Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2010
‎Planifikazioaren eta lurralde-garapenaren barruan ohartarazi behar da testuinguru eta eskala oso desberdinetan eragina jaso eta eragiten duten politika osobestelakoak metatzen direla. Ikuspegi administratibotik eta lurraldekotik planteatzen diren eskalak bereizketa politikoekin eta erakundekoekin bat ohi datoz, etatokikotik eskualdera, erregiora eta estatu-mailara pasatzen dira.
‎Oro har, ikerkuntza-eta berrikuntza-politiken ildoak eta tresnak aztertzeko orduan, ez dugu ahaztu behar tresna hauen guztien konplexutasuna alde batetik eta, bestetik, geografi esparru bakoitzera egokitzeko duten beharra ere. Tresna hauen guztien erabilera, jakina, ezberdina izan behar da testuinguru bakoitzean, herrialde bakoitzean eta eskualde bakoitzean, bertako berrikuntza-sistemaren egoera, abantailak eta hutsuneak kontuan harturik (Quevedo, 2005: 2).
2011
‎Planifikazioaren eta lurralde-garapenaren barruan ohartarazi behar da testuinguru eta eskala oso desberdinetan eragina jaso eta eragiten duten politika oso desberdinak metatzen direla. Ikuspegi administratibotik eta lurraldekotik planteatzen diren eskalak bereizketa politikoekin eta erakundekoekin bat ohi datoz, eta tokikotik, eskualdera, erregiora eta estatu-mailara pasatzen dira.
2012
‎Honek osatzen du" unibertsalitate konkretuaren mugimendua"; errotiko" transubstantziazio" honen bitartez jatorrizko teoria berrasmatu egin behar da testuinguru berri batean; birlandaketa hau biziaraziz izan daiteke berriz unibertsal.92
2014
‎Gure ustetan, Preskill eta Torres (1999a eta 1999b), Preskill eya Boyle (2008), edota McDonald, Rogers eta Kefford-en antzera (2003), besteak beste, ikaskuntza-kultura bat sortze-bidean erakundeen ebaluatzeko gaitasuna garatu beharrean oinarritzen da, ebaluatzea, esperientziatik ikastea bezala ulertuta etorkizuneko jarduera hobetze aldera. Zentzu horretan, gainera, azpimarratu behar da testuinguru likido honetan ikaskuntzek duten behin-behinekotasuna eta, ondorioz, kritikotasuna edozein esku-hartze politikoren efizientzia baloratzerako garaian. Jada ez dute balio kontzienteki nahiz inkontzienteki despotismo ilustratu batean oinarritzen ziren garai bateko politika egiteko moduek, ez eta ezagutza zientifikoa sortzeko moduek ere.
2020
‎Azkenik, esan behar da testuinguru guztietan ez duela eragin bera programa honek. Argi geratu da, batez ere, osasun-zientzietako eta arkitekturako irakasleek zailtasun handiak izan dituztela programan ikasia aplikatzeko orduan, eta, bereziki arkitekturan, oso zaila dela irakaskuntza eraldatuko duten harreman-sareak sortzea.
2021
‎34.3.3c Azkenik, hipotesien gertakortasun mailaren gainean ari garelarik, nabarmendu behar da testuinguruak ere garrantzi handia izan dezakeela. Begira ondorengo adibideari:
2023
‎Aipatzekoa da, halaber, feminismoaren adar abolizionistari egindako erantzun zuzena dela liburua. Alabaina, aintzat hartu behar da testuinguru anglosaxoi batean idatzitako saiakera dela, eta ondorioz, terminologia ere testuinguru horri atxikia dagoela. Hau da, askotan «feminismoak», «feminismo hegemonikoak», «feminismoaren zati handi batek» adierazten dituen ideiei kontra egiterakoan, zehaztu beharko litzateke prostituzioaren kontrako feminismoaz ari direla, Erresuma Batua edo AEBak bezalako herrialdeetan indar handia dutenak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia