2010
|
|
Horrela, sindikatuak legitimatuta daude askatasun sindikalaren gaineko eskubideen urraketan [LPLren 2 k) eta 175 art.], gatazka kolektiboen kasuan [LPLren 2 l) eta 152 a) eta b) art.] (azken hau ugazaben elkarteentzat) eta hitzarmen kolektiboen aurkaratzerako [LPLren) eta 163 art.]. Beste batzuetan, sindikatuen eta ugazaba elkarteen legitimazioa, eskubide eta betebeharren titularrak diren pertsona juridiko diren heinean, egiten dituzten negozio juridikoetatik etor daiteke (beren langileekiko harremanak, hornitzaileak?). Gainera, LPLk sindikatuei langile zehatz
|
baten
ordezkari gisa (LPLren 20 art.) edo laguntzaile gisa (LPLren 175.2 art.) aritzeko aukera aintzatesten die. Hala ere, azken kasuan sindikatua ez dago legitimatuta langileari dagokion uzia egikaritzeko.
|
2015
|
|
Fenomeno honen arabera [gardentasunaren ilusioa], irakasleak adibidea eredu gisa interpretatzen du, hau da, klase
|
baten
ordezkari gisa, ikasleak adibidea besterik ikusten ez duen bitartean. Matematikaren eraikuntza eta komunikazioaz ari garela, fenomeno horrek erakusten du badagoela distantzia bat ezagutza zientifikoaren eta eskola instituzioan kristalizaturiko eta etiketaturiko ezagutzaren artean.
|
|
Arrazoibidearen abstrakzio prozesu horrek lotura zuzena du objektu geometrikoek eredu dinamikoaren gainean nozitzen duten tentsio dualarekin, hau da, poligonoak eta horien propietateak aldi berean adierazten dira objektu partikular gisa (estentsiboak) eta klase
|
baten
ordezkari gisa (intentsiboa).
|
|
Efektu honek gardentasunaren ilusioarekin lotura du. Fenomeno horren arabera, irakasleak adibidea eredu gisa interpretatzen du, hau da, klase
|
baten
ordezkari gisa, ikasleak adibidea besterik ikusten ez duen bitartean. Matematikaren eraikuntza eta komunikazioaz ari garela, fenomeno horrek erakusten du badagoela distantzia bat ezagutza zientifikoaren eta eskola instituzioan kristalizaturiko eta etiketaturiko ezagutzaren artean.
|
|
Izan ere, geometriako edukiak ohiko arbelean ilustratzean, saio bakoitzean objektu geometriko bakar baten edo gutxi batzuen adibideak erakuts daitezke. Objektu geometrikoen adierazpenak erakusteko muga nabarmen horrek fenomeno didaktiko bat eragin dezake, alegia, gardentasunaren ilusioa, «fenomeno horren arabera, irakasleak adibidea eredu gisa edo klase
|
baten
ordezkari gisa interpretatzen duen bitartean, ikasleak adibide soil hori besterik ez du ikusten». Fenomeno horrek matematikaren bi errealitateren arteko distantzia erakusten du.
|
|
Orokortze prozesu baten emaitza gisa, objektu intentsiboa deitzen den objektu matematikoa lortuko dugu. Objektu intentsibo hori arau bat da, objektu orokorren klasea sortzen duen araua (bilduma edo multzoa izan daiteke) eta ahalbidetzen du elementu partikular bat identifikatzea klase
|
baten
ordezkari gisa (Godino, Font, Wilhelmi eta Lurduy, 2011).
|