Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 4

2005
‎1971 Missouriko (AEB) hondakin olioak errepideetan zehar sakabanatu ziren, bizitokietako lurzoruko hauts jasotzeak kontrolatzeko. Urte batzuk igaro arte ez zen kutsaduraren berri izan, eta detektatutako maila ppb koa izan zen (bilioiko zatiak). Eragina animalietan nabaritu zen.
2010
‎Dislexiak ikasleen %5 eta %15 artean eragiten du, TDAHak %3 eta %8 artean, diskalkuliak (akalkulia edo matematikak ikasteko zailtasunak) %1 eta %3 artean, hizkuntzaren garapenaren nahasteak %2 eta %4 artean, eta, hitzik gabeko ikaskuntzaren nahastearen kasuan, ez dago daturik. Haurtzaroko lehen zailtasunak antzematen badira ere, urte batzuk igaro arte ez da diagnostikoa berresten Zenbaki horiek Faroak izeneko laugarren txostenean (“Ikaskuntza haurtzaroan eta nerabezaroan. Claves para evitarlo escolar”, Bartzelonako Sant Joan de Déu ospitaleko profesionalek eta neurologiakoek egina.
‎Lópezek dioenez, haur batek arazo horietakoren bat duen jakiteko lehen azterketa kognitiboak lehen hezkuntzako lehen mailan egiten has daitezke. Hala ere, nahiz eta adin horretan ikasleen lehen zailtasunak hauteman, urte batzuk igaro arte ez da baieztatu ikaskuntzaren nahaste baten diagnostikoa. Are gehiago, kasu batzuetan ez da baieztapen hori lortzen haurrak 15 urte bete arte edo helduarora arte.
2011
‎Horregatik da garrantzitsua azkar izoztea, 3 °C ra iritsi arte gutxienez, eta hotz katea ez etetea. Elikagaiak modu ordenatuan babestu eta izozkailuan jarri behar dira, gehiegi pilatu gabe, izozkailua itxi eta ordu batzuk igaro arte ez ireki, izozte prozesua eten ez dadin. Etete horrek izotz bloke handiak sor ditzake, eta horiek eragina izan dezakete elikagaian.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia