2000
|
|
Subjektu
|
baten
ikuspegitik, irudimenezko pertsonaia bat, benetan imajinarioedo irudimenezkoaren toki berezia da, eta hor kokatzen da subjektua.
|
2004
|
|
Errealitate
|
baten
ikuspegi bat era koherentean argudiatzeko, hasieran aplikatuohi zaion imajina edo metafora bere osagai esentzialetatik nola eraikitzen denazaldu behar da. Neoklasikoek, bere makina ekonomikoa norbanako berekoietatikeraikitzeko, lege erregularitibista unibertsalak erabiltzen dituzte.
|
|
Humear
|
baten
ikuspegitik k gertaldiak e gertaldia kausatzen du baldin eta bakarrikbaldin (a) k e baino lehenago gertatzen bada eta (b) k K gertaldi motakoa bada eta e Egertaldi motakoa bada eta K motako gertaldi bakoitzaren ondoren E motako gertaldiren batjazotzen bada. Eman dezagun edozein begitan jasotako ukabilkada bakoitzaren ondorenbegia ubeltzen dela.
|
2006
|
|
hori ikusi, ez baitzuten zeregin horretarako beharrezkoa den kontzepturik. Gizartearen berregitea ezin da soilik arrazionaltasun teleologiko
|
baten
ikuspegitik ulertu (helburu batzuk lortzeko bitarteko egokienak bilatzen dituen arrazionaltasuna). Gizartearen berregitea bestelako terminoetan ere uler liteke:
|
2007
|
|
Hala ere, uste dute besteen egoera mentalsubjektiboa behaketa fisikoaren bidez ezagutu daitekeela. Ikuspegien artekoerlazioak aldebakarrekoak izango balira bezala ikusten dituzte (hau da, protagonista
|
baten
ikuspegitik). Elkarrekikotasuna ulertzen dutenean, berriz, aldefisikoetara mugatzen da; hau da, gizabanakoek ekintza bati antzeko ekintza batekinerantzuten diote.
|
|
dion hirugarren pertsona
|
baten
ikuspegia har dezakete, eta bai Holly k bai aitak zerpentsatzen duten adieraz dezakete, honako hau esanez: –Holly k katua hartu nahizuen, katuak oso gustuko dituelako, baina bazekien ezin zela zuhaitzetara igo.Aitak bazekien Holly ri ez ziola zuhaitzetara igotzen uzten, baina gerta zitekeenkatuarena ez jakitea?.
|
|
Maila konbentzionalerako aurrerapausohorrek bi eragile ditu: a) eragiketa formalen garapena, eta b) bi pertsonaren artekoharremanak hirugarren
|
baten
ikuspegitik ikusteko gaitasunaren garapena.
|
2009
|
|
...a bat maila psikologikoan edo sozialean; oso bestela, proposatu egiten da edozein osasun arazotan maila guztiek eragingo dutela etaeragingo diotela elkarri, beren eraketa hierarkikoaren ondorioz (ikusi 2 irudia). Azpimarratu behar da, orobat, eredu biopsikosozialean ez dela esaten arazo medikoen jatorria biologikoa, psikologikoa edo soziala denik, hiru mailok eragiten dutelabaizik, kausa aniztasun
|
baten
ikuspegitik. Osasun arazo bat ulertu nahi badugu, eredu biopsikosozialaren arabera gizakiaren hiru maila horien eragina etaelkarreragina kontuan hartu dira, hanka motz geratu nahi ez bada.
|
2010
|
|
Modu erraz batean honela aurkez dezakegu atzerriko inbertsio zuzena: herribatean egoitza duen erakunde batek beste herri batean diharduen edo jardungo duenenpresa batean parte hartze iraunkorra izateko egindako nazioarteko inbertsioa.Parte hartze iraunkorra esapideaz zer adierazi nahi den zertxobait gehiago sakontzeko Nazio Batuen UNCTAD erakundeak erabiltzen duen definiziora joko dugu: herrialde
|
baten
ikuspegitik AIZak izango lirateke ez egoiliarrek, iraupen luzekoharreman baten bitartez, enpresa hartzailean erabakitzeko ahalmena lortzekoasmoz burutzen dituzten inbertsioak.
|
2011
|
|
Ikusten denez, Txillardegik, eleberri hau idazten ari zela, obraz gain, hizkuntza bera helburu zuen. Baina ez idazle arrunt
|
baten
ikuspegitik, ez estetika soil batengatik, modu existentzial batean baizik, ia hilzorian zen hizkuntza salbatzeko.
|
2012
|
|
Euskal gatazka, beste paradigma bietako
|
baten
ikuspegitik, forala zeinbizkaitarra?, barneko gatazka politikotzat ulertzen da, bai Espainian, iberiaraldean?, bai Frantzian, akitaniarrean?. Nafar paradigmaren bitartez, ordea, nazioarteko dimentsioa berreskuratzen du.
|
|
Beharrezkoak dira, hortaz, herritarren tolerantzia, partaidetza, erantzukizuna, komunitate sentimendua eta, oro har, sistema politikoarekikoatxikimendua. Eskubideez gain, justizia, identitatea eta parte hartze politikoabihurtzen dira eztabaidagai espektro politiko eta ideologiko zabal
|
baten
ikuspegian (ik. Peña, 2003; Sudupe, 1998).
|