Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 52

2004
‎Dena den, ahalorde emaileak ahalorde orokorretik gaiak eta jarduna baztertu ahal izango ditu, legearen aginduz horietarako ahalorde berezia ematea behar ez denean. Bazterketa hori beren beregi eta zalantzarik gabe jaso da.
‎Exhortoa igorri bazaio laguntza eman behar ez duen organoari, exhortoa jaso duen organoak zuzenean igorriko dio exhortoa organo eskudunari, baldin eta organo hori zein den badaki; eta exhorto emaileari ere igorpenaren inguruko kontu arrazoiak emango dizkio.
‎2) Gaia dela eta, metatutako akzioak epaiketa mota ezberdinetan bideratu behar ez izatea.
‎4 Akzio batzuk behar ez bezala metatu badira, epaileak, demanda onartzeari ekin baino lehen, auzi jartzaileari aginduko dio, bost eguneko epean akatsa ongitu dezan, meta daitezkeen akzioei eutsiz. Epe-muga igaro bada ongitze barik, edo auzi jartzaileak iraunarazi nahi dituen akzioak elkarren artean metaezinak badira, besterik gabe demanda artxibatzea aginduko da.
‎Ikerketa neurri horiek ez dira legean ezarri ondasun agerpenaren subsidiariotzat; aitzitik, ordainketa agindeirik behar ez den nahitaezko betearazpenaren kasuan, neurriok agin daitezke betearazpena agintzen duen autoan, eta betearazpena berehala gauza daiteke. Horixe gauzatuko da, alderdi betearaziak esan beharrekoak entzun gabe eta betearazpena agintzeko autoaren jakinarazpena eragingarria izan gabe, baldin eta zentzuzko arrazoiak badaude uste izateko, atzerapena gertatuz gero, betearazpenaren arrakasta zaputz daitekeela.
‎Epaiketa ekitaldian gauzatu behar ez diren frogak, hori baino lehen burutuko dira.
‎2) Demandatzailearen uko egitea salbuetsiz, uko egite hori demandan azalduko dela, demandan adierazten ez bada 64 artikuluaren 2 paragrafoko bigarren lerrokadaren arabera demandatuak eman beharreko kauzioa, berori agertu eta erantzuten duen kasurako; hori egingo da, demandatuak behar ez bezala jaso dituen fruituez, sortu dituen kalte galerez eta epaiketaren kostuez erantzuteko.
‎4) Azterketa judiziala, hori auzitegiaren egoitzatik kanpo gauzatu behar ez bada.
‎Auzitegiak aditu lanaren arazo bakoitzeko edo arazo multzo bakoitzeko, aditu titular bat baino ez du izendatuko, baldin eta arazootan aditu ezberdinen iritzia behar ez bada, gaiaren aniztasuna dela eta.
‎2) Errekonbentzioa onartuko da, horren oinarria bada ezkontza deuseztasuna, banantzea edo dibortzioa eragin dezaketen arrazoietatik bat. Errekonbentzioa onartuko da, halaber, demandatutako ezkontideak nahi badu demandan eskatu ez eta auzitegiak ofizioz erabaki behar ez dituen behin betiko neurriak hartzea.
‎1 Edozein jaraunskidek edo zati alikuotaren legatu hartzailek epaiketa bitartez erreklama dezake jarauntsiaren zatiketa, baldin eta zatiketa hori gauzatu behar ez badu testamentugileak izendatutako komisario edo kontulari banatzaileak, edo zatiketa jaraunskideen arteko hitzarmenaren nahiz ebazpen judizialaren ondorioz gauzatu behar ez bada.
‎1 Edozein jaraunskidek edo zati alikuotaren legatu hartzailek epaiketa bitartez erreklama dezake jarauntsiaren zatiketa, baldin eta zatiketa hori gauzatu behar ez badu testamentugileak izendatutako komisario edo kontulari banatzaileak, edo zatiketa jaraunskideen arteko hitzarmenaren nahiz ebazpen judizialaren ondorioz gauzatu behar ez bada.
‎1 Abokatuak zuzendu eta prokuradoreak ordezkatu behar dituzte alderdi betearazlea eta alderdi exekutatua, salbu eta betearazi beharreko ebazpenak eman direnean profesional horiek nahitaez parte hartu behar ez duten prozesuetan.
‎Betearazpenaren aurka jartzeko arrazoiak izan daitezke alderdi exekutatuak dituen arrazoi berberak, eta, gainera, betearazpena zein zorren ondorioz agindu eta zor horrengatik irabazpideztea. Aurka jartzea azken arrazoi horreko ondasunekin erantzun behar ez izatan oinarritzen bada, hartzekodunari dagokio irabazpidezko ondasunen erantzukizuna frogatzea. Erantzukizun hori egiaztatzen ez bada, alderdi exekutatuaren ezkontideak ezkontza sozietateagrafoan xedatutakoaren arabera. desegitea eska dezake, hurrengo para
‎1) Probidentzia emango da, ebazpena bada erabaki judiziala behar duten prozesu arazoei buruzkoa, ez, ostera, prozesua bultzatzeko arau soilak aplikatzekoa. Probidentzia forma erabiliko da, legeak hala xedatzen duenean, edo horrek zamak ondorioztatu eta alderdien prozesu eskubideak ukitzen dituenean, betiere kasu horietan esanbidez auto formarik behar ez dela.
‎Aurretiaz dauden funtsen irabaziak ezartzea, aplikazio berezirik eman behar ez bazaie horiei.
‎Orokorrean prozesuan parte hartzeko ezarritako aukera zabalak ahalbidetu du demandak hasieran nahitaez pilatu behar ez izatea, pilatze horrek prozesua atzeratzea baitakar. Sarri askotan, gainera, atzerapen horrek eragotzi egingo luke lortu nahi den babesaren eragingarritasuna.
‎Erregelamenduak Erregistro Zibileko Medikuen Kidegoari buruzko antolamendu organikoa barneratu du, eta horrek erraztu egingo ditu gaur egun indarrean dauden lege testuak, betiere lege sistematizazio egokiarentzat nahitaezkoa denari kalterik egin gabe, aipatu funtzionarioek Erregistroaren zerbitzupean baitihardute modu esklusiboan. Eskuratutako eskubideei kalterik egin gabe, ahaleginak egin dira arauketak barnera ditzan funtzionarioen antolamendu orokorrak oinarri gisa zituen irizpideak, eginkizunaren berezitasuna dela-eta besterik behar ez den bitartean. Ongintza mutualitatea 1951ko uztailaren 17ko Aginduaren bidez sortu zen, eta mutualitate horren antolamendua, sinplifikatuta, orain gehitu da; gainera, batza berezi bat sortu da kidegoa ordezkatzeko.
‎Naziotasunak bizitza juridikoan duen garrantzia eta funtzioen espezializazioa kontuan hartuta, Justizia Ministerioan zentralizatu da naziotasunaren arloan Administrazioak izan dezakeen esku hartze oro. Hala ere, horrek ez du esan nahi beste ministerioen menpeko gobernu agintariek txostenik eman behar ez dutenik, naziotasuna emateko edo ukatzeko arrazoiei buruz. Beste berrikuntzek funtsezko manuren bat osatzeko beharrari erantzuten diote.
2005
‎Noizean behin, gainera, lekuz aldatzen dituzte produktuak, gauzak bilatzen denbora gehiago egin dezagun, eta dendan zehar ahalik eta kilometro gehien egiteko; behar ditugun zein behar ez ditugun produktuak ikusteko eta erosteko. Gauzak lekuz aldatzearekin, beste alde batetik, dendara produktu berriak etorri diren itxura eman nahi digute.
‎Ongitzeko moduko akatsen jatorria edozein izanda ere, akatsok ongi daitezke, interesdunek hala eskatuz gero; horretarako agiri publikorik edo bestelako agiri berezirik behar ez bada, ongitzea Erregistroan artxibatuko da.
‎3 Erregistratzaileek tituluen gain egindako kalifikazioen kontrako gobernu errekurtsoak ebaztea, eta funtzionario horiei argitzea legea nahiz erregelamenduak ulertu zein betearaztean sortzen zaizkien zalantzak, Justizia Ministerioak hartu beharreko xedapen orokorrik behar ez denean.
‎Emakidan emaileari lehengoratu behar ez zaion finka edo lurzati soberakoa izanez gero, emakidadunak inguruabar hori Erregistroan agerraraz dezake, baita finka emakidatik jaregin dela ere, emakida hori egin zuen erakundeak emandako ziurtagiriaren bidez; ziurtagiri horretan aipatu behar da jaregitea adierazi duen ebazpena noiz eman den, ez dagoela lehengoratzerik eta emakidadunak finka askatasunez xedatzeko eskubidea duela.... Finka edo lurzatia eskuratu bada norbaiti jabetza derrigor kentzearen ondorioz, jaregitea Erregistroan agerrarazteak ez dio kalterik egingo jabetza galdu duen jabearen lehengoratze eskubideari, eta bereizketa egin bada, inskripzio berrian agerrarazi behar da jabetza kentzearen bidezko jatorrizko eskuraketa.
‎Kideok nahitaez bete beharreko jarraibide, zirkular, ebazpen edo administrazio egintzak bete nahi ez dituztenean, edo behar ez bezala nahiz akats larriekin betetzen dituztenean.
‎Zuzendaria Justizia ministroaren menpe dago, eta horri aurkeztuko dizkio beraren adostasunarekin ebatzi behar diren autu guztiak; lege edo erregelamenduen arabera halako adostasunik behar ez duten ebazpenak zuzendariak berak emango ditu.
‎Lizentzia egokia lortu dela egiaztatu behar da, salbu eta legearen arabera halakorik behar ez denetan.
2006
‎3 Merkataritzako Erregistroan inskribatu behar ez diren subjektuen kasuan, horiek beste erregistro publiko batean jaso badira, epaileak aginduko du erregistro horretan inguruabar berberak inskribatzea.
‎Epaian, epaiketaren gai izan diren auzi guztiak ebatzi eta auzipetuak kondenatu edo absolbituko dira, ez delitu nagusiaren eta horri lotuta daudenen ondorioz bakarrik, baita auzian ezagutu diren intzidente falten ondorioz ere; eta, egoera horretan, auzitegiak ezin izango du largespenaren formula erabili, bere ustez kondenatu behar ez diren auzipetuekin.
‎Epaiketa egiteko data eta tokiari buruzko informazioa beti idatziz eman zaio biktimari, prozesuan alderdi ez bada ere eta horretan parterik hartu behar ez badu ere.
‎Sumarioko eginbideak gauzatu behar badira horiek gauzatzeko agindua eman duen instrukzio epailearen mugapetik kanpo edo udal epailearen udalerritik kanpo, I. liburuko VIII. tituluan zehaztutako moduan gauzatuko dira; egin bi deok isilpekoak izango dira eginbideotan esku hartu behar ez dutenentzat.
‎Fiskaltzak, instrukzio epaileek eta udal epaileek polizia judizialeko funtzionarioekin zuzenean izango dituzte harremanak, horien maila edozein izantzionarioaren goragokoarengana jo beda ere, titulu honen ondore guztietarako; hala ere, haiek ematen duten zerbitzua dela-eta itxaronaldia onartzen bada, orduan polizia judizialeko funharko dute, horren laguntza berehalakoan behar ez badute.
2007
‎Ildo horretatik, antolamendu juridikoa aldarazi behar da, konstituzio aginduekin bat ez datorren alde guztietan. Konstituzio agindu horien artean kontuan hartu behar da bilera eskubidea egikaritzeko aurretiazko baimenik behar ez dela dioena. Azken buruan, lege organiko honen xedea da bilera eskubidearen funtsezko gunea arautzea, gune hori konstituzio manuekin bat etor dadin.
‎a) Ordezkaritza organoak ahalmenak izango ditu, izaera orokorrarekin, elkarteak dituen xedeen berezko egintza guztiei begira, baldin eta estatutuen arabera egintza horiek Biltzar Orokorraren esanbidezko baimenik behar ez badute.
‎1 Debekatuta dago eskuratzaileak eskualdatzaileari aurrerakinak ordaintzea, atzera egiteko ahalmena egikaritzeko epea agortu aurretik edo lehenengoak aurreko artikuluan aipatu suntsiarazte ahalmena duen bitartean. Hala ere, alderdiek komenigarri dituzten itunak eta baldintzak ezarri ahal izango dituzte, geroratutako prezioaren ordainketa bermatzeko, debeku horren aurkakoak ez badira, eta, eskualdatzaileak, traprestaziorik jaso behar ez badu. zuzenean edo zeharka, atzera egiteko aipatu ahalmena egikarituz gero, kon
‎fundatzailearen edo fundatzaileen izena, fundazioa eratzeko borondatea, zuzkidura (printzipioz eta gutxienez 30.000 eurokoa izan behar da), estatutuak eta patronatuko kideen identifikazioa (gobernu organoa eta Fundazioaren ordezkaritza). Fundazioek jarduera ekonomikoak garatu ditzakete, horien xedea fundazio helburuekin lotuta badago edo helburu horien osagarria bada, eta gizarte zorren inguruan modu pertsonalean erantzun behar ez den merkataritza sozietateetan ere parte har daiteke (sozietate anonimoak, erantzukizun mugatukoak...).
‎Eta BELOn ere ez zaie inolako betekizunik ezarri (agintariei ez zaie aldez aurretiko komunikaziorik egin behar). Aitzitik, iraganbide publikoetan egindako bilerak eta kale agerraldiak (urriaren 28ko 196/ 2002 KAE), baimenik behar ez duten arren, agintariei aldez aurretiko komunikazioa egin behar zaie, eta haiek halakoak debekatu ahal izango dituzte, soilik, pertsona eta ondasunen aurkako arriskuaz, ordena publikoa asaldatzeko arrazoi oinarridunak daudenean (EKren 21.2 art.). Horren ondorioz, BELOren 8 artikuluan ezarritakoaren arabera, iraganbide publikoetan egindako bilerak edo kale agerraldiak kasuan kasuko gobernu agin...
‎Hautazko printzipioa gorabehera eta autonomiaren edukiak nahitaez homogeneoa izan behar ez zuela kontuan hartuta (autonomia erkidego bakoitzeko autonomia estatutuan ezarritakoaren arabera zehazten zen), nazioko bi alderdi politiko nagusiek 1981an eta 1992an egindako «Autonomia Itun» izenekoek nolabaiteko homogeneotasuna sortu zuten, bide geldoko, erkidegoetan, eta beraz, gaur egun bereizketa horrek garrantzi praktikoa galdu du; izan ere, une honetan, autonomia erkidego guztien eskumenak oso antzekoak dira, foru erkidegoen eta uharte erkidegoen kasuan izan ezik, eta horrek nazionalitate historikoen haserrea pizten du, horien ustez, nazionalitateen eta erregioen arteko konstituzio bereizketa gaur egun guztiz lausotuta baitago eta praktikan ez baitu inolako desberdintasunik.
‎Eta halaxe egin zen: 13.2 artikulua eraldatzeko prozedura areagotua behar ez zenez, EKren 167 artikuluan ezarritako prozedura arrunta erabili zen. Eraldaketa horretan, 13.2 artikuluan bi hitz gehitu ziren soil soilik:
‎Azken hori Estatuko Administrazioaren Araubide Juridikoaren Legean arautzen zen, eta horren testu bategina 1957ko uztailaren 27ko Dekretu bidez onetsi zen. ...uzko azaroaren 27ko 50/ 1997 Legearen 6 artikuluan araututa daude) Ministroen Kontseiluak ebazpena eman aurretik proposamen bateratua behar zuten gaiak (hainbat Ministerio ukitzeagatik) aztertzen zituzten, helburu erkideak lortzeko interesa zuten Ministerioen jarduera koordinatzen zuten, programa bateratuak idazten zituzten eta Ministerio bat baino gehiago ukitu arren Ministroen Kontseilura igorri behar ez ziren gaiak ebazten zituzten.
‎Horren guztiaren eraginez, inoiz gertatu behar ez zena gertatu zen: koroa joko politikoan sartu zen, gero eta gehiago, alderdi batzuek eta besteek erabili zuten, eta neutraltasuna erabat galdu zuen.
2008
‎2 Ongitzeko moduko akatsen jatorria edozein izanda ere, horiek ongi daitezke interesdunak erregistratzailearen aurrean sinatutako eskaera orriaren bidez edota notarioak legitimatutako sinadura duen eskaera orriaren bidez, baldin eta horretarako agiri publikorik edo bestelako agiri berezirik behar ez bada. Eskaera orria Erregistroan artxibatuko da.
‎Inskribatu behar ez diren elkarteek eta gainerako subjektuek liburuak legeztatu eta urteko kontuak gordailutzeko betebeharra dutenean merkataritzako legeriak enpresaburuei begira ezarritakoaren arabera, kasuan kasuko agiriak aurkeztuko dituzte egoitzaren arabera eskuduna den Merkataritzako Erregistroan.
‎Prezio publikoak dira Zuzenbide publikoaren eraentzapeko jarduketak gauzatze zein zerbitzuak emateagatik ordaindutako kontraprestazioak, jarduketa zein zerbitzu horiek derrigor hartu edo eskatu behar ez badira, eta arlo pribatuak eman ahal baditu (arlo publikoari erreserbaturik ez daudelako, edo aginte egikaritzarik ez dakartelako).
‎Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan, zenbait kasutan prozedura amaitzeko beste bide bi jaso dira: batetik, txosten ziodunaren bidez amaituko da, tributu egoera erregularizatu behar ez denean ikuskapen planaren susmoak oinarririk ez dutelako edo ezin izan denean prozedura garatu; bestetik, agindu idatzi eta ziodunaren bidez amaituko da, ikuskapen plana onesteko eskumena duen organoak agindua emanez gero.
2009
‎Igorpenduari edo onartu behar ez den letraren igortzaileari begira, ordainketa etendura, porrota edo konkurtsoa adierazi denean, igorpenduak letra onartu zein ez, eramaileak atzerabidezko akzioak egikaritu ahal izango ditu, baldin eta ordainketa etendura eskatzeko probidentzia nahiz porrota edo konkurtsoa adierazteko autoa aurkezten baditu eramaileak.
‎Merkatugaiak jendaurrean zabalik dauden denda zein biltegietan erosten badira, eroslearen mesederako eskubidearen preskripzioa gertatuko da, eskuraturiko merkatugaiei dagokienez; edozein kasutan ere, saldutako objektuen jabeak akzio zibil zein kriminalak egikari ditzake objektu horiek behar ez bezala saldu dituenaren kontra.
2011
‎Agintaritza judizialaren ustez tutorearen eskuetan utzi behar ez diren dirua, bitxiak, objektu baliotsuak eta balore nahiz agiri higigarriak horretarako destinaturiko establezimenduan gordailutuko dira.
‎Era berean, ez du ondorerik sortuko testamentugileak bere tutore edo kuradorearen mesederako eginiko testamentu xedapenak, salbu eta xedapen hori kontu arrazoiak behin betiko onetsi eta gero egiten denean, edo, kontu arrazoiak eman behar ezean, xedapena tutoretza edo kuradoretza azkendu eta gero egiten denean.
2012
‎1 Agintari edo funtzionario publikoak agerrarazten baditu bere ogibide edo karguaren zioz jakin bai baina zabaldu behar ez diren sekretu edo informazioak, orduan, horri hamabi hilabetetik hemezortzi arteko isuna ezarriko zaio eta enplegu edo kargu publikorako desgaikuntza berezia, urtebetetik hiru artekoa.
‎Agintari edo funtzionario publikoak, zuzenean edo zeharka, ordaindu behar ez diren eskubideak, arantzelen tarifak edo minutak galdatzen baditu, edo aurreko horien inguruan legeak ezarritako zenbatekoa baino gehiago galdatzen badu, orduan, horri, egin behar dituen itzulketei kalterik egin gabe, sei hilabetetik hogeita lau arteko isuna ezarriko zaio, eta enplegu edo kargualdi publikoa sei hilabetetik lau urte arte etengo zaio.
‎b) a) letran aipatutako kultura ondasun edo kultu lekuak behar ez den bezala erabiltzea, ekintza militar baten laguntzan;
‎5) Nahita eta bihotz gogorrez handitzea biktimaren sufrimendua, delitu egiteko behar ez diren pairamenak eraginez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia