Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 37

2000
‎Gizabanakoak behar bat sentitzen duenetik, behar hori asetu arte gertatzen denprozesuari deitzen diogu Gestalt zikloa. Lehen aipatu dugun, hondotik?
2001
‎47 behar horri/ (galdetuz) e/ egin behar horri// baina ezta/ gauza ezta/
‎47 behar horri/ (galdetuz) e/ egin behar horri// baina ezta/ gauza ezta/
‎Batetik,, autonomia? irakatsi ezin bada, nork bere ikas estiloaren bilakuntzaahalbidetu behar hori helburu didaktiko metodologikoetan integratu da, ikasgelako erabaki guztietan presente egon dadin moduan. Integrazio hori moduezberdinetan egin daiteke; autonomiaren zein ikuspegiri ematen diogunlehentasuna, horretan datza gakoa.
‎kontestualizazio ezberdinak kontsideratzeko beharra, hain zuzen. Bietan bi azpilaginaztertu dira, neurri batean behar hori enpirikoki neurtu eta azaltzeko: 1) Arratibelen (1999) tesian, Hego Euskal Herriko euskaltegi mota guztietako ikasleen lagin errepresentatibo orokor bat, eta transmisio kanpainakoikasleen (guraso gazteak gehienbat) azpilagin berezia. 2) Garciaren (2000) tesian, berriz, Hego Euskal Herriko unibertsitate guztietako titulazio ezberdinen lehen eta azkeneko ikasmailetako ikasleak, lagin errepresentatiboorokorrean, eta horietatik euskaraz zekitenekin bakarrik osatutako azpilaginberezia.
2002
‎Testuinguru honetan, ezinbestekoak dira teknologia hauek ezagutuko dituzten informatikari eta hizkuntzalariak. Udako Euskal Unibertsitateak 2001 urtean ikusi zuen une egokia zela, unibertsitate desberdinetako irakasleak bilduz, hurrengo ikasturteetan heziketa behar hori bete ahal izateko. Horrela sortu zen UEUren HizkuntzaTeknologiak (Hiztek) graduondokoa, geroago arrakasta handia lortu duena (http://www.ueu.org/titulazioak /Hiztek.htm).
2004
‎Langileen inplikazio eta parte hartzea enpresen lehiakortasunaren gako nagusietakoada gaur egun, gertatutako aldaketa kultural eta teknologikoen eraginez. Inplikazioabilatzeko behar horretatik abiatuta, autoeraketari dagozkion hainbat prozedurabereganatzen ari dira enpresa asko, kudeaketan nahiz irabazietan langileen partehartze aktiboa sustatuz.
‎Bestalde. Zientzia, Teknologia eia Gizariearen (hemendik aurrera ZTG) arteko harrcmanak birdefinitzeko behar horrek badu bere isla arlo akademikoan ere: ZTG ikasketakhezkuntza sistemcn curriculumen diseinuetan lekua hartzen ari dira, eta ikerketa esparrubcrri gisa gero eta fmkatuago daude diziplina akademikocn artean.
‎Funtzio dii' poxizionala. Atzera begiratu behar hori oso kritikatua izan da eta, disposizionahsten ustez, ez da beharrezkoa, posible baita zerbaiten funtzioa aurrera begira egindako teoria baten bitartez definitzea. Horretarako gauzaren ezaugarriak eta gaitasunak eradisposizionaiista batean definitu behar dira, joera edo propentsio legez ulertuta (probabilitateen bidez).
2005
‎Nola erantzungo diogu behar horri?
‎a. Ikastetxearen diagnostikoa bere gabeziak aipatuz: ikasleen diagnostikoa, irakasleria, ingurua, baliabideak, ikastetxeak eta, ikasleek bereziki dituztenarazoak identifikatu, curriculumaren bidez behar horri erantzuna emateko.
2006
‎Gizarte Segurantzako sistemak haurdunaldian arriskuagatik prestazioabarneratzen du, Zuzenbide komunitarioaren irizpideei jarraituz. Lan kontratuareneteteak, soldatarik gabe uzten du langilea, horregatik Gizarte Segurantzarenprestazio honen helburua da behar hori asetzea, langileari bere soldata ordeztekoerrenta emanez. Orain etetea eta prestazioa aztertuko ditugu.
‎Erabakigarria da adopzioko gurasoek haurra atxikimenduzko lotura egoki bat sortu eta mantentzeko beharrezkoak diren elkarrekintzarako honelako sekuentzietan sartzea. Ebolutiboki, haurtxoaren lehen urtera arte, atxikimendua bultzatzen duten elkarrekintza zikloak haurraren beharrarekin etabehar horren aurrean sortzen den aktibazioarekin hasten dira (esaterako, gosenegarra), behar hori zaintzailearen erantzunak aseko du (adb.: janaria emanez), etahorrela arindura eta lasaitasuna eragingo du haurrarengan.
‎Intentsitateak erantzunaren garrantzia puztu dezake.Saihestu haurraren aurrean intentsitate berberarekinerantzutea. Haurraren benetako beharra egokia denean arretajarri eta ulertzen saiatu, eta behar horri modulasaian erantzuten saiatu. Ez amore eman, bakea lortzeko helburuarekin. Baikorrak diren erantzun intentsuak baimendu.
‎Beharrezkoa du zentzua deskubritzea eta portaera orientatzea eta arautzea zentzu horren arabera. Etika erlijioso orok hortxe du bere jatorria, behar horretan, alegia.
‎185). Ezkortasunetik eta aporiatik irten behar hori Fernando Vallespín ek ere azaldu du ondoko lanean: –Habermas en doce mil palabras?, Claves de Razón Práctica, 114, 2001eko uztaila/ abuztua.
2007
‎Beharbada, hemendik bost urtetara, beste zerbaiti buruzko saioak antolatu ditugu, gizarte erantzukizunarenkontzeptua gaindituta izango dugulako. Ez da oso aztia izan behar hori esateko; aztertzea besterik ez baitago, nondik gatozen. Hasieran, ISO arauak sartu beharziren enpresetan, lehiakortasun ikurrak ziren; pixkanaka, enpresetako harreragelatan jartzen ziren koadro horiek zaharkituta geratu ziren.
‎Diskurtsoaren ahuleziak agerian utzitako bateraezintasunak, edo aurkariaren arrazoizko nahiz arrazoirik gabeko bateraezintasun salaketa hutsak, hautaketa bat egitea eskatzen du beti, eta, sarritan, hautatu behar hori mingarria da.
‎Baina, b) hizkuntzak ez du berak ezagutza (ideia) deus eratzen, ez da aktiboa, baizik eta beti zeinu, hots, tresna bezala dago hartua104; ideien eraketan ez du zerikusirik, ez da bera eraginkor. Hala ere, agerikoa da nola autore enpiristengan hizkuntzaren beharra eta inportantzia ezagutza orokorrerako bultzaka bezala datorren geroz eta indartsuago (hizkuntzaren de facto beharra Locke-k berak aitortu du jada, behar horren modua gero aski zehazten ez bada ere) 105.
2008
‎Kooperatibak momentu eta jarduera esparru zehatz batean sortzea orduko gizartearen beharren bati erantzuteko gogoaren ondorioa izan da beti. Kontsumitzaileen kooperatiben kasuan, gizartearen behar horrek bi jatorri ezberdin zituen:
2009
‎Jendeak elkarren berri gehiago jakin nahi du eta herri mailako aldizkariak ederto betelezake behar hori. Besteak beste herriko plaza bihurtu daitekeelako, iritzi guztiakbiltzen dituen plaza.
‎Deskriba dezagun garaiko ingurumaria, horrek Basterretxearen baieztapena hobeto ulertzen lagunduko digu-eta. Diktadorea hil berritan, Espainiako estatuan aldaketa garaia abiatu berri zen 1976 hasiera hartan; aldaketa giro horrek, aldaketaren behar horrek, nabarmen astindu zituen hautsak bai euskarazko kazetaritzan bai kazetaritza elebidunean.
‎Irulegiko Irratiak Nafarroa Beherea du eragin eremu nagusi; irrati hori 1982ko urtarrilean hasi zen zuzenean emititzen, Gure Irratia baino aste batzuk geroago. Ez zen, ordea, egun batetik bestera sorturiko proiektua izan, euskal probintzia horretako abertzaleen artean aspaldidanik sumatzen baitzuten behar hori. Zehazkiago esanda, urtebete lehenago egiten hasiriko bileretan zuen jatorria Irulegiko Irratiaren proiektuak.
‎15 Txikiaren patua/ madarikazioa da, nonbait, ahulezia aitorpen inplizitu hori, une oro bere burua justifikatzen ibili behar hori: Etxepare liburuak euskaraz idaztea posible zela erakutsi nahian, Larramendi bere gramatikari El Imposible Vencido deitzen...
2010
‎Erronka horri bankuak ematen dion erantzuna etsigarria da. Kontua ez dabakarrik ez duela inongo adierazle berririk proposatzen modu berrian definitu duenpobreziaren errealitate sozial berri hori irudikatzeko ohiko diru sarreretatik harago, baizik eta ez duela egiten inolako ahaleginik pobreziaren erreferente berri horriondo egokitzen zaion adierazle bat aurkitzeko, ez du sumatzen ezta behar hori ere.Erabiltzen duen errentaren adierazlea bera ere ez du ukitu, 1 $ eguneko pobrezialarriaren muga mantentzen du. Beraz, ezin da esan MBk aldatu duenik GBE enpobreziaren kontzeptua ezta pobreziaren aurka orain arte jarraitutako estrategia ere.
‎Behin baino gehiagotan azpimarratu denez (Porter, 2004), eskualde mailan sentitzen da behar hori batez ere, eta eskualde mailako industri politiketan azaltzen dira batez ere enpresa txiki eta ertainen arteko elkarlana sustatzeko beharrak eta aukerak22.
2011
‎Horrela, aktoreen, abokatuen edo jendaurrean jardun behar duten pertsonen artean sarri gertatzen dira ezaugarri histrionikodun pertsonak. Sakonera begiratzen badugu, beren itxuraren bidez etengabe arreta deitu behar horrek histrionikoen sakoneko ziurtasun gabezia islatzen du. Histrionikoek besteen arreta behar dute, droga mendekoek droga behar duten bezalaxe, horrek beren balio pertsonalari buruzko ziurtasuna ematen dielako.
‎Barneko hutsunea ezkutatu eta mozorrotu nahi izaten du. Pertsonaiak edo rolak antzeztu behar horretan, histeriko patologikoek izaera «piztailea» dute. Haien adierazpen emozionala gehiegizkoa da, dramatizatuegia, benetakotasun eta sakontasun gutxikoa.
2012
‎Baina, herritartasunaren eta demokraziaren definizio berriaren behar horri, ezinbestean, beste aldagai bat gehitzen diogu guk, estatuaz ez ezik, Euskal Estatuariburuzko hausnarketa dugulako esku artean. Euskal Herria gizarte moderno etaaurreratua da.
‎Egungo egoerak, Espainiako eta Frantziako estatuen menpe, ezdigu uzten gure kultura eta errealitate sozioekonomikora egokitutako eredu propioagaratzen. Lan honetan, Euskal Estatuaren behar hori azaltzen saiatuko gara.
‎155). Gorputz atalakaurretik inskribaturiko funtzioak betetze behar horretatik aske egongo lirateke«supone una llamada a una perversion generalizada de todas las funciones corporales, no solo de las sexuales» eta Braidottik dioenez Deleuzek planteatzen duen animaliabilakatze horretan «yo percibo que aflora una especie de anarquia festiva de lossentidos, de aproximacion panerotica al cuerpo» (Braidotti, 2005: 155).
‎Haren ustez, askatasunaren gainetik kristautzeko beharra baitzegoen. Erlijioaren bidean hezteko behar horrek ematen zien espainolei indioen gobernua beren esku izateko eskubidea, euren konbertsioa lortzeko asmoz. Las Casas eta Vitoria k bultzaturiko bidea paternalista dugu, nolabaiteko eliz kolonialismoari lotuta zegoena, eta barbaroaren irudiari lotuta agertzen zaigu.
‎Zientzia eta teknologiaren nahiz garraiobideen garapenak posible bihurtu zuen urrun egon eta arriskutsuak ziren lurraldeetan zeuden baliabideen esplotazio komertziala gauzatzea. Kontsumo behar horrek ordura arte periferia sakonean bizi ziren lurraldeetako baliabideak (Burger, 1990: 79) herri industrializatuek osatzen duten zentroaren begietara ekarri zituen.
2014
‎Bat batekoa edo inprobisatua izateak aldez aurretik hausnartu eta planifikatugabeko elkarrizketa izatea dakar (Escandell, 2005); alegia, hizketan aritu bitarteanegituratuz eta planifikatuz doana. Ezaugarri horrek sintaxi mailan ere badu eragina; izan ere, bat batekotasunak eta hausnarketa formalaren hutsuneak nahiz etengabenorentzakoari eta komunikazio egoera jakinari egokitu behar horrek egiturasintaktikoen hausturak dakartzate.
‎Frantziako Iraultzaren testuinguruan, eta paradigma diskurtsiboaren aldaketarenikuspuntutik, Jean Jaques Rousseauren ideiak printzipio iraultzaileak emakumeenmenderakuntzarekin bateratzea helburu zuen erretorika berri baten oinarri bihurtuziren, behar hori «sexu ordena» berri batean oinarritzen ziren beste aldaketa sozialekoegitasmo askok partekatzen zutelarik. Gutun batean, D. Alembertek Rousseaurileporatu zion emakumeak «como a esos pueblos vencidos pero temibles a quieneslos conquistadores desarman» (Bolufer, 1998:
2015
‎Batetik, aipatu bezala, kasu askotan industriaurreko azpiegiturenberrerabileratik jaio direnez, industria modernoa baino lehenagokoaren berri ematen digute.Gainera, espazioen eta hauen bilakaera aztertzeak bertan emandako ekoizpen prozesuengarapena ezagutzea ahalbidetzen digute. Bestalde, industriaren garapen behar horrek eragindagarai bakoitzean erabilitako eraikuntza material eta teknikak ikusgai izaten dira horrelakoetan.Legorretako paper fabrikan, esaterako, 20 hamarkadan jada eraikiak zeuden hormigoiarmatuzko egituretatik (Doxanbaratz, 2002) hasi eta 21 mende hasierara arte eraikitakoakarkitektura multzo beraren parte dira egun.
2017
‎Helduen begirada eta kontroletik aldenduta dauden esparru modura egituratzen dira esparru birtual hauek, nerabeen sorkuntzari ateak irekiz. Nerabeek esparru propioa izateko behar horrek ere, generazio edo garai konkretuetako gazteek beren esparru propioak eraikitzen dituztela erakusten digu, denboran aurrera egin ahala aldatzen joango delarik. Modu honetan, badirudi garaiko beharren arabera sare batetik bestera saltoa ematen dela, Tuentitik Facebookera eman zen moduan, gaur egun ere Facebooketik Instagramera ematen ari da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia