2007
|
|
Ildo horretatik, zenbait egilek arrisku bat seinalatudute: eskualde ahuletan (berrikuntza tradiziorik ez duten eskualdeetan), politikokibultzatutako I+G sareetan, kanpo harremanak
|
behar
bezala kontuan ez hartzekojoera egon daiteke (Sternberg eta Arndt, 2001; Todling eta Trippl, 2005; Bellini, 2000; White eta Grimes, 2004; Oinas, 2000). Lock in egoera batean ez erortzeko, eskualde batek kanpo harreman estrategikoak garatu behar ditu.
|
|
Izan ere, politikako ondorioeidagokienez, berrikuntza sistemaren teoriak eredu linealari egindako kritika neurribatean desegokia izan da. Hau da, saregintzaren beharra defendatzen indar gehiegierabili du eta, ostera, ez du
|
behar
bezala kontuan hartu gaur egungo teknologiakoinarrian daukan zientziaren edukia gero eta garrantzitsuagoa dela (Dosi, Llerenaeta Labini, 2005).
|
2012
|
|
publizitatearen hartzaileak (2 art.); lehiakideak (2 eta 8 artikuluak); kontsumitzaileen eta erabiltzaileen, iragarleen eta agentzien elkarteak (8 art.); administrazio organo ahaldunak eta kaltetutako pertsona fisiko eta juridikoak (25 art.). Zerrenda hori ez da itxia, eta agerian uzten du subjektu juridikoak gehienetan izaera kontraktuala duen egintza juridiko bateko alderdiak direla. Hori dela-eta, legegileak Legearen I. Kapituluko III. Tituluan jaso ditu horien definizioak, publizitate kontratuen alderdiekin batera, baina PLOren 2 artikuluan jasotzen ez diren publizitate jardueretako alderdiak
|
behar
bezala kontuan hartu gabe (Santaella, 2003: 134).
|
2015
|
|
Marko juridiko komunitarioan parte hartzepublikoa eskubide gisa egituratu eta berau egikaritzeko mekanismo formal desberdinak aurreikustenbadira ere7, praktika bestelakoa da. EBen azken hamarkadetan garatu diren teknologia berrien erabakiprozesuetan eta horien ondorioz egokitutako arauketa komunitarioetan, GKEen, gizarte zibilekobestelako erakundeen eta orokorrean hiritarren aldarrikapenak ez dira
|
behar
bezala kontuan hartu.Hiritarren kezka eta aldarrikapenak entzun eta erabakietan kontuan hartzeko baino, parte hartzepublikoaren ideia teknologia berrien arauketen legitimazioa lortu eta arauketa horiengatikoerantzukizun posibleak mugatzeko mekanismo gisa erabili da (Flear eta Pickersgill, 2012; Flear etaVakulenko, 2010). Nanoteknologien kasuan, EBko Komisioa maila komunitarioan aurrera eramatenari den, hutsuneak bete?
|
|
5 Zentzu horretan, moneta balioztapenak «irtenbide faltsu» bat proposatzen du. Izan ere, NEBen inguruko erabakiak faktore anitzek (instituzionalak, sozialak, ekologikoak, lurraldekoak, legedia, etab.) baldintzatzen dituzte, baina moneta balioztapenak ez ditu
|
behar
bezala kontutan hartzen. IAESak, ordea, «konpromiso irtenbide» bat proposatzen du.
|
|
Bigarren krikita ildoak adierazten du ereduak ez dituela
|
behar
bezala kontuan hartzen etorkizunean egon daitezkeen aurrerakuntza teknologikoetatik eratorritako onurak. Aipatu berri da ereduak hobekuntza teknologikoak aurreikusten zituela, baina hala ere kritika hori behin eta berriro azaltzen dute ohiko ekonomiaren jarraitzaileek.
|