2000
|
|
Helduen eta gazteen arteko harremanetan lur hartuz, elkarri zer ematen eta elkarrengandik zer hartzen duten aztertzen da lehenik. Bigarrenik, gutariko bakoitzak dituenmin saminen zentzua aurkitu ahal izateko, aldizka, gelditu
|
behar
dugula adierazten da: horiek sentitzeko, pentsatzeko eta horiei buruz hitz egiteko. Azkenik, ditugun kontraesanak saihestezinak direnez, esaten zaigu ezinbestekoa dela horiek aztertzea, hausnartzeaeta konpartitzea.
|
|
Hiru silaba baino gehiagoko azentu unitateetarako ereduaren aplikazioa (unitateok azentu bigarrenkaria eduki dezakete). Modelatuaren azterketakazentu unitate luzeetan pultsu bat baino gehiago kokatu
|
behar
dugula adieraziko balu, modulu azentuatzaileak kontuan hartu luke eta azentubigarrenkaria txertatu.
|
2001
|
|
Finantza bonu ez monetarioek osatzen dute, zeintzuk H herrialdeko egoiliarrek I herrialdeko kapital maileguen emaileei saldu baitizkiete. I ri H k bonuak saltzearen beharrak H k finantza merkatuan I diruko kopuru bat topatu
|
behar
duela adierazten du soilik, zeren merkataritza merkatutik ezin baita lortu.
|
2005
|
|
a. Lan-taldeari nola lan egin
|
behar
duen adieraziko diot.
|
|
Jarraian emango dugun eskeman, orain arte azaldu ditugun Zikloko Taldeeneta Didaktika Sailen arteko koordinazioak nolakoa
|
behar
duen adieraziko dugu:
|
2007
|
|
Ideien bilduma garatzeko, zenbat buru hainbat aburu; alegia, autoreak, klasikoak eurak ere, ez datoz guztiz guztiz bat diskurtso batek izan behar lukeen barneeredua zein den ezartzean, edo diskurtsoak zenbat zati eta zein izan
|
behar
lituzkeen adieraztean. Nolanahi ere, jakina denez, badagoke nolabaiteko adostasuna esatean ezen diskurtso batek, gutxienez, lau zati izan lituzkeela, honetara ordenaturik eta zerrendaturik garapen eraginkorra izateko:
|
2009
|
|
Arau horiek bi mailatan laguntzen digute egoera balioesten: a) alde batetik, badira hainbat arau gure espresio emozionala zein testuingurutan, zein egoerataneta norekin mesedetu edota ekidin
|
behar
dugun adierazten dutenak (edota displayrules deritzonak) eta b) bestetik, badira beste arau batzuk egoera ezberdinenaurrean zer sentitu behar den adierazten dutenak (feeling rules deiturikoak) (Hochschild, 1983). Adibidez:
|
|
Aurretik daraman m karaktereak parekatzea (match) esan nahi du. Azkenik,= -eragileak bilaketa patroia eta testua lotzen ditu, bilaketa zein testutan egin
|
behar
duen adieraziz Perl i.
|
|
Beren esanahia honakoa da: ^ mugatzailea patroiaren aurretik jartzen da eta parekatzeak lerro edo string aren hasieran gertatu
|
behar
duela adierazten du. $ mugatzailea, berriz, patroiaren ondoren doa, parekatzeak lerro edo string aren amaieran gertatu behar duela zehaztuz.
|
|
Hitz bakoitzaren tratamentuan, bi karaktere berdinen sekuentziak aurkitzeko, atzera begirako erreferentziak erabiltzen ditu. Parentesi artean [a-z] karaktere klasea jarri eta segidan \1 aldagai berezia, aurretik parentesi arteko espresioak jasotako karakterearen berdina izan
|
behar
duela adierazteko (\1 aldagai bereziak lehenbiziko parentesi arteko espresioaren balioa gordeko du).
|
2011
|
|
1 Bake epaitegien eskuduntzak: printzipioz, bai arlo zibilean, bai penalean dituzten eskuduntzak mantendu
|
behar
dituztela adierazten dute. Hala ere, zigor arloan faltak despenalizatzearen alde eginez gero, arlo horretan bakeepaitegiak eskumen gabe geratuko lirateke.
|
|
«Erne egon ezean, besteek erabili egingo naute», «Beste pertsonez fidatzen bazara, ez zaude seguru», «Aukera emanez gero, jendea nitaz probestuko da», «Nire ezkutuko gauzen berri jakiten badute, nire kontra erabiliko dute». Uste instrumental batzuk ere baditu, ingurua aldatzeko ustez egin
|
behar
duena adierazten dutenak: «Ezkutuko motiboak arretaz begiratu behar ditut», «Beti erne egon behar dut».
|
2012
|
|
biziro alaitzennau, besteri besterik iruditzen bazaio ere, liburu hori euskaraz idatzia ikusteak, bizibizirik dugulako seinale baita. Bizirik badago, gaurkoa bada, egungo eguneko arazoak, gogoetak, kezkak eta nahigabeak
|
behar
ditu adierazi; gaurko edertasunez jantzi nahibadu, gaurko lokatzetan du zikindu, amets zoroa litzateke bakezko Arkadiamiragarri bateko hizkuntza errugabea bezala gure mendean iraun dezakeenik sinestea.[...] Etorkizunaren berri jakin nahi genduke, eta etorkizunari antzemango badiogu, gubaino gazteagoek gogoan zer darabilten igerri egin behar.
|
2014
|
|
Keinurik ohikoenetariko bat begirada da. Haurrak begiradaz baliatzen dira
|
behar
dutena adierazteaz gainera besteen arreta erakartzeko ere.
|
2015
|
|
Aipatzekoa da 2007 urtetik ad hoc auzitegien jurisprudentziak izandako eraldatze prozesua: substantzialak izatera iritsi gabe, JCEko kidearen ekarpenak gutxienez nabarmena (significantcontribution) izan
|
behar
duela adierazi du5 Edonola ere, egile kontzeptu subjektiboanoinarrituta jarraitzen du JCE teoriak, galdatutako ekarpen maila egitatearen gaineko kontrolarenteoriak eskatzen duen funtsezko ekarpena (essential contribution) baino apalagoa da eta (Olasolo, 2013).
|