Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2000
‎Helduen eta gazteen arteko harremanetan lur hartuz, elkarri zer ematen eta elkarrengandik zer hartzen duten aztertzen da lehenik. Bigarrenik, gutariko bakoitzak dituenmin saminen zentzua aurkitu ahal izateko, aldizka, gelditu behar dugula adierazten da: horiek sentitzeko, pentsatzeko eta horiei buruz hitz egiteko. Azkenik, ditugun kontraesanak saihestezinak direnez, esaten zaigu ezinbestekoa dela horiek aztertzea, hausnartzeaeta konpartitzea.
‎Hiru silaba baino gehiagoko azentu unitateetarako ereduaren aplikazioa (unitateok azentu bigarrenkaria eduki dezakete). Modelatuaren azterketakazentu unitate luzeetan pultsu bat baino gehiago kokatu behar dugula adieraziko balu, modulu azentuatzaileak kontuan hartu luke eta azentubigarrenkaria txertatu.
2001
‎Finantza bonu ez monetarioek osatzen dute, zeintzuk H herrialdeko egoiliarrek I herrialdeko kapital maileguen emaileei saldu baitizkiete. I ri H k bonuak saltzearen beharrak H k finantza merkatuan I diruko kopuru bat topatu behar duela adierazten du soilik, zeren merkataritza merkatutik ezin baita lortu.
2005
‎a. Lan-taldeari nola lan egin behar duen adieraziko diot.
‎Jarraian emango dugun eskeman, orain arte azaldu ditugun Zikloko Taldeeneta Didaktika Sailen arteko koordinazioak nolakoa behar duen adieraziko dugu:
2007
‎Ideien bilduma garatzeko, zenbat buru hainbat aburu; alegia, autoreak, klasikoak eurak ere, ez datoz guztiz guztiz bat diskurtso batek izan behar lukeen barneeredua zein den ezartzean, edo diskurtsoak zenbat zati eta zein izan behar lituzkeen adieraztean. Nolanahi ere, jakina denez, badagoke nolabaiteko adostasuna esatean ezen diskurtso batek, gutxienez, lau zati izan lituzkeela, honetara ordenaturik eta zerrendaturik garapen eraginkorra izateko:
2009
‎Arau horiek bi mailatan laguntzen digute egoera balioesten: a) alde batetik, badira hainbat arau gure espresio emozionala zein testuingurutan, zein egoerataneta norekin mesedetu edota ekidin behar dugun adierazten dutenak (edota displayrules deritzonak) eta b) bestetik, badira beste arau batzuk egoera ezberdinenaurrean zer sentitu behar den adierazten dutenak (feeling rules deiturikoak) (Hochschild, 1983). Adibidez:
‎Aurretik daraman m karaktereak parekatzea (match) esan nahi du. Azkenik,= -eragileak bilaketa patroia eta testua lotzen ditu, bilaketa zein testutan egin behar duen adieraziz Perl i.
‎Beren esanahia honakoa da: ^ mugatzailea patroiaren aurretik jartzen da eta parekatzeak lerro edo string aren hasieran gertatu behar duela adierazten du. $ mugatzailea, berriz, patroiaren ondoren doa, parekatzeak lerro edo string aren amaieran gertatu behar duela zehaztuz.
‎Hitz bakoitzaren tratamentuan, bi karaktere berdinen sekuentziak aurkitzeko, atzera begirako erreferentziak erabiltzen ditu. Parentesi artean [a-z] karaktere klasea jarri eta segidan \1 aldagai berezia, aurretik parentesi arteko espresioak jasotako karakterearen berdina izan behar duela adierazteko (\1 aldagai bereziak lehenbiziko parentesi arteko espresioaren balioa gordeko du).
2011
‎1 Bake epaitegien eskuduntzak: printzipioz, bai arlo zibilean, bai penalean dituzten eskuduntzak mantendu behar dituztela adierazten dute. Hala ere, zigor arloan faltak despenalizatzearen alde eginez gero, arlo horretan bakeepaitegiak eskumen gabe geratuko lirateke.
‎«Erne egon ezean, besteek erabili egingo naute», «Beste pertsonez fidatzen bazara, ez zaude seguru», «Aukera emanez gero, jendea nitaz probestuko da», «Nire ezkutuko gauzen berri jakiten badute, nire kontra erabiliko dute». Uste instrumental batzuk ere baditu, ingurua aldatzeko ustez egin behar duena adierazten dutenak: «Ezkutuko motiboak arretaz begiratu behar ditut», «Beti erne egon behar dut».
2012
‎biziro alaitzennau, besteri besterik iruditzen bazaio ere, liburu hori euskaraz idatzia ikusteak, bizibizirik dugulako seinale baita. Bizirik badago, gaurkoa bada, egungo eguneko arazoak, gogoetak, kezkak eta nahigabeak behar ditu adierazi; gaurko edertasunez jantzi nahibadu, gaurko lokatzetan du zikindu, amets zoroa litzateke bakezko Arkadiamiragarri bateko hizkuntza errugabea bezala gure mendean iraun dezakeenik sinestea.[...] Etorkizunaren berri jakin nahi genduke, eta etorkizunari antzemango badiogu, gubaino gazteagoek gogoan zer darabilten igerri egin behar.
2014
‎Keinurik ohikoenetariko bat begirada da. Haurrak begiradaz baliatzen dira behar dutena adierazteaz gainera besteen arreta erakartzeko ere.
2015
‎Aipatzekoa da 2007 urtetik ad hoc auzitegien jurisprudentziak izandako eraldatze prozesua: substantzialak izatera iritsi gabe, JCEko kidearen ekarpenak gutxienez nabarmena (significantcontribution) izan behar duela adierazi du5 Edonola ere, egile kontzeptu subjektiboanoinarrituta jarraitzen du JCE teoriak, galdatutako ekarpen maila egitatearen gaineko kontrolarenteoriak eskatzen duen funtsezko ekarpena (essential contribution) baino apalagoa da eta (Olasolo, 2013).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia