2006
|
|
Jolas eta jostailu mota guztiek haurren garapena bultzatzen dute arlo guztietan: intelektuala, motorra, soziala, afektiboa, linguistikoa, etab. Jokoak egoera
|
batzuk
ulertzen, onartzen eta horiei aurre egiten laguntzen du. Jolasaren bidez, haurrak bere sentimenduak adierazten ditu, antsietatea eta estresa bezalako tentsio emozionalak arintzen ditu.
|
2008
|
|
Espazio denborak nahasten ditu, eta kosta egiten zaio kontzeptu
|
batzuk
ulertzea: atzo, gaur, bihar, orain, urruti, hurbil, lehen, gero.
|
2009
|
|
Nature aldizkarian argitaratu den birsorkuntza horri esker, nerbio zelulen heriotza ikusi ahal izan da. Zientzialari autoreen arabera, ikerketa oso urrats garrantzitsua da gaixotasun hori eta beste genetiko
|
batzuk
ulertzeko, eta nahaste neurodegeneratiboetarako terapia berriak garatzea ekar lezake. AME Ikertzaileen arabera, mutazio genetiko batek eragindako haurren heriotzaren bigarren kausarik ohikoena da AME.
|
|
Horrek lagundu egiten du ezagutza berri bat eraikitzen, zentzu handiagokoa eta ikasleen epe luzeko memorian kokatzeko aukera handiagoa duena. Esate baterako, nola hobe haur batek kenketa egiten ikas dezan eta eragiketa horren esanahia ondo uler dezan, txanpon batzuk emanez gozoki
|
batzuk
uler ditzan, praktikan matematikaren moduko irakasgai baten eguneroko erabilera egiaztatu ahal izateko; hala, esanahi eta zentzu praktikoa badute, ezagutza berriak hobeto ikasten dira. Ikaskuntza esanguratsua sustatzea Nola lor daiteke ikasleek ikasgelan egiten duten ikaskuntza esanguratsua izatea?
|
2010
|
|
Ikerketa zientifikoak ere baliagarriak izango lirateke irtenbide egokiagoak lortzeko. Zientzialariak Eguzkian gertatzen diren fenomeno
|
batzuk
ulertzen hasi dira, baina oraindik ezezagun asko daude. 90eko hamarkadatik, ikertzaile batzuk “meteorologia espaziala” delakoan hasi dira lanean.
|
|
Zer esango zenieke “harriak” ikastea alferrikakoa dela pentsatzen dutenei? “Lurraren zientziek fenomeno katastrofiko
|
batzuk
ulertzeko eta are aurreikusteko aukera ematen digute” “Harri bat gutxiago” esaldiak gero eta zentzu gutxiago du. Lurraren zientziekiko gero eta interes handiagoa dago, gure gizarteak behar dituen baliabide material eta energetiko guztiak (petrolioa, gasa, harrobiak, meatzaritza, obra zibila, etab.) izaten laguntzen baitigute. eta katastrofe fenomeno batzuk ulertzeko eta are aurreikusteko aukera ematen digu, hala nola sumendien erupzioak, lurrikarak edo uholde handiak.
|
|
“Lurraren zientziek fenomeno katastrofiko batzuk ulertzeko eta are aurreikusteko aukera ematen digute” “Harri bat gutxiago” esaldiak gero eta zentzu gutxiago du. Lurraren zientziekiko gero eta interes handiagoa dago, gure gizarteak behar dituen baliabide material eta energetiko guztiak (petrolioa, gasa, harrobiak, meatzaritza, obra zibila, etab.) izaten laguntzen baitigute. eta katastrofe fenomeno
|
batzuk
ulertzeko eta are aurreikusteko aukera ematen digu, hala nola sumendien erupzioak, lurrikarak edo uholde handiak. Eta apaltasun handia ematen digu:
|
|
Askotariko izakiek, hala nola marmokek, moluskuek, arrainek, bakterioek, onddoek eta marrazoek dute gaitasun hori. Zientzialariak beren eginkizunetako
|
batzuk
ulertzen hasi dira, hala nola sexu erakarpena, harraparien aurkako babesa edo ehiza. Baina aplikazio praktikoak garatzeko ere erabiltzen da, hala nola kutsaduraren detekzioa, Alzheimerraren edo minbiziaren aurkako borroka, edo beste izaki batzuen argi igorpen ahulak atzemateko gailuak, besteak beste, gizakienak.
|
2014
|
|
Garcia Fundazioak dioenez, ideia hau da: robota autonomoa izatea, mendeko pertsonak emandako agindu
|
batzuk
ulertzea eta betearaztea. «Adibidez, leku batera joateko eskatzen bazaio, robotak bere kabuz iristeko bide egokia bilatzen du», dio Nieves Pavónek Huelvako Unibertsitateko proiektuko ikertzailea.
|
2022
|
|
Hain zuzen, pseudozientzia edo ikuskera alternatiboak ez dira agertzen, oraingoz, Lehen Hezkuntzako eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako curriculum ofizialean. . Lehen Hezkuntzan, gutxieneko edukien curriculum berria matematika konpetentziarekin eta zientzia, teknologia eta ingeniaritzako gaitasunarekin (STEM), ikasleak “pentsamendu zientifikoa erabiltzen du bere inguruan gertatzen diren fenomeno
|
batzuk
ulertu eta azaltzeko, jakintzan konfiantza hartuz garapenaren eragile gisa, tresna eta tresna egokiak erabiliz, galderak eginez eta esperimentu errazak gidatuz”. Eta DBHko oinarrizko curriculuma Biologia, Geologia, Fisika eta Kimikaren bidez metodo zientifikoaren estrategiak hartzen direla zehazten da.
|