Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2000
‎Txillardegi-ren harira etorriz, nola presta daiteke herri bat askatasunerako? Zein errekurtso dauzka gurea bezalakoherri batek, errealitate finkatu bati aurre egin eta potentzialitate baten onurak sinesgarri bihurtzeko?... Gure historiaren berraztertze kritiko batetik abiatuta, konstruktibismoaren haritik, gure potentzialitate soziopolitikoetan oinarrituz, txikitasunakematen digun aukera guztiez baliatuz.
‎Aurrezki mikroekonomikoa, nulua den batuketa da (mailegari batek mailegu emaile bati aurre eginez). Aurrezki makroekonomikoa, berari inolako jesapenik, mailegu hartzerik?
2001
‎Kontabilitate kontuen irakurketa batetik ateratzen da ondorio hori: 100 bilioi dolarreko balioko errenta monetario neto bati aurre eginik, etxeko output aren barne prezioa gora doa, etxeko diruan, 98 bilioi dolarreko baliotik 100 bilioi dolarreko baliora.
2002
‎Mugetan sinesteak irudi bat errepresentatzea eta bere mugiezintasuna nahi izatea da. Pentsatzea, aldiz, errepresentazioak definitzea uzten ez duen errealitate bati aurre egitea da; mugaren barnean eta kanpoan mugitzea da; modu efektiboan eta politikoan onartu beharra dago dibertsitatea eta baztertua barnean, kanpotik eraikia izaten jakitearekin batera; jakin beharra dago ez daudela nortasun eta diferentzia zehatzak, bere testuingurua amaiezina baita eta botere jokoek etengabe aldatzen baitituzte; mugek ez dituzte soilik euren bideak eraldatzen, baita esanah... Herri bat soilik politikoki egiten da, historian.
2005
‎Horregatik, SarePublikora bilduriko Ikastolek elkarrekin antolatuta jarraitzeko behar larria nabaridute: hasiera batean publifikazio prozesu korapilatsu bati aurre egiteko; gerora, Administrazioarekin negoziatzerakoan zintzilik geraturiko gaiak denak bateraaldarrikatzeko, presio egitearren.
2006
‎Azken finean, ebaluazioaren azken helburua, haurraren eta familiaren artekoadopzioa ahalik eta arrakastatsuena izan dadila bermatzea da (Ger Martos, 2001; Parrondo, 2001), hau gertatuko ez balitz, inpaktua bai adopzioko familiak baihaurrak sufrituko baitute. Azkenik, ebaluazioa administrazioaren eta adopzioaninplikaturiko profesionalen zereginik oinarrizkoena betetzen saiatzen da, alegia, adoptatzeko moduan dauden haurrei aita eta ama egokiak aurkitzea, eta ez ama edoaita izan nahi duen edonori bere preferentzien araberako seme alabak aurkitzea.Horrela, ebaluazio prozesu honen helburua da eskaera luzatzen duen banako edofamiliak adopzio bati aurre egiteko moduko baliabide, gaitasun eta trebetasunakdituen ezartzea.
‎Salbuespen gisa, kontsumitzaileen eta erabiltzaileen interes kolektiboetarako edo zehaztugabeetarako kaltegarri den publizitate jarduera bati aurre egiteko etete ekintza eskatzen den guztietan, gauzatzea onartzen da etete ekintza, dagokion aurretiko epaiketaz kanpoko erreklamazioa egitea ez baita beharrezkoa. Baldintza horietan, publizitate ez zilegiaren ustezko kasu askotan (adibidez, publizitate engainagarria, subliminala edo produktu jakin batzuen publizitatea arautzen duen araudiaren kontrakoa) pentsa daiteke birtualtasun praktikorik gabe gera daitekeela aurretiko eskaera.
2007
‎Kultura gabeko herriak (bere kulturaezagutzen ez duen herriak) kontrolatua (domestikatua) izan dadin espresuki antolatutako historia baten aurrean ez du argudioak aurkitzeko gaitasunik. Sozialki banatutako, barne liskar larriak dituen herria ere, ahula eta desarmatuta dago erasokultural bati aurre egiteko. Kolonizatutako herriek, luzaro beste inoren menpe izandirenek, ezin dute laster batean herri kultura eraiki.
‎F. Premisa bati aurre egiteko, metodo bat da esatea planteatzen duena dela salbuespen ugari eta ezagunak dituen orokorkeria desegoki bat.
‎Era berean, inkesta bati aurre egiteko modu erabakigarria da beste inkesta batzuen emaitzak erakustea.
‎Oro har, argudio bati aurre egiteak esan nahi du: a) argudioa gaizki eraikia dela frogatuko dela, edo b) kritikatzen den diskurtsoan, faltsuak direla aurkezten diren frogak eta hori argitu ahal izango dela.
2008
‎Beste alde batetik, lurrik saltzen ez bazuen, bere hartzekodunak izango ziren salatzaileak, gertatu zen bezalaxe. 1825eko abuztuan Muruak, ez lurrik ez dirurik ez zuela eskuratzen ikusirik, udalaren fidatzaileen aurka jo zuen. Domingo Gisasola Oregi, José Gisasola Eskaregi eta Martín Agirre Argiano? 616 Muruak zioenez, eskuko dirua behar zuen zor bati aurre egiteko, baina itxura denez zorra kitatzea baino gehiago, lurretan inbertitzea zen bere helburua617 Izan ere, esku-dirurik gabe ezinezkoa zen lurren salerosketa operazioei etekina ateratzea.
2009
‎Belaunaldi horretakoemakumeen inguruan, erretiroarekin erlazionatutako hainbat ezaugarri azpimarratuzituen: alde batetik, erretiroa zuzenean bizi dute, berarekin bizi den gizabanakobatek (senarra) aldaketa erradikal bati aurre egitean; bestetik, emakume horienbizitzek aldaketa sakona pairatzen dute, bere bikotekidearekin zuten bizimoduaaldatu egiten da-eta. Askatasuna murrizten da, denbora gehiago igarotzen duteelkarrekin, nahiz eta eguneroko ardurak emakumearen eskuetan jarraituko duen.Bestalde, pertsona arteko harremanak ez dira bat batean aldatzen.
2010
‎– Muga zerga jasotzen duten barne produktuen ekoizpena handitzea (edo balizko murriztapen bati aurre egitea).
‎...spegi batetik, kontuan hartu behar da «industri garapena» esamoldea erabilita, herrialde ezberdinen errealitatean hazkundea helburu gisa hartu gabe, industria sektoreak duen pisua mantentzea izan daitekeela helburua, edo industria sektoreak indarra galtzeko prozesuari aurre egitea prozesu horren abiadura motelduz, etab. Industri garapenerako politiken helburua, beraz, desindustrializazio prozesu bati aurre egitea izan daiteke behin baino gehiagotan.
2012
‎f. Eredu sozioekonomiko berri bati aurre egiteko mobilizatu daitezkeen baliabidefiskal mardulez gain, ez ditugu ahaztu behar Euskal Herriak dituen kapital fisiko etafinantza baliabideak.
2014
‎Kontzeptu horri ezagutzazko oreka izena eman zion, eta lortzen den prozesuari, berriz, oreka. Azpimarratu zuen umeak esploratzaile aktiboak direla eta, gertaera berriak unean bertan ulertzen ez dituztenean, estimulu ugariko erronka bati aurre egiten diotela. Umearen pentsatzeko moduaren eta inguruneko gertaeraren arteko ezagutzazko oreka doikuntzak egitera bultzatzen du umea, eta, horri esker, esperientzia berri eta misteriotsuak interpretatu, eta ezagutzazko oreka lortzen du.
‎Substantzia psikoestimulatzaileak hiperaktibitatea apaldu eta subjektuen arreta gehitzen badu, hiperaktibitateak eta arreta aldaketak betetzen duten funtzioa ordezkatzen duelako dela pentsatu izan da. Hipotesi horren arabera, gabezia biologiko bati aurre egiteko baliabide natural eta espontaneotzat hartzen dira hiperaktibitatea eta arreta kinada berrietara sarri aldatzea. Zentzumenetatik datorren informazio berriak garuneko goranzko saretxo sistema eta garun azala aktibatzen ditu, eta zentzumen informazioaren prozesaketa errazten du (Taylor, 1991).
2015
‎Moduluan Gipuzkoako Campuseko diziplina anitzetako ikasleek parte hartzen dute eta haieneginbehar nagusia erakunde edota gizarte eragile batek proposatutako erronka bati aurre egitea da.Erronka gizarte eragile bakoitzak egunerokotasunetik antzemandako behar batetik eratortzen da. Ikasletalde bakoitzak proiektuaren sorkuntza errazteko eta gidatzeko, IKD GAZtE proiektuko kide denikasle bat izan ohi du dinamizatzen, proiektuan praktika kontratu baten bidez lanean ari den ikasle bathain zuzen.
‎Babes bat. Orduan hizkuntza aniztasuna aberastasunada ekologiaren ikuspuntutik, eta ez hori bakarrik, aniztasuna da baita ere biziraupenerako giltza.Gero eta mundu konplexuago batean bizi gara, elkarreraginak daude, gaur egun diziplina batetikerronka berri bati aurre egitea oso zaila da, hizkuntza teknikariak, ingurumenean adituak direnak, legelariak... behar ditugu. Eta baita ere pentsamendu eta mundu ikuskera ezberdina behar dugu.Hizkuntzak ez dira bakarrik komunikatzeko tresnak, mundua interpretatzeko moduak baizik, eta pentsamendu aniztasuna ere hizkuntza aniztasunarekin lotua dago.
‎Osasun arloan gero eta gehiago erabiltzen ari dira bideo-joko serioak. Alde batetik, gaixoen urritasun fisiko edo arazo psikologiko bati aurre egiteko aplikazioak sortzen ari dira, eta bestalde, medikuak entrenatzeko simuladoreak gero eta gehiago erabiltzen dira23 Kultura arloan, museo askok bisitaldi birtualak egiteko aukera eskaintzen dute sarean. Eremu militarrean ekoizpen handiko bideo-jokoak agertu dira, adibidez AEBko armadak sortutako Americas Army (Wrdynski, 2002).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia