Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2006
‎Teknika hori “oso inbaditzailetzat” jotzen da, eta zulo txiki bat behar du garezurrean. Zulo horrek zentimetro bateko diametroa baino ez du, eta, haren bidez, neuroendoskopio bat sartzen da, ordenagailu batetik lan egiteko. Hala, 15 eta 30 minutu artean irauten du ebakuntzak, eta zirujauak garezur barrunbeetan barrena “nabigatzen” dira garun bentrikuluak, likido zefalorrakideoaren metaketa eragiten duten buxadurak kentzeko.
2008
‎Proiektuak aurrera ateratzeko espazio zuri batetik lan egiten hasten garela ohartu ginen. Espazio hori manipulatzen goaz eta marrazten.
2011
‎Horrenbestez, 90eko hamarkadaren amaierarako irrati edukiak kontzeptudigitaletan elkarbanatzen ziren bete betean, eta lan mahaiak digitalak ziren ere.Dena dela, kontuan izan behar dugu alde batetik lan egiteko materialak ditugula, eta, bestetik, emisioa, eta artean irratiak emisio analogikoari eusten zion. Telebistarenemisioa egun digitala da (2008an hasi zen itzalketa analogikorako bidea, eta 2010ekoapiriletik aurrera EAEn Euskal Telebista Lurreko Telebista Digitalaren bitartez soilikkontsumitu daiteke), baina Bilbo, Donostia eta Gasteizko irratiak, aldiz, digitalakdira seinalea mendira iritsi bitartean, handik aurrera seinalea analogikoan igortzenbaita5.
‎Malkoek masailetan irrist egiten duten heinean, “larritasun maila jaisten du”, dio Planellak. “Pixkanaka, pertsona erlaxatu, lasaitu, karga emozionala murriztu eta alde arrazionalago batetik lan egiteko argitasuna areagotzen da. Emozio bizi horiek txikiagoak eta erabilgarriagoak izatea lortzen du erasandakoak”, azaldu du Molerok.
2014
‎helmugara eramaten gaituzten ibilbideetara konektatuta jarraitu ahal izatea. Aurrerapen teknologikoek mugikorraren eta Interneten mende egon ohi gaituzte oporretan ere, baina ezin uka daiteke hondartza liluragarri batetik lan egiteko askatasuna ere ematen dutela. Kasu bat edo bestea izan, baliteke trena, hegazkina edo autobusean bidaiatzen duten pertsonak Wifi bidez sarera konektatzea, doan.
2015
‎Bukatzeko, azpimarratu nahiko nuke, eskola barruan eta gelako dinamikari so eginez, baina era berean muga fisiko horiek ere gaindituz, metodologia atalari erreparatzea ezinbestekoa izango dela. Bide horretan, ikuspegi dialogiko batetik lan egiteak, euskararen erabilera lantzeko aukera aproposak eskaini ahal dizkigu, oro har, irakasleei eta noski ikasleei ere. Metodologia horrek, ikaslea parte hartzaile aktibo bihurtzen du, gelan dagoen ahots aniztasuna azalarazten du, eta horrek era berean ikaslearen motibazioan eragiten du, elkarrizketa ikasketa prozesuaren erdigunean kokatuz.
2016
‎“Zas kaleari” hitz elkarteak esan nahi du astindu bat ematea kaleari. Jendeak “klik” egin dezan eta beste ikuspegi batetik lan egin dezagun; feminista, alegia.
2017
‎– Perspektiba instituzional batetik lan egiten da.
‎Ondorioz, esku hartze psikosozialetako programak garatzeko garaian kontuan hartu behar da prozesu migratzaileko zailtasunetan prebenitzeko eta ongizate mailak hobetzeko aldagaiak ezberdinak direla talde batetik bestera. Orokorrean, emaitza horiek adierazte dute ongizatearen ikuspegi ekologiko batetik lan egiteko beharra (Birman et al., 2005), non esku hartze psikosozialak pertsonen autonomia pertsonal eta soziala garatzeko tresnak eskaini behar baititu, alde batera utzita esku hartze asistentzialak. Era berean, ekintzak taldeetan egitea sustatzen da elkarrekintza soziala indartzeko eta ikerketa honetan aurki daitezkeen ongizatearen fenomeno moderatzaileak errazteko:
2020
‎Altunaren esanetan, “bidegabekeria baten aurrean egon arren, iruditzen zitzaigun euskal gizarte zibilak zein politikoak –PP ez gainerako alderdi politiko guztiek– ez luketela ulertuko bat batean Gararik gabe geratzea, hots, sektore politiko sozial jakin batetik lan egiten duen egunkari bat ixtea, eta ahalegina behar genuela egoerari aurre egiteko, finantziazio bideak irekiaz, eta batez ere, elkartasuna eskatuz”.
2021
‎Alex Vadillo eta Elena Urzelai bertako langileek azken urte hauetan hizkuntza aniztasunaren eta hizkuntza gutxituen biziberritzearen esparruan abian jarritako ekimenak azaldu dituzte, hala nola, AnHitzak, Auzoko eta HIGA. Egileen ustez, etorri berrien (hizkuntza) harrera prozesuan eragitea, ikuspegi holistiko batetik lan egitea eta zeharlerrotasunean sakontzea, hizkuntza ekologiaren diskurtsoa zabaltzea eta eleaniztasunaren apologia egiten jarraitzea izan dira sailaren ardatzak.
‎Ikuspegi holistiko batetik lan egitea eta zeharlerrotasunean sakontzea.
‎Artikulu honetan ekimen horien testuingurua azaldu, horietako bakoitzak emandakoa eta hortik ikasitakoa, eta aurrera begira sortutako ideia gakoak partekatzen dira. Hau honela, egileen ustez, etorri berrien (hizkuntza) harrera prozesuan eragitea, ikuspegi holistiko batetik lan egitea eta zeharlerrotasunean sakontzea, hizkuntza ekologiaren diskurtsoa zabaltzea eta eleaniztasunaren apologia egiten jarraitzea dira ardatzak. • Hitz gakoak:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia