2013
|
|
Hitzaurrearen egitekoa, ostera," hautu anuntziatua" egitea da, testua irakurri aurretik bertatik irakurleari" zirrara eragitea". Hitzatzearen asmoa, ostera, irakurlearen plazer unea luzatzea da, hasieratik
|
behar
ez ziren datuak ematen ditu, testua aberasten dutenak. Hitzatzeak ez du testurako sarbidean parterik hartzen; fitxategi erantsi bat da.
|
2016
|
|
Ez dugu inondik esan nahi 1995etik aurrera. EAEn batez ere 2000 urtetik aurrera? jaso dugun hirugarren etorkin uholdea, Espainiaz kanpo jaiotakoak eta hauen ondorengoak, ez direnik besteok adinako herritar, edota eraginik ez dutenik gure egoera soziolinguistikoan, ze, handia dute, kopuruetatik bertatik hasita ere?, edota populazio sektore hauekin euskalduntze lan berezirik egin
|
behar
ez dugunik, edota egiten ari ez garenik. Bai ordea, populazio sektore hau berezia dela gure ikuspuntu soziolinguistikotik, eta hala daukagula ezaugarritu beharra, berarekin egin beharreko dugun ezinbesteko tratamendu soziolinguistikoak, modu eta baliabide bereziak behar (bide) dituelakoan, propioak eta desberdinak, bertakoagoa edo deitzen ari garen populazioaren inguruan daramagunaren aldean.
|
|
Ez dut esango Soziolinguistika Klusterrak(?) 1989tik aurrera burutu ohi dituen hizkuntzen kale erabileraren neurketak (ik. Soziolinguistika Klusterra 2017a; 2017b), egin
|
behar
ez direnik, alferrikakoak direnik, datuak benetakoak ez direnik. Baina niri hasieratik iruditu zaizkit arbitrarioegiak, aleatorioak, ausazkoak, zenbait urtean behin halako egun bakar batean kale bazter bateko begiradatik jasotako datuak.
|
2019
|
|
...18a n gogoratu genuen Gilek (1986) markatu fonologiaren enparauko alderdietan legez, V inbentarioan ere hurbilago zirela VSO [Aditz Subjektu Objektu] eta SOV [Subjektu Objektu Aditz] hizkuntzak ezen ez horietakoak eta SVOkoak [Subjektu Aditz Objektu]; egoera zaharrak gehiagoren arrastorik ez utziak ez du besterik baimentzen eta, gainera, Gilen gogoetak ulergarriago egingo luke AEZrako bokal haboro
|
behar
ez izatea, VSO AEZn onartuaz; cf. Gomez (1994) eta Gomez & Sainz (1995).
|
|
As we will see in the course of this book, many of the basic methodological assumptions made in etymological research are the same regardless of whether we are looking at well documented periods of linguistic history or at periods earlier than our earliest documentary records" diosku Durkinek (2009: 2) eta guk ere ez dugu uste funtsezko ezberdintasunik denik hiztegi etimologiko eta historikoen artean," historiaren" eta" historiaurrearen" artean ez den (edo
|
behar
ez lukeen) bezala. Zorionez, uniformitarismoa gero eta hedatzenago da euskalaritzan ere, eta on litzateke ez nahastea ikergaiaren benetako natura, bat eta bera aldi batean zein bestean, eta hori miatzeko espezialistari sor dakizkiokeen eragozpen eta aukera hain ezberdinak, nahi lukeen bezalako lekukotasun corpusa ez izatea, edota horren ezagutza sakonerako era guztietako prestalanak ere ez nahi lituzkeen bezain aitzinatuak aurkitu ezina, esaterako.
|
|
ez ditzala hots letra lotura horrek galarazi ez aldagarritasun dialektologikoa ez estilistikoa. Lehenago k ez dezala desagerrarazi beste mailetako zenbaiten LENAGO edo zahar ek, ZAR; ez da idazteak EZTA inondik galarazi
|
behar
ez lukeen bezalaxe.
|
|
Euskerazko lehenengo idatzietatik eta orain arte, gorabehera asko izan dau idazkereak, baina puztutze eta
|
behar
ez dan ugaltze eta inork arrazoitu bageko jokaera batzuk kendu ezkero, batasuna nahiko erraz lortu geinkela uste dau Mikelek. Zein bidetatik?
|
|
Nere icaren, nere otzen/ berotceco labea (A: 112)> [Egon
|
behar
ez ote dut/ nic or be] ti gordea (B: 99) 47.
|
|
nic artuco ez ote dut (A: 114)> artu
|
behar
ez dut nic (B: 102).
|
|
Sartuco naz, ar nazazu Biotcean1040 gucia.] [Egon
|
behar
ez ote dut] 1041
|
|
Gainera dezagun ez duela edizio horrek ere bitxikeria tipografikorik falta, 27 orrialdetik aurrera ç letra baliatzeko apeta erakusten baitu tipografoak behin baino gehiagotan, eta ageriko koherentziarik gabe gainera18: " Eliçan baçter etara beguira edo gogoa, Eliçaz campoan neducala egoteac, eta çure Gorpuz Santuac ambat aldiç uquitu dituzten nere mihi ezpañez ain contu guti iduquitçeac, edo ambat aldiz
|
behar
ez diran hitçaquin ciquintceac" (27);" adoratçen, ta maitatcen" (30);" etortcen çaitzunean" (33);" Erre zaçu cere suz nere bihotza, ta utzazu gucia zurea dirudiela, içan ez deçan, zuc nay ez duzun" (53), etab. (Geurea da, noski, letra etzan oro).
|
|
Jesus zure Bihotza1069? artu
|
behar
ez dut nic1070 zure nequeen damua. Esque nator, zabal zazu sar nadir or Atea1071.
|
2020
|
|
Gainean pixa egiteak nork bere gorputza ez kontrolatzea adierazten du, eta maskulinitate tradizionalaren ikuspegitik, ahultasuna erakusten. Txurreroari hori gertatzean Eulalik eta Teresak egiten duten barre txikiak argi uzten du intimitatearen eta errespetuaren araua urratzen ari direla, ikusi
|
behar
ez luketen ikuskizunaren lekuko direlako; baina barreen arrazoiaren oinarrian gizontasunaren eta ahultasunaren ezinezko lotura dago, gizonak gainean pixa egitean lotura hori apurtzen delarik. Geroago, ordea, txurreroaren beste eszena bat dugu, oraingoan ere Teresa lekuko dela:
|
|
" Nik ez nuen ondo konprenitzen aitak zergatik ez zekien dendako lanetan, konplikaziorik ez bainion topatzen batere(...). Baina, tira, denborarekin ulertu nuen badirela hain bat gauza ulertu
|
behar
ez direnak, hala direnak eta kito" (59). Bizi duen egoera auzitan jarri gabe, ikusitakoaren aurrean isilik egoten da.
|
2021
|
|
Gainera, beste zerbaitetarako arriskua ere sor daiteke: euskaldunak naturaltasunez etiketa berririk eta erdaraz egingo diotela onartzea, erdaldunaren" euskaraz ez dakit" edo" ikasten ari naiz" esaldiak sendotu baitaitezke. nek euskaraz jakin
|
behar
ez badute, eta hala ezer gutxi galtzen dela adierazten badute. Eta zailtasun hori, neurri handi batean, moderno izatearen ondorio da; kulturalki moderno, modernitatearen izaera zabalaren baitan.
|
|
Elebitasuna eta baita eleaniztasuna ere sarritan erabiltzen diren kontzeptuak dira, eta, asko zabaltzen diren kontzeptuekin maiz gertatu ohi den moduan, joera izaten dugu pentsatzeko erabiltzean azalpenik
|
behar
ez duten kontzeptuak direla. Artikulu honetan, ordea, elebitasunaren gaiaren konplexutasuna pixka bat ikusarazten saiatu gara, jakintza arloetan gaiari buruz egin diren hainbat hausnarketa bateratuz.
|