapuntua. edo eremu urriko hiztunei’, 1 artikuluko definizioak beste zenbait alderdi barne hartzen ditu, espresio hau erabiltzen baitu:
|
2019
|
|
demagun% 80ko langa38 herritar guztiek edo gehienek beren artean euskaraz egiten duten ala ez, aldiz, ez da udalerri euskaldunen definizio operatiboan espresuki kontuan hartzen: bistan da euskaraz jakitea eta euskaraz egitea ez dabiltzala arras urruti, herritar gehienek euskaraz jakin
|
behar
baitute beren artean euskaraz egiteko. euskaraz jakiteak ez du, ordea, euskaraz egitea ondorioztatzen: ez ahoz eta ez, bereziki, idatziz. herritarren eguneroko mintzajardun arruntak erabakitzen du, aldiz, ingurumen geoterritorial bat arnasgune den ala ez:
|
|
baserriko gazte asko jaitsi izan da XX. mendean kalera; lehenik lanera eta gero, sarri asko, han bizi izatera. gero ere horrela izango dira kontuak: bideragarritasun sozioekonomikorik gabe jai dute arnasguneek. herritarrek banaka bezala, herriak berak ere bizi oinarri ekonomiko naturala
|
behar
du bere osoan, guztia diru-laguntza ofizialetara mugatu gabe. Bere buruari eusteko gai den lan jarduera lokala da, egungo egunean ere, herri herrixken diru iturri osasuntsuena.
|
2021
|
|
Seme alabek bai, euskaraz hitz egiten ikasi
|
behar
dute bertan lanerako aukerak horren baitan daudelako. [EK]
|
2023
|
|
Badago batzuetan gauza gehiegi lortu nahi izateko joera, eta horrek frustrazio eta ezin iritsiak ekartzen ditu. Ekimen bakoitzak izan
|
behar
ditu bere mugak eta" joko arau" horien barnean aritu. Euskaraldiari ere askotan eskatu zaio zituen helburu eta mugetatik haratago joatea, ariketak ezartzen dituen egitekoak baino gehiago lortzea.
|