Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2008
‎Hain zuzen ere, etxebizitzen eraikuntza edota hirien hazkundea gerta dadin lurzorua behar da, baina behar horri era desberdinetan erantzun dakioke. Hala, hiri garapen eredu desberdinak existitu dira, eta garaian garaiko lehentasunen arabera, lurraren erabilerari buruzko ideia desberdinak egon dira.
2009
‎Ni ez naiz historialaria baina zenbait udal artxibo ongi ezagutzen ditut eta jakin badakit nola erabakitzen zen eliza eta baseliza asko eraikitzea; nola erosi zuten altzari, erretaula eta arte guztia, eta zenbat kostatu zitzaion udalari kanpaia edo patena bakoitza. Ez da historialaria izan behar hori frogatzeko, Nafarroako edozein udal artxibotan fakturak barra barra badira.
2012
‎Apalauzaren aipu honetan, gazteek bultzatzen duten berrikuntza da mintzagai, gazteen hizkera nola sortzen den azaltzeko. Guk, ordea, identifikazio behar horretan jarri dugu arreta. Goizuetan, Euskal Herriko beste herri askotan bezala, ez dugu gazte hizkera nabaririk aurkitu, ez bada erdararekin zipriztindutakoa.
‎Eskertzekoa da, inondik ere, errespetua eta gizalegea erakustea, orain arte erabili izan diren hitzak («maingu», «herren», «tontolapiko», «ergel» eta abar) iraingarri egiten zaizkigu, eta perifrasi horrek alde batera utzi ditu. Hala ere, susmagarri egiten zait «pertsona aurrean» (People First) jartzeko tematu behar hori. People First Languageren aldekoek «We are not our disabilities»(. Gu ez gara gure elbarritasunak?) aldarrikatzen dute.
2014
‎Bertakoa gutxietsirik, kanpotik zetorren eta inguru zabalean aski errotuta zegoen erdarak emango zuen hizkuntza baliagarri bakarra; argudio gutxi eskain zezakeen euskarak uste horri aurre egiteko, zenbait apaizen hizkuntzarekiko atxikimenduaz edo neska gazteek Maulera espartin egitera joatean ama hizkuntza erabili ahal izateaz landara. Bidankozeri dagokionez, lagunduko ote zuen Zuberoan hilabete asko eman behar horrek, eta bidean uztarroztar edo izabar pittin bat euskaldunagoekin bat egiteak, beste puxka batean (1880ra arte edo) hondar neskato belaunaldi euskaldun samar bati eusten? 7
2015
‎Zeukaten kezka «lan karga handiagoa» izatearena zen: «Ikusten genuen behar hori bazegoela. Kezka nagusia zen nola egokitu genuen, zer suposatuko zuen gure lan antolaketan, gure egunerokoan», dio Ainhoa Urretagoiena zuzendariak.
2016
‎Auzitan jartzen ari garena hainbeste haurren egonezin arazoak izendapen bakarrez kategorizatzeko joera da, eta, ondorioz, patroi berdinaren arabera zientzia prediktiboaren (estatistikak eta eskuliburuek diotena betetzea helburua duena) iragarpenei jarraituz, haur horiek kopuru kezkagarrietan medikalizatzeko grina. Haurra sailkapen baten arabera homologatzeko behar hori «furor curandis» delakoaren mesedetan egiten da, dena sendatu beharrekoa dela aldarrikatzen duen garaikidetasunean. Horren ondorioz, trataera farmakologikoaren bidezko sendakuntzak bereganatzen duen nagusigoa haurraren bizitzaren antolatzailea izatera iristen da haren identitate garabidean, haur horren subjektibotasun ekoizpena, zientziaren ikuspegi normatiboak eratortzen dion kategoria esleipenaren arabera ekoiztera baldintzatuz.
2020
‎Arestian aipatu dugunez, Astolfi k (1995) dio, tokikoa baina aldi berean mundukoa sustatu behar hori indartu eta proposatu nahian, ekintza mota ugari antolatzeko aukera asko daudela. Ekintzen artean, baina, irteerak oso aproposak ikusten ditu ezagutzak, metodoak, trebetasunak eta jarrerak esperimentatu ahal izateko.
‎Beraz, badirudi komunitateidentitatearekin loturiko harreman, sare, inplikatze eta arduradun mailen beharrean gaudela (Subirats, 2002). Hortik dator, beraz, tokiko kultura ondarea sustatzeko behar hori.
2021
‎Inkestatuen emaitzek adierazten dute momentura arte Haur Hezkuntzako Graduak ez diela horiei erreparatu, Gradu horretan formakuntza errealitate berrietara egokitu beharra sortu delarik. Egokitzapen behar horren isla dira aurkeztu emaitzak. Hori hala gertatu izana bat dator 2020ko martxora arte izandako ospitaleetako hezkuntza eredua (Lizasoain, 2016) urrutiko irakaskuntza modu nagusia izatearekin Haur Hezkuntzan.
2023
‎Zeren zaila da pribilegio batzuk seinalatzea inor iraindu gabe. Eta espazioa disputatu behar hori ez dugu ikusten, eta ez dugu ikusi nahi askotan. Eta hori reto inportante bat da" (Neska, 25).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia