2008
|
|
Hain zuzen ere, etxebizitzen eraikuntza edota hirien hazkundea gerta dadin lurzorua behar da, baina
|
behar
horri era desberdinetan erantzun dakioke. Hala, hiri garapen eredu desberdinak existitu dira, eta garaian garaiko lehentasunen arabera, lurraren erabilerari buruzko ideia desberdinak egon dira.
|
2009
|
|
Ni ez naiz historialaria baina zenbait udal artxibo ongi ezagutzen ditut eta jakin badakit nola erabakitzen zen eliza eta baseliza asko eraikitzea; nola erosi zuten altzari, erretaula eta arte guztia, eta zenbat kostatu zitzaion udalari kanpaia edo patena bakoitza. Ez da historialaria izan
|
behar
hori frogatzeko, Nafarroako edozein udal artxibotan fakturak barra barra badira.
|
2012
|
|
Apalauzaren aipu honetan, gazteek bultzatzen duten berrikuntza da mintzagai, gazteen hizkera nola sortzen den azaltzeko. Guk, ordea, identifikazio
|
behar
horretan jarri dugu arreta. Goizuetan, Euskal Herriko beste herri askotan bezala, ez dugu gazte hizkera nabaririk aurkitu, ez bada erdararekin zipriztindutakoa.
|
|
Eskertzekoa da, inondik ere, errespetua eta gizalegea erakustea, orain arte erabili izan diren hitzak («maingu», «herren», «tontolapiko», «ergel» eta abar) iraingarri egiten zaizkigu, eta perifrasi horrek alde batera utzi ditu. Hala ere, susmagarri egiten zait «pertsona aurrean» (People First) jartzeko tematu
|
behar
hori. People First Languageren aldekoek «We are not our disabilities»(. Gu ez gara gure elbarritasunak?) aldarrikatzen dute.
|
2014
|
|
Bertakoa gutxietsirik, kanpotik zetorren eta inguru zabalean aski errotuta zegoen erdarak emango zuen hizkuntza baliagarri bakarra; argudio gutxi eskain zezakeen euskarak uste horri aurre egiteko, zenbait apaizen hizkuntzarekiko atxikimenduaz edo neska gazteek Maulera espartin egitera joatean ama hizkuntza erabili ahal izateaz landara. Bidankozeri dagokionez, lagunduko ote zuen Zuberoan hilabete asko eman
|
behar
horrek, eta bidean uztarroztar edo izabar pittin bat euskaldunagoekin bat egiteak, beste puxka batean (1880ra arte edo) hondar neskato belaunaldi euskaldun samar bati eusten? 7
|
2015
|
|
Zeukaten kezka «lan karga handiagoa» izatearena zen: «Ikusten genuen
|
behar
hori bazegoela. Kezka nagusia zen nola egokitu genuen, zer suposatuko zuen gure lan antolaketan, gure egunerokoan», dio Ainhoa Urretagoiena zuzendariak.
|
2016
|
|
Auzitan jartzen ari garena hainbeste haurren egonezin arazoak izendapen bakarrez kategorizatzeko joera da, eta, ondorioz, patroi berdinaren arabera zientzia prediktiboaren (estatistikak eta eskuliburuek diotena betetzea helburua duena) iragarpenei jarraituz, haur horiek kopuru kezkagarrietan medikalizatzeko grina. Haurra sailkapen baten arabera homologatzeko
|
behar
hori «furor curandis» delakoaren mesedetan egiten da, dena sendatu beharrekoa dela aldarrikatzen duen garaikidetasunean. Horren ondorioz, trataera farmakologikoaren bidezko sendakuntzak bereganatzen duen nagusigoa haurraren bizitzaren antolatzailea izatera iristen da haren identitate garabidean, haur horren subjektibotasun ekoizpena, zientziaren ikuspegi normatiboak eratortzen dion kategoria esleipenaren arabera ekoiztera baldintzatuz.
|
2020
|
|
Arestian aipatu dugunez, Astolfi k (1995) dio, tokikoa baina aldi berean mundukoa sustatu
|
behar
hori indartu eta proposatu nahian, ekintza mota ugari antolatzeko aukera asko daudela. Ekintzen artean, baina, irteerak oso aproposak ikusten ditu ezagutzak, metodoak, trebetasunak eta jarrerak esperimentatu ahal izateko.
|
|
Beraz, badirudi komunitateidentitatearekin loturiko harreman, sare, inplikatze eta arduradun mailen beharrean gaudela (Subirats, 2002). Hortik dator, beraz, tokiko kultura ondarea sustatzeko
|
behar
hori.
|
2021
|
|
Inkestatuen emaitzek adierazten dute momentura arte Haur Hezkuntzako Graduak ez diela horiei erreparatu, Gradu horretan formakuntza errealitate berrietara egokitu beharra sortu delarik. Egokitzapen
|
behar
horren isla dira aurkeztu emaitzak. Hori hala gertatu izana bat dator 2020ko martxora arte izandako ospitaleetako hezkuntza eredua (Lizasoain, 2016) urrutiko irakaskuntza modu nagusia izatearekin Haur Hezkuntzan.
|
2023
|
|
Zeren zaila da pribilegio batzuk seinalatzea inor iraindu gabe. Eta espazioa disputatu
|
behar
hori ez dugu ikusten, eta ez dugu ikusi nahi askotan. Eta hori reto inportante bat da" (Neska, 25).
|