Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2006
‎Jolas eta jostailu mota guztiek haurren garapena bultzatzen dute arlo guztietan: intelektuala, motorra, soziala, afektiboa, linguistikoa, etab. Jokoak egoera batzuk ulertzen, onartzen eta horiei aurre egiten laguntzen du. Jolasaren bidez, haurrak bere sentimenduak adierazten ditu, antsietatea eta estresa bezalako tentsio emozionalak arintzen ditu.
2008
‎Espazio denborak nahasten ditu, eta kosta egiten zaio kontzeptu batzuk ulertzea: atzo, gaur, bihar, orain, urruti, hurbil, lehen, gero.
2009
‎Nature aldizkarian argitaratu den birsorkuntza horri esker, nerbio zelulen heriotza ikusi ahal izan da. Zientzialari autoreen arabera, ikerketa oso urrats garrantzitsua da gaixotasun hori eta beste genetiko batzuk ulertzeko, eta nahaste neurodegeneratiboetarako terapia berriak garatzea ekar lezake. AME Ikertzaileen arabera, mutazio genetiko batek eragindako haurren heriotzaren bigarren kausarik ohikoena da AME.
‎Horrek lagundu egiten du ezagutza berri bat eraikitzen, zentzu handiagokoa eta ikasleen epe luzeko memorian kokatzeko aukera handiagoa duena. Esate baterako, nola hobe haur batek kenketa egiten ikas dezan eta eragiketa horren esanahia ondo uler dezan, txanpon batzuk emanez gozoki batzuk uler ditzan, praktikan matematikaren moduko irakasgai baten eguneroko erabilera egiaztatu ahal izateko; hala, esanahi eta zentzu praktikoa badute, ezagutza berriak hobeto ikasten dira. Ikaskuntza esanguratsua sustatzea Nola lor daiteke ikasleek ikasgelan egiten duten ikaskuntza esanguratsua izatea?
2010
‎Ikerketa zientifikoak ere baliagarriak izango lirateke irtenbide egokiagoak lortzeko. Zientzialariak Eguzkian gertatzen diren fenomeno batzuk ulertzen hasi dira, baina oraindik ezezagun asko daude. 90eko hamarkadatik, ikertzaile batzuk “meteorologia espaziala” delakoan hasi dira lanean.
‎Zer esango zenieke “harriak” ikastea alferrikakoa dela pentsatzen dutenei? “Lurraren zientziek fenomeno katastrofiko batzuk ulertzeko eta are aurreikusteko aukera ematen digute” “Harri bat gutxiago” esaldiak gero eta zentzu gutxiago du. Lurraren zientziekiko gero eta interes handiagoa dago, gure gizarteak behar dituen baliabide material eta energetiko guztiak (petrolioa, gasa, harrobiak, meatzaritza, obra zibila, etab.) izaten laguntzen baitigute. eta katastrofe fenomeno batzuk ulertzeko eta are aurreikusteko aukera ematen digu, hala nola sumendien erupzioak, lurrikarak edo uholde handiak.
‎“Lurraren zientziek fenomeno katastrofiko batzuk ulertzeko eta are aurreikusteko aukera ematen digute” “Harri bat gutxiago” esaldiak gero eta zentzu gutxiago du. Lurraren zientziekiko gero eta interes handiagoa dago, gure gizarteak behar dituen baliabide material eta energetiko guztiak (petrolioa, gasa, harrobiak, meatzaritza, obra zibila, etab.) izaten laguntzen baitigute. eta katastrofe fenomeno batzuk ulertzeko eta are aurreikusteko aukera ematen digu, hala nola sumendien erupzioak, lurrikarak edo uholde handiak. Eta apaltasun handia ematen digu:
‎Askotariko izakiek, hala nola marmokek, moluskuek, arrainek, bakterioek, onddoek eta marrazoek dute gaitasun hori. Zientzialariak beren eginkizunetako batzuk ulertzen hasi dira, hala nola sexu erakarpena, harraparien aurkako babesa edo ehiza. Baina aplikazio praktikoak garatzeko ere erabiltzen da, hala nola kutsaduraren detekzioa, Alzheimerraren edo minbiziaren aurkako borroka, edo beste izaki batzuen argi igorpen ahulak atzemateko gailuak, besteak beste, gizakienak.
2014
‎Garcia Fundazioak dioenez, ideia hau da: robota autonomoa izatea, mendeko pertsonak emandako agindu batzuk ulertzea eta betearaztea. «Adibidez, leku batera joateko eskatzen bazaio, robotak bere kabuz iristeko bide egokia bilatzen du», dio Nieves Pavónek Huelvako Unibertsitateko proiektuko ikertzailea.
2022
‎Hain zuzen, pseudozientzia edo ikuskera alternatiboak ez dira agertzen, oraingoz, Lehen Hezkuntzako eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako curriculum ofizialean. . Lehen Hezkuntzan, gutxieneko edukien curriculum berria matematika konpetentziarekin eta zientzia, teknologia eta ingeniaritzako gaitasunarekin (STEM), ikasleak “pentsamendu zientifikoa erabiltzen du bere inguruan gertatzen diren fenomeno batzuk ulertu eta azaltzeko, jakintzan konfiantza hartuz garapenaren eragile gisa, tresna eta tresna egokiak erabiliz, galderak eginez eta esperimentu errazak gidatuz”. Eta DBHko oinarrizko curriculuma Biologia, Geologia, Fisika eta Kimikaren bidez metodo zientifikoaren estrategiak hartzen direla zehazten da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia