Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2002
‎Irakasleak momentuanapuntatzen ditu akatsak, landu beharrekoak, ikasleen gustuak, iradokizunak, etab., hurrengo saioetarako edo zuzenketarako kontuan hartzeko. Ikaslea zer eta nolaesaten ari denari erreparatu behar dio irakasleak; bietan jarri behar du arreta, hizketaldia jarraitu ahal izateko eta hobetu beharrekoa apuntatzeko.
2003
‎Besteak beste, naziogintzaren indartzeak talde-nortasunaren  kudeaketa aztertu behar du arretaz. EHUko Nor Ikerketa-taldeak adierazia duenez, gure inguru hurbilean hiru nortasun ari omen dira lehian:
2004
‎Egia da birusen eta bestelako mehatxuen kopurua gero eta handiagoa dela, baina, era berean, informazioarekin eta arreta pixka batekin, ez da zaila segurtasun-arazo asko saihestea. Ordenagailuarentzako mehatxu gehienak posta elektronikoaren bidez iristen dira, eta hor jarri behar du arreta gehien erabiltzaileak. Oinarrizko arau batekin, “pertsona ezezagunen mezuez ez fidatzea eta ez artxibo erantsi bat irekitzea haien jatorria erabat ziur ez badago”, nahikoa litzateke birus-infekzio gehienak ezabatzeko.
2005
‎Berak, aurrean, konparatu beharreko hizkuntza ezagunak bakarrik ditu. Hauengan, lehenik eta behin, tonuen eta esanahien arteko parekotasunean jarri behar du arreta eta, hemendik abiatuz, hizkuntz-asmatzailearen ideien joskera igarri behar du, bai eta berau era sinesgarri-antzeko batean bereizi.
2008
‎Ez da nahikoa hizkuntza-eskubideak lortzea (Bourhis, 2003b). Taldeak identitate kolektiboaren nolabaiteko maila izan beharra du gutxienez ekintza kolektiboari ekiteko (Breton, 1983), eta ekintza horrek era estrategikoan antolatuta egon behar du eta bizindarraren alderdi garrantzitsuenetan jarri behar du arreta (Fishman, 1991, 2001). Baliteke taldeak komunitate-mobilizazioak antolatu behar izatea, bai eta partaide garrantzitsu guztien lankidetza osoa hobetuko duen gobernamendu-egitura asmatu behar izatea ere.
‎Lortzen bada, nagusiak taldearen konfiantza irabaziko du eta erresistentziak gaindituta. Buru batek helburu nabari batean jarri behar du arreta, eta taldeko ahalik eta kide gehien inplikatu behar ditu helburu hori lortzeko. Entzuten jakitea Nagusi on orok izan behar duen trebezia da.
2011
‎Pazientearekiko enpatia agertuko du eta haren benetako sentimenduak islatuko ditu, antzezten dituen gehiegizko sentimenduen ordez. Histrionikoaren istorio entretenigarriekin txundituta ez du gelditu behar terapeutak; haren benetako portaera, afektu eta kognizioetan jarri behar du arreta. Terapeutak ez du amore eman behar pazienteak duen mendetasun-premiaren aurrean, hori eginez gero, haren portaera autonomorik ez bailuke sustatuko.
‎Arreta-jokoak: joko erraz batzuk egiten dituenak ohartu gabe entrenatu behar du arreta. Hona hemen proposamen batzuk:
2012
‎Izan ere, biziberritzeko ahaleginean dabilen komunitatearen kulturgintzak desafio propioak ditu: merkatu parametro propioa, masa kritiko propioa, hizkuntza-komunitateari begirako funtzio bereziak e.a. horregatik behar du arreta publiko berezitua. 700.000 hartzaile (sortzaile) potentzial dituen kulturgintzaren premiek ez dute zer ikusirik 380 miloi dituenarekin.
‎Horregatik behar du arreta publiko berezitua.
‎Ez dugugutxiesten berrikuntza sozialaren garrantzia, kontzeptu hori EKAI Centerrenoinarrian dago?, baina arlo sozialeko berrikuntzekin harremana daukatenpolitika publikoek jarraitu beharreko printzipio eta irizpideek, halabeharrez, teknologia-eta ekoizpen-berrikuntzan jarraitzen direnetatik desberdinakbehar dute. Itun sozial handi baten alde egiten dugu, baina ez nolanahikoa: itunak, argi eta garbi, berrikuntza teknologikoan jarri behar du arreta.
2013
‎Ahalegina ez da ohikoa ez den erosketa bat egitea, elaborazioaren protagonista izatea baizik. Alaitasunak elikagai onak prestatzean jarri behar du arreta, eta horrek ez du esan nahi garestiak edo apartekoak direnik, baina bai ahalegina, denbora eta dedikazioa. Kontuan hartu behar da menuak koherentea izan behar duela.
2015
‎Ezgaitasunen bat duten pertsonen elkarteek azpimarratzen dute garrantzitsua dela horiek horrela aipatzea. Pertsonak, edozein baldintzarekin, pertsonak dira «eta lehen mailako herritar gisa tratatzeko desio eta eskubide bera dute», FEAPS Madrid-en gomendioen dekalogoa behar du ‘Jarrera kontua, ez gaitasuna’. «Aurrekoarekin bat, «pertsona» terminoak ezgaitasuna baino lehenago kokatu behar du, eta pertsonarengan jarri behar du arreta, ez ezgaitasunean», erantsi du. «Gaitasun desberdinak dituzten pertsonak» alternatiba irabazten hasi da.
‎Baina aitak orain batzar honetan jarri behar du arreta.
2016
‎Egungo egoera bezain konplexua den egoera inbertitzaile baten aurrean berme-zorroa egiteko izendatzaile komuna izan behar du arretak eta segurtasunak
2018
‎Zure lorategi osoak behar du arreta.
2019
‎Ondo egon behar du arreta izatea hainbeste denbora eta gero.
2022
‎Gauzak horrela, euskalduna ez denak frantses testua eta euskarazkoa alderatzeko lana hartuko balu, berehala ikusiko luke frantsesez esandakoa euskarara bihurtzeko hitz gutxiago behar direla eta hitz horiek, gainera, ez direla frantsesetiko edo hizkuntza erromantzeetatiko mailegu gardenak. Labur esanda, euskara lakonikoa eta garbia dela ikusteko, irakurleak itzulpenaren forman paratu behar du arreta, eta ez hainbeste edukian.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia