Emaitzak: 2
2009 | ||
Zalantzarik gabe, irakurtzeko azkartasunaz hitz egiten denean, irakurketa konprimigarriari lotuta joan behar du, ez du ezertarako balio testu bat azkar irakurtzeko gai izateak, gero irakurri duguna azaltzeko gai ez bagara. Horregatik, bakoitzaren irakurketa abiadura testu motara eta irakurketaren helburura egokitu behar da beti; hau da, ez da gauza bera eskuliburu bateko testu konplexu bat irakurtzea, azterketa | baterako aztertu behar dena, edo entretenimenduz irakurtzen den aldizkari bateko artikulu erraz bat irakurtzea. Testu bat irakurtzen hasi aurretik, garrantzitsua da irakurketaren helburua zein den zehaztea, abiadura egokiena finkatzeko. | |
2022 | ||
El booma informazioaren eta ordenagailuen agerpenak zalantzan jarri du oroimenaren eginkizuna, eta hezkuntza sistema ikuspegi ez hain memoristikora eta gaitasun handiagora doa. Alfredo Camposentzat, oroimena erabili behar da bizitza osoa “neurriz eta jolasetik”. Hori ez da funtsezko pieza, azterketa | baterako aztertu behar baita, baizik eta gure ikaskuntzan beste baliabide bat. Aztertzeko kontuan hartu beharreko alderdiak Memorizatzeko arauei buruz hitz egin aurretik, adituak hamar bat arau ezarri ditu: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bat | 2 (0,01) |
Lehen forma
baterako | 2 (0,01) |
Argitaratzailea
Consumer | 2 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
bat aztertu | 2 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
bat aztertu behar | 2 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |