Emaitzak: 9
2005 | ||
6 Esan | behar dugu ahozko literaturak izugarrizko garrantzia duela, ahozko literaturarik gabe ez dagoelako idatzizko literaturarik. | |
2007 | ||
Orain gauza bertsua gertatzen zaigu, beraz, ozta ozta alderantziz bada ere: hizkuntza idatziaren gaitasun erlatiboa hainbestean garatu duen belaunaldiak ez dugaitasun orokorraren atalase maila gainditu. Hain zuzen ere, gaitasun orokor horigaratzeko | behar lukeen ahozko jardunaren trebetasuna falta zaio. Eskolak ekoitzidituen hiztunek, oro har, ez dira gai euren bizitzaren mundua ahozko jardunareneremuan aletzeko eta ñabartzeko. | |
2014 | ||
Hortaz, ulertu | behar dugu ahozko komunikazio prozesu kulturala eguneratutako «kapital sinbolikoa» dela. Jasotako tradizioari «zentzu» bat eman eta birsortu, kultura bidearen izaera dinamikoa berresten duen kultura kapitala da. | |
2015 | ||
Didaktikari garrantzia ematen ari garelarik, aitortu | behar dugu ahozkoaren didaktika azpi diziplinatzat jo dela luzaroan hizkuntzaren diziplinaren barruan, eta arrazoien artean daude lehenago ere aipatu ditugun objektibatzeko, eta beraz, ebaluatzeko zailtasuna, lana sistematizatzeko zailtasuna eta helburu zehatzak ezartzeko zailtasuna (Schneuwly et al., 1997). Beharbada, idatziaren aldean ahozkoa unean unekoa delako, iheskorra delako eta etorri ahala joaten delako, sarri adierazten dute irakasleek ahozkoa ebaluatzeko zailtasuna (edo gutxitan hartzen dute mintzagai, aztergai ditugun egunkarietan bezala). | |
Horregatik, argi ikusten dugu ulermen eta irudimen bereko entzulea eta kontalaria | behar dituela ahozko literaturak. Zentzu eta irudi bereko kategoria sistema batek esanahi mundu bat sortzen du, eta belaunaldi batetik besterako transmisioa egoteko kontalariaren ahoarekin harremana duten belarriak egon behar dute. | |
2017 | ||
Hurbilago ibili | behar dutela ahozkoak edo idatziak. Dudarik ez. | |
Anari Alberdiren hitzak gure eginda, esan daiteke hizkuntzak hitzetik hortzera ibili | behar duela ahozkoarekiko gutxieneko konfiantza izan eta hori abestietara hel dadin. Hain justu, horrekin lotuta dago euskarazko lehen rock taldeen bigarren berezitasun nabaria: | |
2019 | ||
«Aho garbiketako bolatxoak edo hortz sariak osagarri bat besterik ez dira; izan ere, maskotak ahoa garbi eta osasuntsu edukitzea da, maskotentzako hortzetako pastarekin eta ahoko irakuzketa erregularrarekin», adierazi du José Luis González albaitariak. Txakur edo katu batek | behar dituen ahozko zainketak pertsona baten antzekoak dira. Komun horrek ahoa lehor eduki behar du, eta bakterio plakaz, mina kentzen lagundu eta hortzetako eta hortzetako hondamena moteldu. | |
2022 | ||
«Irakasleek kontzienteki landu | behar dute ahozko komunikazioa ikasleekin» |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
behar izan | 9 (0,06) |
Lehen forma
behar | 9 (0,06) |
Argitaratzailea
Consumer | 1 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Jakin | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Uztaro | 1 (0,01) |
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 1 (0,01) |
Pamiela | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
behar ukan | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
behar ukan ahozko | 9 (0,06) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |