2013
|
|
Gure bizitzaren gaineko eskubidea ulertzeko bi modu ezberdin horietan alde kontzeptual handia dago eutanasiari dagokionez, zeren eta, herritar gehienak duintasunez hiltzearen alde badaude ere, hiltzeko eskubidearen onarpenak eztabaida sortzen du, eta eutanasiaren alde agertzen diren autore
|
batzuek
uste dute mugatu egin behar dela eskubide hori. Muga hori «gizarte hitzarmen» baten bitartez adostu behar dela iruditzen zaie, gizarteko kide guztiak horretara konprometituz.
|
|
direla egoitzak, dela familia handi bateko kideak taldekatzea, dela adinean edo egoeran kidakoak direnak elkarrekin jartzea edota harrera etxeetan bizitzea, esaterako. Horrexegatik, hiltzen ikaste aldera, gaixoaldia edo/ eta mendekotasun aldia bizitzen ikaste aldera, pertsona
|
batzuek
uste dute, oraindik erabakitzeko garaian daudelarik, mendekotasun handian gertatzen badira ez dutela eskubiderik, ez desiorik, hainbeste ahaleginduta zain ditzaten, eta etxetik kanpoko bizimodua aukeratzen dute, nahiz eta beren nahiak asetzeari begira erabakirik biribilena izan ez; hala, erabateko autonomiaz, bizi testamentuaren bidez, unea iristean egoitza batera eraman ditzaten adierazten dute,... Ikuspegi hori, norberaren autonomiaren berrespena ez ezik, edota pertsonak mendeko, ahul edo umiliatuak sentiarazten dituzten errealitate biologiko eta klinikoen aurrean (burua oraindik gorputzaren gainbeheraz kontziente denean eragindako lotsagatik) duintasuna ulertzeko sentiberatasuna ez ezik, bada gertukoenganako eskuzabaltasun jarrera bat ere, ez baitzaie iruditzen eskubidea daukatenik beren alabek kosta ala kosta zain ditzaten.
|
2017
|
|
Gizaki batek ekintza gaizto bat burutzen duenean, hori ongia zertan datzan ez dakien seinale izango litzateke. Horrela, Akademikoak esango luke ezjakintasunaren ondorioz
|
batzuek
uste dutela ongia plazerean datzala, beste batzuek interes ekonomikoan eta hirugarren batzuek, apika, hirian izen ona edukitzean; nahiz eta aipatu berri ditugun jarrera horiek ongia ez duten bilatzen ikuspegi platoniko batetik, bakoitzak bere ikuspegi okerretik bai uste du ongira bideratzen duela bere ekintza.
|
2020
|
|
Guztiek esan dute iraupena nahiko luzea dela, baina aproposa iruditu zaie luzera hori. Elkarrizketatuetako
|
batzuek
uste dute ezinbestekoa dela gutxieneko luzera hori izatea, bai ikasiak barneratua izateko tartea behar duelako, bai eta programaren hasieran norberak ezarritako helburuak lortzeko denbora behar delako ere.
|
2021
|
|
Stringer eta Gamble ren (2001) arabera, Alemaniako aurkikuntza horrek orain dela 230.000 urtera eramango gintuzke, gizaki modernoez osatutako leinu independentearen hasiera emanik. Hala ere, ikertzaile
|
batzuek
uste zuten neandertalen sorrera, ziurrenik, Pleistozeno Erdia baino lehenagokoa izan zitekeela, eta, ondorioz, haien aztarnak honako leku hauetan bilatu zituzten: Swanscombe (Ingalaterra), Steinheim (Alemania), L’Arago eta Mountmaurin (Frantzia), Atapuerca (Espainia) eta Petralona (Grezia).
|
|
Euskara, Euskal Herriko geografia eta historia, eta abar. Beste
|
batzuek
uste genuen, berriz, heziketa osoa zela azpi azpitik planteatu behar zena" 17.
|