Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2002
‎Nire ustez, bi besterik ez dira egon behar: dozentzia irakaslea (doktorea izateko beharra ez duena) eta dozentzia eta ikerkuntzarako irakaslea (doktorea izan behar duena), baina ez genuke bereiztu behar Eskola edo Fakultate bateko irakasle izatea. Horretaz gain, honakoakere zehaztu genituzke:
2004
‎Agerian dagoenez, ez dugu oso atzera ere jo behar eskola espainolaren eta frantsesaren arantza sentitzeko. Arantza horrek eragindako mina atzo arteko belaunaldiak jasan du bere bihotz gorputzetan.
2005
‎Gaur egun jantoki zerbitzua arautzen duen esparru juridikoa Hezkuntza eta Zientzia Ministerioak 1992ko azaroaren 24an emandako Aginduan (eskola jantokiak arautzen dituena) eta zenbait errege dekretutan jasota dago. Nutrizio ikuspegia Osasun agintariek onartzen dute erregulazio hori osatu egin behar dela nutrizio ikuspegitik, bereziki bizimodu eta elikadura osasungarrietan hezteari begira, eta ez da ahaztu behar eskola jantokiak osasun arloko xedapen orokorren aplikazio eremuaren barruan daudela; izan ere, xedapen horiek prestatzen diren janariak prestatu, banatu eta salerosteko higiene arauak ezartzen dituzte. Araudi honen bidez, eskoletako jangelen alderdi hezitzailea indartu nahi da, bizitza osoan iraungo duten higiene eta elikadura ohitura osasungarriak sortzeko.
2006
‎“Zenbat eta urte gutxiago izan, orduan eta maizago izaten dira eraso fisikoak, nahiz eta eskola jazarpenak DBHko bigarren eta hirugarren mailetan izan duen eraginik handiena”, adierazi zuen Romachok. Hala ere, azpimarratu zuen ez direla nahastu behar eskolako jazarpena eta ikasleen arteko beste gatazka batzuk. Psikiatrek kasu horiei aurrea hartzeko eta azkar diagnostikatzeko proposatzen dituzten konponbideak.
2008
‎Laguntza horrek ez du hartu behar eskola orduen% 50 baino gehiago, eta ahalik eta gehien egon behar du ikasleak gelan.
2011
‎Ez da ahaztu behar eskolaren zeregin gizarteratzailea; gizartean aniztasuna baldin badago, hezkuntza zentroetan ere egon behar du. Haurrek beren hezkuntza prozesua bukatzen dutenean, bizitza normalizatu bat egin nahi badute, komunitatearekin erlazionatu dute; lana egiteaz gain eta familiarekin erlazionatzeaz gain, atera egingo dira, supermerkatuan erosketak egingo dituzte, osasun zentroetara joango dira edo oporretara joango dira.
2012
‎Aurreko atalean esandakoaren arabera, ez dugu pentsatu behar eskolaren eginkizun garrantzitsuena kontzeptuak ikasteko lekua izatea denik, ezagutzak jasotzea bideratzen duten prozesu mentalak heltzen joateko lekua baizik.
2013
‎Ahal den neurrian, ez da mailegu kontraturik egin behar eskolari buelta emateko, %8tik %10era bitarteko interesak aplikatzen baitituzte
2015
‎Uste dut, orobat, uste duela ez nauzula behartu behar eskolara joatea.
2016
‎Neguko egurra ahantzirik, luzifer egunsentiaren pindarrak hegoantza noiz salatuko, usoak gureganatuko direlakoan omen. Eta guk, guk, zuk erran bezal bezala, potretarik gabe lerrokatu behar eskolako alkietan, gaueko malkoak sakeleko mokanesean gorderik, han berean ez errotzekotan, eneguarekin jostatuz erakaslearen bizkar.
‎Nahiko kontserbadoreak zarete eta poliziak lokal horiek hobeto begiratu behar dituela uste duzue, lokalek legea betetzen duten ikusteko. Horrez gain, zuen ustez, lokal horiek ez lukete egon behar eskoletatik gertu, haurrentzat batere eredugarriak ez direlako. Halaber, adin txikikoek ez lukete lokaletan sartzeko baimenik izan behar, askoz interesgarriagoa delako aisialdia jarduera hezigarriagoetan ematea, hala nola xakean jokatzen edo Gaztelekuan.
2017
‎bila joan behar eskolara.
2019
‎Beti berdinei itxaroten! Eta guk ordurako ailegatu behar eskolara! Beti antxintxiketan!".
‎–Ni naiz borreroa, jakin izan banu, ez nuen utzi behar eskolara oinez joaten, zergatik ez nion erran aitzinetik, ez zela komeni lurrean bildu edozer gauzarekin jolastea, ama txarra izan naiz, ama txarra...
‎Ez dut buruan gorde behar eskolan erakusten dizkiguten gauzetatik bakar bat ere. Bilera bakoitzean munduko ideietatik purifikatzen naiz, azkazal bati esmaltea kentzekoa pasatzen zaionean bezala.
2020
‎–Zoaz pikutara! Ergela ez bazina, ez ginateke munduko ipurdian biziko eta ez nuke ordubete lehenago jaiki behar eskolara joateko –entzun zen eztarri gazte batean.
2021
‎Espainian, haurren zati handi bat energia soberan dago, gehiegizko pisuaren eta obesitatearen indizeen arabera (6 eta 9 urte bitarteko haurren %40 inguruk gehiegizko pisua dute, ALADINO, 2019 azterlanaren arabera). Bestalde, ez da ahaztu behar eskolako menua oso garestia dela familientzat; beraz, askotan interpretatzen da seme alabek jaten ez dutenean dirua galtzen ari dela. Eskola, modu osasungarri eta iraunkorrean jaten ikasteko gunea Nolanahi ere, kontuan hartu genuke haur osasuntsu batek gosearen arabera jan behar duela, eta hori oso aldakorra da bizitzako etapa horretan:
‎Eskerrik asko, beraz, berriz ere, gure arbasoei, dena eginda eta antolatuta uzteagatik. Eta gauza bi eskertu behar eskolari: hiriekiko higuina irakatsi izana, eta Nietzsche nire bizitzara ekarri izana.
‎Hain zuzen ere, sail elebidunak zabaltzeak euskarazko irakaskuntzan dakarren hedapenak, sare pribatuan zein irakaskuntza publikoan, ez du ezkutatu behar eskola ibilbidean zehar gertatzen diren abandonu sarriak, bereziki trantsizio uneetan, zeren abandonu horiek"% 9 ingurukoak dira haur eskola eta lehen maila bitartean, gutxi gorabehera% 28koak lehen maila eta kolegioaren artean, eta% 50 ingurukoak kolegioa eta lizeoa bitartean" (MI, MCC eta MEER 2016: 54).
2022
‎Huts handirik ez batere anitzen gustuko bainan aski haatik bazterrak kexatzeko. Keinka hartan, arras giro hitsa zen eskoletan izurritearen kontrako neurri bereziekin, neurri horiek nolazpait aldatu behar eskolak berriz ideki baino lehen. Eta hezkuntza ministroa Ibizan!
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia