Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2001
‎Hasieran idazten genuena orain ez dugu atsegin, orain idazten duguna ere oraindik ez. Ezinbestekoa da eta osasungarria, hori da bide egokia( batzuetan ikasleak" asaldatu" egiten dira, nor bere buruari exijitzea, noski, errepikatzea baino zailagoa baita) eta gainera edozein emakumezko/ gizonezko idazleren eguneroko esperientzia da: espresatu nahi dugun horretara hurbiltzen den zerbait lortu arte hitzekin eta formekin borrokatzea.
‎Hamaika arrazoirengatik senti daitezke ikasleak ezeroso, eta konpontzeko, hori izan daiteke, ziur aski, egoera errazenaeta aldi berean zailena. Errazena, batzuetan ikaslearekin hitz eginez soilikkonpon daitekeelako; eta zailena, askotan arazo larriek egonaraztendutelako ikaslea disgustura.
2002
‎1973an hasi zen lanean Bilboko Elizbarrutiko Irakasle eskola, 1977an ireki zituen bere ateak Donostiako gotzaindegikoak eta urtebetelehenago Eskoriatzako Irakasle eskola Kooperatibak. Hiruren xedea euskarazkoirakaskuntza eskaintzea zen, nahiz eta kasu batzuetan ikasle erdi euskaldunakonartu edo talde erdaldunak eduki. Eskola horiek, dena den, ikasle talde txikiakbiltzen zituzten, Eskola publikoekin alderatuz.
2003
‎1973an hasi zen lanean Bilboko Elizbarrutiko Irakasle eskola, 1977an ireki zituen bere ateak Donostiako gotzaitegikoak eta urtebete lehenago Eskoriatzako Irakasle eskola Kooperatibak. Euskarazko irakaskuntza eskaintzea izan arren hiruren xedea, kasu batzuetan ikasle erdi euskaldunak onartzen zituzten edo talde erdaldunak zituzten. Dena den, eskola horiek ikasle talde txikiak biltzen zituzten, Irakasle eskola publikoekin alderatuz gero.
2007
‎Beste herrialde batzuetan lan egiteko erabiliak diren metodoak ezagutzea zinez aberasgarria da eta. Alor jakin batzuetan ikasleek daukaten ezagutza maila biribiltzeaz gain, bestelako helburuak ere lortu nahi dira horrelako ekimenetan, esaterako: talde lana eta trebetasun sozialak hobetzea, atzerriko hizkuntzak lantzea, autoestimua indartzea, beste kultura batzuk ezagutzea, atzerriko heziketa profesionala pixka bat lantzea, aukera profesionalak zabaltzea eta bestelako kulturekin toleranteak izatea.
2008
‎Hizkuntzaren ikaskuntza kezkatzen gaituen faktore nagusiena da. Kasu batzuetan ikasle berriek ez dute ez euskara eta ez gaztelaniaren ezagutzarik eta horrek komunikazioa erabat mugatzen du. Egoera honek irakasleengan ezinegon handia sorrarazten du, hizkuntza ezinbesteko tresna delako pertsonen arteko harremanetarako, gizartean integratzeko eta ikaskuntzarako.
‎Ikasleari atzerriko hizkuntza bat jakitea eskatuko zaio Bestalde, eskakizunei dagokienez, egungo ILZren inguruko berrikuntza esanguratsuenetako bat da Hizkuntzen Europako Erreferentzia Esparru Bateratuko B1 mailaren baliokidea den atzerriko hizkuntza bat, tarteko maila bati dagokiona, menderatzen duela egiaztatzea. Masterrerako ezarritako iraupena urtebetekoa izango da, 60 ECTS, nahiz eta kasu batzuetan ikasleak prestakuntza gehigarriko kreditu kopuru bat gainditu duen (gehienez 60 ECTS), egiaztatu duen prestakuntzaren eta aukeratu duen espezialitatearen arabera. Prestakuntza gehigarri hori ikasle bakoitzarentzat ezarriko da, eta espezialitateko berariazko eduki eta gaitasunak ikastera bideratuta dago, espezialitateari zuzenean lotutako titulurik ez duten ikasleentzat.
2011
‎Harremanek joriak izan behar dute. Adibidez, DBHn, batzuetan ikaslea ondo joan bada, ikasturte amaierako bilera ez da egiten. Niri iruditzen zait gurasoak denbora gutxi igarotzen dugula eskolan.
‎Bilboko Elizbarrutikoa (1973) 286, Donostiako Gotzaindegiarena (1977) eta Eskoriatzakoa (1978). «Hiruren xedea euskarazko irakaskuntza eskaintzea zen, nahiz eta kasu batzuetan ikasle erdi euskaldunak onartu edo talde erdaldunak eduki» (Aizpuru eta Jimeno, 2002: 35).
2014
‎Adibidez, eredu batzuetan ikasle gehienen 1H euskara izan daiteke (herri euskaldunetan), eta beste batzuetan, berriz, gaztelania izan ohi da nagusiki ikasleen jatorriko hizkuntza. Bestela erranik:
2015
‎Unibertsitate bakoitzean egon den erantzun kopurua, horietan Euskara eta Euskal Kultura ikasgaian dagoen matrikulazio kopuruaren araberakoa izan da hein batean, baina kasu batzuetan ikasle gutxi egon arren ia denek bete dute inkesta. Honen azpian metodologia oharren eranskinean aipatuko ditudan faktore batzuk egon litezke eta baita klaseetako asistentzia maila edota irakurleak izan dezakeen gaitasun/ eragina ikasleak inkesta erantzutera animatzeko orduan ere.
2016
‎Ministerioak alegazio formulario oso erraz bat jartzen du ikaslearen eskura, eta bertan hainbat datu eskatzen dira. Lehenik eta behin, eskatzaileak (laguntza edo beka jasotzen duen pertsona) eta familiaren diru ekarle nagusiak (normalean gurasoak) jarri behar dira, nahiz eta batzuetan ikasle bera izan. Familiaren eta ikastetxearen helbideak ere bete behar dira.
2017
‎Gai sakona da eta hari batetik baino ez diot helduko. Irakas Sistema Ebaluatu eta Ikertzeko Erakundeak (ISEI IVEI) egiten dituen ebaluazio horietan ikusten da ikastetxe batzuetan ikasleek emaitza hobeak lortzen dituztela beste batzuetan baino, nahiz eta ISEK indizea antzekoa den. Alegia, posible dela eraginkortasun gehiagoz lan egitea eta umeei konpetentziak garatzen hobeto laguntzea.
2018
‎pentsatu. (ad lib) Aitortzen dut batzuetan ikasleei esan behar ez
‎Horrela ikasi nuen, hitzok memorizatuz?. Unibertsitatean, 1971n hasi zen irakasle, gaztelania hutsean,, baina ordurako ondo alfabetatuta nengoenez, apunteak euskaraz idazten nituen, nahiz eta eskolak gaztelaniaz eman. Ariketak diktatu egin behar izaten ziren, eta batzuetan ikasleak harritzen ziren hitz, arraroak, erabiltzen nituelako, aldibereko itzulpenaren ondorioz.
2019
‎Hala ere, hiru irakasleek denetariko taldeak ezagutu dituzte, batzuk bietarikoak, baina baita emakume bakarreko taldea eta gizon bakarreko taldea ere. Ikasle emakumezkoei dagokienez, Lizartzak argitu digu nahiz eta batzuetan ikasleak nokaren galerak kezkatuta hurbildu diren, emakume gehienek ikastaroetan parte hartu dutela hitanoaren galderak eta erabilera okerrak eraginda.
‎Ez dira ikasleak bideratu horri buruzko dekretuak esaten duenari jarraituz», azaldu du Baikara ko Usoa Urbietak.Eragile horiek uste dute segregazioaren «arrazoietako bat» dela EAEko hezkuntza sistema, publikoaren eta itunpekoen arteko bereizketa egiten duena. Eta gaineratu dute itunpeko ikastetxe batzuetan ikasle batzuk ezin direla matrikulatu, «diru kuotak» eskatzen dizkietelako. «Legeak dio ez dela ordaindu behar; kuota horiek dira lehenengo hesia», salatu du Urbietak.LABek ez du babestu beste hiru sindikatuek sinatutako testua, hark du gehiengoa ikastolen sarean?, eta ohar bat kaleratu du.
‎Bigarren kasu interesgarri bat: hutsari, ez badu irakasleak zuzentzen, batzuetan ikaslea ohartukozaio, eta irakasleari erraten dio. Irakaslea zuzentzeak autoestimua ekartzen diezaiekeikasleei, ikasgai desberdinetan eta hizkuntzan ere.
2021
‎" Zentro batzuetan ikasleei eurei uzten zaie liburuak aukeratzen, irakasleek ez dituzte irizpiderik ezartzen eta ez dago kontrolik ez jarraipenik. Askotan urteetan erabiltzen dira liburu zerrenda berdinak, beraz, urteetan errepikatzen dira irakurketa berdinak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia