2023
|
|
Finantza jasangarritasuna da oraingo eta etorkizuneko gastu konpromisoak finantzatzeko gaitasuna, defizitaren, zor publikoaren eta merkataritza zorraren berankortasunaren mugen barruan, LOEPSFen, berankortasunari buruzko erregelamenduan eta Europako erregelamenduan ezarritakoaren arabera. Era berean merkataritza zorraren jasangarritasuna dagoela ulertuko da, hornitzaileei ordaintzeko
|
batez
besteko epeak berankortasunari buruzko arauketan ezarritako gehieneko epea gainditzen ez duenean. Ogasun Ministerioaren webgunean honako modu honetara azaltzen ditu bi kontzeptu hauek:
|
|
Aurrekontu kitatzeak bermatu behar du haren exekuziotik ez dela gehiegizko zor publikoaren bolumena eratorri. Gainera, ordaintzeko
|
batez
besteko epeak ezin du gainditu berankortasun erregelamenduan ezarritako gehieneko epea.
|
|
Horrela, toki erakundeak indarrean duen zorra kontuan izango dugu, baina horrez gain legeak berankortasunean ere muga jartzen du. Administrazio publikoek hornitzaileei ordaintzeko
|
batez
besteko epea argitaratu behar dute, eta diruzaintza plan bat eduki behar dute. Plan horretan, gutxienez, hornitzaileei ordaintzeko aurreikuspenari buruzko informazioa jasoko da, berankortasunari buruzko erregelamenduak ezartzen duen gehieneko epea betetzen dela bermatzeko.
|
|
Administrazio publiko batek ordaintzeko
|
batez
besteko epeak, argitaratutako datuen arabera, berankortasunari buruzko erregelamenduan ezarritako gehieneko epea gainditzen duenean, Administrazioak honako hau sartu du, aipatu argitalpenaren ondorengo diruzaintza planaren eguneratzean, plan horren zati gisa:
|
|
• Hornitzaileei hilero ordaintzeko erabiliko dituen baliabideen zenbatekoa, ordaintzeko
|
batez
besteko epea berankortasunari buruzko erregelamenduak ezartzen duen gehieneko epera murriztu ahal izateko.
|
|
• Gastuak murrizteko, diru sarrerak handitzeko edo kobrantzak eta ordainketak kudeatzeko beste neurri batzuk hartzeko konpromisoa, hornitzaileei ordaintzeko
|
batez
besteko epea berankortasunari buruzko erregelamenduak ezartzen duen gehieneko epera arte murrizteko, beharrezkoa den diruzaintza sortuz.
|
|
Nola kalkulatzen da zor bizia eta ordaintzeko
|
batez
besteko epeak. Aurretik adierazi dudan bezala, toki erakunde bat zorpetzeko eragiketa bat egiteko muga batzuk ditu, TOLTBren 53 artikuluari jarraituta.
|
|
Berankortasunaren eragina kalkulatzeko eta finantza jasangarritasunaren printzipioaren tresna bezala, hornitzaileei ordaintzeko
|
batez
besteko epea kalkulatu behar da. Horrela adierazten du AEFJLOren 13.6 artikuluak.
|
|
Horrela adierazten du AEFJLOren 13.6 artikuluak. Administrazio publikoek hornitzaileei ordaintzeko
|
batez
besteko epea argitaratu behar dute, eta diruzaintza plan bat eduki behar dute. Plan horretan, gutxienez, hornitzaileei ordaintzeko aurreikuspenari buruzko informazioa jasoko da, berankortasunari buruzko erregelamenduak ezartzen duen gehieneko epea betetzen dela bermatzeko.
|
|
Merkataritza zorraren kontrola finantza jasangarritasunaren printzipioan integratzeko helburuarekin," Batez besteko ordainketa epea" delakoa sartzen badu, administrazio publikoak behartuta egongo dira hornitzaileei hogeita hamar eguneko epean ordaintzera, eta ordaintzeko batez besteko aldia haien web atarian argitaratu dute. Ordaintzeko
|
batez
besteko epea betetzen ez bada, AEFJLOren neurri prebentiboak, zuzentzaileak eta, hala badagokio, neurri hertsatzaileak hartuko dira" 510.
|
|
Azkenengo bi horiek ere aurrekontu egonkortasunaren politikaren irizpideak direlako. Eta 18.5 artikuluaren arabera, kontrolatu behar da ordaintzeko
|
batez
besteko epea betetzea.
|
|
Aurrekontu betearazpenarekin batera gauzatu beharreko autokontrol edo aurretiazko prebentzio hauekin batera, toki erakundearen kontu hartzailetzak egin behar du ordaintzeko
|
batez
besteko epea betetzeari buruzko jarraipena. Epe horrek berankortasunari buruzko legeriak ezartzen duen ordaintzeko hogeita hamar eguneko epea gainditzen badu, toki erakundearen kontu hartzailetzak neurriak hartu ditu eta neurri horiek finantza zaintzako organo eskudunari bidaliko dizkio hamabost eguneko epean.
|
|
Finantza zaintzako organo eskudunak informazioa jaso eta gero bestelako neurriak ere ezarri ahal izango dizkio gastua murrizteko, finantza zaintzaren zuzeneko esku hartzea ahalbideratuz. Neurri horiek hartuta ere, ordaintzeko
|
batez
besteko epea hogeita hamar egun baino handiagoa bada, orduan Estatuko administrazio orokorrak, finantza zaintzako organo eskudunari entzun eta gero, baliabideen txikipena egiteko ahalmena izango du (zuzeneko esku hartzea hemen ere).
|
|
Hortaz, prebentzioaren lehenengo neurria autokontrola da. Toki erakundeak berak aurrekontu betearazpenaren datuekin egoeraren jarraipena egin du aurrekontu egonkortasunerako neurriak betetzen eta beteko diren ziurtatzeko eta ordaintzeko
|
batez
besteko epea berankortasun arauek zehaztutako gehieneko epea gainditzen ez duela ziurtatzeko. Horiekin kontu hartzailetzak txostenak eta neurriak ezarriko ditu eta, aurreko azpiatalean adierazi bezala, horiek guztiek AEFJLOren 6 eta 27 artikuluetan garatutako gardentasun printzipioaren mende geldituko dira, informazio betebeharraren mende alegia.
|
|
Aurreko informazioa finkatu egingo da, eta bakoiztutako banaketa izango du, mendeko erakunde integratuen agregazioa eta dagozkien bateratze doikuntzak egiaztatzeko. c) Planean jasotako neurrien deskribapena, kuantifikazioa eta aplikazioegutegia, kontabilizatuko diren aurrekontu partidak edo aurrekontutik kanpoko erregistroak adierazita. ...tuen nahitaezko zerbitzuen kudeaketa integratua edo koordinatua Diru sarrerak handitzea, toki erakundeak ematen dituen nahitaezko zerbitzuak finantzatzeko Antolamendua arrazionalizatzea Udalerria baino lurralde eremu txikiagoko erakundeak kentzea, baldin eta aurreko aurrekontu ekitaldian aurrekontu egonkortasunaren helburua edo zor publikoaren helburua bete ez badute, edo hornitzaileei ordaintzeko
|
batez
besteko epeak berankortasun erregelamenduan ezarritako gehieneko epea hogeita hamar egun baino gehiago gainditzen badu Probintzia bereko udalerri mugakide batekin bat egiteko proposamena d) Onetsitako, kuantifikatutako eta funtsatutako neurri zuzentzaileak, inplementazio data adierazita. Neurri horiek koherenteak izan dira aurrekontu aurreikuspenen urtetik urterako aldaketarekin. e) Planaren abiapuntuko ekonomia eta aurrekontu aldagaien aurreikuspenak, bai eta aurreikuspen horien oinarri diren kasuak ere, 15 artikuluaren 5 paragrafoan aipatzen den txostenean jasotakoarekin bat etorriz.
|
|
Neurri hauek aplikatuko dira hartutako prebentzio neurriek eta neurri zuzentzaileek ondoriorik ez dituztenean izan edota neurri horiek ez direnean hartu534 GRAJAL CABALLEROk adierazten duenez, neurri hertsatzaileak hartuko dira: ...iaeta finantza plana edo berroreka plana aurkeztu ezean edo bete ezean..." 535 AEFJLOren 25 artikuluak jasotzen duenaren arabera, honakoa eman behar da neurri hertsatzaileen mekanismoa martxan jartzeko: EFP ez aurkeztea edota ez onestea. EFPk ezartzen dituen neurri zuzentzaileak ez hartzea. EFPren neurriak aplikaturik, horiek eraginik ez dutenean eta ez betetzea jarraitzen denean. Ordaintzeko
|
batez
besteko epea AEFJLOren 20.6 artikuluak ezartzen duen jakinarazpenetik zenbatzen hasita bi hilabete jarraian berankortasun legeriak ezarritako epea gainditzen denean.
|