Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2023
‎Finantza jasangarritasuna da oraingo eta etorkizuneko gastu konpromisoak finantzatzeko gaitasuna, defizitaren, zor publikoaren eta merkataritza zorraren berankortasunaren mugen barruan, LOEPSFen, berankortasunari buruzko erregelamenduan eta Europako erregelamenduan ezarritakoaren arabera. Era berean merkataritza zorraren jasangarritasuna dagoela ulertuko da, hornitzaileei ordaintzeko batez besteko epeak berankortasunari buruzko arauketan ezarritako gehieneko epea gainditzen ez duenean. Ogasun Ministerioaren webgunean honako modu honetara azaltzen ditu bi kontzeptu hauek:
‎Aurrekontu kitatzeak bermatu behar du haren exekuziotik ez dela gehiegizko zor publikoaren bolumena eratorri. Gainera, ordaintzeko batez besteko epeak ezin du gainditu berankortasun erregelamenduan ezarritako gehieneko epea.
‎Horrela, toki erakundeak indarrean duen zorra kontuan izango dugu, baina horrez gain legeak berankortasunean ere muga jartzen du. Administrazio publikoek hornitzaileei ordaintzeko batez besteko epea argitaratu behar dute, eta diruzaintza plan bat eduki behar dute. Plan horretan, gutxienez, hornitzaileei ordaintzeko aurreikuspenari buruzko informazioa jasoko da, berankortasunari buruzko erregelamenduak ezartzen duen gehieneko epea betetzen dela bermatzeko.
‎Administrazio publiko batek ordaintzeko batez besteko epeak, argitaratutako datuen arabera, berankortasunari buruzko erregelamenduan ezarritako gehieneko epea gainditzen duenean, Administrazioak honako hau sartu du, aipatu argitalpenaren ondorengo diruzaintza planaren eguneratzean, plan horren zati gisa:
‎• Hornitzaileei hilero ordaintzeko erabiliko dituen baliabideen zenbatekoa, ordaintzeko batez besteko epea berankortasunari buruzko erregelamenduak ezartzen duen gehieneko epera murriztu ahal izateko.
‎• Gastuak murrizteko, diru sarrerak handitzeko edo kobrantzak eta ordainketak kudeatzeko beste neurri batzuk hartzeko konpromisoa, hornitzaileei ordaintzeko batez besteko epea berankortasunari buruzko erregelamenduak ezartzen duen gehieneko epera arte murrizteko, beharrezkoa den diruzaintza sortuz.
‎Nola kalkulatzen da zor bizia eta ordaintzeko batez besteko epeak. Aurretik adierazi dudan bezala, toki erakunde bat zorpetzeko eragiketa bat egiteko muga batzuk ditu, TOLTBren 53 artikuluari jarraituta.
‎Berankortasunaren eragina kalkulatzeko eta finantza jasangarritasunaren printzipioaren tresna bezala, hornitzaileei ordaintzeko batez besteko epea kalkulatu behar da. Horrela adierazten du AEFJLOren 13.6 artikuluak.
‎Horrela adierazten du AEFJLOren 13.6 artikuluak. Administrazio publikoek hornitzaileei ordaintzeko batez besteko epea argitaratu behar dute, eta diruzaintza plan bat eduki behar dute. Plan horretan, gutxienez, hornitzaileei ordaintzeko aurreikuspenari buruzko informazioa jasoko da, berankortasunari buruzko erregelamenduak ezartzen duen gehieneko epea betetzen dela bermatzeko.
‎Merkataritza zorraren kontrola finantza jasangarritasunaren printzipioan integratzeko helburuarekin," Batez besteko ordainketa epea" delakoa sartzen badu, administrazio publikoak behartuta egongo dira hornitzaileei hogeita hamar eguneko epean ordaintzera, eta ordaintzeko batez besteko aldia haien web atarian argitaratu dute. Ordaintzeko batez besteko epea betetzen ez bada, AEFJLOren neurri prebentiboak, zuzentzaileak eta, hala badagokio, neurri hertsatzaileak hartuko dira" 510.
‎Azkenengo bi horiek ere aurrekontu egonkortasunaren politikaren irizpideak direlako. Eta 18.5 artikuluaren arabera, kontrolatu behar da ordaintzeko batez besteko epea betetzea.
‎Aurrekontu betearazpenarekin batera gauzatu beharreko autokontrol edo aurretiazko prebentzio hauekin batera, toki erakundearen kontu hartzailetzak egin behar du ordaintzeko batez besteko epea betetzeari buruzko jarraipena. Epe horrek berankortasunari buruzko legeriak ezartzen duen ordaintzeko hogeita hamar eguneko epea gainditzen badu, toki erakundearen kontu hartzailetzak neurriak hartu ditu eta neurri horiek finantza zaintzako organo eskudunari bidaliko dizkio hamabost eguneko epean.
‎Finantza zaintzako organo eskudunak informazioa jaso eta gero bestelako neurriak ere ezarri ahal izango dizkio gastua murrizteko, finantza zaintzaren zuzeneko esku hartzea ahalbideratuz. Neurri horiek hartuta ere, ordaintzeko batez besteko epea hogeita hamar egun baino handiagoa bada, orduan Estatuko administrazio orokorrak, finantza zaintzako organo eskudunari entzun eta gero, baliabideen txikipena egiteko ahalmena izango du (zuzeneko esku hartzea hemen ere).
‎Hortaz, prebentzioaren lehenengo neurria autokontrola da. Toki erakundeak berak aurrekontu betearazpenaren datuekin egoeraren jarraipena egin du aurrekontu egonkortasunerako neurriak betetzen eta beteko diren ziurtatzeko eta ordaintzeko batez besteko epea berankortasun arauek zehaztutako gehieneko epea gainditzen ez duela ziurtatzeko. Horiekin kontu hartzailetzak txostenak eta neurriak ezarriko ditu eta, aurreko azpiatalean adierazi bezala, horiek guztiek AEFJLOren 6 eta 27 artikuluetan garatutako gardentasun printzipioaren mende geldituko dira, informazio betebeharraren mende alegia.
‎Aurreko informazioa finkatu egingo da, eta bakoiztutako banaketa izango du, mendeko erakunde integratuen agregazioa eta dagozkien bateratze doikuntzak egiaztatzeko. c) Planean jasotako neurrien deskribapena, kuantifikazioa eta aplikazioegutegia, kontabilizatuko diren aurrekontu partidak edo aurrekontutik kanpoko erregistroak adierazita. ...tuen nahitaezko zerbitzuen kudeaketa integratua edo koordinatua Diru sarrerak handitzea, toki erakundeak ematen dituen nahitaezko zerbitzuak finantzatzeko Antolamendua arrazionalizatzea Udalerria baino lurralde eremu txikiagoko erakundeak kentzea, baldin eta aurreko aurrekontu ekitaldian aurrekontu egonkortasunaren helburua edo zor publikoaren helburua bete ez badute, edo hornitzaileei ordaintzeko batez besteko epeak berankortasun erregelamenduan ezarritako gehieneko epea hogeita hamar egun baino gehiago gainditzen badu Probintzia bereko udalerri mugakide batekin bat egiteko proposamena d) Onetsitako, kuantifikatutako eta funtsatutako neurri zuzentzaileak, inplementazio data adierazita. Neurri horiek koherenteak izan dira aurrekontu aurreikuspenen urtetik urterako aldaketarekin. e) Planaren abiapuntuko ekonomia eta aurrekontu aldagaien aurreikuspenak, bai eta aurreikuspen horien oinarri diren kasuak ere, 15 artikuluaren 5 paragrafoan aipatzen den txostenean jasotakoarekin bat etorriz.
‎Neurri hauek aplikatuko dira hartutako prebentzio neurriek eta neurri zuzentzaileek ondoriorik ez dituztenean izan edota neurri horiek ez direnean hartu534 GRAJAL CABALLEROk adierazten duenez, neurri hertsatzaileak hartuko dira: ...iaeta finantza plana edo berroreka plana aurkeztu ezean edo bete ezean..." 535 AEFJLOren 25 artikuluak jasotzen duenaren arabera, honakoa eman behar da neurri hertsatzaileen mekanismoa martxan jartzeko: EFP ez aurkeztea edota ez onestea. EFPk ezartzen dituen neurri zuzentzaileak ez hartzea. EFPren neurriak aplikaturik, horiek eraginik ez dutenean eta ez betetzea jarraitzen denean. Ordaintzeko batez besteko epea AEFJLOren 20.6 artikuluak ezartzen duen jakinarazpenetik zenbatzen hasita bi hilabete jarraian berankortasun legeriak ezarritako epea gainditzen denean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia