Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2002
‎Bakarrik aipatuko dugu HEOKekematen duena: «Ataza helburu batera bideratutako eragiketa da, hizkun tzazbaliatuz benetako zerbait lortzearren; ikasleak beren hizkuntza ezagupen guztiezbalia daitezke problema konpontzeko, esperientzia elkartrukatzeko, jokoanaritzeko, etab.». Eta aipatu egin dut Jane Willis ek ematen duenaren parekoa delako, eta, jakina, horixe da komunikazio honetan azalduko dudan eredua. Definizioarekin jarraituz, interesgarria den beste bat ikusi dut eta aurrekoaren osagarri izandaitekeena:
2009
‎Baliteke, mutilen jokaerek ingurukoengan arazo gehiago sortzea eta, hori dela-eta, zerbitzu klinikoetara gehiagotanbideratzea. Irakasleen kasuan, jokaera mota horiek agertzea (arauen haustura, adibidez) haur bat osasun mentaleko zerbitzu batera bideratzearen adierazleaizaten da (Stanger eta Lewis, 1993).
2011
‎Mintegiaren aldizkarian erdarazko idazlanak argitaratu ziren, euskarazkoak salbuespenak izanik. Izatez euskarazko lanak beste aldizkari batera bideratzen ziren, Eganera hain zuzen ere. Mintegiko hiru kideek (Arrue, Irigarai eta Mitxelena) Egan aldizkariaren zuzendaritza eta erredakzioa bere gain hartu zutenean (1953an), Egan euskarazko aldizkari elebakar bihurtu zuten.
2012
‎Irudiaren azalpena amaitzeko, identitate politika, baita botere politika ere, irakurketa ez antagoniko batera bideratu daitezke. Logika sistemikoak behartzenduen eragin politikaren arabera, alegia:
‎Mondragonenesperientzia kooperatiboak eraldaketa sozialaren alorrean duen orientabideazortzigarren printzipioan dago jasota. Bertan adierazten da eraldaketa solidarioarenaldeko borondatea, beste herrialde batzuekin batera bideratzeko, Euskal Herriarenbaitan jardutearen bidez, haren berreraikuntza ekonomiko eta sozialari laguntzendion hedakuntza prozesu batean; horrekin batera, euskal gizarte askeago, justuagoeta solidarioagoa eraikitzen lagundu nahi du, tresna hauek erabiliz:
‎Gizakiari propio zaionaz, animaliari propio zaionaz eta bi horien arteko harremanhorrek ere Joxe Azurmendiren pentsamendu filosofikoan presentzia garrantzitsuaizan du, hain zuzen ere, filosofiaren historian behin eta berriro errepikatzen deneztabaida batera bideratzen gaituelako, naturaren eta kulturaren arteko eztabaidara.Eztabaida horrek Mendebaldeko filosofiaren auzi guztiak baldintzatu ditugizatasunaren definizioak bere animaliatasunaren definizioarekin batera formaeman dielako historian zehar irudikatu diren teoria moral, ideologia eta jendartearenantolamendu eredu guztiei. Argiago, Azurmendik hainbat lanetan adieraztenduen moduan, garaian garaiko gizakiaren definizioek era bateko edo bestekojendarte ereduen beharra adierazi dutelako.
2014
‎Baserriak eraiki ziren inguruneetan basoak oraindik ugariak dira, eta oinarrizko eraikuntza material gisan zuraren erabilera egokia izan daiteke basoen ustiapen eta kudeaketa jasangarri baten bidetik. Azken aldian basoak konifera eta eukaliptoen landaketa eta ebaketa masibo batera bideratu dira. Kudeaketaeredu hori, ordea, amaierara hurbiltzen ari da, eta modu mailakatuan espezie berri batzuk landatzeko abagunea aprobetxatzearen alde egiteko unea da.
‎Aurreko taulako materialak erabilera zehatz batera bideratuta alderatu lirateke. Ebaluazio globala, bere horretan, ez litzateke erabakigarria izango, nahiz eta azpimarratu nahi diren irizpideekiko begirada errazten duen.
‎Piageten arabera, eragiketa aurreko pentsamenduaren ezaugarri nagusietako bat zentrazioa da: arreta egoeraren alderdi batera bideratzeko eta beste batzuk alde batera uzteko joera. Hau da, eskolaurrekoak logikarik gabeko ondorioetara iristen dira, ez baitira deszentratzeko gai:
‎Kontzientziak eta arretak harreman estua dute, kontzientziaren fokatzea baita arreta. Arretak informazioa prozesatzen du, eta horretarako gure kontzientzia objektu edo kinada batera bideratzen laguntzen du, kontzientziaren eremu osoko zati batean fokatzen. Arreta, beraz, kontzentrazioari lotua dago:
2015
‎Hortaz, hazkunde ekonomiko etengabea bilatzen duen sistema ekonomiko globalak azaleratzen dituen eragin negatibo eta gabezia nabarmenek adierazten dutenez, sistema hori ez da iraunkorra. Hazkunde ekonomikoaren paradigmaren babespean, beraz, baliteke gizadia zibilizazio krisi batera bideratzea. Krisi sistemikoaren zantzuak ere azaleratzen dira; izan ere, askotariko «krisi motak»
‎Inperialismo modernoan kolonialismoaren funtzio nagusietako bat da metropoliaren behar ekonomikoak asetzea lehengaiak hornituz. Asmo horrekin inperialismoak nazioarteko lanaren banaketa egiten du, non koloniak ekoizpen zehatz batera bideratzen diren metropoliaren mesedetan. Ondorioa da menpeko eskualde horietan ekoizpen bitartekoen garapena oztopatu egiten dela, eta beraien gaitasun ekonomikoak txikitu.
2019
‎lotua doa, gerra egoerari edo natura egoerari. Hobbesen iritziz, akordio batbehar baitu gizakiak bakean bizitzeko, bestela, objektu baterako etengabeko desirak gizakia gerraegoera etengabe batera bideratzen du, edozer egin baitaiteke egoera honetan. Egoera zital hau gerraegoera modura izendatzen du Hobbek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia