Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2000
‎–Euskadi Ta Askatasuna? erakundeazer izanen litzatekeen (edo zer izan behar lukeen ) orduz gero finkatu genuen.
‎Aparatu hitzaren erabileraren azterketa luze eta kuriosoa gerta liteke hizkuntzalaritzaren esparrutik atera gabe ere... Gure fonologiazko eskoletan bertanikusi izan dugu nola erabiltzen duen Garcia Calvo-k, ahoskerari buruzkolanen hit paradeko goren postuetan behar lukeen lan horretan (Garcia Calvo, 1989). Hain zuzen ere, hor aparatua fisiko ez dena da:
2005
‎Maiz narrazioak etorkizunari begirako proiekzioaduela aztertu ahal izan dugu, eta hori emakumeen helburuetan oinarriturik gertatzen da. Hori gertatzen denean, helburu horiek gauzatzean ziurtasuna eta preskripzioa nagusitzen dira, lerro editorialari estu lotutako modalitate subjektiboari, etaez gaurkotasuneko informazioak behar lukeen «objektibotasuna entzuterakoan etaadierazterakoan»10 beste bati, darizkionak.
2007
‎Orain gauza bertsua gertatzen zaigu, beraz, ozta-ozta alderantziz bada ere: hizkuntza idatziaren gaitasun erlatiboa hainbestean garatu duen belaunaldiak ez dugaitasun orokorraren atalase maila gainditu. Hain zuzen ere, gaitasun orokor horigaratzeko behar lukeen ahozko jardunaren trebetasuna falta zaio. Eskolak ekoitzidituen hiztunek, oro har, ez dira gai euren bizitzaren mundua ahozko jardunareneremuan aletzeko eta ñabartzeko.
‎Ideien bilduma garatzeko, zenbat buru hainbat aburu; alegia, autoreak, klasikoak eurak ere, ez datoz guztiz-guztiz bat diskurtso batek izan behar lukeen barneeredua zein den ezartzean, edo diskurtsoak zenbat zati eta zein izan behar lituzkeen adieraztean. Nolanahi ere, jakina denez, badagoke nolabaiteko adostasuna esatean ezen diskurtso batek, gutxienez, lau zati izan beharko lituzkeela, honetara ordenaturik eta zerrendaturik garapen eraginkorra izateko:
2011
‎Ez dago Euskal Unibertsitaterik, eta ez da berau gure kulturaren gaitzik ttikiena. Egiazko Unibertsitate batek bete behar lukeen eginkizuna gure Herriaren kultura egarriak asetzen, ez du inork betetzen. Askotxo dira Euskal Herritik kanpo joan behar izaten dutenak beren iharduketa kultural eta profesionalari ekin ahal izateko.
2012
‎Errealitate aniztun hori autodeterminazioaren garapenaren isla da. Haatik, aniztasun horrek bide eman dio autodeterminazioaren oinarriak berrasmatzeari, baita sezesioaren aurrean nazioarteko zuzenbidearen rolak zein behar lukeen izanteorizatzeari ere.
2017
‎egungo gizartearen konplexutasuna irakaslearen rolak eraldatzen ari da. Gainera, kalitatezko hezkuntza baten aldeko borrokan, zeinak justizia sozialaren printzipioen gainean eraikia behar lukeen , eskolaren eta irakasleen beraien ahalmena murrizten ari da. Nire gomendioa, beraz, honakoa da:
‎Harmonizatu beharko litzatekeen bigarren zerga sozietateen gaineko zerga (SZ) da edo konpainien mozkinen gainekoa izan behar lukeen zerga. SZa inbertsioerrealak erakartzeko erabiltzen dute estatu kideek eta, ondorioz, bai zerga beraeta, zer esanik ez, zerga-tasa oso ezberdinak dira estatu bakoitzean.
2019
‎Orain arte etengabeko hobekuntza bultzatuko duen ebaluazioak nolakoa izan behar lukeen ikusiahal izan da, bai eta DOCENTIAZ programaren nondik norakoa ere. Beraz, hori guztia ikusirik, honako hauek dira ikerketa honen helburuak:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia