Emaitzak: 5
2006 | ||
Azterketa zehatz baten arabera, eskolara inoiz ez joateko edo garaia baino lehen uzteko aukera gehien dutenak neskak dira batez ere, eta, bereziki, landa eremuetan edo eremu oso pobreetan bizi direnak. Batez beste, ama analfabeta | batetik jaiotako haur batek bi aldiz probabilitate handiagoa du haurra ez eskolatzeko amak hezkuntzaren bat jaso duen adingabeak baino. Horregatik, hain da garrantzitsua “gobernuek lehen lehentasun gisa finkatzea hezkuntza goiztiarrean jardutea, batez ere hezkuntza jasotzeko aukera gutxien duten haurren kolektiboetan, hala nola, minusbaliatuetan edo hiesa bezalako gaixotasunak dituzten pertsonetan”, hori islatzen du ikerketak. | |
2007 | ||
3.398 dohaintzek, azkenik, ugalkortasun tratamendu eman zizkieten, eta horien onuradun izan ziren Espainiako eta Italiako, Frantziako, Suitzako edo Alemaniako bikoteak, obuluak ematea onartzen ez den edo oso mugatuta dagoen herrialdeak. Legeak ez du mugatzen obuluen dohaintza kopurua, emaile | batetik jaiotako seme alabena baizik. Espainian obuluak emateak dagoeneko eragin du interpelazioa Europako Parlamentuan. | |
Adituek diote erregistro horrek gardentasuna emango liokeela prozesuari, jakingo litzatekeelako nork ematen duen eta zenbat aldiz egiten duen. Egungo legeak ez du mugatzen obuluen dohaintza kopurua, baizik eta emaile | batetik jaiotako seme alabena, odolkidetasun arazoak saihesteko. Erregistro hori abian jartzeko prozesua azkartzeko, Espainiako Ugalkortasun Elkarteak gutun bat bidali dio Osasun ministroari, Elena Salgadori. | |
2010 | ||
Lanean, 1998 eta 2004 bitartean Mallorcako eta Menorcako uretan artisau arrantzaz eta jolas arrantzaz harrapatutako 400 meroren analisiaren bidez, ugalketaren garaia eta iraupena, sexu heldutasuna, ugalkortasuna eta espezie hermafrodita horretan sexu aldaketa eragiten duten mekanismoak aztertu ziren. IEOk azaldu zuenez, meroaren hermafroditismoa sekuentziala da, eta horrek esan nahi du gizabanako guztiak sexu | batetik jaiotzen direla eta beren bizi zikloaren une batean bestea bihurtzen direla. Kasu horretan, mero zuria eme jaiotzen da. | |
2011 | ||
Mentua gehitzeak hainbat saiakuntza behar izan zituen neurtzeko zein den egokiena eta interesgarriena, zein inausketa mota eskatzen zuten landareek edo zein dentsitate zen zuzena. Parametro horiek zehaztu ondoren, nekazariak mentu | batetik jaiotako pepinoak arrakastaz lantzen hasi ziren. Horrek guztiak Espainiako nekazaritzarentzat arazo larri bat konpontzen laguntzen du, naturak berak askotan asko zigortzen duen sektorea. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bat | 5 (0,03) |
Lehen forma
batetik | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Consumer | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
bat jaio | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
bat jaio seme | 2 (0,01) |
bat jaio haur | 1 (0,01) |
bat jaio pepino | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |