2005
|
|
Instruitzailearen proposamena ez da loteslea ebazpena eman behar duen organo eskudunarentzat, eta horrek proposamen hori onartu, gutxitu edo gehitu ahal izango du, edota espedientea instruitzaileari itzul diezaioke, karguorrian beste egitate
|
batzuk
sar daitezen edota espedientearen instrukzioa osa dadin, interesdunari hori guztia jakinaraziz.
|
2006
|
|
Inbentarioa aurkaratzean, eska daiteke ondasun zein eskubide
|
batzuk
sartzea edo baztertzea, edota onartutakoen balorazioa handitu nahiz txikitzea.
|
|
Gai honetan indarrean dauden arauen arkaismoa eta sakabanaketa XIX. mendeko Espainiako kodegintzaren ondoriozko akatsak dira; arean ere, kodegintza horren ariora, zuzenbide pribatuan bi kode bereizten ziren, zibila eta merkataritzakoa, eta arlo prozesala ere, arlo substantibotik bananduta arautzen zen, Prozedura Zibilaren Legean. Horrez landara, konkurtso prozeduren aniztasunak, akatsok areagotu ez ezik, sistemaren eraketa egokia ere oztopatu du; izatez, betiko porrotarekin eta hartzekodunen konkurtsoarekin batera, merkatari direnen eta merkatari ez direnen kaudimengabeziari aplikatzekoak hurrenez hurren, beste
|
batzuk
sartu dira, aurreneurrizkoak edo atarikoak, hala nola, ordainketa etendura nahiz kitaeta itxaronaldi prozedurak, eta horien baldintza objektiboak oso argiak ez direnez gero, zaila da guztien arteko mugak finkatzea. Ordainketa Etendurari buruzko 1922ko uztailaren 26ko Legea kasu zehatza konpontzeko behin behineko lege moduan aldarrikatu bazen ere, gure konkurtso zuzenbidearen oinarrizko atal bihurtu zen, arauketaren malgutasunari esker; lege horrek merkatarien ondare krisiei aplikatzeko tratamendua bigundu zuen, baina, aldi berean, arauketaren koherentziarik eza areagotu zuen, sistema harmoniko batek izan beharreko printzipio orokorrak eta garapen sistematikoa falta zitzaizkiolako arauketa horri, eta, azkenik, gehiegikeria nabariak ahalbidetu zituelako.
|
2007
|
|
EKren 33 artikuluaren hirugarren paragrafoan desjabetze berme izenekoa ezarri da, ohikoa Espainiako konstituzio historian; hala ere, azpimarratzeko moduko berrikuntza
|
batzuk
sartzen ditu: desjabetza (ondasunak eta eskubideak kentzea) ez da jabetza eskubidearen ukatze moduan ulertzen, baizik eta eskubide horren sakrifizio zehatz moduan, garrantzi handiagoko interes publiko edo gizarte interesak daudenean; onura publikoko edo gizarte intereseko arrazoi justifikatua dagoenean soilik egin behar da, eta kalte ordaina eman behar da, legeetan xedatutakoaren arabera.
|
|
«Konstituzio ekonomiko» izenekoaren barruan, EKren 38 artikuluan aitortutako enpresa askatasuna eta merkatu ekonomia oinarrizko osagaiak dira. Espainiako sistema ekonomikoa merkatu ekonomiako sistema da, eta horretan Konstituzioak estatu plangintzako osagai
|
batzuk
sartu ditu. Horrez gain, botere publikoek esku hartzeko aukera dutenez, tradiziozko eredu kapitalistarekin bat ez datorren eredu ekonomikoa sortu da, eta batzuk
|
|
Egiatan, ez da eskubide bat edo gizarte eta ekonomia politikaren printzipio bat, elkartze profesionalerako eskubidearen adierazpen zehatza baino. «Administrazio Korporatibo» izenekoaren kasu
|
batzuk
sartuko lirateke hemen, lanbide elkargoen kasua izan ezik, horiek administrazio korporatiboaren barruan egon arren konstituzio arauketa berezia baitute (EKren 36 art.). Horien kasuan bezala, konstituzio testuak lanbide erakundeen barne egitura eta jardunbidea demokratikoak izatea eskatzen du. Lanbide elkarte horiei lotuta, zenbait zalantza planteatu dira artikulu honetara bildu daitezkeen entitateetan nahitaez izena emateari dagokionez, besteak beste, nekazaritza ganberetan, jabetza hiritarreko ganbera ofizialetan eta merkataritza, industria eta nabigazio ganberetan.
|
|
mutur batean lehen eta bigarren hezkuntzako irakasleak zeuden, eta bestean, Errege Akademietako kideak); eta sufragio orokorra, gizonezkoena?, 1890eko ekainaren 26ko Legearen bidez ezarritakoa (hogeita bost urtetik gorakoek botoa emateko eskubidea zuten, eskubide zibilen erabilera osoa baldin bazuten). Azkenean, 1907ko abuztuaren 8ko Legearen bidez egindako hauteskunde eraldaketak sistemaren ildo nagusiei eutsi zien, berrikuntza
|
batzuk
sartuta, esaterako, 29 artikulu entzutetsua. Artikulu horretan ezarritakoaren arabera, diputatuak hautaketarik egin gabe aldarrikatu zitezkeen, hauteskunde barrutian jokoan zeuden aulkiak eta hautagai kopurua berberak zirenean.
|
|
Batzorde Misto horretako burua Gorteetako lehendakaria zen (Antonio Hernández Gil), eta Batzorde hori osatzen zuten Diputatuen Kongresuko lehendakariak (Fernando Álvarez de Miranda, UCDkoa) eta beste lau diputatuk (UCDko, PSOEko, PCEko eta Minoría Catalanako ordezkariak), Senatuko lehendakariak (Antonio Fontán, UCDkoa) eta beste lau senatarik (bi UCDko ordezkariak eta beste bi PSOEkoak). Batzorde Mistoak adostasuna bilatu zuen desadostasunik handiena eragiten zuten puntuetan, testuaren estiloa eta idazketa hobetu zituen eta ex novo aldarazpen
|
batzuk
sartu zituen; azken hori nahiko eztabaidagarria zen, Batzordeari emandako funtzioak argi eta garbi gainditzen baitzituen. Batzordeak 1978ko urriaren 25ean amaitu zituen lanak, eta urriaren 28an, Batzorde Mistoak onetsitako testua Gorteetako Aldizkari Ofizialean argitaratu zen.
|
2008
|
|
Aurrekoa gorabehera, egoki iritzi zaio zuzentarauan jasotako araubidea argitzeari eta, orobat, beste arau
|
batzuk
sartzeari, hirugarrenen babesa zabalagoa izan dadin.
|
|
2 Gutxienez sozietate kapitalaren ehuneko 5 ordezkatzen duten akziodunek eska dezakete batzarako deialdiaren osagarria argitaratzea, eguneko aztergaien zerrendan beste gai bat edo
|
batzuk
sartu ahal izateko.
|