Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2001
‎mugatua ez balitz, mundua mugarik gabe hedatua izango litzateke. Baina edozein hedadura bere osagaiez osatzen da, osotasun batek osagai batzuk ditu halabeharrez; hala ere, osagai hauek mugagabeak badira, orduan ez dago hedadura hori bere osagaien bidez lortzerik, denak lotzeko bidea amaigabea bailitzateke.
2003
‎Horren arrazoia zein den ulertzeko, nahiko da hausnarketa txiki bat egitea lehen esandakoari buruz, alegia, familien arteko maitasunaren ezaugarriei buruz. Egin eginean ere, gurasoek eginbehar jakin batzuk dituzte seme alabei begira, eta senarrak, ordea, beste batzuk ditu emazteari begira; guztiak nahastuko lirateke, pertsona horien arteko ezkontza onartuz gero.
‎Horren arrazoia zein den ulertzeko, nahiko da hausnarketa txiki bat egitea lehen esandakoari buruz, alegia, familien arteko maitasunaren ezaugarriei buruz. Egin eginean ere, gurasoek eginbehar jakin batzuk dituzte seme alabei begira, eta senarrak, ordea, beste batzuk ditu emazteari begira; guztiak nahastuko lirateke, pertsona horien arteko ezkontza onartuz gero.
2004
‎Gero atzera ere loak hartu eta bigarren ametsean trumoi antzeko bat entzun zuen eta, ondorioz, txinpartez jositako gela baten barruan ikusi zuen bere burua. Bere azken ametsean bere langelan zegoen, begi bistan liburu batzuk zituela, euren artean entziklopedia bat; hau hartzeko besoa luzatu eta poesia bilduma bat jausi zen bere eskuetara, ireki aholku baten bila eta honako esaldia aurkituko zuen: quod vitae sectabor iter?," Zein bidetatik jo behar dut bizitzan?".
‎Egia esan, ordura arte ez zen oso ohikoa izan apaizgoari lotuta ez zegoen jendeak bere esku izan zezala ikasketetan aurrera egiteko aukera, are gehiago norbait ez bazen goi mailako klaseko kidea. Baina erreforma protestanteari erantzuteko eliza katolikoak jasan zuen zenbait aldaketarekin batera, ikastea sekularizatzen hasi zen eta honek jakintzaren ateak ireki zizkion jende mota berri bati, elizaren zerbitzu hutsaz gain buruan beste kezka batzuk zituena. Heziketa ez zen, beraz, aurrerantzean apaizgaiei eta apaizgoari zuzendua izango bakarrik, eta ikasketen bidea nobleziaren semeek ez ezik, baita sendi aberatsetakoek eta ez hain aberatsetakoek ere hartuko zuten.
‎Metafisika tradizionalaren aurka zera aldarrikatu zuen, besteak beste: ezagumenak bezala mintzamenak ere muga jakin batzuk badituela eta muga horietatik kanpo ezin adieraz daitekeela zentzurik duen perpausik (ez enpirikorik ez logikorik). Enpirismo (neo) positibistaren kontra honako hau baieztatu zuen, beste gauzen artean:
2006
‎Familia beretik irten gabe, Telemakori ere, bere aitaren bila abiatu behar zuenean, Atena andereak lortu dizkio arraunlari boluntarioak19 eta itsasontzia20; ondoren popan eseri zaio haren aurretik gidari joateko21 Pilosera iritsi direlarik, honako kezka hauxe sortu zaio Telemakori: ez daki Nestor erregeren aurrean nola mintzatu duen, eta Atenak jarri dizkio hitz neurtuak ahoan22 Itakarako itzulera bidea hartu duelarik, orobat, Atenak ohartarazi dio Telemakori ezkongaietako batzuk dituela zain Itaka eta Sama uharteen artean: haiek ekiditeko zer egin behar duen esan dio; haize egokia bidali dio ongi nabiga dadin23.
2010
‎Izendapen hori metaforikoa da, huts hutsean, ez delako oraintxe aipatutako benetako legea. Izen hori ematen zaio bihotzean idatzita dagoelako, eta legearen ondore batzuk dituelako, botoari buruz beste leku batean esan nuen moduan.
‎Konpetentzia komunikatiboa ez da soilik hizkuntzaren kodea ezagutzea, baizik eta baita jakitea ere —egoera jakin batean eta ezaugarri sozio-kultural jakin batzuk dituen hizketa komunitate batean— zer esan norbaiti eta hori nola egoki esan187.
‎Bigarrenik, hizkuntzaren antropologia eta soziologia aipatuko ditugu: egia da diziplina horiek beste zientzietatik abiatzen direla eta beste helburu batzuk dituztela, bai, baina hizkuntza bera gizatiarra den heinean hizkuntzaren pedagogiak nahitaez aztertu behar du gizarte zientzia horiek ere hizkuntzaz esaten dutena. Azken batean, Radl eta Santosek aldarrikatu bezala, teoria eta praktika pedagogikoak berak du hizkuntzaren beharra:
2011
‎Subjektu ezagutzaile hori (ezagutza estrikto edo zientziarena) ez da Newton edo Einstein, ezpada transzendentala da, unibertsala; h. d., berak ez dauka historiarik, ez da subjektu enpirikoren bat, baizik ezagutzaren aprioriko baldintzen bilduma da: mundua ezagutzeko printzipio aurrezarri batzuk ditu, adimenaren kategoria zehatzak, sentimenaren aprioriko formak. Horiek denak beti berdinak dira garai eta toki eta gizon emakume guztiengan; beraz, subjektuarenak dira, baina objektiboak kontsidera genitzake, gizaki guztientzat eta aro guztietan berdinak direnez.
2016
‎Chicagoko gangster arrakastatsuek bezala, gure geneek oso mundu lehiakorrean biziraun dute, zenbait kasutan milioika urtez. Horrek bide ematen du gure geneek ezaugarri jakin batzuk dituztela espero izateko. Bada, nire ustez, gene arrakastatsu baten ezaugarri nagusia errukirik gabeko berekoikeria da.
2022
‎Bonbak guztiz lehertu beharrik izan gabe ere, autosuntsiketa gertatzen ari da. Beste izen eta beste aurpegi batzuk ditu, botoi gorriaren ondorioak espazioan barreiatzen eta denboran luzarazten dituztenak: kutsadura, klima aldaketa, baliabide energetiko eta naturalak ahitzea, biosferaren dibertsitatea suntsitzea...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia